 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Drgania kierownicy - nowe objawy |
Autor |
Wiadomość |
Eizo
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1,3 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2010 Posty: 43 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 30-07-2016, 16:00 Drgania kierownicy - nowe objawy
|
|
|
Cześć. Wiem, że było już kilka tego typu wątków. I kilkanaście objawów. I jeszcze więcej rad. Żadna jednak nie pomogła w moim przypadku.. Po kolei. W kwietniu wymieniłem koła z zimowych na letnie. I zaczęło się. Kierownica drga po przekroczeniu 105-110 km/h. A teraz to co już było zrobione:
1. Zamiana kół przód z tyłem
2. Zamiana opon na felgach we wszystkich kombinacjach (opony w stanie bdb, felgi proste)
3. Założenie kół zimowych na przód ponownie
4. Założenie opon letnich na felgi zimowe
5. Wymiana tarcz i klocków na nowe
6. Wymiana lewego wahacza (niewielki luz na sworzniu - prawy ok)
7. Wymiana łożysk piast P/L
8. Wymiana prawej półosi z przegubem wewnętrznym
9. Dynamiczne wyważenie kół na pojeździe (nic nie wykazało)
Poduszki zawieszenia silnika, skrzyni w stanie bdb, łączniki też. Amortyzatory skuteczność 87-89% (8 miesięczne)
Do 100 km/h można puścić kierownicę i idzie jak po sznurku. Co ciekawe, że po przekroczeniu 100 też można puścić.
Kilka warsztatów żartuje, że mam naturalny ogranicznik prędkości. Tyle, że mnie nie jest do śmiechu. Codziennie dojeżdżam do pracy i z powrotem 90km autostradą. Nie da się tam jeździć poniżej 100km/h. A poza tym nie wiem na ile jest to bezpieczne i na jak długo.
Na pewno nie jest to wina opon. Bo poza kombinacjami letnich, to sprawdzałem też na zimowych kołach.
Czy ktoś z was miał do czynienia z podobnym przypadkiem ?
Jakieś rozwiązania, pomysły ?
Bo ja i kilku naprawdę dobrych mechaników z kilku warsztatów rozkładamy ręce.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Wszystko co podsuniecie a jeszcze nie robiłem, gotów jestem sprawdzić.
Pozdrawiam |
_________________ Eizo |
|
|
|
 |
zet-em
Forumowicz Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 428 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 30-07-2016, 22:34
|
|
|
Eizo[b]
Miałem taki przypadek i to dokładnie taki sam - po przekroczeniu 110 km/h wibracja kierownicy trudna do zniesienia.
Problem zniknął całkowicie po porządnym wyważeniu kół, tradycyjnym na wyważarce a nie na pojeździe.
Mimo wszystko, radzę Ci jednak abyś powtórzył wyważanie kół na wyważarce w porządnym zakładzie.
Pozdro; |
_________________ Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 30-07-2016, 23:44
|
|
|
Eizo, a jak jest przy wyższych prędkościach - tych niedozwolonych na naszych drogach?
Prędkość około 110km/h wskazuje na felgi.
atrzyliście na wyważarce czy nie biją "góra dół" i "na boki".
Krzywe felgi też się da wyważyć na zero, a bić będą
Sprawdź jeszcze stan otworów centralnych na feldze, a na alu pierścieni centrujących.
Jak jest rdza, utlenienia to dokładnie i starannie wyczyśc. |
|
|
|
 |
Eizo
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1,3 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2010 Posty: 43 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 31-07-2016, 08:47
|
|
|
zet-em.
Nie dodałem, że na zwykłych wyważarkach również koła były wyważane. To wyważanie dynamiczne było już "rzutem na taśmę" właśnie po zwykłych wyważarkach.
mkm
felgi są stalowe tak na oponach letnich jak i zimowych.
Były sprawdzane w warsztacie w którym regenerują felgi i są proste
Co do prędkości to praktycznie w całym zakresie powyżej 100-105 km
Nie narasta raczej a jest cały czas takie samo "bicie". No może nieco mniej bije dopiero przy około 160-170 ale minimalnie mniej.
Objaw jest faktycznie podobny jak przy niewyważonych kołach. Ale tyle kombinacji jakie zrobiliśmy przez ostatnie 3 miesiące z oponami, felgami i całymi kołami, to idzie już w ilości kilkunastu jak nie powyżej 20.
Niemniej jednak dziękuję za podpowiedzi |
_________________ Eizo |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 31-07-2016, 10:22
|
|
|
A nie masz czasem bagażnika dachowego? |
|
|
|
 |
Eizo
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1,3 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2010 Posty: 43 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 31-07-2016, 14:22
|
|
|
wydawało mi się, że zamieściłem odpowiedź hm...
Nie, nie mam bagażnika. Wersja bez relingów |
_________________ Eizo |
|
|
|
 |
|
|