 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.6] Nie krokowy, nie przepustnica !!! |
Autor |
Wiadomość |
gastax
Nowy Forumowicz
Auto: carisma special 1,6 16v '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 4 Skąd: Police
|
Wysłany: 05-06-2009, 19:43 [Cari 1.6] Nie krokowy, nie przepustnica !!!
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów.
Po bardzo długiej męczarni z moja cari chciałem się w końcu z wami podzielić rozwiązaniem problemu nierównych, falujących obrotów. Czytałem i wykonałem wszystkie wskazówki ujęte na tym forum dotyczące krokowego i przepustnicy i czujnika położenia przepustnicy i uczenia obrotów i wszystkiego co tyczyło w/w problemu. Do rzeczy, co się okazało że wszystkiemu były winne braki luzu na zaworach ! W moim przypadku powinno być 0,3mm. Doszedł to tego w końcu mój kolega że tak powiem na słuch. Po regulacji po prostu niesamowite jest to jak te auto zaczęło "pracować".
Może ktoś ma podobny problem i do tej pory sobie z nim nie poradził niech zajrzy pod pokrywę zaworów bo może się okazać że to właśnie jest to. |
|
|
|
 |
Sylwan
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 310 Skąd: WD / LBI
|
Wysłany: 23-10-2010, 22:25
|
|
|
U mnie zaczęło się falowanie obrotów zaraz po tym jak odebrałem samochód od mechanika po stłuczce... Obroty falują raz w obszarze 100 a 1100 a innym razem między 900 a 1900... Zaraz po stłuczce wszystko chodziło prawie dobrze, obroty falowały ale nie aż tak... Nie wiem czy mam wyczyścić krokowca czy nauczyć obrotów czy to może być coś innego... Bardzo proszę o jakąś radę, ewentualnie czy mógłby ktoś sprawdzić te zawory... |
_________________ Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 24-10-2010, 09:43
|
|
|
Sylwan, może wszystko po kolei, tak jest najlepiej i bez kosztów. Wyczyść przepustnice (tylko ją wyjmij bo sam raz czyściłem bez zdejmowania a jak później ją zdjąłem to byłem w szoku) tylko dokładnie z obu stron i dodatkowo sprawdź przepływomierz. Zobacz jak wygląda "plaster miodu".
U mnie też obroty szalały i coś mnie natchnęło żeby odpiąć przepływkę i okazało się że obrotu są idealne, zajrzałem do przepływki i ten plaser miodu był pogięty. Wyprostowałem prawie idealnie i obroty teraz tez są prawie idealne.
Dodam że już chyba wszystkiego innego próbowałem żeby poprawić te obroty...a tu taka "pierdoła".
Pozdrawiam |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
Marcinofws
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V 4G93 SOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 25 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 24-10-2010, 17:16
|
|
|
siwek, mialem to samo tyle ze raz "strzelila" mi na gazie i naruszylo strukture przeplywomierza<plastra miodu> zaczela skakac na obrotach w roznych przedzialach ale nie wiekszych niz 1000 obr. wiec stawialbym na przeplywomierz , znalazlem sposob na uodpornienie przeplywomierza przy gazie manualnym dla ciekawskich i od paru "wystrzalow" jest ok |
_________________
 |
|
|
|
 |
Sylwan
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 310 Skąd: WD / LBI
|
Wysłany: 24-10-2010, 18:23
|
|
|
A ja się dziś przestraszyłem, dziś zgasiłem silnik wyjąłem kluczyk a silnik trochę zarzęził i zakręcił do jakichś 500 obrotów i zgasł... |
_________________ Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 |
|
|
|
 |
|
|