 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Carisma Avance |
Autor |
Wiadomość |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 13-01-2018, 21:25 Carisma Avance
|
|
|
Witajcie,
chciałbym przedstawić auto jakim ostatnio mam przyjemność jeździć.
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 122KM rok 2003 wersja II po lifcie (czarne lampy),
kupiony w MITCAR w Polsce.
Przebieg w momencie zakupu 128.900 kilometrów, wersja wyposażenia Avance czyli:
- skóra na kierownicy i gałce zmiany biegów,
- cztery szyby elektryczne,
- klimatronic? pokrętłem ustawiam sobie temperaturę i automat sam ją utrzymuje,
- lampki do czytania,
- przeciwmgielne z przodu,
- kaseciak,
- podłokietnik,
- felgi 15, szprychowane, symetryczne, na lato.
- el. regulowane lusterka, światła, podświetlenie deski i tablicy,
luksus i prestiż
Pierwszy powrót do domu:
Auto:
Lakier mierzony czujnikiem, na każdym elemencie ta sama warstwa 60-80 mikrometrów.
Samochód kupiony od drugiego właściciela w Polsce.
Do 2015 serwisowany w ASO (są rachunki, dokumenty).
Od 2015 nadal serwisowany (też są rachunki).
Jeżdżę i podoba mi się.
Realizacje:
Przy 129tyś:
Olej w silniku Mobil1 5W50, 3,7L weszło.
Olej w skrzyni biegów, przekładniowy, ok 4L
Załatana dziurka w wydechu.
Wymieniony płyn chłodniczy, zielony K2 Kuler.
Nano wycieraczka nałożona na szyby.
Wymieniony płyn w hydraulice sprzęgła. Sprzęgło działa teraz aksamitnie
Dolany płyn wspomagania.
Wyczyszczona przepustnica oraz świece.
Zrobiona adaptacja.
Do zrobienia.
Kupić nowe opony zimowe. //przynajmniej na przednią oś
Plany mechaniczne:
wymienić filtry (powietrza, paliwa i kabinowy), filterki (we wtryskach i pompie),
wibruje przy hamowaniu, //lewa strona
piszczy przy kręceniu kierownicą, na ciepłym, //lewa strona
szarpie przy przyspieszaniu, //coraz mniej
zreperować klimatyzację, nie chłodzi, dziurawa chłodnica, //nowa już gotowa
Walczyć z upływem czasu, czyli korozją
Wymienić przewody hamulcowe w okolicach zbiornika.
Spowodować, że olej będzie czysty.
Plany estetyczne:
Szczotkowanie i odkurzanie wnętrza, szczególnie podsufitki, czuć wiekowy kurz w aucie.
Pranie wnętrza, wykładziny, foteli.
Glinkowanie, porządne czyszczenie powłoki lakierniczej, wosk, plastiki itd.
Wyczyścić lub wymienić "szkło" w lampach.
Dbać, dbać i dbać. |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
Ostatnio zmieniony przez douen 03-02-2018, 23:23, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
 |
larelijux
Mitsumaniak

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 810 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-01-2018, 21:32
|
|
|
Cześć
Fotki się nie wczytują. Polecam imgur do hostingu zdjęć |
|
|
|
 |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 13-01-2018, 21:33
|
|
|
Już jest ok.
Nie znikają z imgur'a? |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
|
|
|
 |
larelijux
Mitsumaniak

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 810 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-01-2018, 21:39
|
|
|
Od dłuższego czasu korzystam, z fotosika mi raz zniknęły, bo niby przekroczyłem limit - zażądali haraczu za odblokowanie zdjęć, więc im podziękowałem i się przeniosłem.
Swoją drogą Miśki w tym wieku z oryginalną powłoką to rzadkość, masz rarytas No ale autko ma niski przebieg, pewnie było garażowane to nie gnije. |
|
|
|
 |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 13-01-2018, 21:44
|
|
|
Pierwsza awaria.
Cari zostawia mokre ślady na zakrętach.
Zdjagnozowałem wyciek z chłodnicy, łączenie z rurą gumową na dole.
Zapowiada się pracowita niedziela.
Ogólnie auto było ostatnio u mechanika wymieniłem olej na 5W50 Mobil1, silnik zdecydowanie ucichł. Wymieniłem olej w skrzyni, bo trochę haczy 3, pomogło na chwilę (wydaje mi się że będzie sprzęgło do wymiany, ale nie ślizga się).
Ze swoich obserwacji zauważyłem ciężkie kręcenie kierownicą (płyn świeżutki) i związane z tym piski po stronie kierowcy, ja uważam że może to być łożysko amortyzatora, mechanik twierdzi że to sworzeń.
Wydaje mi się, że auto ma olbrzymie luzy na przegubach (brak smaru) objawy to "bujanie przy małych prędkościach oraz specyficzne "klak" podczas zwiększania i zmniejszania prędkości.
Klimatyzacja nie chłodzi, mam już nową chłodnicę, dokupię jeszcze osuszacz i jadę do zakładu nabijać czynnik.
Poprzedni właściciel robił wszystko na bieżąco, niewiele mi zostawił. |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
|
|
|
 |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 13-01-2018, 21:49
|
|
|
larelijux napisał/a: | Od dłuższego czasu korzystam, z fotosika mi raz zniknęły, bo niby przekroczyłem limit - zażądali haraczu za odblokowanie zdjęć, więc im podziękowałem i się przeniosłem.
Swoją drogą Miśki w tym wieku z oryginalną powłoką to rzadkość, masz rarytas No ale autko ma niski przebieg, pewnie było garażowane to nie gnije. |
Na razie będą na foto'siku, w razie problemów wiem gdzie się kierować. Dzięki!
Trochę się boję o pierwsze "parkingówki", auto faktycznie garażowane. Niestety u mnie będzie stało pod chmurką. Są miejsca gdzie ruda zaczyna tańczyć, ale do uratowania.
Myślę o jakimś sensownym zabezpieczeniu podwozia, by służył jak najdłużej.
Przyjdzie wiosna, przepustnica do czyszczenia, kolektor, wtryski, miskę olejową chcę wyczyścić. |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
|
|
|
 |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 14-01-2018, 14:56
|
|
|
Opaska wymieniona. Płyn nie cieknie. Poprawiłem też masy, w sumie to nie było czego poprawiać.
Zimno dziś :/
Zrobiłem rundę z Autocom'em. Sondy wyglądają w porządku, zakres 0-1V.
Co ciekawe, nie zauważyłem związku między szarpnięciami, a zachowaniem sond.
Parametry na zimnym silniku. |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
|
|
|
 |
Ziemba.
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 441 Skąd: Okolice Grójca
|
Wysłany: 15-01-2018, 20:10
|
|
|
douen napisał/a: | Słyszałem o "odsysaniu" oleju |
O jakiej dokładnie metodzie mówisz? Jeżeli o odsysaniu przez bagnet to nie ma sensu, bo zostaje olej w misce.
Jak chcesz dokładniej wyczyścić silnik to odkręć miskę, wyczyść mechanicznie, zalej olej i płukankę, wypłucz silnik (zgodnie z etykietą na opakowaniu), zlej to wszystko i zalej świeży dobry olej. |
_________________ 03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj
http://www.pajacyk.pl/ |
|
|
|
 |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 16-01-2018, 00:58
|
|
|
Ziemba. napisał/a: | douen napisał/a: | Słyszałem o "odsysaniu" oleju |
O jakiej dokładnie metodzie mówisz? Jeżeli o odsysaniu przez bagnet to nie ma sensu, bo zostaje olej w misce.
Jak chcesz dokładniej wyczyścić silnik to odkręć miskę, wyczyść mechanicznie, zalej olej i płukankę, wypłucz silnik (zgodnie z etykietą na opakowaniu), zlej to wszystko i zalej świeży dobry olej. |
Ok, dzięki za opinię.
Dziś sprawdzałem kolor oleju i jest coraz jaśniejszy. Także elementy głowicy, widoczne pod korkiem, są jaśniejsze. Poprzedni właściciel nie dopilnował wymiany i dostałem auto z czarnym olejem :/ Przyspieszę kolejną wymianę, lubię mieć czystą "oliwę".
Wrażenia z dziś:
Przed wczoraj odłączyłem akumulator i nie mam niskich obrotów. Jazda z czymś takim jest, dosłownie, niebezpieczna.
Jutro biorę się za czyszczenie przepustnicy.
Wszystko ok, gdyby było trochę cieplej :/ |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 819 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20955 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-01-2018, 07:37
|
|
|
douen napisał/a: | Przed wczoraj odłączyłem akumulator i nie mam niskich obrotów. Jazda z czymś takim jest, dosłownie, niebezpieczna. |
Przeprowadź naukę obrotów. .
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379&start=0
Co do czyszczenia przepustnicy to w GDi jest wskazane jak najbardziej i to częste .
Dodatkowo przygotuj sobie uszczelkę lub materiał na nią, bo nie wiadomo w jakim jest stanie. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 17-01-2018, 15:40
|
|
|
Zmarzłem, ale zrobiłem.
Efekt po wyczyszczeniu przepustnicy natychmiastowy. Obroty automatycznie ustawiają się do optymalnej wartości.
Żadnych wachań, jest tak jak być powinno. Niestety efektu szarpania ok 2tyś nie udało się zlikwidować. Kolejny element do przeglądu to EGR.
Parę zdjęć z operacji.
Krok pierwszy, odpinamy masę z akumulatora.
Engine bay zabezpieczony WD40.
Filtr powietrza z obudową, przepływomierzem, rurą gumową wyszły w całośći, jako jeden element.
Jedynym problemem była trytytka, trzymająca przewody przy akumulatorze.
Pierwsze co sprawdziłem to czy przepustnica działa w obu kierunkach, tzn czy obydwa magnesy są przytwierdzone do rdzenia.
Ciemna strona księżyca. Właśnie po to się zdejmuje przepustnicę.
Tak wyglądają wolne obroty, prześwit gwarantuje odpowiednią dawkę powietrza. |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
|
|
|
 |
Ziemba.
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 441 Skąd: Okolice Grójca
|
Wysłany: 17-01-2018, 23:25
|
|
|
douen napisał/a: | Niestety efektu szarpania ok 2tyś nie udało się zlikwidować. |
Wymień świece i sprawdź fajkocewki. |
_________________ 03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj
http://www.pajacyk.pl/ |
|
|
|
 |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 18-01-2018, 19:44
|
|
|
Ziemba. napisał/a: | Wymień świece i sprawdź fajkocewki. |
Tak też zrobię.
PS. Śmieszkowe spalanie
To jest oszczędne auto! |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
|
|
|
 |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 21-01-2018, 23:50
|
|
|
Fociszki z dzisiejszej wyprawy nad Wisłę.
Staram się jak mogę żeby zdjęcia były jak najlepszej jakości, telefon niestety nie jest "flagowcem" dlatego wybaczcie kiepską jakość. |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
|
|
|
 |
MManiak
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2015 Posty: 350 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
|
|