 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E33A 2.0] Nadgorliwy wentylator |
Autor |
Wiadomość |
Ormowiec [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2007, 23:39 [E33A 2.0] Nadgorliwy wentylator
|
|
|
Witam!
Mam spore wątpliwości co do przyczyny dziwnego zachowania wentylatora tzn: po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury i to podczas spokojnej jazdy albo pracy na biegu jałowym wiatrak włancza się na jakieś 12 sek.
Po upływie nie więcej jak minuty włancza się ponownie i tak w kółko. Ostatnio po sporym podjeździe po góre w upalny dzień w zbiorniczku zaczeło ostro bulgotać i to jeszcze przez chwile po zgaszeniu silnika :/
Wskaźnik temperatury cały czas jest na środku.
Obastawiałem zakamienioną chłodnicę, ale po wymianie chłodnicy na inną jest to samo...
Może poradzicie w czym może tkwić przyczyna? |
|
|
|
 |
Galfan [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2007, 10:32
|
|
|
Heja!
Co do często załączającego się wentylatora to mam tak samo zarówno w Galancie E32 jak i w Galu E55. Podczas stania korku lub ślimaczej jazdy wentylatory chodzą prawie non stop, to chyba standard w mitsu. Wskażnik temperatury powinien być lekko przed środkiem skali.
Bulgotanie...hmm... Czy masz w układzie chłodzenia wodę czy płyn? Ostatnio jak mojemu ojcu w e55 zamknął się termostat na zawsze , to wskazówka temp doszła do 3/4 skali i dopiero wtedy wyleciał płyn chłodniczy więc przy normalnej temp silnika nie powinno nic bulgotać. |
|
|
|
 |
Ormowiec [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2007, 11:53
|
|
|
No właśnie to bulgotanie w zbiorniczku przelewowym mnie zaniepokoiło.
Faktem jest że wskażnik utrzymuje się tak jak piszesz, miinimalnie poniżej centrum.
Co do płynu to sprawa wyglata tak: Jakieś 2 miechy temu wyminiałem go na nówke ale zanim go zalałem przepłukałem cały układ chyba ze 4 razy wodą bo był tak straszny syf, a w zbiorniczku był centymetr dosłownie błota :/
Teraz już nie bardzo wiem gdzie szukać? |
|
|
|
 |
Galfan [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2007, 12:51
|
|
|
Ormowiec napisał/a: | a w zbiorniczku był centymetr dosłownie błota :/ |
No... bulgotanie i szczególnie ten syf i "błoto" w zbiorniczku to mogą być objawy przepalonej uszczelki pod głowicą . Sprawdź czy nie masz oleju w płynie chłodniczym, albo "masełka" na korku od chłodnicy. |
|
|
|
 |
Ormowiec [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2007, 13:03
|
|
|
Płyn pomimo, że niedawno wymieniany to jednak jest nieciekawy tzn w kolorze rdzy ale oleju w nim nie znalazłem, masłeka też już szukałem pod korkiem, ale śladów nie ma.
A wracajac do bulgotania to w zbiorniczku było je słychać jeszcze przez chwile po zgaszeniu, wydaje mi się że to przez tempetrature.
Nie wiem czy utrzymywałby po zgaszeniu ciśnienie z cylindrów aż przez jakieś 30 sek.
Po tym zdarzeniu zrobiłęm jakieś 100km i więcej nie zagotował ale wole nie czekac do następnego |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-06-2007, 13:52
|
|
|
Miałem podobnie jak padł mi korek chłodnicy |
|
|
|
 |
Ormowiec [Usunięty]
|
Wysłany: 13-06-2007, 10:53
|
|
|
Wymieniłem korek na nowy bo faktycznie stary jest w dość wątpliwym stanie. Jak narazie spokój,oby tak dalej
Dzieki |
|
|
|
 |
|
|