Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana łożyska- piasta tył
Autor Wiadomość
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-03-2009, 19:30   Wymiana łożyska- piasta tył

Witam. Coś ostatnio zaczęło mi rzęźić łożysko w tylnym kole, zakupiłem całą piastę na tył no i teraz będę zamierzam wymienić. Może ktoś dać opis jak to zrobić? Na bębnie jest mała śruba imbus który należy odkręcić i co dalej? A może to nie taka prosta sprawa jak mi się wydaje i lepiej oddać to w ręce mechanika (który krzyczy 100zł)?
Ostatnio zmieniony przez Cornholio 30-03-2009, 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
teddybear 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16vGDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 6
Skąd: Sędziszów
Wysłany: 30-03-2009, 21:10   

witam, widze ze nie tylko ja przymierzam sie do wymiany lozyska w tylnim kole. Byłbym wdzięczny za info jakie łozysko najlepiej kupic.
 
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-03-2009, 21:45   

ja kupiłem całą piastę z łożyskiem NIPPARTS ponoć dobra firma japońska na łożysku KOYO , na allegro były po 200zł, teraz podrożało widzę do 230 :( Co z wymianą???
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 31-03-2009, 14:48   

teddybear, ty masz GDi , tylko z którego roku ? Do mojej znalazłem w IC, gdzie zamierzam kupić ze zniżką.Cena ok.270 zł. do GDI z ABS-em i chyba taniej nie znajdziesz.
 
 
Grand 
Forumowicz

Auto: Carisma 95r 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 52
Skąd: Łódź, Skierniewice
Wysłany: 06-04-2009, 21:18   

witam też się zbieram do wymiany łożyska w carismie 1.6 90km pytałem się w sklepie i sprzedawca powiedział że za łożysko ok 100-120zł natomiast w drugim sklepie dostałem szoku jak mi powiedzieli że musze całą piastę wymienić za ponad 400zł bo jest ABS
co jest prawdą?
 
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 07-04-2009, 09:19   

Mam DI-Da, ale to chyba to samo: piastę (całą) kupiłem za 350 zł :/
Pierścień ABSu mozna przełożyć ze starej piasty.
Trzeba ściągnąć hamulce (szczęki z tarcz) i koniecznie uważać z tym piescieniem: jeżeli nie za dobrze spasuje z nową piastą - przy dokręceniu może pęknąć. Jamusiałem lekko go podszlifować. Ogólnie robota na godzinę :)

pozdrawiam
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 07-04-2009, 10:09   

Tomashi napisał/a:
Mam DI-Da, ale to chyba to samo: piastę (całą) kupiłem za 350 zł :/
Pierścień ABSu mozna przełożyć ze starej piasty.
Trzeba ściągnąć hamulce (szczęki z tarcz) i koniecznie uważać z tym piescieniem: jeżeli nie za dobrze spasuje z nową piastą - przy dokręceniu może pęknąć. Jamusiałem lekko go podszlifować. Ogólnie robota na godzinę :)

pozdrawiam


ano..tylko trzeba przy szlifowaniu uważać też żeby nie pękł , no i odpowiedni moment dokrecenia śruby centralnej :)


a co do piasty z Intercars - nie polecam - kupiłem w tamtym roku i juz mi coś jazgocze wiec trwałość mizerna,
ale też zastanawiam się czy czasem to nie wina ośki...
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
lesmen 
Mitsumaniak


Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 117
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 07-04-2009, 17:59   

A jak się wam objawia, że łożyska do wymiany? U mnie coś trzeszczy w kole podczas jazdy ale gdy lekko nacisnę hamulce to ustaje. Mechanik twierdzi, że w tylnych bębnach pył od ścierania okładzin tak właśnie robi ale gdy jest dłużej sucho to po prostu wysypuje się sam. Co sądzicie na ten temat? Czy to te bębny czy może właśnie łożyska?
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2009, 20:36   

U mnie co prawda przednie, ale huczy jak cholera przy 100 km. :|

Czy firma KOYO robi dobre łożyska? W ogóle mogę kupić samo łożysko, ma to sens?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 07-04-2009, 20:57   

do tylu nie ma sensu bo nie kupisz samego lozyska :)
wymiana:
0.otwieramy piwo
1.luzujemy srube centralna(czy z kolem przez srodek, czy ktos nam cisnie hamulec bez roznicy)
2.z zacisnietym hamulcem odkrecamy srube trzymajaca tarcze
3.odkrecamy zacisk wraz z jarzmem, podwieszamy go do amora
3.sciagamy tarcze i widzimy juz naszego wyjca
4.zgniatamy puszke, otwieramy drugie ;) odkrecamy do konca srube centralna
5.i teraz lozysko albo nam wyjdzie samo jak pociagniemy za szpilki, lub przygotowujemy sobie kawalek blachy(ja znalazlem jakis stary zawias z rozstawem otworow na sruby co 10cm bo mialem 1.6)i wykonujemy w nim 2 otwory srednicy wiekszej niz szpilki w odpowiednim dla naszej wersji silnikowej rozstawie.
6.zakladamy blache po przekatnej na szpilki, nakrecamy nakretki od kol, ktore nastepnie po trochu dociagamy naprzemian, az nam lozysko zejdzie*
7.montaz w odwrotna strone z pomieniciem pkt. 6 i 5


*teraz juz nie pamietam czy ta sruba centralna wystaje na tyle ze wystarczy dac sama te blache na szpilki czy trzeba cos podlozyc - no ale to juz nie problem sami dojrzycie zobaczycie co trzeba :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Grand 
Forumowicz

Auto: Carisma 95r 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 52
Skąd: Łódź, Skierniewice
Wysłany: 07-04-2009, 22:30   

lesmen napisał/a:
A jak się wam objawia, że łożyska do wymiany? U mnie coś trzeszczy w kole podczas jazdy ale gdy lekko nacisnę hamulce to ustaje. Mechanik twierdzi, że w tylnych bębnach pył od ścierania okładzin tak właśnie robi ale gdy jest dłużej sucho to po prostu wysypuje się sam. Co sądzicie na ten temat? Czy to te bębny czy może właśnie łożyska?


U mnie po wymianie tarcz mam tak samo jak się troche pojeździ i się rozgrzeją hamulce to piszczy ale jak przycisne hamulec to przestaje i po jakimś czasie przestaje


Co do wymiany łożyska to zamierzam zakupić samo łożysko i je wymienić problemem będzie ABS ale to myślę przełożyć ze starego może się uda:)
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2009, 23:03   

Matejko, wszystko ok, tylko potrzebuję łożysko na przód. :)
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 08-04-2009, 08:59   

Piwor napisał/a:
Matejko, wszystko ok, tylko potrzebuję łożysko na przód. :)


no to kupuj co za problem?
pierscien od absu jest na przegubie, tyle ze przy przednim prasa potrzebna
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-04-2009, 16:56   

Matejko, to, że mam kupić, to wiem, ale jakiej firmy polecasz? KOYO daje radę?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 08-04-2009, 17:39   

ogolnie to bym polecil skf, ale widze ze w IC nie ma
a koyo to pierwszy montaz w mitsubishi, jak kupisz kanaco to w srodku tez pewnie bedzie koyo, intercars daje jakies 2 lozyska na przod do twojej cari jedno po znizce bedzie z 50zl drugie 80zl [oba kanaco]
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.