Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI 98r] Obroty skaczą w górę - prośba o pomoc
Autor Wiadomość
morg 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-08-2016, 20:26   [Cari 1.8 GDI 98r] Obroty skaczą w górę - prośba o pomoc

Witam.

Szukam rozwiązania pewnego nietypowego problemu w mojej Cari, przekopałem się przez internet i kończą mi się pomysły. Problem wygląda następująco :

- zmieniam bieg, naciskam sprzęgło i puszczam gaz, obroty zamiast spaść to skaczą w górę na 1-3 sek i dopiero opadają ( występuje zawsze )
- dojeżdżam do świateł, wrzucony luz, zaczynam hamować, obroty na biegu jałowym skaczą gwałtownie to 2 tyś i opadają do 500-600 i tak z 2-3 razy ( dzieje się to tylko na nagrzanym silniku )
- próba nauki obrotów, temperatura robocza, zerowe obciążenie, po 5min obroty same z siebie windują się na 1,5-2tyś i utrzymują się w tym stanie

W silniku była wymieniana przepustnica, ponieważ w poprzedniej ktoś majstrował ( oczywiście obroty na jałowym biegu dalej falują ), wymieniony główny czujnik temperatury, wymienione cewki i świece. Do wymiany mam popychacze zaworów bo klepią. Check engine mi się nie pali. Usunięty katalizator i wstawiona strumienica bo kat był bardzo zapchany.

Pomysły mechanika są następujące - uszkodzony kolektor ssący - bierze lewe powietrze, uszkodzony przepływomierz i/lub czujnik temperatury powietrza, niedomykające się zawory. Oczywiście najlepiej by było wyciągnąć cały silnik i rozebrać go na czynniki pierwsze ale ta opcja nie kalkuluje się zupełnie finansowo.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-08-2016, 20:46   

Błędy jakieś wyskakują :?:
Mnie to wygląda na przepustnicę ale specem nie jestem 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
morg 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-08-2016, 21:16   

Na dniach będę próbował diagnozować jeszcze raz to zapiszę sobie kody tym razem.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-08-2016, 22:07   

Warto by było podpiąć pod komputer by sprawdzić parametry silnika bo takie gdybanie i wymienianie części na chybił-trafił nic nie da. Kup sobie interfejs VAG KKL na FTDI232 i zorganizuj program Evoscan i sam się weź za diagnostykę bo mechanicy najczęściej nie znają się na tym silniku i tylko naciągną Cię na koszty. Tu masz temat o interfejsie i o Evoscanie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
A tu jeszcze ciekawy temacik odnośnie przepustnicy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=91361
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11-08-2016, 07:06   

W Szczecinie masz kumatego MM z ww interfejsem 8) .
Podpytaj na regionalnym, może znajdzie czas i pomoże w diagnostyce :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
morg 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-08-2016, 08:38   

Bizi78 wczoraj zakupiłem sobie kabel, będę macał temat.

plecho1 przejrzałem ten temat o przepustnicy, objawy takie same. Tyle, że obrazki z tematu wcięło ;] ja wymieniałem przepustnicę na taką nie kręconą a przy okazji wymiany wszystkie bypassy, silniki krokowe itp zostały gruntownie wyczyszczone.

Czekam na kabel i będę robił pełną diagnostykę, bo narazie robiłem to za pomocą diody i jakieś bzdury mi pokazywało, miałem też wrażenie, że ściągnięcie klemy nie kasuje błędów bo w nieskończoność waliło mi błędem immobilizera.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-08-2016, 10:31   

To pewnie immobilizer ciągle generuje błąd bo kasuje się poprzez zdjęcie klemy. Błedy w tym roczniku wymruguje się poprzez zwarcie jakimś przewodem czy drutem pinów 1 z 4 w złączu OBD, żadnej diody się nie stosuje. Evoscanem u Siebie błedów nie sprawdzisz, na forum jest to opisane w odpowiednim temacie. Wpisz w wyszukiwarkę "diagnoza odczyt kasowanie" to temat znajdziesz.
 
 
morg 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-08-2016, 11:21   

No to skoro Evoscanem nie sprawdzę błędów ani parametrów pracy silnika, to nie mam pojęcia jak na przykład wyregulować przepustnicę.

Chyba, że jest opcja żeby zrobić podmianę kompa pokładowego do tej samej wersji silnika ale nowszego rocznika który obsługuje Evoscan.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11-08-2016, 14:00   

Evoscanem parametry sprawdzisz a błędy odczytasz licząc mrugnięcia kontrolki CE po zwarciu dwóch pinów.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-08-2016, 15:06   

Tak jak napisał Bizi78, dodatkowo aby interfejs zadziałał też trzeba w nim zewrzeć piny 1z 4. Błędy tym zestawem da się sprawdzić w młodszej wersji czyli po 2001 r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.