Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przyśpieszenie 0-100 w 1.8 MIVEC
Autor Wiadomość
tommy4u 
Mitsumaniak
Yes We Can


Auto: Mitsubishi Lancer Sportback1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-08-2014, 13:16   Przyśpieszenie 0-100 w 1.8 MIVEC

Witam Mitsumaniaków. :D
Nurtuje mnie temat przyśpieszenia 0-100 Lacnerka Sportbacka z silnikiem 1.8.
Producent podaje na swojej stronie nawet 10.9s
W testach na stronach motoryzacyjnych od 10.6 do 9.8 ( Większość skłania się do 9,8). Moje odczucia, być może obiektywne skłaniają się do 9.8, ale nie mierzyłem osobiście
Jak to jest w rzeczywistości? :idea:
_________________
Tommy.
Mój Mitsu ma jeden minus...na akumulatorze :)
 
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-08-2014, 14:07   

Myślę, że nikt nie mierzył (a jeżeli mierzył to niedokładnie) gdyż taki pomiar wymaga specjalistycznego sprzętu do pomiaru prędkości. Licznik odpada ze względu na przekłamania, GPS odpada ze względu na częstotliwość próbkowania (0.5-1 sek?). Jest jeszcze kwestia szybkości zmiany biegów, i to 2 razy, bo Lancer na 2-ce do 100km/h nie dociąga (odcinka). Gdyby dociągał, to wyniki przyśpieszenia miał by sporo lepsze (stąd zdziwienie niektórych, że 143KM a tylko 10 sek do 100).
 
 
tommy4u 
Mitsumaniak
Yes We Can


Auto: Mitsubishi Lancer Sportback1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-08-2014, 14:10   

No nie wiem ale mój dociąga na dwójce do 110 km/h wg prędkościomierza bez odcinki więc biorąc pod uwagę przekłamanie 5km/h to wyrabiam się w setce na drugim biegu.
Na trójce łapie 150 km/h.
_________________
Tommy.
Mój Mitsu ma jeden minus...na akumulatorze :)
 
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-08-2014, 14:23   

tommy4u, moim zdaniem przekłamanie jest ok. 10%, co przy 100 km/h daje 10 km/h, a przy 200 - 20 km/h - przynajmniej ja mam takie doświadczenie. Opony 205/65R16 (może na 18-tkach jest inaczej). Ja mam też skrzynię sprzed liftu, może mam 2-kę krótszą. Kiedyś jeździłem po krętym torze na czas i pamiętam, że do 100 nie dociągał (była jedna prosta, gdzie można było się rozpędzić i musiałem wrzucać 3-kę, mimo, że zaraz był ostry zakręt i redukcja :(
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 29-08-2014, 19:10   

tommy4u napisał/a:
No nie wiem ale mój dociąga na dwójce do 110 km/h wg prędkościomierza bez odcinki więc biorąc pod uwagę przekłamanie 5km/h to wyrabiam się w setce na drugim biegu.

Potwierdzam :wink:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 29-08-2014, 21:08   

W moim wypadku przekłamie licznika to 8km/h, i na dwójce do setki ciągnie. Możecie zwrócić uwagę jak pociągniecie do 6tyś obr. to komputer wskazuje zmianę biegów "shift up" tak żeby kolejny bieg wpadał w maksymalny moment obrotowy " :D

Podstawa to dać do oporu na pierwszym biegu do 50km/h i nie bać się kręcić do 6 tyś.
_________________
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-08-2014, 22:53   

No dobra, jutro pociągnę do odcinki na 2-ce. Ale wciąż wydaje mi się, że skrzynia z 2008 r nie umożliwia osiągnięcia setki.
 
 
lurek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan'08 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 422
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-09-2014, 16:53   

Ja tam mam ciągle subiektywne uczucie że mój lancelot przyśpiesza znacznie szybciej do setki niż książkowe statystyki :) ale ja nadal (po roku) jestem zauroczony tym samochodem ;)
 
 
blayders 
Nowy Forumowicz

Auto: colt
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 19-09-2014, 10:13   

Czas 9,8 to czas dla wersji sedan 1.8 która ma inna skrzynie niż wersja sportback dla której czas wynosi 10,6 . Mój sedan na dwójce i kolach 18 dociąga do setki .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-09-2014, 10:50   

SportBack powinien być cięższy ze względu na mniej sztywną konstrukcję i potrzebne dodatkowe wzmocnienia względem sedana.
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19-09-2014, 12:07   

I faktycznie według fabryki różnica wynosi +20 kg na rzecz Sportbacka.
 
 
Lipson-L1 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 95
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 10-10-2014, 23:28   

Luk napisał/a:
No dobra, jutro pociągnę do odcinki na 2-ce. Ale wciąż wydaje mi się, że skrzynia z 2008 r nie umożliwia osiągnięcia setki.

Kilkukrotnie próbowałem i wg licznika na 2-ce odcina równo przy 100 km/h, ale wg navi to 95 km/h.
Siła rozpędu na 2-ce jest taka, że wg navi dokręca do 100 km/h po "wysprzęgleniu" z 2-ki na 3-jkę :)
Nawet jak mu odpuścisz 3-jkę i przestaniesz przyśpieszać to 100 km jest (wg navi) bo na liczniku ok.105 km/h.
Takie wyniki my pokazało :) , a Kolegom jak wyszło ?
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-10-2014, 09:47   

Hej Lipson - nie ma czegoś takiego jak siła rozpędu :)
Siła się kończy jak wciskasz sprzęgło - więc albo go kręcisz trochę wyżej (czasami mam wrażenie, że przeciągnąłem Lancera nawet do 6700-7000 (ale może mi się coś przywidziało), albo może chwilę jak wrzucisz trójkę, to go delikatnie "szarpie", o te 3-4 km/h.
 
 
Lipson-L1 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 95
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 11-10-2014, 11:36   

RalfPi napisał/a:
Hej Lipson - nie ma czegoś takiego jak siła rozpędu :)

masz rację :) , doczytałem:
"ciało zachowuje swój stan ruchu (swoją prędkość) dopóki siła go z tego nie wytrąci!
Potocznie rozumiana "siła rozpędu" sama z siebie NIGDY (!!!) się nie wyczerpuje! (lepiej jest nie używać pojęcia "siła rozpędu", bo jest ono błędne z fizycznego punktu widzenia)"
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-10-2014, 12:21   

w 3 zasadach dynamiki Newtona jest mnóstwo prawdy..

Co do przyspieszania - kumpel kupił "PASERATTI" 6 letnie - 2.0 140kucy TDI w wersji HIGHLINE - faaajny samochód :)
(teoretycznie chyba 10.1 do setki) - musimy się złapać kiedyś, jakoś poza miastem, tak dla frajdy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.