 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.6] ECO - Właściwe obroty do zmiany biegu |
Autor |
Wiadomość |
papamitsu
Mitsumaniak

Auto: Cari II 1.6 HB Classic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 82 Skąd: WN___
|
Wysłany: 16-05-2016, 12:07 [Cari 1.6] ECO - Właściwe obroty do zmiany biegu
|
|
|
Cześć wszystkim,
mam pytanie do bardziej doświadczonych o właściwe obroty do zmiany biegu.
Nigdy jeżdżąc służbowymi nie zwracałem na to uwagi ale od kiedy wsiadłem do swojego miśka patrzę na spalanie i monitoruję je przez aplikację w telefonie.
Cykl mieszany: tj, trochę obwodnicy, trochę centrum miasta daje wynik 8,0.
Komputer pokładowy jednak powoli zmniejsza swoją średnią gdy obroty są bliżej 2 niż 3.
Więc w teorii można by jechać 60km/h na 5-tym biegu
Zawsze zmiana biegów to była kwestia wyczucia i odgłosu silnik ale, może to przez fakt, że samochód nie należy do najlepiej wygłuszonych, mam wrażenie, że go lekko przeciążam.
Zakładając jazdę ekonomiczną przy ilu obrotach (oczywiście +/-) powinno się zmieniać biegi w 1.6 16V.
Z góry dziękuję za pomoc. |
_________________ 03335/KMM
Spalanie: 7,67 (cykl mieszany: miasto+obwodnica)
Moj Misiu-Pysiu czyli Carisma 1.6 II HB |
|
|
|
 |
Ziemba.
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 441 Skąd: Okolice Grójca
|
Wysłany: 16-05-2016, 16:28
|
|
|
Tu warto posiłkować się wskazaniem spalania chwilowego.
Sztuką eko jazdy nie jest jazda w poszczególnym zakresie obrotów, a umiejętność przewidywania tego co zaraz się wydarzy.
Należałoby rzadziej używać klimatyzacji (ale też nie za rzadko, pamiętajmy, że podczas jej używania są smarowane ruchome części)
Hamować silnikiem.
Unikać całkowitego zatrzymania o ile to możliwe.
Nie wozić tego co zbędne w aucie.
Dbać o prawidłowe ciśnienie w oponach.
[ Dodano: 16-05-2016, 16:39 ]
Im płynniejsza jazda tym większe szanse na zmniejszenie spalania.
Nie będę tu mówił o najniższym spalaniu jakie osiągnąłem, ale bez specjalnego napinania na eko jazdę wychodziło mi 7,2l/100km.
Co do prędkości obrotowej silnika to możesz spróbować 2000-3200 obr/min. |
_________________ 03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj
http://www.pajacyk.pl/ |
|
|
|
 |
davitxx
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2016 Posty: 101 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-05-2016, 14:41
|
|
|
Cześć,
ja jeżdżę swoją w okolicach 2 tys obrotów. Biegi zmieniam przy około 3 tys.
Wychodzi to około
>=60 na 4
>=80 na 5
Najważniejsze jest aby przewidywać, jak dojeżdżasz do czerwonego światła to nie jedź szybko i nie hamuj tylko puść nogę z gazu.
Jak się rozpędzasz to zrób to dynamicznie i jedź ze stałą prędkością a nie przyspieszaj przez 5km.
Jest dużo takich drobiazgów które wpływają na spalanie. Nawet nawiew na full bez klimy potrafi je zwiększać przy takim małym silniczku. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|