[EA5A/W 2.5] 2.5 automat lpg, nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
ktpb
Forumowicz Leon

Auto: Eclipse, 1992r, 2.0 16V DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 49 Skąd: Police
|
Wysłany: 15-01-2016, 16:56 [EA5A/W 2.5] 2.5 automat lpg, nie odpala
|
|
|
Cześć Wam! Mam taki problem, może znów uda się coś wymodzić z Waszą pomocą.
Wczoraj odpaliłem Galanta, żeby się rozgrzał i wysuszył w srodku. Wsiadłem, ujechalem ze 50m, ja mu w gaz, a on zgasł. Odpaliłem, on się przelaczyl już na lpg, ale po dodaniu gazu on się zatykał jakby. Żeby wkręcić go na obroty, musiałem tylko delikatnie musnąć pedał gazu, wtedy ciągnął nawet do odcinki... Był wieczór, więc temat zostawiłem. Dzisiaj jest już inaczej, bo on w ogóle nie zapala. Odkreciłem pokrywkę, wykrecilem świecę iskra jest. Odłączyłem aku, mając nadzieję, że coś się zresetuje i zadziała, ale nici z tego... Nie świeci się żaden check engine, wszystkie kabelki i wężyki wydają się być ok...
Macie jakiś pomysł? Szukałem podobnego tematu i każdy zdaje się być innym od mojego... |
_________________ Radek |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-01-2016, 19:12
|
|
|
Wykluczyć LPG - zakrecić zawór i odpalać na benzynie
Weryfikacja kopułki z palcem rozdzielacza, jezeli ok, to weryfiokacja iskry zwracając jednak uwagę na jej "moc" - cóż z tego ze iskra jest jak w komorze spalania jest rozdmuchnięta bo nie ma mocy - w takim przypadku aparat do wymiany.
Weryfikacja obecności paliwa i sterowania wtryskiwaczy, kontrola diagnostyczna ECU
Po tych zabiegach napewno znajdziesz powód owego zachowania |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ktpb
Forumowicz Leon

Auto: Eclipse, 1992r, 2.0 16V DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 49 Skąd: Police
|
Wysłany: 16-01-2016, 08:36
|
|
|
A czy podłączenie mitsu pod komputer pomoże wyjaśnić co się dzieje? |
_________________ Radek |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-01-2016, 08:41
|
|
|
Będziesz mógł sprawdzić błedy ECU i podejrzeć parametry pracy podczas próby rozruchu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ktpb
Forumowicz Leon

Auto: Eclipse, 1992r, 2.0 16V DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 49 Skąd: Police
|
Wysłany: 13-02-2016, 13:12
|
|
|
Ciąg dalszy przygód z Galem.
Auto oddałem do mechanika. Zabrał laweta do siebie. Po wymianie kopułku, świec i przewodów, auto zapala, jedzie ale nadal szarpie niemiłosiernie, gaśnie na wolnym. Nie szarpie powyżej 2000 obr. Na Lpg w ogóle nie rozwija obrotów. Nie wiem co może być. Macie pomysł? Może jakiś czujnik wałków, wału... Jestem co raz bardziej podkurzony. 1000 zł poszło a z pojazdem nadal coś jest. |
_________________ Radek |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-02-2016, 15:57
|
|
|
Sprawdź cewkę. Jak wygląda iskra? |
|
|
|
 |
ktpb
Forumowicz Leon

Auto: Eclipse, 1992r, 2.0 16V DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 49 Skąd: Police
|
Wysłany: 13-02-2016, 17:47
|
|
|
Myślisz, że może być cewka? Jak ja sprawdzić? |
_________________ Radek |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-02-2016, 18:35
|
|
|
Zobacz jaka jest iskra. Najprościej podmienić na próbę aparat zapłonowy. |
|
|
|
 |
ktpb
Forumowicz Leon

Auto: Eclipse, 1992r, 2.0 16V DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 49 Skąd: Police
|
Wysłany: 13-02-2016, 19:21
|
|
|
Podmienić na jakiś inny, sprawny tak? |
_________________ Radek |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-02-2016, 21:44
|
|
|
Dokładnie. Na 90 proc to wina układu zaplonowego. Tylko kwestia czy to cewka czy power tranzystor. Obstawiam cewkę ale tranzystor tez ulega czasem awarii. Rzuć okiem na iskre |
|
|
|
 |
ktpb
Forumowicz Leon

Auto: Eclipse, 1992r, 2.0 16V DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 49 Skąd: Police
|
Wysłany: 13-02-2016, 22:19
|
|
|
W poniedziałek jadę jeszcze raz do mechanika i powiem mu o tym, co tu napisałeś, może to jemu ułatwi. Ja zobaczę iskrę i pewnie nie będę potrafił jej opisać. Na samym początku awarii, jedynie potrafiłem ją wywołać po za garem. Dziękuję za odpowiedź. Napiszę, jak tylko coś się wyjaśni.
Ale już mam powoli dość. Od listopada jeździłem nim 3 tygodnie. Jak odebrałem go od blacharza, tak po 3 tygodniach stało się to, o czym teraz piszę:( |
_________________ Radek |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-02-2016, 03:18
|
|
|
To dość częsta awaria układu zaplonowego. Szczególnie w autach z LPG. |
|
|
|
 |
ktpb
Forumowicz Leon

Auto: Eclipse, 1992r, 2.0 16V DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 49 Skąd: Police
|
Wysłany: 23-02-2016, 21:47
|
|
|
Ważne pytanie, gdzie dokładnie znajduje się cewka w galancie i czy jednakowa była montowana do każdego silnika 2.5 w automacie? |
_________________ Radek |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-02-2016, 22:00
|
|
|
W aparacie. Tak do wszystkich była taka sama. |
|
|
|
 |
ktpb
Forumowicz Leon

Auto: Eclipse, 1992r, 2.0 16V DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 49 Skąd: Police
|
Wysłany: 23-02-2016, 22:04
|
|
|
To i jeszcze jedno pytanie, łatwo się dostać? |
_________________ Radek |
|
|
|
 |
|