Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma Avance
Autor Wiadomość
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
  Wysłany: 13-01-2018, 21:25   Carisma Avance

Witajcie,

chciałbym przedstawić auto jakim ostatnio mam przyjemność jeździć.

Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 122KM rok 2003 wersja II po lifcie (czarne lampy),
kupiony w MITCAR w Polsce.
Przebieg w momencie zakupu 128.900 kilometrów, wersja wyposażenia Avance czyli:
- skóra na kierownicy i gałce zmiany biegów,
- cztery szyby elektryczne,
- klimatronic? pokrętłem ustawiam sobie temperaturę i automat sam ją utrzymuje,
- lampki do czytania,
- przeciwmgielne z przodu,
- kaseciak,
- podłokietnik,
- felgi 15, szprychowane, symetryczne, na lato.
- el. regulowane lusterka, światła, podświetlenie deski i tablicy,

luksus i prestiż ;)

Pierwszy powrót do domu:


Auto:





Lakier mierzony czujnikiem, na każdym elemencie ta sama warstwa 60-80 mikrometrów.

Samochód kupiony od drugiego właściciela w Polsce.
Do 2015 serwisowany w ASO (są rachunki, dokumenty).
Od 2015 nadal serwisowany (też są rachunki).

Jeżdżę i podoba mi się.

Realizacje:
Przy 129tyś:
Olej w silniku Mobil1 5W50, 3,7L weszło.
Olej w skrzyni biegów, przekładniowy, ok 4L
Załatana dziurka w wydechu.
Wymieniony płyn chłodniczy, zielony K2 Kuler.
Nano wycieraczka nałożona na szyby.
Wymieniony płyn w hydraulice sprzęgła. Sprzęgło działa teraz aksamitnie :)
Dolany płyn wspomagania.
Wyczyszczona przepustnica oraz świece.
Zrobiona adaptacja.


Do zrobienia.

Kupić nowe opony zimowe. //przynajmniej na przednią oś
Plany mechaniczne:
wymienić filtry (powietrza, paliwa i kabinowy), filterki (we wtryskach i pompie),
wibruje przy hamowaniu, //lewa strona
piszczy przy kręceniu kierownicą, na ciepłym, //lewa strona
szarpie przy przyspieszaniu, //coraz mniej
zreperować klimatyzację, nie chłodzi, dziurawa chłodnica, //nowa już gotowa
Walczyć z upływem czasu, czyli korozją ;)
Wymienić przewody hamulcowe w okolicach zbiornika.

Spowodować, że olej będzie czysty.

Plany estetyczne:
Szczotkowanie i odkurzanie wnętrza, szczególnie podsufitki, czuć wiekowy kurz w aucie.
Pranie wnętrza, wykładziny, foteli.

Glinkowanie, porządne czyszczenie powłoki lakierniczej, wosk, plastiki itd.
Wyczyścić lub wymienić "szkło" w lampach.

Dbać, dbać i dbać.
_________________
Gaz do dechy!!!
Ostatnio zmieniony przez douen 03-02-2018, 23:23, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-01-2018, 21:32   

Cześć :)
Fotki się nie wczytują. Polecam imgur do hostingu zdjęć
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 13-01-2018, 21:33   

Już jest ok.
Nie znikają z imgur'a?
_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-01-2018, 21:39   

Od dłuższego czasu korzystam, z fotosika mi raz zniknęły, bo niby przekroczyłem limit - zażądali haraczu za odblokowanie zdjęć, więc im podziękowałem i się przeniosłem.

Swoją drogą Miśki w tym wieku z oryginalną powłoką to rzadkość, masz rarytas :mrgreen: No ale autko ma niski przebieg, pewnie było garażowane to nie gnije.
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 13-01-2018, 21:44   

Pierwsza awaria.

Cari zostawia mokre ślady na zakrętach.

Zdjagnozowałem wyciek z chłodnicy, łączenie z rurą gumową na dole.



Zapowiada się pracowita niedziela.

Ogólnie auto było ostatnio u mechanika wymieniłem olej na 5W50 Mobil1, silnik zdecydowanie ucichł. Wymieniłem olej w skrzyni, bo trochę haczy 3, pomogło na chwilę (wydaje mi się że będzie sprzęgło do wymiany, ale nie ślizga się).
Ze swoich obserwacji zauważyłem ciężkie kręcenie kierownicą (płyn świeżutki) i związane z tym piski po stronie kierowcy, ja uważam że może to być łożysko amortyzatora, mechanik twierdzi że to sworzeń.
Wydaje mi się, że auto ma olbrzymie luzy na przegubach (brak smaru) objawy to "bujanie przy małych prędkościach oraz specyficzne "klak" podczas zwiększania i zmniejszania prędkości.
Klimatyzacja nie chłodzi, mam już nową chłodnicę, dokupię jeszcze osuszacz i jadę do zakładu nabijać czynnik.

Poprzedni właściciel robił wszystko na bieżąco, niewiele mi zostawił.
_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 13-01-2018, 21:49   

larelijux napisał/a:
Od dłuższego czasu korzystam, z fotosika mi raz zniknęły, bo niby przekroczyłem limit - zażądali haraczu za odblokowanie zdjęć, więc im podziękowałem i się przeniosłem.

Swoją drogą Miśki w tym wieku z oryginalną powłoką to rzadkość, masz rarytas :mrgreen: No ale autko ma niski przebieg, pewnie było garażowane to nie gnije.


Na razie będą na foto'siku, w razie problemów wiem gdzie się kierować. Dzięki!

Trochę się boję o pierwsze "parkingówki", auto faktycznie garażowane. Niestety u mnie będzie stało pod chmurką. Są miejsca gdzie ruda zaczyna tańczyć, ale do uratowania.
Myślę o jakimś sensownym zabezpieczeniu podwozia, by służył jak najdłużej.

Przyjdzie wiosna, przepustnica do czyszczenia, kolektor, wtryski, miskę olejową chcę wyczyścić.
_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 14-01-2018, 14:56   

Opaska wymieniona. Płyn nie cieknie. Poprawiłem też masy, w sumie to nie było czego poprawiać.
Zimno dziś :/

Zrobiłem rundę z Autocom'em. Sondy wyglądają w porządku, zakres 0-1V.
Co ciekawe, nie zauważyłem związku między szarpnięciami, a zachowaniem sond.

Parametry na zimnym silniku.
_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 15-01-2018, 20:10   

douen napisał/a:
Słyszałem o "odsysaniu" oleju

O jakiej dokładnie metodzie mówisz? Jeżeli o odsysaniu przez bagnet to nie ma sensu, bo zostaje olej w misce.

Jak chcesz dokładniej wyczyścić silnik to odkręć miskę, wyczyść mechanicznie, zalej olej i płukankę, wypłucz silnik (zgodnie z etykietą na opakowaniu), zlej to wszystko i zalej świeży dobry olej.
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 16-01-2018, 00:58   

Ziemba. napisał/a:
douen napisał/a:
Słyszałem o "odsysaniu" oleju

O jakiej dokładnie metodzie mówisz? Jeżeli o odsysaniu przez bagnet to nie ma sensu, bo zostaje olej w misce.

Jak chcesz dokładniej wyczyścić silnik to odkręć miskę, wyczyść mechanicznie, zalej olej i płukankę, wypłucz silnik (zgodnie z etykietą na opakowaniu), zlej to wszystko i zalej świeży dobry olej.


Ok, dzięki za opinię.
Dziś sprawdzałem kolor oleju i jest coraz jaśniejszy. Także elementy głowicy, widoczne pod korkiem, są jaśniejsze. Poprzedni właściciel nie dopilnował wymiany i dostałem auto z czarnym olejem :/ Przyspieszę kolejną wymianę, lubię mieć czystą "oliwę".

Wrażenia z dziś:

Przed wczoraj odłączyłem akumulator i nie mam niskich obrotów. Jazda z czymś takim jest, dosłownie, niebezpieczna.
Jutro biorę się za czyszczenie przepustnicy.
Wszystko ok, gdyby było trochę cieplej :/
_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 819 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20955
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-01-2018, 07:37   

douen napisał/a:
Przed wczoraj odłączyłem akumulator i nie mam niskich obrotów. Jazda z czymś takim jest, dosłownie, niebezpieczna.

Przeprowadź naukę obrotów. :wink: .
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379&start=0
Co do czyszczenia przepustnicy to w GDi jest wskazane jak najbardziej i to częste 8) .
Dodatkowo przygotuj sobie uszczelkę lub materiał na nią, bo nie wiadomo w jakim jest stanie.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 17-01-2018, 15:40   

Zmarzłem, ale zrobiłem.

Efekt po wyczyszczeniu przepustnicy natychmiastowy. Obroty automatycznie ustawiają się do optymalnej wartości.
Żadnych wachań, jest tak jak być powinno. Niestety efektu szarpania ok 2tyś nie udało się zlikwidować. Kolejny element do przeglądu to EGR.

Parę zdjęć z operacji.
Krok pierwszy, odpinamy masę z akumulatora.


Engine bay zabezpieczony WD40.


Filtr powietrza z obudową, przepływomierzem, rurą gumową wyszły w całośći, jako jeden element.
Jedynym problemem była trytytka, trzymająca przewody przy akumulatorze.



Pierwsze co sprawdziłem to czy przepustnica działa w obu kierunkach, tzn czy obydwa magnesy są przytwierdzone do rdzenia.


Ciemna strona księżyca. Właśnie po to się zdejmuje przepustnicę.


Tak wyglądają wolne obroty, prześwit gwarantuje odpowiednią dawkę powietrza.
_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 17-01-2018, 23:25   

douen napisał/a:
Niestety efektu szarpania ok 2tyś nie udało się zlikwidować.


Wymień świece i sprawdź fajkocewki.
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 18-01-2018, 19:44   

Ziemba. napisał/a:
Wymień świece i sprawdź fajkocewki.


Tak też zrobię.

PS. Śmieszkowe spalanie


To jest oszczędne auto! ;)
_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 21-01-2018, 23:50   

Fociszki z dzisiejszej wyprawy nad Wisłę.




Staram się jak mogę żeby zdjęcia były jak najlepszej jakości, telefon niestety nie jest "flagowcem" dlatego wybaczcie kiepską jakość.
_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-01-2018, 20:26   

Fotki nie działają :(
_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.