Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania kierownicy - nowe objawy
Autor Wiadomość
Eizo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star 1,3 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 43
Skąd: Będzin
Wysłany: 30-07-2016, 16:00   Drgania kierownicy - nowe objawy

Cześć. Wiem, że było już kilka tego typu wątków. I kilkanaście objawów. I jeszcze więcej rad. Żadna jednak nie pomogła w moim przypadku.. Po kolei. W kwietniu wymieniłem koła z zimowych na letnie. I zaczęło się. Kierownica drga po przekroczeniu 105-110 km/h. A teraz to co już było zrobione:
1. Zamiana kół przód z tyłem
2. Zamiana opon na felgach we wszystkich kombinacjach (opony w stanie bdb, felgi proste)
3. Założenie kół zimowych na przód ponownie
4. Założenie opon letnich na felgi zimowe
5. Wymiana tarcz i klocków na nowe
6. Wymiana lewego wahacza (niewielki luz na sworzniu - prawy ok)
7. Wymiana łożysk piast P/L
8. Wymiana prawej półosi z przegubem wewnętrznym
9. Dynamiczne wyważenie kół na pojeździe (nic nie wykazało)
Poduszki zawieszenia silnika, skrzyni w stanie bdb, łączniki też. Amortyzatory skuteczność 87-89% (8 miesięczne)
Do 100 km/h można puścić kierownicę i idzie jak po sznurku. Co ciekawe, że po przekroczeniu 100 też można puścić.
Kilka warsztatów żartuje, że mam naturalny ogranicznik prędkości. Tyle, że mnie nie jest do śmiechu. Codziennie dojeżdżam do pracy i z powrotem 90km autostradą. Nie da się tam jeździć poniżej 100km/h. A poza tym nie wiem na ile jest to bezpieczne i na jak długo.
Na pewno nie jest to wina opon. Bo poza kombinacjami letnich, to sprawdzałem też na zimowych kołach.
Czy ktoś z was miał do czynienia z podobnym przypadkiem ?
Jakieś rozwiązania, pomysły ?
Bo ja i kilku naprawdę dobrych mechaników z kilku warsztatów rozkładamy ręce.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Wszystko co podsuniecie a jeszcze nie robiłem, gotów jestem sprawdzić.
Pozdrawiam
_________________
Eizo
 
 
zet-em 
Forumowicz
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 428
Skąd: Zamość
Wysłany: 30-07-2016, 22:34   

Eizo[b] :)
Miałem taki przypadek i to dokładnie taki sam - po przekroczeniu 110 km/h wibracja kierownicy trudna do zniesienia.
Problem zniknął całkowicie po porządnym wyważeniu kół, tradycyjnym na wyważarce a nie na pojeździe.
Mimo wszystko, radzę Ci jednak abyś powtórzył wyważanie kół na wyważarce w porządnym zakładzie.
Pozdro; :)
_________________
Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 30-07-2016, 23:44   

Eizo, a jak jest przy wyższych prędkościach - tych niedozwolonych na naszych drogach?
Prędkość około 110km/h wskazuje na felgi.
atrzyliście na wyważarce czy nie biją "góra dół" i "na boki".
Krzywe felgi też się da wyważyć na zero, a bić będą :wink:

Sprawdź jeszcze stan otworów centralnych na feldze, a na alu pierścieni centrujących.
Jak jest rdza, utlenienia to dokładnie i starannie wyczyśc.
 
 
Eizo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star 1,3 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 43
Skąd: Będzin
Wysłany: 31-07-2016, 08:47   

zet-em.
Nie dodałem, że na zwykłych wyważarkach również koła były wyważane. To wyważanie dynamiczne było już "rzutem na taśmę" właśnie po zwykłych wyważarkach.
mkm
felgi są stalowe tak na oponach letnich jak i zimowych.
Były sprawdzane w warsztacie w którym regenerują felgi i są proste
Co do prędkości to praktycznie w całym zakresie powyżej 100-105 km
Nie narasta raczej a jest cały czas takie samo "bicie". No może nieco mniej bije dopiero przy około 160-170 ale minimalnie mniej.
Objaw jest faktycznie podobny jak przy niewyważonych kołach. Ale tyle kombinacji jakie zrobiliśmy przez ostatnie 3 miesiące z oponami, felgami i całymi kołami, to idzie już w ilości kilkunastu jak nie powyżej 20.
Niemniej jednak dziękuję za podpowiedzi
_________________
Eizo
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 31-07-2016, 10:22   

A nie masz czasem bagażnika dachowego?
 
 
Eizo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star 1,3 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 43
Skąd: Będzin
Wysłany: 31-07-2016, 14:22   

wydawało mi się, że zamieściłem odpowiedź hm...
Nie, nie mam bagażnika. Wersja bez relingów
_________________
Eizo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.