[II 2.0 DID] Spuszczamy ropę ! |
Autor |
Wiadomość |
Seferiel
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2014 Posty: 36 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-12-2015, 18:18 [II 2.0 DID] Spuszczamy ropę !
|
|
|
Chcę spuść ropę z mojego miśka... tylko nie jest to takie proste jak mogłoby się to wydawać. Wąż nie wchodzi.... tzn. wchodzi ale nie dochodzi do płynu mocy.
Pytanie -> czy jest taka możliwość ? Czy tam na końcu jest jakieś magiczne sitko i ni hu hu... |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 18-12-2015, 23:42
|
|
|
Najprawdopodobniej jak w każdym kanale dolotowym do baku masz tam rodzaj zastawki. Zabezpiecza przed cofką paliwa (wychlupnięciu). Nie wpychaj się tam na siłę bo istnieje możliwość, że Ci się to uda ale będzie problem z wyciągnięciem wężyka bo się w niej zakleszczy. Gdzieś na YouTube jest filmik jak gościu w Pugu 4007 odpina przewody paliwowe pod maską od filtra i jednym tłoczy powietrze z kompresora a drugim leci paliwo. Ja nie mam kompresora ale przy samodzielnej wymianie filtra paliwa aby go wstępnie napełnić przekręcam kluczyk w stacyjce tak aby uruchomić pompę paliwa (tylko tyle, bez rozrusznika) - jest dosyć wydajna. I ja tak bym to właśnie zrobił. Ściągam przewód prowadzący z filtra do pompy CR. Pięknie tam pasuje wężyk bodajże 10mm - taki przezroczysty który można kupić z metra. Tylko uważam, że trzeba robić co jakiś czas przerwy bo komputer może się zreflektować, że pompuje, pompuje a wstępnego ciśnienia nie uzyskuje i wywali błąd. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 19-12-2015, 08:18
|
|
|
Nie pamiętam już dokładnie, ale w 2.0 filtr paliwa jest chyba mniej więcej w połowie samochodu pod spodem - srebrna puszka. Odpiąć przewody i samo zleci |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-12-2015, 18:50
|
|
|
Filtr paliwa do 2.0 DID jest zwykle czarny i jest pod maską na ścianie grodzi na wysokości akumulatora Co nie zmienia faktu, że odpinanie od niego przewodów paliwowych i ściąganie paliwa za pomocą pompy paliwa (na włączonym zapłonie) może trwać dość długo...
Może jednak spróbować wężyk o mniejszej średnicy do baku + pompka elektryczna do paliwa (np. z Castoramy)? Może być szybciej...
bonito |
_________________ Jest obecnie: Mazda MX-5 (do zabawy), VW Passat B6 (do roboty) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-12-2015, 18:58
|
|
|
Pompa paliwowa ma dość dużą wydajność i jest to pewnie kilka litrów na minutę więc spuszczenie pełnego zbiornika powinno trwać około 10 min więc to nie jest chyba jakoś strasznie długo i nie powiedział bym, że jakąś zewnętrzną pompą z przewodami o podobnej średnicy zrobisz to szybciej. |
|
|
|
 |
supeer
Forumowicz
Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 22-12-2015, 08:43
|
|
|
pompa paliwowa jest wystarczajaca, caly bak w pol godziny.
mozesz zrobic to tak, przed filtrem paliwa wstawic trojnik czy to plastikowy czy metalowy-miedziany w przewod doprowadzajacy paliwo. 2 konce to przewody z pompy do filtra a trzeci do spuszczania(musisz dokupic zaslepke). Kiedy bedziesz potrzebowac paliwka sciagasz zaslepke, podlaczas swoja rurka, odpalasz silnik lub zaplaon i gotowe
mysle o podobnym trojniku |
|
|
|
 |
Seferiel
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2014 Posty: 36 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-12-2015, 10:06
|
|
|
supeer - spoko pomysł może i ja tak zrobię a gdzie takie cudo kupić ??:) |
|
|
|
 |
Grzesiek_o
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 52 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-06-2016, 23:38
|
|
|
Witajcie koledzy
Mam inne doświadczenia w spuszczaniu ropy.
Okazało się przy kasie że benzyna a nie ropa. Ale stacja przygotowana. Dostałem wizytówkę i 4-litrowy baniak na ropę. Podpytałem stacja ma dziennie kilku takich jak ja.
W warsztacie odłączyli węże od filtra i zanurzyli w tym baniaku. Do filtra podłączył długi wąż i do beczki. I uruchomiliśmy silnik. Paliwo pompowało się około 2 godzin (pełen bak). A silnik był zasilany na tym krótkim obwodzie samoczynnie zasycając paliwo. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 16-06-2016, 08:40
|
|
|
a nie wystarczyło odpiąć wężyk od paliwa? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Grzesiek_o
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 52 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-06-2016, 23:06
|
|
|
Raczej nie. Filtr paliwa jest wyżej niż zbiornik. Samo by nie spłynęło.
Ponadto byłem 250 km od domu, a takie rozwiązanie powoduje, że pracuje pompa paliwa. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-06-2016, 20:12
|
|
|
nie jest ważne jak wysoko jest filtr, tylko jak wysoko będzie odłączona końcówka wężyka. Jeśli będzie niżej niż zbiornik, to po zassaniu spłynie. Zawsze można wspomóc pompką na wiertakę za kilkanaście zł |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|