Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ściąganie w prawo przy każdej prędkości.PROSZĘ O POMOC!!!
Autor Wiadomość
lesiatek 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2016
Posty: 3
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-06-2016, 17:09   Ściąganie w prawo przy każdej prędkości.PROSZĘ O POMOC!!!

Witam. Jestem nowy na tym forum więc chciałbym się przywitać i pozdrowić wszystkich forumowiczów. Mam problem z moim Pajero IV. Nagminnie ściąga w prawo. Przy prędkości autostradowej, po za miastowej ale również w korku. Jadę te 5 km/h i ściąga w prawo. Gdy nacisnę hamulec to aż kierownica mi się obraca. Co tu robić? Czy u innych użytkowników też tak jest? Bardzo dziękuję za każdą odpowiedź bądź podpowiedź :)
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 23-06-2016, 13:17   

Nie ma prawa się tak dziać - cos jest uszkodzone. Pajero normalnie jeździ jak po sznurku.
Trudno po opisie wyrokować, rozumiem ze jak puścisz kierownicę to sam skręca nawet gdy nie przyspieszasz czy hamujesz, ale:
Sprawdź czy któraś felga nie jest gorąca - wówczas zaczynasz od hamulców - ale sądzę że to zawieszenie, drążki itd. (oczywiście zakładam że masz odpowiednie ciśnienie we wszystkich kołach).
Podjedz ewentualnie do ASO (lub jakiegoś dobrego mechanika od zawieszeń ) - może mają akurat jakąś akcje wakacyjno/przeglądową- to Ci to zdiagnozują (przy tak silnych objawach nie powinno być z tym problemów - jak jest walnięty przykładowo drążek to jest i nie ma co kombinować) - nie musisz oczywiście u nich tego robić, cos tam zapłacisz ale będziesz wiedział na czym stoisz i zdecydujesz co dalej. A jak nie to proponuję letnią wycieczkę - odwiedź Bytów i Parchowo :mrgreen:

[ Dodano: 23-06-2016, 13:50 ]
PS. Ale sprawdź przede wszystkim jeszcze raz dokładnie ciśnienie kołach - czasami najprostsze rzeczy są odpowiedzialne za różne "dziwne" sprawy :D
 
 
lesiatek 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2016
Posty: 3
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-06-2016, 13:39   

Dziękuje za odpowiedzi zarówno poprzez posty jak i wiadomości prywatne. Mogę teraz troszkę więcej powiedzieć o moim samochodzie. Moje Pajero ma 3 miesiące.Przejechane nieco ponad 3 tys kilometrow. Tydzień temu odebrałem je z naprawy gwarancyjnej w aso, ponieważ zwrotnica była do wymiany.(tak mi powiedzieli) Trzymali mi samochód ponad 2 tygodnie. Ściągali jakiegoś mechanika z warszawy, ponieważ nikt nie mógł dojść dlaczego ściaga. W serwisie przyznali mi rację że ściąga. Wymienili a to dalej ściąga. Przy małej prędkości nie tylko ściąga ale kierownica się obraca w prawo ( szczególnie przy hamowaniu). Cztery koła są zawsze nagrzane. Felg nie można dotknąć. Kiedyś zrobiłem test i jechałem 50 km/h przez odcinek ok 3 km przy temperaturze ok 15 stopni. nastepnie nie naciskałem hamulca wogóle tylko do zatrzymania się z 15-20 km/h. Po 20 minutach dopiero można było dotknąć felgi. Kiedy odbieralem auto i mowilem ze dalej sciaga powiedzieli ze tak juz w tym aucie jest. Na parkingu w ASO stało takie same pajero. Przejechalem się tym bliźniaczym autem z przebiegiem 20 km (nówka) , rozniacym sie doslownie kilkoma numerami nadwozia( poprostu byl robiony w tym samym czasie w fabryce) i takze sciagal.Wydaje mi sie ze problem jest w zlym wykonaniu w fabryce.najbardziej mnie zastanawia dlaczego wzieli mi auto na naprawe gwarancyjna skoro bylo sprawne :D oczywiscie sprawdzali zbieznosc, cisnienia w kolach i inne takie rzeczy. pozdrawiam
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 27-06-2016, 14:00   

To nie jest normalne ze 4 felgi są gorące - w najlepszym przypadku w warunkach które opisujesz mogą być letnie. Cos mi to wygląda na skopany ABS/Kontrole trakcji - blokują hamulce. Spróbuj na szybko odłączyć kontrole trakcji przyciskiem i zobacz czy to cos zmieni. Albo włącz reduktor (teraz nie pamiętam czy przełożenie 4 L dezaktywuje ABS) i zobacz czy na reduktorze też ściąga - jeżeli reduktor nie dezaktywuje ABS (nie mam teraz możliwości tego sprawdzić) wyciągnij bezpiecznik ABS. Jeżeli to nic nie da to dzwoń do Zbyszka2m. W twoim ASO z tego co widzę nie za bardzo Ci pomogą - jeżeli twierdza ze w pajero tak jest to są niepoważni albo na oczy nie widzieli sprawnego Pajero.

PS. Pisząc to wszystko zakładam że przynajmniej sprawdzili czy żadne z kół się po prostu nie blokuje bo jak to czytam to zaczynam wątpić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.