Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sigma na start - rozrząd, błędy i inne takie.
Autor Wiadomość
manzanillo
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2016, 22:18   Sigma na start - rozrząd, błędy i inne takie.

Witam serdecznie wszystkie posiadaczki i posiadaczy Sigm.

Przyszedł czas na zmianę auta i z powodów, które rozumieją Ci, którzy są szczęśliwymi posiadaczami tego modelu wybór padł na Sigmę.
Początkowo miała być zielona EXE, jednak ostatecznie stanęło na 3.0 12V z 1992r. manual. Na chwilę obecną bez gazu.
Z powodu, iż auto ma już swoje lata, to wymaga również poprawy kilku rzeczy. I w związku z tym, mam kilka pytań i proszę o poradę, oraz pomoc.

Zanim założyłem ten wątek przeanalizowałem dostępne na forum posty i tak na dzień dobry wymienione zostały kondensatory w komputerze, oraz zresetowane błędy.

Co do samych błędów, to klasycznie pojawia się:

- 41 błąd wtrysku,
a dodatkowo:
- 31 czujnik spalania stukowego
- 32 czujnik ciśnienia
- 52 cewka zaplonowa ( blad pojawial sie przez chwile na zapalonym silniku, obecnie nie jest wymrugiwany)
- 61, lub 62 - nie pamietam dokladnie (pojawiał się jedynie przed resetem błędów, obecnie nie wymrugiwany)

I tutaj 1-sze moje pytanie: czy jest różnica, gdy błędy będą odczytane na zapłonie, a innym razem na zapalonym silniku ?

Co do samej pracy silnika, to dodam jeszcze tyle, że nie ma problemów z odpalaniem, ani wkręcaniem się na obroty, wydaje mi się, że chodzi równo, a obroty stabilizują się na poziomie ok. 800. Jednak co dziwne, to zapala się CHECK ENGINE, ale jedynie, gdy obroty spadną poniżej 1000 (a jak już się zapali, to nawet jak wzrosną, to nie gaśnie), jak trzymam powyżej cały czas, to nic się nie pali. Przyszedł mi do głowy pomysł, by zacząć od wymiany filtra paliwa, ale nie wiem, czy słusznie, gdy moja wiedza nie jest duża.

I tu moje 2-ie pytanie: czy błędy te mogą mieć tą samą przyczynę, oraz czy ktoś spotkał się (na forum nie znalazłem odp.) z zapalającym się CHECK'IEM tylko poniżej 1000 ?

Chcę wymienić również rozrząd w mojej Sigmie (nie osobiście, gdyż nie mam zbyt dużego doświadczenia w mechanice), oraz uszczelki pokrywy zaworów, gdyż ciekną i w związku z tym mam kolejne pytanie: czy ewentualna naprawa, wymiana części generujących te błędy może blokować mi wymianę rozrządu i tych uszczelek, czy można to zrobić 2-wu torowo, oraz czy zmieniło się coś jeżeli chodzi o jakości poszczególnych producentów ? Wątki o częściach były założone jakiś czas temu, więc wolę dopytać.

Jest jeszcze kilka klasycznych błędów takich jak np. nie działające spryskiwacze lamp, ale to jeść nie woła i chcę zająć się na początek sercem Sigmy.


Z góry dziękuję za doczytanie postu do końca i odpowiedzi.


Pozdrawiam serdecznie Paweł
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 30-05-2016, 07:37   Re: Sigma na start - rozrząd, błędy i inne takie.

Zapalający sie check poniżej 1000 obrotów ma związek właśnie z błędem 41 bo w taki sposób jest robiona diagnostyka wtryskiwaczy (tylko gdy obroty <1000 rpm).

Warto byłoby sprawdzić czy wszystko OK z wtryskiwaczami i instalacją. Do diagnostyki przydaje sie multimetr - najczęściej omomierz lub woltomierz.

A sama diagnostyka - można robic to przy wyłączonym silniku ponieważ błędy są zapamiętywane, oczywiście do momentu kiedy odłączysz akumulator.
Dlatego też może być i tak że wspomniane błędy które odczytałeś są już błędami historycznymi.

Proponowałbym odłączenie (poprzez wyciągnięcie do góry) żółtej zworki na 30 sekund (w skrzynce bezpieczników przy akumulatorze). Po uruchomieniu silnika i krótkiej przejażdżce (do nagrzania silnika czyli kilka kilometrów minimum) odczytanie błędów na nowo. Wtedy będzie wiadomo które błędy pojawiły się na nowo.

Co do wymiany rozrządu i uszczelki pokrywy zaworów to można to zrobić niezależnie.
Przy okazji wymiany paska rozrządu powinieneś też wymienic rolkę napinającą i pompę wody ponieważ jest napędzana paskiem (od strony zewnętrznej) i jej zatarcie moze mieć dość niemiłe konsekwencje.

Do tej drugiej naprawy trzeba sciągać kolektor, ale nie jest to też jakaś technologia kosmiczna.


Z własnych i cudzych doświadczeń w naprawach, wiem że warto taki starszy samochód dać do kogoś kto ma pojęcie o Mitsubishi albo chociaż pasjonata starszej motoryzacji ;-)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
manzanillo
[Usunięty]

Wysłany: 06-06-2016, 22:50   

Dziękuję serdecznie kolego za podpowiedzi i pomoc, teraz bogatszy o tą wiedzę, mam nadzieję, że pójdę krok naprzód.

Ściągnąłem oczywiście instrukcję do Sigmy i będą teraz, zgodnie z sugestią sprawdzane pomiary oporności cewek, i kabli WN. Czy na coś jeszcze warto zwrócić uwagę ?

Jeszcze takie pytanie mi się nasuwa:
Czy jest reguła, że błąd 41 oznacza przeważnie uszkodzenie jakiegoś konkretnego wtryskiwacza tzn. np. 1-szego, czy generalnie różnie z tym bywa ? I tak będą sprawdzone wszystkie, jednak widzę, że ten błąd bardzo często powtarza się i tak też się zastanawiam, czy w większości przypadków przyczyna jest zawsze ta sama ?


Pozdrawiam serdecznie Paweł
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 07-06-2016, 05:15   

manzanillo napisał/a:
Dziękuję serdecznie kolego za podpowiedzi i pomoc, teraz bogatszy o tą wiedzę, mam nadzieję, że pójdę krok naprzód.

Ściągnąłem oczywiście instrukcję do Sigmy i będą teraz, zgodnie z sugestią sprawdzane pomiary oporności cewek, i kabli WN. Czy na coś jeszcze warto zwrócić uwagę ?

Jeszcze takie pytanie mi się nasuwa:
Czy jest reguła, że błąd 41 oznacza przeważnie uszkodzenie jakiegoś konkretnego wtryskiwacza tzn. np. 1-szego, czy generalnie różnie z tym bywa ? I tak będą sprawdzone wszystkie, jednak widzę, że ten błąd bardzo często powtarza się i tak też się zastanawiam, czy w większości przypadków przyczyna jest zawsze ta sama ?


Pozdrawiam serdecznie Paweł


41 oznacza że ECU nie odebrało "impulsu zwrotnego" (który powstaje w momencie odłączenia zasilania, podobnie jak w cewce zapłonowej) po wyłączeniu wtryskiwacza.
Niestety diagnostyka tego działa w ograniczonym zakresie tak jak na rysunku:



Rozróżnienia który to wtryskiwa nie ma.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
manzanillo
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2016, 23:31   

Dziękuję kolego za pomoc :) W razie jeszcze niejasności pozwole sobie kontynuować wątek i zadać jeszcze kilka pytań :)

Pozdrawiam Paweł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.