Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sigma 24v
Autor Wiadomość
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 05-09-2012, 01:04   Sigma 24v

Witam, chciałem krótko opisać swoją przygodę z motoryzacją, zaczęła się od kiedy się urodziłem. Po prostu kocham motoryzację najchętniej kupiłbym wszystko co jeździ - od starych motorynek ( mam jedną, która czeka aż Sigma będzie w pełni sprawna i będzie można w nią zainwestować ) po jakieś nietypowe auta. Od kiedy tylko do pedałów zacząłem sięgać ujeżdżałem dziadkowego Malucha z 91 roku -niestety nie mam żadnego zdjęcia - mój dziadek kupił go jako nowego w Polmozbycie i przejechał nim 43 tys. i pewnie bym nim dzisiaj jeździł gdyby nie fakt, że jakaś banda debili go ukradła i nad jeziorkiem się zabawiali wjeżdżając nim w drzewa i skacząc po dachu - po prostu zrobili masakrę z idealnego Malucha. W międzyczasie miałem epizod z Polonezem, który ostatecznie został dawcą części do auta mojego ojca i motorynką, która wiecznie była zepsuta, ale była genialna, była fatalnie genialna - wzbudzała we mnie takie emocje jak żaden inny sprzęt - nigdy nie wiedziałem czy jak wyjadę to czy ja wrócę na niej, czy ona na mnie, ale była urocza, przemawiała do mnie i miała duszę. No ale to jest forum Mitsubishi a nie Rometa :)
Kiedyś przed moim domem zaparkowało ładne srebrne Mitsubishi - jak pierwszy raz je zobaczyłem z boku to myślałem że to Subaru ( klamki), ale jakieś takie za duże mi się wydawało. Uznałem że to Galant - jakoś nigdy nie interesowałem się specjalnie Mitsubishi, poza Lancerem Evo i 3000gt wydawało mi się że to jakaś bezduszna marka która robi auta do jazdy z punktu a do b bez dostarczając tym tyle emocji co podróż wagonem pociągu. Ale ten "Galant" bardzo do mnie przemówił, okazało się że to auto mojego nowego sąsiada i że ten Galant jest Sigmą, po jakimś czasie sąsiad kupił kolejną Sigmę ( tą szarą na czarnych felgach, którą Wojtas złapał w Szczecinie) a srebrną Sigmę wziął jego syn- jest opisana w dziale Nasze Miśki przez Michala.dh . Po jakimś czasie je sprzedał i oczywiście ja je kupiłem. Jak je kupiłem auto było trochę zaniedbane, zwłaszcza od strony blacharki, poza tym było strzelone w tył. Jeździłem tym autem rok, po czym kupiłem obecną wiśniową Sigmę, której historia jest opisana już w dziale "Przykra sprawa" ( czy jakoś tak) . Auto w tej chwili wymaga uszczelnienia pompy wspomagania i ( jeszcze nie ma tragedii, ale pompa pojękuje) i wymiany tylnych sprężyn na te od wersji z klasycznymi amortyzatorami, a w przyszłym roku mam zamiar polakierować całość i zastanawiam się nad LPG , ale to w przyszłym roku najwyżej (może wtedy LPG V generacji...?)
Będę starał się na bieżąco opisywać użytkowanie sprzętu
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 05-09-2012, 01:12   



Uploaded with ImageShack.us

Tutaj wiśniowa Sigma zaraz po kupieniu razem ze starą srebrną. Jutro dodam aktualne fotki
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 05-09-2012, 01:48   

Przepiekne wozy :D
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-09-2012, 06:59   

Sigmy są niesamowite, bez kitu :) jedne z najładniejszych Miśków moim zdaniem, szczególnie w sedanie :)
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 05-09-2012, 09:48   

Zwinąłeś mi bordową z przed nosa :wink: No ale widać, że trafiła w dobre ręce. Mimo wielu problemów których mogłeś uniknąć, doczekałeś się sprawnej Sigmy. Życzę powodzenia w dalszej eksploatacji autka.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 05-09-2012, 09:58   Re: Sigma 24v

Dobrze, ze kolejna sigma pomimo wielu perypetii(niektorych można było uniknąć) trafriła w Twoje ręce

mazda10000 napisał/a:
zastanawiam się nad LPG , ale to w przyszłym roku najwyżej (może wtedy LPG V generacji...?)


Koszt V gen przekroczy wartość samochodu(nie gwarantując bezawaryjności), a drogi sekwencji w 24v są już przetarte, wystarczy skorzystać :D
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 05-09-2012, 10:09   

angelos napisał/a:
a drogi sekwencji w 24v są już przetarte, wystarczy skorzystać

Kolejna cenna rada, więc nie idź pod prąd chyba, że lubisz tracić czas i pieniądze.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-09-2012, 10:42   

Brzmi to jak rozmowy TWA (Towarzystwo Wzajemnej Adoracji), ale polecamy się w kwestiach LPG ;)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 05-09-2012, 11:47   

lukasz12 napisał/a:
Brzmi to jak rozmowy TWA (Towarzystwo Wzajemnej Adoracji),

Raczej jak Towarzystwo Wzajemnej Asekuracji :mrgreen:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
t0m3k 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 956
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-09-2012, 14:11   

no prosze prosze... kto założył swój temat :) fajne masz to autko i tez tak jak ja najchętniej byś kupił wszystko co jezdzi :) Niech Ci Sigma służy jak najlepiej :) moja wciąż serwuje mase niespodzianek :)
_________________

Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 05-09-2012, 20:28   

Co do instalacji gazowych to czysto teoretyczne rozważania, na pewno nie będę królikiem doświadczalnym i walił V generacji jeżeli sytuacja z nią będzie taka jak dziś - ktoś gdzieś kiedyś założył i w sumie trudno cokolwiek powiedzieć bo jeszcze za mało pojeździł. Gdybym dzisiaj wkładał to wsadziłbym na pewno zwykłą sekwencję na dobrych podzespołach. Ale kolejne pytanie - dzisiaj po 50 km trasy ( 100-120 km/h ) po wjeździe do miasta zapaliła mi się czerwona kontrolka oleju, właściwie to zaczęła bardzo szybko mrugać, po chwili przestała i na parkingu to samo. Kosior przez czas kiedy nie mógł odpalić auta podmieniał różne podzespoły i próbował uruchomić auto. Czy jest taka możliwość żeby do oleju dostało się tyle benzyny żeby zapalała się kontrolka oleju? Słyszałem że pompy oleju są dosyć odporne na głupotę, więc zostawiam to jako ostateczność. Jutro jadę do mechanika sprawdzić ciśnienie oleju... A potem na wymianę filtra i oleju bo kto wie jakiego tawotu tam napchano...
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 05-09-2012, 20:31   

Aha teoretycznie jest tam wlany Liqui Molly 10w60 syntetyk
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-09-2012, 23:25   

mazda10000 napisał/a:
Co do instalacji gazowych to czysto teoretyczne rozważania, na pewno nie będę królikiem doświadczalnym i walił V generacji jeżeli sytuacja z nią będzie taka jak dziś - ktoś gdzieś kiedyś założył i w sumie trudno cokolwiek powiedzieć bo jeszcze za mało pojeździł. Gdybym dzisiaj wkładał to wsadziłbym na pewno zwykłą sekwencję na dobrych podzespołach. Ale kolejne pytanie - dzisiaj po 50 km trasy ( 100-120 km/h ) po wjeździe do miasta zapaliła mi się czerwona kontrolka oleju, właściwie to zaczęła bardzo szybko mrugać, po chwili przestała i na parkingu to samo. Kosior przez czas kiedy nie mógł odpalić auta podmieniał różne podzespoły i próbował uruchomić auto. Czy jest taka możliwość żeby do oleju dostało się tyle benzyny żeby zapalała się kontrolka oleju? Słyszałem że pompy oleju są dosyć odporne na głupotę, więc zostawiam to jako ostateczność. Jutro jadę do mechanika sprawdzić ciśnienie oleju... A potem na wymianę filtra i oleju bo kto wie jakiego tawotu tam napchano...


Nie chciałbym się pastwić, ale dla pewności lepiej zmień...jeśli migała to pewnie coś nie tak z olejem - z tego co wiem to przy zbyt rzadkim oleju się takie coś dzieje...czasem wystarczy po prostu dłużej grzać i olej jak jest marny robi się jak woda
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 06-09-2012, 15:26   

Przepłukałem układ olejowy płukanką K2, wlałem olej Motula 6100 Synergie + 10W40 i założyłem filtr kntecha i jak na razie wszystko jest ok, z tego co zauważyłem to popychacze przycichły ( wcześniej delikatnie było je słychać przy zamkniętej masce, a teraz przy otwartej lekko słychać). Zrobiłem dzisiaj 100 km po autostradzie i żadna kontrolka się nie świeci
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 06-09-2012, 16:58   

Aha, kończą mi się przeguby ( mam wrażenie że oba na raz, ale lewy już krzyczy że chce wymiany) Jakiej firmy polecacie, a jakich unikać ? Mówię oczywiście o tych od strony koła
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.