Żarłacz granatowy. |
Autor |
Wiadomość |
Seba93Tychy
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2015 Posty: 91 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-10-2015, 21:58 Żarłacz granatowy.
|
|
|
Siema wszystkim
W wakacje, a dokładniej w lipcu po swoich urodzinach kupiłem Galanta. Długo za mną chodziło to autko, a co najlepsze dopiero w tym roku dowiedziałem się o jego istnieniu
Wszystkie aukcje były ponad 200 km ode mnie, więc nie widziałem sensu by jechać. No ale w końcu dorwałem swój ideał na Śląsku. Przeliczyłem hajs na czynsz i przeżycie, a resztę przeznaczyłem na tego wariata
Trafił się egzemplarz z 99 roku, na alufelgach ze zjechanymi oponami, działającą elektronikę i zbitym tyłem - klapa i zderzak są w innym kolorze.
Nie jest to demon szybkości, bo tylko 2.0 136km, ale sedan. A tylko sedany mi podchodzą.
Auto miało przerdzewiałe przednie błotniki, o dziwo tylne są w idealnym stanie. Kielichy również zdrowe. Wziąłem się za szukanie zdrowych błotników, udało mi się zamówić dwa, ale jeden z nich odesłałem z powrotem. Frajdą było wymienianie uszkodzonej części na zdrową, w końcu to moje auto!
A to stary błotnik. Drugi jest również do wymiany, ale nadal szukam zdrowego, którego nie będzie trzeba malować.
A tu po wymienie i wizycie na myjni:
Mechanik na początku zabrał się za wymianę rozrządu, oleju - 10W40 mobil 1, filtru oleju i powietrza. Klimatyzacja była nabijana dwa razy bo po pierwszym razie tak jakby uciekła.. jeszcze nie doszliśmy do przyczyny.
Po miesiącu zarejestrowałem go i dostał Tyskie blachy. Zauważyłem, że w zderzaku mam wnękę na kwadratową rejestrację, więc się też na taką skusiłem. Jak dla mnie to bardzo pasuje taka mieszanka, trzymajcie zdjęcie:
Niedawno znowu musiałem go oddać mechanikowi, do zrobienia były tarcze i klocki. Przednie tarcze zostały przetoczone, tylne wymienione na TRW. Klocki z przodu i z tyłu również z firmy TRW - myślę, że pojeżdzę na nich trochę
Ponadto wymienione zostały kable, które robiły przebicia i szarpało autem, gdy jechałem na gazie. Pospawano również wydech, bo .. pierdział
Po dwóch miesiącach jeżdżenia na oponach, których prawie nie było zakupiłem nowe.
Na przód wrzuciłem Bridgestone Potenza, a na tył Continentalem Sport Contact 3. Komplet w rozmiarze 205/50/17. Nie powiem, ale jeździ się o wiele lepiej niż na tych wcześniejszych
Przy wymianie opon w wulkanizacji okazało się, że przedni, lewy przegub, a raczej jego osłona jest do wymiany. Na szczęście osłona nie była kosztowna, a była to świeża usterka, więc obyło się bez większego grzebania
Ostatnia wymiana to wycieraczki. zaszalałem, bo za komplet zapłąciłem 25 zł. mam nadzięję, że przyżyja zime, bo niczego na szybko innego nie znalazłem.
To tyle na dziś, piwko dopiłem, temat skończyłem. Na dniach będą nowe zdjęcia!
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 06-10-2015, 00:00
|
|
|
Nie ma oleju Mobil 1 10w40
Zgodnie z polskimi przepisami nie możesz zakładać kwadratowej tablicy na przód. Kumaty policjant zwróci na to uwagę.
Toczenie tarcz 256 mm mija się z celem. Inne jako nowe i grube są juz za słabe. Pierwsze ostre hamowanie i po hamulcach.
Nie lepiej było kupić 4 takie same opony?
A tak poza tym szerokości |
|
|
|
 |
Seba93Tychy
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2015 Posty: 91 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-10-2015, 06:35
|
|
|
Takie cos znalazłem w kodeksie:
Kod: | ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
§ 2.Kształtu i wymiarów miejsca przewidzianego do umieszczenia przednich tablic rejestracyjnych nie określa się. |
Co do tarczy, to byla troche pordzewiala, a usuniecie rudej bylo celem toczenia.
Po za tym z olejem gafa, masz racje. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-10-2015, 07:38
|
|
|
Seba93Tychy napisał/a: | Takie cos znalazłem w kodeksie:
Kod: | ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
§ 2.Kształtu i wymiarów miejsca przewidzianego do umieszczenia przednich tablic rejestracyjnych nie określa się. |
Co do tarczy, to byla troche pordzewiala, a usuniecie rudej bylo celem toczenia.
Po za tym z olejem gafa, masz racje. |
Twoja interpretacja jest błedna, bo dotyczy miejsca montazowego a nie stricte tablicy, poczytaj http://isap.sejm.gov.pl/D...=WDU20031611564
no jezeli Galant jest ciągnikiem rolniczym albo motorowerem czy motocyklem trójkołowym to możesz z przodu zamontowac dwurzędową blache.
Gatulacje nabytku, co do rocznika auta to najwyżej 98 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Seba93Tychy
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2015 Posty: 91 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-10-2015, 11:58
|
|
|
Pierwsza rejestracja do 29 kwietnia 1999, a data produkcji rzekomo tego samego roku.
Macie racje, doczytałem sie tego podpunktu. Nie maja sie czego czepiać :d
A co do auta, to chyba jak każdy z Was musiałem sie zabrać za zegarek. Przelutowałem łączenia i przeczyściłem styki - działa jak nówka
Ale co do godziny - jest możliwość ustawienia czasu 24 godzinnego? |
_________________ biower
przydomowe oczyszczalnie |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 06-10-2015, 12:03
|
|
|
Wrzuć vin to będzie można sprawdzić datę produkcji. Max to sierpień 98, ale może być nawet i 97 - tak też bywało.
Nie przestawisz go w tryb 24h. |
|
|
|
 |
Seba93Tychy
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2015 Posty: 91 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-10-2015, 13:06
|
|
|
Data produkcji to sierpień 1998 r. |
|
|
|
 |
Seba93Tychy
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2015 Posty: 91 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24-10-2015, 16:44
|
|
|
Niedawno, będąc w Wałbrzychu na delegacji znalazłem przypadkiem galanta na szrocie. Dorwałem tym razem prawy błotnik, również pod kolor. W dobrym stanie, nie wielkie ryski - no a dziś się wziąłem za jego wymianę
A że nigdy nie może być tak łatwo, to i tym razem miałem problem. Jedna śruba była mocno zapieczona, do tego imbus. Godzina pieprzenia się jedną małą śrubką..
A tu już założony element. Biały marker zmyłem cifem, ostrożnie szorowałem - nie ma żadnych śladów
No i dla porównania stary błotnik, który już jest ładnie zjadany
 |
|
|
|
 |
Seba93Tychy
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2015 Posty: 91 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25-01-2016, 08:03
|
|
|
Powiedzcie mi czy lozysko z BTA za 230 zl w IC jest cos warte? Mam oba do wymiany, bo buczy niesamowicie. Doradźcie ludziska. |
_________________ biower
przydomowe oczyszczalnie |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-01-2016, 19:14
|
|
|
Zalezy jak trafisz, ale cudów się nie spodziewaj, osobiście zaproponowałbym coś markowego |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Seba93Tychy
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2015 Posty: 91 Skąd: Polska
|
Wysłany: 26-01-2016, 22:39
|
|
|
Konaco i SKF na przykład? Jest różnica cenowa, bo za BTA chcą 216 zł a za te dwa wymienione +/- 100zł. |
_________________ biower
przydomowe oczyszczalnie |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-01-2016, 07:59
|
|
|
Seba93Tychy napisał/a: | Konaco i SKF na przykład? | Jak najbardziej. W pudełku Kanaco jest oryginalne łożysko KOYO. Seba93Tychy napisał/a: | za BTA chcą 216 zł | 216 zł za kompletną piastę z łożyskiem. Seba93Tychy napisał/a: | za te dwa wymienione +/- 100zł. | Po pierwsze to samo łożysko bez flanszy (piasty), a po drugie 100 zł to nawet nie połowa ceny za oryginalne łożysko KOYO. Kupowałem niedawno i najtaniej znalazłem za 230 zł + wysyłka. |
|
|
|
 |
Sunderland86
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1050 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 27-01-2016, 08:37
|
|
|
Hugo napisał/a: | W pudełku Kanaco jest oryginalne łożysko KOYO. |
W pudełku SKF też. |
_________________ 28.04.2014 [*]
 |
|
|
|
 |
Seba93Tychy
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2015 Posty: 91 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-01-2016, 18:40
|
|
|
W IC znalazłem KANACO – H15025B – Zestaw łożyska koła, bez flanszy za 360 zł.
A na allegro http://allegro.pl/mitsubi...5930031280.html
Myślicie, że lepiej wziąć z to tańsze? Bo cenowo podchodzi pod łożysko BTA, które tak w ogóle już jest u mnie w aucie. Posypało się na tyle, że potrzebowałem czegoś na szybko do zamontowania.
No i pytanie, czy mogę mieć oba łożyska z innych firm, czy to w czymś koliduje? BTA na prawej stronie założone, nowe. |
_________________ biower
przydomowe oczyszczalnie |
|
|
|
 |
|