Sigma 24v |
Autor |
Wiadomość |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2012, 01:04 Sigma 24v
|
|
|
Witam, chciałem krótko opisać swoją przygodę z motoryzacją, zaczęła się od kiedy się urodziłem. Po prostu kocham motoryzację najchętniej kupiłbym wszystko co jeździ - od starych motorynek ( mam jedną, która czeka aż Sigma będzie w pełni sprawna i będzie można w nią zainwestować ) po jakieś nietypowe auta. Od kiedy tylko do pedałów zacząłem sięgać ujeżdżałem dziadkowego Malucha z 91 roku -niestety nie mam żadnego zdjęcia - mój dziadek kupił go jako nowego w Polmozbycie i przejechał nim 43 tys. i pewnie bym nim dzisiaj jeździł gdyby nie fakt, że jakaś banda debili go ukradła i nad jeziorkiem się zabawiali wjeżdżając nim w drzewa i skacząc po dachu - po prostu zrobili masakrę z idealnego Malucha. W międzyczasie miałem epizod z Polonezem, który ostatecznie został dawcą części do auta mojego ojca i motorynką, która wiecznie była zepsuta, ale była genialna, była fatalnie genialna - wzbudzała we mnie takie emocje jak żaden inny sprzęt - nigdy nie wiedziałem czy jak wyjadę to czy ja wrócę na niej, czy ona na mnie, ale była urocza, przemawiała do mnie i miała duszę. No ale to jest forum Mitsubishi a nie Rometa
Kiedyś przed moim domem zaparkowało ładne srebrne Mitsubishi - jak pierwszy raz je zobaczyłem z boku to myślałem że to Subaru ( klamki), ale jakieś takie za duże mi się wydawało. Uznałem że to Galant - jakoś nigdy nie interesowałem się specjalnie Mitsubishi, poza Lancerem Evo i 3000gt wydawało mi się że to jakaś bezduszna marka która robi auta do jazdy z punktu a do b bez dostarczając tym tyle emocji co podróż wagonem pociągu. Ale ten "Galant" bardzo do mnie przemówił, okazało się że to auto mojego nowego sąsiada i że ten Galant jest Sigmą, po jakimś czasie sąsiad kupił kolejną Sigmę ( tą szarą na czarnych felgach, którą Wojtas złapał w Szczecinie) a srebrną Sigmę wziął jego syn- jest opisana w dziale Nasze Miśki przez Michala.dh . Po jakimś czasie je sprzedał i oczywiście ja je kupiłem. Jak je kupiłem auto było trochę zaniedbane, zwłaszcza od strony blacharki, poza tym było strzelone w tył. Jeździłem tym autem rok, po czym kupiłem obecną wiśniową Sigmę, której historia jest opisana już w dziale "Przykra sprawa" ( czy jakoś tak) . Auto w tej chwili wymaga uszczelnienia pompy wspomagania i ( jeszcze nie ma tragedii, ale pompa pojękuje) i wymiany tylnych sprężyn na te od wersji z klasycznymi amortyzatorami, a w przyszłym roku mam zamiar polakierować całość i zastanawiam się nad LPG , ale to w przyszłym roku najwyżej (może wtedy LPG V generacji...?)
Będę starał się na bieżąco opisywać użytkowanie sprzętu |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2012, 01:12
|
|
|
Uploaded with ImageShack.us
Tutaj wiśniowa Sigma zaraz po kupieniu razem ze starą srebrną. Jutro dodam aktualne fotki |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 05-09-2012, 01:48
|
|
|
Przepiekne wozy |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-09-2012, 06:59
|
|
|
Sigmy są niesamowite, bez kitu jedne z najładniejszych Miśków moim zdaniem, szczególnie w sedanie |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3547 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 05-09-2012, 09:48
|
|
|
Zwinąłeś mi bordową z przed nosa No ale widać, że trafiła w dobre ręce. Mimo wielu problemów których mogłeś uniknąć, doczekałeś się sprawnej Sigmy. Życzę powodzenia w dalszej eksploatacji autka. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 05-09-2012, 09:58 Re: Sigma 24v
|
|
|
Dobrze, ze kolejna sigma pomimo wielu perypetii(niektorych można było uniknąć) trafriła w Twoje ręce
mazda10000 napisał/a: | zastanawiam się nad LPG , ale to w przyszłym roku najwyżej (może wtedy LPG V generacji...?) |
Koszt V gen przekroczy wartość samochodu(nie gwarantując bezawaryjności), a drogi sekwencji w 24v są już przetarte, wystarczy skorzystać |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3547 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 05-09-2012, 10:09
|
|
|
angelos napisał/a: | a drogi sekwencji w 24v są już przetarte, wystarczy skorzystać |
Kolejna cenna rada, więc nie idź pod prąd chyba, że lubisz tracić czas i pieniądze. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 05-09-2012, 10:42
|
|
|
Brzmi to jak rozmowy TWA (Towarzystwo Wzajemnej Adoracji), ale polecamy się w kwestiach LPG |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3547 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 05-09-2012, 11:47
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | Brzmi to jak rozmowy TWA (Towarzystwo Wzajemnej Adoracji), |
Raczej jak Towarzystwo Wzajemnej Asekuracji |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
t0m3k
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 956 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-09-2012, 14:11
|
|
|
no prosze prosze... kto założył swój temat fajne masz to autko i tez tak jak ja najchętniej byś kupił wszystko co jezdzi Niech Ci Sigma służy jak najlepiej moja wciąż serwuje mase niespodzianek |
_________________
Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2012, 20:28
|
|
|
Co do instalacji gazowych to czysto teoretyczne rozważania, na pewno nie będę królikiem doświadczalnym i walił V generacji jeżeli sytuacja z nią będzie taka jak dziś - ktoś gdzieś kiedyś założył i w sumie trudno cokolwiek powiedzieć bo jeszcze za mało pojeździł. Gdybym dzisiaj wkładał to wsadziłbym na pewno zwykłą sekwencję na dobrych podzespołach. Ale kolejne pytanie - dzisiaj po 50 km trasy ( 100-120 km/h ) po wjeździe do miasta zapaliła mi się czerwona kontrolka oleju, właściwie to zaczęła bardzo szybko mrugać, po chwili przestała i na parkingu to samo. Kosior przez czas kiedy nie mógł odpalić auta podmieniał różne podzespoły i próbował uruchomić auto. Czy jest taka możliwość żeby do oleju dostało się tyle benzyny żeby zapalała się kontrolka oleju? Słyszałem że pompy oleju są dosyć odporne na głupotę, więc zostawiam to jako ostateczność. Jutro jadę do mechanika sprawdzić ciśnienie oleju... A potem na wymianę filtra i oleju bo kto wie jakiego tawotu tam napchano... |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2012, 20:31
|
|
|
Aha teoretycznie jest tam wlany Liqui Molly 10w60 syntetyk |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 05-09-2012, 23:25
|
|
|
mazda10000 napisał/a: | Co do instalacji gazowych to czysto teoretyczne rozważania, na pewno nie będę królikiem doświadczalnym i walił V generacji jeżeli sytuacja z nią będzie taka jak dziś - ktoś gdzieś kiedyś założył i w sumie trudno cokolwiek powiedzieć bo jeszcze za mało pojeździł. Gdybym dzisiaj wkładał to wsadziłbym na pewno zwykłą sekwencję na dobrych podzespołach. Ale kolejne pytanie - dzisiaj po 50 km trasy ( 100-120 km/h ) po wjeździe do miasta zapaliła mi się czerwona kontrolka oleju, właściwie to zaczęła bardzo szybko mrugać, po chwili przestała i na parkingu to samo. Kosior przez czas kiedy nie mógł odpalić auta podmieniał różne podzespoły i próbował uruchomić auto. Czy jest taka możliwość żeby do oleju dostało się tyle benzyny żeby zapalała się kontrolka oleju? Słyszałem że pompy oleju są dosyć odporne na głupotę, więc zostawiam to jako ostateczność. Jutro jadę do mechanika sprawdzić ciśnienie oleju... A potem na wymianę filtra i oleju bo kto wie jakiego tawotu tam napchano... |
Nie chciałbym się pastwić, ale dla pewności lepiej zmień...jeśli migała to pewnie coś nie tak z olejem - z tego co wiem to przy zbyt rzadkim oleju się takie coś dzieje...czasem wystarczy po prostu dłużej grzać i olej jak jest marny robi się jak woda |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 06-09-2012, 15:26
|
|
|
Przepłukałem układ olejowy płukanką K2, wlałem olej Motula 6100 Synergie + 10W40 i założyłem filtr kntecha i jak na razie wszystko jest ok, z tego co zauważyłem to popychacze przycichły ( wcześniej delikatnie było je słychać przy zamkniętej masce, a teraz przy otwartej lekko słychać). Zrobiłem dzisiaj 100 km po autostradzie i żadna kontrolka się nie świeci |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 06-09-2012, 16:58
|
|
|
Aha, kończą mi się przeguby ( mam wrażenie że oba na raz, ale lewy już krzyczy że chce wymiany) Jakiej firmy polecacie, a jakich unikać ? Mówię oczywiście o tych od strony koła |
|
|
|
 |
|