[MSS 1.6] Rozrząd |
Autor |
Wiadomość |
robekrt
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 19 Skąd: Radom
|
Wysłany: 13-05-2016, 13:39 [MSS 1.6] Rozrząd
|
|
|
Witam. Jestem po zakupie miśka 1,6 benzyna z gazem z aktualnym przebiegiem 212.000 auto było kupione w salonie jestem 4 tym właścicielem. Na obudowie rozrządu widnieje napis 160000 czyli rozumiem że wymiana nastąpiła przy tym przebiegu z tego co wyczytałem na forum to co 90.000 (sporo) robimy wymianę czyli zostało mi do wymiany ok 30 tyś lecz mechanik powiedział mi iż nie ma co zwlekać bo w starszych autach robi sie co 50-60 tyś. Na aukcjach i w sklepach widzę zestawy bez pompy tylko z rolką i z paskiem czy taki zestaw będzie optymalny? Czy pompa w misku posiada osobny pasek? Czy za wszystko odpowiada rozrządowy. Ile kosztuje dobry zestaw i jaki sklep polecacie. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 13-05-2016, 13:58
|
|
|
Na oryginałach rozrząd co 90kkm lub 5lat.
Na zamiennikach co 60kkm lub 5lat.
Pompę można sprawdzić ale dla świętego spokoju lepiej wymienić, tym bardziej, że nie wiadomo czy była kiedyś wymieniana.
Pompa jest na pasku wielorowkowym.
Pasek, np. SUN lub Mitsuboshi.
Pompa, np. GMB.
Rolka napinająca, np. KOYO lub GMB.
Przy wymianie pompy warto wymienić też płyn chłodzący.
Dodatkowo warto zaopatrzyć się w uszczelniacze wałka i wału najlepiej oryginały lub od Hyundaia.
Paski osprzętu też możesz przy okazji wymienić, jedna robota. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 13-05-2016, 16:49
|
|
|
robekrt napisał/a: | czy taki zestaw będzie optymalny? |
Z własnego przypadku radzę Ci abyś pompę wymienił. Ja pożałowałem paru złotych więcej i niedługo po wymianie rozrządu pompa się posypała
Zresztą nie masz pewności co było robione, więc wymień to co napisał Bizi78, |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 13-05-2016, 17:01
|
|
|
SiMa napisał/a: | pożałowałem paru złotych więcej i niedługo po wymianie rozrządu pompa się posypała |
Widzę, że nie tylko ja miałem taki przypadek Heh, jakoś mi na duszy ulżyło
robekrt - wymień wszystko za jednym zamachem, jak i tak już rozrząd będzie rozebrany. Wiesz, co masz. Jak napisał Bizi78 :
Bizi78 napisał/a: | Paski osprzętu też możesz przy okazji wymienić, jedna robota. |
Bizi78 napisał/a: | Przy wymianie pompy warto wymienić też płyn chłodzący. |
Ja bym od razu wymienił też olej w silniku i filtry oleju i powietrza. Szczerze mówiąc, to olej w skrzyni i płyn hamulcowy także.
Zresztą to wszystko, co jest powyżej napisane to przecież standardowy zestaw "rozruchowy" po kupnie używanego samochodu. Wiesz, co jest zrobione i wymienione, kiedy i na co. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
robekrt
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 19 Skąd: Radom
|
Wysłany: 15-05-2016, 12:41
|
|
|
Dzięki za sugestie olej i filtry wymienione i jestem umówiony na rozrząd + paski co do uszczelniaczy i oleju w skrzyni i resztę płynów to się wstrzymam wszystko wyglada ok auto nie stało w pokrzywach tylko było wzięte z domu goscio woził nim rodzinę. Ilość oleju jaka weszła to ok 2,7 litra i jest full książka podaje 3,2. Olej dałem 10w40 semisytetyk Mobil taki sam jaki stosował poprzedni własciciel. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 15-05-2016, 20:27
|
|
|
robekrt napisał/a: | Olej dałem 10w40 semisytetyk Mobil taki sam jaki stosował poprzedni własciciel. |
I zrobiłeś błąd. Trzeba było wlać porządny, w pełni syntetyczny olej, a nie byle jakie smarowidło, na dodatek niezbyt polecanej firmy. Szczególnie, że jeździsz na gazie.
robekrt napisał/a: | co do uszczelniaczy i oleju w skrzyni i resztę płynów to się wstrzymam wszystko wyglada ok |
Uszczelniaczy powiedzmy że możesz nie ruszać, jeśli nie ciekną. Ale olej w skrzyni i resztę płynów (hamulcowy i chłodniczy) to lepiej jednak wymień. W Polsce pokutuje do dzisiaj kilka mitów :
1 oleju w skrzyni się nie wymienia - a wymienia się co ok. 60 tyś lub 5 lat
2 płynu hamulcowego się nie wymienia - a wymienia się co 2-3 lata (są testery do mierzenia zawartości wody w płynie)
3 płynu chłodniczego się nie wymienia - a wymienia się co ok. 3 lata |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
robekrt
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 19 Skąd: Radom
|
Wysłany: 15-05-2016, 22:36
|
|
|
Błędem jest zalanie syntetyku po półsyntetyku. Mobila mam w obecnie 2 autach i miałem poprzednich nic się z tego powodu nie działo. Oczywiście wszystkie płyny eksploatacyjne się wymienia każda książka serwisowa o tym pisze. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-05-2016, 22:52
|
|
|
robekrt napisał/a: | Błędem jest zalanie syntetyku po półsyntetyku | Boże widzisz i nie grzmisz... |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 15-05-2016, 23:52
|
|
|
Hugo napisał/a: | Boże widzisz i nie grzmisz... |
A jak grzmisz, to czemu nie trafiasz ????
robekrt napisał/a: | Błędem jest zalanie syntetyku po półsyntetyku |
Zauważ proszę, że nie jesteś na Forum kulinarnym, ani powiedzmy ogrodniczym. Jest to jakby nie patrzeć forum motoryzacyjne specjalizujące się w autach Mitsubishi, chociaż inne marki też się tutaj przewijają Heh, różne inne tematy także, w końcu nie samymi autami człowiek żyje
Nie, żebyśmy byli tutaj jakimiś nieomylnymi wyroczniami głoszącymi z góry Synaj prawdy objawione, ba, wręcz przeciwnie, każdy z nas z chęcią się czegoś nowego dowie.
Więc grzecznie i uprzejmie proszę, żebyś uzasadnił swoje twierdzenie
Oczywiście zdajesz sobie pewnie sprawę, że jeśli napiszesz coś w stylu "mechanik mi tak powiedział" , to raz, że to nie jest żaden argument, a dwa, z miejsca dostaniesz poradę "jak najszybciej zmień mechanika" ?
Więc czekam z niecierpliwością na udowodnienie tezy, że "błędem jest zalanie syntetyku po półsyntetyku" |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 17-05-2016, 12:11
|
|
|
Czy pompa wody nie jest na oddzielnym pasku jak rozrząd? Czy jest tak że wymieniajac rorząd trzeba koniecznie i pompę gdyż gdy padnie pompa to trzeba znowu rozrząd wymieniac.
Z tym rozrządem kiedyś było co 100tys. Ja wymieniłem tylko rolkę i pasek po zakupie. Pytałem o pompę mechanik powiedział że jak nie cieknie to nie wymieniać
Ja jeżdzę na 5W30 przy LPG. Nie cieknie nie bierze oleju, to nie zmieniam na gęściejszy. Obecnie mam 200tys jesli wierzyć w ksiązkę serwisową sprowadzanego auta.
Płyn hamulcowy wymienili mi maszynowo. Maszynka odsysa i wsysa, coś takiego
Płyn chłodnicy, zwróć uwagę ze z bloku silnika tez trzeba spuścić a nie tylko z chłodnicy. Bo inaczej połowa płynu wejdzie a połowa zostanie ta co była.
Olej w skrzyni biegów chyba po 100tys, tez wymieniałem ( skrzynia chodzi ciszej, wiec warto)
Klimę sobie nabij i wymień w niej olej póki nie ma upałów i sezon sie nie zaczął |
|
|
|
 |
honor
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 122 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17-05-2016, 14:07
|
|
|
Jak z silnika cieknie lub zaczyna brać olej to naprawia się usterkę, a nie leje "gęściejszy" olej.
Po drugie parametrem oleju jest lepkość, gęstość każdy posiada zbliżoną. |
|
|
|
 |
apiro
Forumowicz
Auto: Colt CJ0 BYŁ/MSS 1.6 JEST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 67 Skąd: ok. Wrocławia
|
Wysłany: 31-05-2016, 21:38
|
|
|
Z jakiej firmy warto założyć rozrzad? Kupiłem MSS 1.6 i wypadało by na start wymienić |
|
|
|
 |
AidsD
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 1866 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 01-06-2016, 22:22
|
|
|
Polecane są: napinacz Ashika, Japanparts czy SKF
Pasek: Ashika, Contitech, SUN
Można wymienić pompę wody: GMB, Aisin |
|
|
|
 |
apiro
Forumowicz
Auto: Colt CJ0 BYŁ/MSS 1.6 JEST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 67 Skąd: ok. Wrocławia
|
Wysłany: 02-06-2016, 20:44
|
|
|
dzieki kolego, a co myslisz o Febi Bilstein? komplet rozrzad i pompe wody? |
|
|
|
 |
AidsD
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 1866 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 08-06-2016, 11:09
|
|
|
apiro, tylko tyle ze pojawiaja sie ich czesci podczas wyszukiwania roznych innych rzeczy. Jednak nie znam opinii na temat tego producenta wiec sie w ogole nie wypowiem. |
|
|
|
 |
|