Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Spuszczamy ropę !
Autor Wiadomość
Seferiel 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 36
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 18-12-2015, 18:18   [II 2.0 DID] Spuszczamy ropę !

Chcę spuść ropę z mojego miśka... tylko nie jest to takie proste jak mogłoby się to wydawać. Wąż nie wchodzi.... tzn. wchodzi ale nie dochodzi do płynu mocy.
Pytanie -> czy jest taka możliwość ? Czy tam na końcu jest jakieś magiczne sitko i ni hu hu...
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 18-12-2015, 23:42   

Najprawdopodobniej jak w każdym kanale dolotowym do baku masz tam rodzaj zastawki. Zabezpiecza przed cofką paliwa (wychlupnięciu). Nie wpychaj się tam na siłę bo istnieje możliwość, że Ci się to uda ale będzie problem z wyciągnięciem wężyka bo się w niej zakleszczy. Gdzieś na YouTube jest filmik jak gościu w Pugu 4007 odpina przewody paliwowe pod maską od filtra i jednym tłoczy powietrze z kompresora a drugim leci paliwo. Ja nie mam kompresora ale przy samodzielnej wymianie filtra paliwa aby go wstępnie napełnić przekręcam kluczyk w stacyjce tak aby uruchomić pompę paliwa (tylko tyle, bez rozrusznika) - jest dosyć wydajna. I ja tak bym to właśnie zrobił. Ściągam przewód prowadzący z filtra do pompy CR. Pięknie tam pasuje wężyk bodajże 10mm - taki przezroczysty który można kupić z metra. Tylko uważam, że trzeba robić co jakiś czas przerwy bo komputer może się zreflektować, że pompuje, pompuje a wstępnego ciśnienia nie uzyskuje i wywali błąd.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 19-12-2015, 08:18   

Nie pamiętam już dokładnie, ale w 2.0 filtr paliwa jest chyba mniej więcej w połowie samochodu pod spodem - srebrna puszka. Odpiąć przewody i samo zleci
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-12-2015, 18:50   

Filtr paliwa do 2.0 DID jest zwykle czarny i jest pod maską na ścianie grodzi na wysokości akumulatora :) Co nie zmienia faktu, że odpinanie od niego przewodów paliwowych i ściąganie paliwa za pomocą pompy paliwa (na włączonym zapłonie) może trwać dość długo...
Może jednak spróbować wężyk o mniejszej średnicy do baku + pompka elektryczna do paliwa (np. z Castoramy)? Może być szybciej...

bonito
_________________
Jest obecnie: Mazda MX-5 (do zabawy), VW Passat B6 (do roboty)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-12-2015, 18:58   

Pompa paliwowa ma dość dużą wydajność i jest to pewnie kilka litrów na minutę więc spuszczenie pełnego zbiornika powinno trwać około 10 min więc to nie jest chyba jakoś strasznie długo i nie powiedział bym, że jakąś zewnętrzną pompą z przewodami o podobnej średnicy zrobisz to szybciej.
 
 
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
Wysłany: 22-12-2015, 08:43   

pompa paliwowa jest wystarczajaca, caly bak w pol godziny.
mozesz zrobic to tak, przed filtrem paliwa wstawic trojnik czy to plastikowy czy metalowy-miedziany w przewod doprowadzajacy paliwo. 2 konce to przewody z pompy do filtra a trzeci do spuszczania(musisz dokupic zaslepke). Kiedy bedziesz potrzebowac paliwka sciagasz zaslepke, podlaczas swoja rurka, odpalasz silnik lub zaplaon i gotowe :twisted:


mysle o podobnym trojniku
 
 
Seferiel 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 36
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-12-2015, 10:06   

supeer - spoko pomysł :) może i ja tak zrobię :) a gdzie takie cudo kupić ??:)
 
 
Grzesiek_o 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 52
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-06-2016, 23:38   

Witajcie koledzy

Mam inne doświadczenia w spuszczaniu ropy.

Okazało się przy kasie że benzyna a nie ropa. Ale stacja przygotowana. Dostałem wizytówkę i 4-litrowy baniak na ropę. Podpytałem stacja ma dziennie kilku takich jak ja.

W warsztacie odłączyli węże od filtra i zanurzyli w tym baniaku. Do filtra podłączył długi wąż i do beczki. I uruchomiliśmy silnik. Paliwo pompowało się około 2 godzin (pełen bak). A silnik był zasilany na tym krótkim obwodzie samoczynnie zasycając paliwo.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 16-06-2016, 08:40   

a nie wystarczyło odpiąć wężyk od paliwa?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Grzesiek_o 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 52
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-06-2016, 23:06   

Raczej nie. Filtr paliwa jest wyżej niż zbiornik. Samo by nie spłynęło.
Ponadto byłem 250 km od domu, a takie rozwiązanie powoduje, że pracuje pompa paliwa.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 18-06-2016, 20:12   

nie jest ważne jak wysoko jest filtr, tylko jak wysoko będzie odłączona końcówka wężyka. Jeśli będzie niżej niż zbiornik, to po zassaniu spłynie. Zawsze można wspomóc pompką na wiertakę za kilkanaście zł
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.