 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Sigma na start - rozrząd, błędy i inne takie. |
Autor |
Wiadomość |
manzanillo [Usunięty]
|
Wysłany: 20-05-2016, 22:18 Sigma na start - rozrząd, błędy i inne takie.
|
|
|
Witam serdecznie wszystkie posiadaczki i posiadaczy Sigm.
Przyszedł czas na zmianę auta i z powodów, które rozumieją Ci, którzy są szczęśliwymi posiadaczami tego modelu wybór padł na Sigmę.
Początkowo miała być zielona EXE, jednak ostatecznie stanęło na 3.0 12V z 1992r. manual. Na chwilę obecną bez gazu.
Z powodu, iż auto ma już swoje lata, to wymaga również poprawy kilku rzeczy. I w związku z tym, mam kilka pytań i proszę o poradę, oraz pomoc.
Zanim założyłem ten wątek przeanalizowałem dostępne na forum posty i tak na dzień dobry wymienione zostały kondensatory w komputerze, oraz zresetowane błędy.
Co do samych błędów, to klasycznie pojawia się:
- 41 błąd wtrysku,
a dodatkowo:
- 31 czujnik spalania stukowego
- 32 czujnik ciśnienia
- 52 cewka zaplonowa ( blad pojawial sie przez chwile na zapalonym silniku, obecnie nie jest wymrugiwany)
- 61, lub 62 - nie pamietam dokladnie (pojawiał się jedynie przed resetem błędów, obecnie nie wymrugiwany)
I tutaj 1-sze moje pytanie: czy jest różnica, gdy błędy będą odczytane na zapłonie, a innym razem na zapalonym silniku ?
Co do samej pracy silnika, to dodam jeszcze tyle, że nie ma problemów z odpalaniem, ani wkręcaniem się na obroty, wydaje mi się, że chodzi równo, a obroty stabilizują się na poziomie ok. 800. Jednak co dziwne, to zapala się CHECK ENGINE, ale jedynie, gdy obroty spadną poniżej 1000 (a jak już się zapali, to nawet jak wzrosną, to nie gaśnie), jak trzymam powyżej cały czas, to nic się nie pali. Przyszedł mi do głowy pomysł, by zacząć od wymiany filtra paliwa, ale nie wiem, czy słusznie, gdy moja wiedza nie jest duża.
I tu moje 2-ie pytanie: czy błędy te mogą mieć tą samą przyczynę, oraz czy ktoś spotkał się (na forum nie znalazłem odp.) z zapalającym się CHECK'IEM tylko poniżej 1000 ?
Chcę wymienić również rozrząd w mojej Sigmie (nie osobiście, gdyż nie mam zbyt dużego doświadczenia w mechanice), oraz uszczelki pokrywy zaworów, gdyż ciekną i w związku z tym mam kolejne pytanie: czy ewentualna naprawa, wymiana części generujących te błędy może blokować mi wymianę rozrządu i tych uszczelek, czy można to zrobić 2-wu torowo, oraz czy zmieniło się coś jeżeli chodzi o jakości poszczególnych producentów ? Wątki o częściach były założone jakiś czas temu, więc wolę dopytać.
Jest jeszcze kilka klasycznych błędów takich jak np. nie działające spryskiwacze lamp, ale to jeść nie woła i chcę zająć się na początek sercem Sigmy.
Z góry dziękuję za doczytanie postu do końca i odpowiedzi.
Pozdrawiam serdecznie Paweł |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 30-05-2016, 07:37 Re: Sigma na start - rozrząd, błędy i inne takie.
|
|
|
Zapalający sie check poniżej 1000 obrotów ma związek właśnie z błędem 41 bo w taki sposób jest robiona diagnostyka wtryskiwaczy (tylko gdy obroty <1000 rpm).
Warto byłoby sprawdzić czy wszystko OK z wtryskiwaczami i instalacją. Do diagnostyki przydaje sie multimetr - najczęściej omomierz lub woltomierz.
A sama diagnostyka - można robic to przy wyłączonym silniku ponieważ błędy są zapamiętywane, oczywiście do momentu kiedy odłączysz akumulator.
Dlatego też może być i tak że wspomniane błędy które odczytałeś są już błędami historycznymi.
Proponowałbym odłączenie (poprzez wyciągnięcie do góry) żółtej zworki na 30 sekund (w skrzynce bezpieczników przy akumulatorze). Po uruchomieniu silnika i krótkiej przejażdżce (do nagrzania silnika czyli kilka kilometrów minimum) odczytanie błędów na nowo. Wtedy będzie wiadomo które błędy pojawiły się na nowo.
Co do wymiany rozrządu i uszczelki pokrywy zaworów to można to zrobić niezależnie.
Przy okazji wymiany paska rozrządu powinieneś też wymienic rolkę napinającą i pompę wody ponieważ jest napędzana paskiem (od strony zewnętrznej) i jej zatarcie moze mieć dość niemiłe konsekwencje.
Do tej drugiej naprawy trzeba sciągać kolektor, ale nie jest to też jakaś technologia kosmiczna.
Z własnych i cudzych doświadczeń w naprawach, wiem że warto taki starszy samochód dać do kogoś kto ma pojęcie o Mitsubishi albo chociaż pasjonata starszej motoryzacji |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
manzanillo [Usunięty]
|
Wysłany: 06-06-2016, 22:50
|
|
|
Dziękuję serdecznie kolego za podpowiedzi i pomoc, teraz bogatszy o tą wiedzę, mam nadzieję, że pójdę krok naprzód.
Ściągnąłem oczywiście instrukcję do Sigmy i będą teraz, zgodnie z sugestią sprawdzane pomiary oporności cewek, i kabli WN. Czy na coś jeszcze warto zwrócić uwagę ?
Jeszcze takie pytanie mi się nasuwa:
Czy jest reguła, że błąd 41 oznacza przeważnie uszkodzenie jakiegoś konkretnego wtryskiwacza tzn. np. 1-szego, czy generalnie różnie z tym bywa ? I tak będą sprawdzone wszystkie, jednak widzę, że ten błąd bardzo często powtarza się i tak też się zastanawiam, czy w większości przypadków przyczyna jest zawsze ta sama ?
Pozdrawiam serdecznie Paweł |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 07-06-2016, 05:15
|
|
|
manzanillo napisał/a: | Dziękuję serdecznie kolego za podpowiedzi i pomoc, teraz bogatszy o tą wiedzę, mam nadzieję, że pójdę krok naprzód.
Ściągnąłem oczywiście instrukcję do Sigmy i będą teraz, zgodnie z sugestią sprawdzane pomiary oporności cewek, i kabli WN. Czy na coś jeszcze warto zwrócić uwagę ?
Jeszcze takie pytanie mi się nasuwa:
Czy jest reguła, że błąd 41 oznacza przeważnie uszkodzenie jakiegoś konkretnego wtryskiwacza tzn. np. 1-szego, czy generalnie różnie z tym bywa ? I tak będą sprawdzone wszystkie, jednak widzę, że ten błąd bardzo często powtarza się i tak też się zastanawiam, czy w większości przypadków przyczyna jest zawsze ta sama ?
Pozdrawiam serdecznie Paweł |
41 oznacza że ECU nie odebrało "impulsu zwrotnego" (który powstaje w momencie odłączenia zasilania, podobnie jak w cewce zapłonowej) po wyłączeniu wtryskiwacza.
Niestety diagnostyka tego działa w ograniczonym zakresie tak jak na rysunku:
Rozróżnienia który to wtryskiwa nie ma. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
manzanillo [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2016, 23:31
|
|
|
Dziękuję kolego za pomoc W razie jeszcze niejasności pozwole sobie kontynuować wątek i zadać jeszcze kilka pytań
Pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
|
|