| Automat w Pinin-ie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | pavca   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Pinin
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Lip 2016
 Posty: 18
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-08-2016, 12:42   Automat w Pinin-ie |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Prosiłbym o opinie kolegów posiadających jak sprawuje się automatyczna skrzynia w Pinin-ie ? Działanie, awaryjność ? Miałem Frontere w automacie i bardzo sobie chwaliłem
  Ciekawe jak sprawuje się automat w tym maluchu ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kordesky   Forumowicz
 
 Auto: Pajero Pinin 1.8 GDi SS4
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Mar 2016
 Posty: 47
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-08-2016, 21:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolego mam pewne wnioski z jazdy automatami i manualem. Samochod klasy Pinina to wszedolaz. Jesli bedziesz go uzywal w miescie i na dojazd po drogach nad zalew czy inny zbiornik lub na grzybki to automat napewno sie sprawdzi. Jesli chcesz pinia uzywac do wjazdu w teren nawet ten lekki ale czesto to zamordujesz go;). Automat nie nadaje sie do jazdy w terenie. Uwazam Pinina za conajmniej dzielnego kanciaka chociaz najzwyczajniej w odroznieniu od frontierki jest mi szkoda nim wjezdzac w bloto czy krzaki bo ma ogromny urok w sobie. Jesli myslisz o automacie to pewnie mpi bo jakos nie widze automatu w gdi ze wzgledu na spalanie. A i atut gdi czyli ss jakos nie idzie w parze z automatem z powyzszych wzgledow. Ja wiem ze wszystko mozna ale po co. I 126p sie w lesie jezdzilo a do miasta w461. No ale po co;). Frontera to tez bardziej rodzinny wozek ze sporym miejscem, tutaj tego nie uswiadczysz. Reasumujac odradzalbym automat w piniu rowniez ze wzgledu na serwis. To auto pochlonie 3 takie frontiery na wydatki zwiazane z automatem. Poki sie nie zepsuje nic to beedziesz sie cieszyl;). Manual w takim samochodzie to wszystko czego trzeba. Jezdzilem roznymi terenowkami od uaza po wspomniana wojskowa gklase z blokadami dyferencjalow obu osi i automat w takim aucie to profanacja;). |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piotrek4   Forumowicz
 
 Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 29 Paź 2012
 Posty: 216
 Skąd: Olesno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-08-2016, 07:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Akurat automat w pininie to produkcja aisin-warner i to ten sam 4biegowy model co cherokee xj więc jest to jednostka nie do zamordowania w małym lekkim pininie. A w teren automat jest niezastąpiony, gdybym swojego nie kupił po pieniądzach to na pewno szukałbym automatu. |  
				| _________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
 2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
 2001 Rover 45 lpg 2015 -
 2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
 1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pavca   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Pinin
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Lip 2016
 Posty: 18
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-08-2016, 08:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Kordesky napisał/a: |  	  | ..... Frontera to tez bardziej rodzinny wozek ze sporym miejscem ...... | 
 I tu się pozwolę z tobą nie zgodzić. Po małym lifcie (2") i dobrych oponach (BFGoodrich AT) + kilku drobnych modyfikacjach Frotka na prawdę może zdziałać dużo w terenie
   
 
  	  | Kordesky napisał/a: |  	  | ..... uzywal w miescie i na dojazd po drogach nad zalew czy inny zbiornik lub na grzybki to automat napewno sie sprawdzi ...... | 
 Taki mam zamiar + może jakieś dłuższe wyjazdy turystyczne do dzikich krajów (rumunia, albania)
   
 
  	  | Kordesky napisał/a: |  	  | .....  Jesli chcesz pinia uzywac do wjazdu w teren nawet ten lekki ale czesto to zamordujesz go;). ...... | 
 Z doświadczenia wiem że automat nie nadaje się jedynie do dużego błota (częsta zmiana kierunku jazdy - tył, przód - zabija skrzynię
  ) W pozostałych przypadkach, delikatność przeniesienia napędu powoduje że to automat często "wygrywa" z manualem  Ale jak wszyscy wiemy najważniejszy jest łącznik między kierownicą a "pedałami"   
 
  	  | Kordesky napisał/a: |  	  | .....  Reasumujac odradzalbym automat w piniu rowniez ze wzgledu na serwis. ...... | 
 Potwierdzam, jak coś pójdzie to naprawa idzie w tysiące - znam z autopsji
   
 A reasumując to tak tylko pytam z ciekawości, bo pojawił się taki MPI na Alledrogo
   
 [ Dodano: 31-08-2016, 09:18 ]
 
  	  | Piotrek4 napisał/a: |  	  | Akurat automat w pininie to produkcja aisin-warner i to ten sam 4biegowy model co cherokee xj więc jest to jednostka nie do zamordowania w małym lekkim pininie. A w teren automat jest niezastąpiony, gdybym swojego nie kupił po pieniądzach to na pewno szukałbym automatu. | 
 A orientujesz się kolego czy lockup jest tylko na 4 biegu w tej skrzyni, czy też na 3 ? Można gdzieś znaleźć jakieś info o tej skrzyni ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piotrek4   Forumowicz
 
 Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 29 Paź 2012
 Posty: 216
 Skąd: Olesno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-08-2016, 09:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mimo wszystko każdy kupi co chce, licząc wymianę sprzegla co 150 tysięcy to nawet koszt regeneracji automatu już sie taki duzy nie wydaje. A na alledrogo używki za kilkaset złotych można dostać wiec niema tragedii. A  jesli aw4 wytrzymuje 4.0 v6 z sporym momentem w cherokee i jest uznawane za nieśmiertelną w tym aucie to zapewne wytrzyma dluzej niż blacha w pininie   Najważniejsze żeby w automacie wymieniać regularnie olej to pojeździ długo.
 |  
				| _________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
 2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
 2001 Rover 45 lpg 2015 -
 2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
 1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pavca   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Pinin
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Lip 2016
 Posty: 18
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-08-2016, 10:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | A orientujesz się kolego czy lockup jest tylko na 4 biegu w tej skrzyni, czy też na 3 ? Można gdzieś znaleźć jakieś info o tej skrzyni ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piotrek4   Forumowicz
 
 Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 29 Paź 2012
 Posty: 216
 Skąd: Olesno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-08-2016, 11:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wpisz aw4 lockup w Google i masz pełno informacji, jakie to ma znaczenie przy codziennej eksloatacji? |  
				| _________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
 2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
 2001 Rover 45 lpg 2015 -
 2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
 1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pavca   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Pinin
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Lip 2016
 Posty: 18
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-08-2016, 11:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wpisywałem pełne oznaczenie skrzyni V4AW4 i nie wyskakiwało  Teraz jest full   A w codziennej eksploatacji zapięty lockup to tak jak bym jechał na manualu - bez strat na sprzęgle hydrokinetycznym
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | romek atomek   Forumowicz
 
 Auto: pajero pinin 1.8GDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 18 Lis 2014
 Posty: 333
 Skąd: wola justowska / kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-09-2016, 06:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | cześć - jak ktoś pisze ze automat nie do jazdy w terenie - to co nie powiem będzie źle. Od jednego starego Mehcanika z Mitsu się dowidziałem = ale za późno bo juz miałem, że jeżeli Pinin to 2.0 i tylko w automacie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pavca   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Pinin
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Lip 2016
 Posty: 18
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-09-2016, 08:57 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | romek atomek napisał/a: |  	  | .... że jeżeli Pinin to 2.0 i tylko w automacie. | 
 A czemu tylko 2.0 ? Są 1.8 MPI w automacie. Wygoda i oszczędność na gazie
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | romek atomek   Forumowicz
 
 Auto: pajero pinin 1.8GDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 18 Lis 2014
 Posty: 333
 Skąd: wola justowska / kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-09-2016, 19:33 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pavca napisał/a: |  	  |  	  | romek atomek napisał/a: |  	  | .... że jeżeli Pinin to 2.0 i tylko w automacie. | 
 A czemu tylko 2.0 ? Są 1.8 MPI w automacie. Wygoda i oszczędność na gazie
   | 
 nie zaprzeczam bo i to nie moja opinia ..  sam mam \1,8 gdi w manualu - ale służbowego wolf'a w automacie - i byłem sceptyczny  i się odgrażałem .. i mnie dopadło .. i nie zamienię ( wież mi, większych purystów manuala mało było ) . nawet wojskowy humwee jest w automacie ,,
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | NightHunter   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Pajero Pinin 3d. SS 2.0 GDI GB
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 06 Wrz 2016
 Posty: 1
 Skąd: Bydgoszcz/Koronowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-09-2016, 23:32 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Kordesky napisał/a: |  	  | Jesli chcesz pinia uzywac do wjazdu w teren nawet ten lekki ale czesto to zamordujesz go;). Automat nie nadaje sie do jazdy w terenie. | 
 Nie wiem jakimi argumentami/doświadczeniami kolega się kieruje ale chyba mija się z prawdą. Od roku użytkuje PP 2.0 GDI w automacie i fakt jeżdżę nim po lesie, często na grzybki ale głownie służy mi jako auto na polowania. I mówiąc szczerze nie oszczędzam go, po prostu ma robić swoje, bez względu czy jest to świeżo zaorane pole, torfowa łąka czy piaszczysta skarpa jakich w okolicznych lasach niemało. Poluje kilka razy w tygodniu więc częstotliwość użytkowania nie jest mała. Dotychczas przejechałem w ten sposób ok 30 tys. mil /auto używane jest wyłącznie w terenie/ wyciągając nim przy okazji nie jednego kolegę z leśnych błotek czy grząskich łąk i auto jakoś żyje
   
 
  	  | Kordesky napisał/a: |  	  | Reasumujac odradzalbym automat w piniu rowniez ze wzgledu na serwis. To auto pochlonie 3 takie frontiery na wydatki zwiazane z automatem. Poki sie nie zepsuje nic to beedziesz sie cieszyl;) | 
 Kolega chyba nie do końca jest zorientowany odnośnie kosztów. W dobie aut sprowadzanych na części z GB koszt zakupu skrzyni do automatu jest relatywnie niski - na  chwilę obecną waha sie od 350 do 500 zł.
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ "Zawsze pod prąd, z prądem tylko śmieci płyną"
 Pajero Pinin 3d. SS4 2.0 GDI GB BFG AT 215/70r16
 Ford Maverick 2.7 GLX BFG AT 235/70r15
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |