 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
podświetlenie przycisków reg[u]lacji lusterek [ort] |
Autor |
Wiadomość |
robert1512
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,9 DID 2002'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 29 Skąd: sanok
|
Wysłany: 25-03-2010, 18:37 podświetlenie przycisków reg[u]lacji lusterek [ort]
|
|
|
[Carisma]witam,jak w temacie,czy macie podświetlane przyciski regulacji lusterek,ściemnianie licznika itd(cały panel) u mnie podświetlany jest tylko przycisk świateł przeciwmgielnych tył
Carisma 2002 DID |
_________________ 
 |
Ostatnio zmieniony przez Chooper 26-03-2010, 16:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ohyda666
Forumowicz ohyda
Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 53 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 25-03-2010, 19:19
|
|
|
Podświetlane są; światła przeciw-mgłowe (jedno lub dwa w zależności od wersji) i ustawianie lusterek (ale tylko te strzałeczki). |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 25-03-2010, 20:16
|
|
|
Mnie się też ostatnio spaliła żarówka od przycisku świateł przeciwmgielnych, kuipiłem niebieskie żąroweczki ale są calkowicie do bani, jedna się już spaliła druga daje żółte światło. To w końcu jakie te żaróweczki by świeciły na biało ? |
|
|
|
 |
ohyda666
Forumowicz ohyda
Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 53 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 25-03-2010, 21:04
|
|
|
Jeżeli nie zależy Tobie aby było bajerancko ale jak najbliżej oryginalnego koloru to wymień sobie na zwykłą biała (dioda albo żarówka). Żebyś miał tak jak oryginalny to trzeba mieć ten niebieski kapturek na białej. Ja też próbowałem na niebieskiej i rzeczywiście kicha. Fajnie wygląda na czerwono, ale wtedy najlepiej wymienić wszystkie żarówki w przyciskach (włącznikach). |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 25-03-2010, 21:10
|
|
|
Z żarówkami było tak, że niebieska świeciła na zielono a biała na mocny żółty. Może znasz jakiś sposób na niebieską gumkę ? Chce zostać przy oryginalnym oświetleniu czyżbym musiał kupować cały kompletny włącznik ? hm widziałem za parę groszy. |
|
|
|
 |
ohyda666
Forumowicz ohyda
Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 53 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 25-03-2010, 21:39
|
|
|
Właśnie nie bardzo. Kiedyś chciałem kupić ale nigdzie nie dostałem. Kiedyś z ojcem kupiłem do Corolli oryginale w ASO (za około 25-30 zł szt razem z tym mocowaniem). Myślę że się nawet opłacało. Niby drogie ale 4 lata już trzymają, a zwykłe u siebie musze wymieniać częściej niż raz w roku. Może pomyśl nad taką opcją?? Jeszcze jak byś mógł napisać czy ta niebieska żarówka miała barwe ciemną czy jasną (ale w momencie kiedy się nie świeciła)? A co do wcześniejszego postu chodziło mi nie o wymiane przycisków tylko żarówek. |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 25-03-2010, 22:01
|
|
|
W elektroniku kupiłem chyba z 6 sztuk, W domu okazało się ze są nie identyczne. Jak pamiętam a mogę się mylić ciut mniejsze były bardziej niebieskie od ciut większych, Więcej miałem większych więc takie założyłem do dwóch przycisków przeciwmgielnych i do podświetlania ogrzewania szyby. |
|
|
|
 |
pkp30
Forumowicz

Auto: mitsubisi carisma 1,9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 101 Skąd: gliwice
|
Wysłany: 26-03-2010, 08:29
|
|
|
kto mi powie jak sie dobrac do tych zaróweczek zeby je wymienic bo mi pare nie swieci |
_________________ pkp30 
 |
|
|
|
 |
czester_
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 160 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-03-2010, 15:30
|
|
|
Podwarzasz cały moduł z lusterkami i przeciwmgłowymi. Odpinasz kostki i będziesz widział wejścia na żarówki |
_________________ Moja Cari |
|
|
|
 |
Centosz
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 426 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-03-2010, 19:09
|
|
|
Mi też nie świeci podświetlenie od przeciwmgłowych.Wymieniłem na diode białą,to nie dość że świeciła na żółto to poświeciła niecałe 2 miesiące i sie spaliła.Dałem sobie spokój.Z ciekawości podjechałem do NISSANA to zaśpiewali ma za taką żaróweczke 68zł.
Pkp30:One sie rozkręcają.Robisz niecałe pół obrotu i same wychodzą. |
|
|
|
 |
DarekP
Nowy Forumowicz
Auto: Cari 1.8 GDI '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-03-2010, 19:15
|
|
|
Witam.
Co do oswietlenia panelu sterowania światłami przeciwmgielnymi, oraz sterowaniem lusterek elektrycznych i jasnością podświetlenia, to ostatnio po licznych wymianach żarówek (z przekładaniem gumek, które czesto się rwały) postanowiłęm założyć diody. Na początku kupiłem 12V (niebieskie) i męczyłem się z ich wyprofilowaniem (dioda w przeciwieństwie do żarówki daje bardzo skupione światło), a w przyciskach do przeciwmgielnych (gniazda są ustawione równolegle do powierzchni świecenia, więc trzeba diody ustawić czołowo/prostopadle), dostęp do nich jest po wyjęciu całego panelu, odłączeniu kostki i wyjęciu modułu od przeciwmieglnych z tego co pamiętam wychodzi do tyłu, z boku będziesz miał gniazda plastikowe z umocowanymi żarówkami (po przekeceniu wkrętakiem płaskim o ćwierć obrotu powinny wyjść). W regulacji lusterek sprawa jest o tyle prosta, że żródło światła jest ustawiona tak jak należy, ale trzeba rozebrać przełącznik, wychodzi on do przodu (odwrotnie jak do przeciwmgielnych), po czym trzeba podważąć krawędzie aby dostać się do środka.
Co do diód to musisz zwrócić uwage na polaryzacje, w przeciwieństwie do żarówek diody musza być podłączane zgodnie z ich polaryzacją.
Trochę jest z tym zabawy, ale jak już się z tym uporasz, to więcej już tam nie będziesz musział zaglądać, przynajmniej w sprawie oświetlenia.
Z zauwazonych po zamontowaniu uwag, to diody, świeca o wiele jaśniej, szczególnie te o podwyższonej jasności, tak, że w dzień w końcu widać że są zapalone światła. Pierwsza jazda w nocy powodowała u mnie zwracanie uwagi (trochę za jasno) jednak przyzwyczaiłem się już do tego. Idąc za ciosem wymieniełem już wszystkie na niebieskie diody, szczególnie jak w sklepie ektronicznym zobaczyłem, że mają gotowe wraz z mocowaniami, a rodzajów w Cari jest chyba z 5-6.
W końcu oświetlenie zegarka się nie przepala, bo dostęp do tego elementu jest mocno utrudniony, nie wspomne o podświetleniu zapalniczki, czy popielniczki.
Po wymianie wszystkich, mogłem sciemnić bo wcześniej gdy miałem tylko część diód, sciemnie, powodowało to, że żaróki prawie w ogóle nie oświetlały.
W razie potrzeby jak to w tej chwili wygląda mogę zrobić foty.
Dostępne sa też białe, wiec można podmienić na ten kolor i zapomnieć o problemach z przepalaniem, szczególnie, ze obecnie na światłach jeździ się cały dzień. |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 26-03-2010, 19:24
|
|
|
proszę o zdjęcia i namiar na rodzaj tych diod. Mam dość ciągłychkłopotów z podświetaniem |
|
|
|
 |
DarekP
Nowy Forumowicz
Auto: Cari 1.8 GDI '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-03-2010, 00:15
|
|
|
Do panelu (sterowania przeciwmgielnymi i lusterkami) zastosowałem zwykłe diody 12V dyfuzyjne (o podwyższonej jasności)
te na samej górze. W przypadku przełącznika przeciwmgielnych mniejsze diody 12V wlutowałem bezpośrednio, gdyż trzeba było je "powiginać" tak, aby świeciły na czolo przycisków.
Do panelu sterowania lusterkami wykorzystałem gumke (1 od lewej, dół) po starej żarówce i włożyłem tam diodę, a następnie wcisnąłem w uchwyt.
Efekt:
W przypadku zegarów (obrotomierz i szybkościomierz) znalazłem gotowe diody z mocowaniem (cztery diody w jednym mocowaniu jak żarówka pierwsza od prawej na dole). Nie były tanie dlatego kupiłem tylko 5. Do podświetlenia wyświetlaczy kilometrów i czasu (zegarka) wykorzytałem też gotową diodę - środkowy rząd pierwsza od prawej(niebieska obudowa). (mają większy kąt rozpraszania światła)
Z wymienionych jeszcze:
sterowanie zamkiem centralnym - zwykła dioda(duża) 12V i podmiana uchwytu po żarówce
Podświetlanie klimatronika - gotowe diody o walcowej konstrukcji (zdjęcie wyżej druga, bądź trzecia od lewej) (w przypadku tej ostatniej nie ma diody, była mi do czegoś potrzebna). Z klimatronikiem muszę jeszcze powalczyć, podświetla mi tylko środkowe rzędy przycisków (TEMP i siłę nadmuchu), ale w rachube wchodzi tylko SMD, bo nie za bardzo jest tam miejsce.
Podświetlanie zapalniczki i popielniczki - tutaj kupiłem diody, które mają taki sam kształt/ uchwyt jak żarówki (wciskane), sa trochę dłuższe, ale pasują (dla wzmocnienia zastosowałęm lusterka z foli aluminiowej)- niestety nie mam fotki. One też mają walcową konstrukcje tak ja dioda w środku.
ogrzewanie tylnej szyby - dwie małe diody 12V (niebieska - podświetlenie, pomarańczowa - sygnalizująca ogrzewanie)
światła awaryjne - jasno biała mała 12V, sama maskownica jest tak ciemna, że tylko biała była w stanie się przez nią przebić, czerwone nie podświetlały.
Efek końcowy:
Ważne, że diody z uchwytami posiadają zabezpieczenie przy odwrotnym podłączeniu, i ograniczenie przepływu prądu, de facto są to zwykłe diody z opornikiem(560 Ohme) i diodą zabezpieczającą (lutowane w obudowie na płytkach SMD). W przypadku diód 12V (bez obudów) odwrotne podłączenie na dłużą chwile doporwadza do spalenia. (na chwilę można zaryzykować podłączyć, jednak moga się spalić - osobiście trzy razy jeździłem do sklepu).
Zasada jest taka, że dłuższą nóżkę diody dajemy do plusa, i najlepiej miernikiem sprawdzić polaryzacje w gnieżdzie. Główny problem diód to kąt świecenia, z tym miałem najwięcej zabawy, próbowałem matowić soczewki, poprzez klej (gluegun) ale średnio przynosiło to efekt). Do podświetlenia zegarów w oryginale, światło jest jednostajne, ładnie rozproszone, po zainstalowaniu diód widać miejaca, gdzie bardziej skupione mocniej świeci. W przypadku przycisków jest to kwestia ustawienia diody, ale to wiąże się z rozbieraniem/składaniem/testowaniem. Fakt jest jeden, jeśli to zrobimy mamy z głowy, na długi czas, pewnie szybciej pojawią się problemy ze stykaniem styków niż to, że nie będą świecić.
W sklepie widziałem też białe, jesli ktoś chciałby zostać przy orginalnym podświetleniu, jednak w oryginale biały jest złamany niebieskiem (poprzez niebieskie kapturki) więc diody dadza wam zdecydowanie ostrzejsze światło. |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 27-03-2010, 08:51
|
|
|
Nieźle się napracowałeś, dzięki. Wolałbym jednak zostać przy oryginalnym, białym ponieważ nie chcę mi się wszystkiego wymieniać a mam tylko 3 do wymiany. |
|
|
|
 |
FredPL
Forumowicz
Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 211 Skąd: Przemyśl / Rzeszów
|
Wysłany: 29-04-2016, 23:20
|
|
|
Orientuje się ktoś czy i za ile idzie na dzień dzisiejszy kupić żaróweczki do podświetlenia przeciwmgłowych? Pierwotnie brak podświetlenia mi nie przeszkadzał ale ostatnio okazały się potrzebne i nie mogłem namacać przycisków
Ma ktoś może zdjęcie jak to wyglądało oryginalnie (idzie mi o kolor podświetlenia) ? |
|
|
|
 |
|
|