Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Problem - SSANIE !! 3000 obrotow to za duzo...
Autor Wiadomość
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2007, 10:15   [CA4A 1.6] Problem - SSANIE !! 3000 obrotow to za duzo...

witam, od razu napisze ze szukałem tego tematu na forum ale niestety nie znalazłem, a teraz do rzeczy...

sprawa polega na tym ze w momencie rozruchu ssanie wkręca mi sie na prawie 3 tys RPM :!: :!: :!:

nie wiem czy tak powinno byc? wydaje mi sie ze raczej nie ze tak 1,5 - 2 tys ... ale moge sie mylić

wiec prosze o porade jak to wyregulowac ? jest jakas srubka od tego ?

z góry dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-03-2007, 02:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2007, 10:37   

ciut wysokie jak na moj gust...a jak z obrotami na rozgrzanym silniku? ECU błędów nie wyświetla??
próbowałeś na nowo ustawić obroty?? http://www.mitsubishi-gra...c9f45a9edaa2292
 
 
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2007, 18:10   

ECU nie pokazuje zadnych błędów, a obroty były juz regulowane jakis czas temu i nie falują ...
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 21-01-2007, 18:46   

A nie ma innych problemów z autem? Nie spadają obroty po włączeniu np. świateł czy dmuchawy?
Jakie masz obroty na ciepłym silniku?
Aha, i z tych 3000RPM to silnik schodzi płynnie, czy też może wchodzi na 3 tys. i nagle spada np. na 1,5 tys?
 
 
 
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2007, 19:35   

wiec tak: obroty na ciepłym silniku sa w granicach 650-700 rpm wiec chyba normalne, po włączeniu swiateł obroty spadaja o ok 50 rpm wiec nieznacznie ale mam zarówki 90/130 W wiec mysle ze to przez to...
ssanie jak sie załącza to wchodzi na te 3000 , po jakims czasie schodzi na ok 1,5 i zaczyna rosnąc tak do 2,5 i znów spada i tak kilka razy tylko ze coraz nizej schodzi ...
jak sie rozgrzeje silnik to juz jest w miare ok,
czasem zdazy sie ze troche podskoczą ale wydaje mi sie ze to przez to ze jak jade na jakiejs trasie dłuzszej na niskich obrotach (ok 2,5-3tys, predkosc 90-110) to sie chłodzi bardziej sinik przy takiej temp jak jest teraz wiec po zatrzymaniu sa wyzsze niz te 700 i skcza do powiedzmy 1100-1300 ale po zatrzymaniu całkowitym auta po jakims czasie sie uspokajają i wracaja na normalny poziom ...

ja osobiscie podejrzewam ze to cos termostatem albo z krokowym,
jutro zrobie jeszce raz całą regulacje obrotów z resetem ECU, moze cos pomoze ..

pozdrawiam i czekam na opinie
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2007, 19:51   

zacznij od porządnego ust obrotow i przeczyszczenia krokowego...
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 21-01-2007, 20:26   

shortybmx napisał/a:
obroty na ciepłym silniku sa w granicach 650-700 rpm

Błąd. Powinny wynosić 750-850.
shortybmx napisał/a:
po włączeniu swiateł obroty spadaja o ok 50 rpm wiec nieznacznie

A jak auto reaguje na włączenie dmuchawy bądź ogrzewania tylnej szyby?
shortybmx napisał/a:
na jakiejs trasie dłuzszej na niskich obrotach (ok 2,5-3tys, predkosc 90-110) to sie chłodzi bardziej sinik

Nie ma prawa się chłodzić podczas jazdy. Jeżeli to robi, to termostat do wymiany.
shortybmx napisał/a:
skcza do powiedzmy 1100-1300 ale po zatrzymaniu całkowitym auta po jakims czasie sie uspokajają i wracaja na normalny poziom

Normalne jest, że podczas toczenia obroty są na poziomie ok. 1000-1200, a po zatrzymaniu spadają do wartości, którą ustawiłeś podczas regulacji.

Czy podczas regulacji obrotów ustawiałeś TPS?
A tak swoją drogą: kondensatory w ECU sprawdzone?
 
 
 
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2007, 20:55   

wiec:

obroty jutro podciagne w góre :P ( chce całośc od nowa ustawić ładnie)

jesli chodzi o ogrzewanie tylnej szyby czy dmuchawy nie ma znacznych zniam obrotów\

termostat podejrzewałem choć na dłuzszej spokojnej trasie wskazówka nie spada jakos strasznie w dół, poprostu nie jest równo na połowie (a tak jest gdy np stoje w korku) tylko troche nizej niz na połowie [ czy tak powinno byc? ]

podczas regulacji nie ustawiałem TPS nie miałem pod reką omomierza ale zrobie to pewnie jutro

kondensatory nie patrzyłem w jakim stanie bo próbowałem sie dobrac do ECU jakies 30 min i poległem .. za cholere nie moge tam łapy wsadzić zeby to wyjąć, przeszkadzaja mi te ustrojstwa od nadmuchów a nie wiem jak to wymontowac ...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-01-2007, 20:57   

shortybmx napisał/a:
termostat podejrzewałem choć na dłuzszej spokojnej trasie wskazówka nie spada jakos strasznie w dół, poprostu nie jest równo na połowie (a tak jest gdy np stoje w korku) tylko troche nizej niz na połowie [ czy tak powinno byc? ]

Tak
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 21-01-2007, 21:02   

shortybmx napisał/a:
jesli chodzi o ogrzewanie tylnej szyby czy dmuchawy nie ma znacznych zniam obrotów

To krokowca wykluczamy.
shortybmx napisał/a:
tylko troche nizej niz na połowie [ czy tak powinno byc? ]

Tak. Niewiele poniżej tej środkowej kreski. Ale wskazówka nie może zmieniać położenia. Ma stać na baczność w tej samej pozycji.
shortybmx napisał/a:
nie miałem pod reką omomierza

W TPS-ie mierzy się volty, a nie ohmy! Ma być 0,5V.
Opis wyjęcia ECU był już gdzieś na Forum. Ale coś nie mogę teraz znaleźć...
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-01-2007, 21:16   

kamilek napisał/a:
W TPS-ie mierzy się volty, a nie ohmy! Ma być 0,5V.
Opis wyjęcia ECU był już gdzieś na Forum. Ale coś nie mogę teraz znaleźć...

Ale to Colt CA - tam sie zadnych 0.5V nie ustawia. Procedura regulacji obrotow jest juz na mojej WWW.
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2007, 00:01   

Krzyzak napisał/a:
shortybmx napisał/a:
termostat podejrzewałem choć na dłuzszej spokojnej trasie wskazówka nie spada jakos strasznie w dół, poprostu nie jest równo na połowie (a tak jest gdy np stoje w korku) tylko troche nizej niz na połowie [ czy tak powinno byc? ]

Tak
I tu się mylicie Krzyżak i ty popełniasz taki błąd!!!! No oczom nie mogę uwierzyć. Stojąc w korku wskazówka poniżej połowy to oznacza tylko jedno, że jest niedogrzany silnik. Optymalna praca silnika to między 90C-100C dlatego nie stosuje się do chłodnic wody tylko płyny chłodnicze które mają troszkę wyższą temperaturę gotowania.
Reasumując wskazówka czy to podczas jazdy czy na postoju nie powinna znacznie przekraczać połowy wzasadzie powinna być na połowie ewentualnie delikatnie poza połową zależy to od czujnika jaki jest zastosowany może to być 90 lub 95.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-01-2007, 00:26   

kostuch napisał/a:
Stojąc w korku wskazówka poniżej połowy to oznacza tylko jedno, że jest niedogrzany silnik

Bzdury... Wszystko zależy od wyskalowania wskaźnika. W Mitsubishi, który ma w 100% sprawny układ chłodzenia wskazówka temperatury silnika jest minimalnie poniżej połowy skali. Powtarzam minimalnie.
Znaczy to, że nie w 1/4 długości skali tylko ok. 1-2 mm przed połową. Miałem już 2 Colty i w obu były takie właśnie wskazania.

[ Dodano: 23-01-2007, 00:28 ]
kostuch napisał/a:
Optymalna praca silnika to między 90C-100C

Łoł, czyli prawie musi się gotować :shock:
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2007, 08:33   

kostuch napisał/a:
Reasumując wskazówka czy to podczas jazdy czy na postoju nie powinna znacznie przekraczać połowy wzasadzie powinna być na połowie ewentualnie delikatnie poza połową zależy to od czujnika jaki jest zastosowany może to być 90 lub 95.

masz tak w swoim?? wiec masz zly czujnik temp lub popierd....a wskazówke..
delikatnie poniżej połowy w każdym nieruszanym colcie-ale był juz taki topic
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-01-2007, 10:05   

kostuch napisał/a:
I tu się mylicie Krzyżak i ty popełniasz taki błąd!!!! No oczom nie mogę uwierzyć.

Zabrzmialo jak z poprzedniej epoki...
sami sie mylicie towarzyszu
Zeby rozwiac watpliwosci - oto fotka z Galanta. W kazdym Misiu, ktorym jezdzilem (byl sprawny i nie bylo grzabane przy liczniku) to wyglada to tak:



(fotka telefonem, wiec byle jaka)
i to jest norma; jak masz inaczej, to albo problemy z chlodzeniem, termostatem lub grzebany licznik

natomiast w poprzednim liczniku z Colta gosc sobie podswietlanie na oczo..bne niebieskie robil i wskazowke przestawil - wtedy faktycznie wedrowala bardziej w gore, ale po zmianie licznika wrocilo do normy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.