Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS ALL] [KAROSERIA] Zamek w tylnej klapie
Autor Wiadomość
tortuga 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-11-2009, 12:51   [MSS ALL] [KAROSERIA] Zamek w tylnej klapie

mam problem z zamkiem (czy raczej "klamką") tylnej klapy - po naciśnięciu i otwarciu klapy klamka zostaje w pozycji "wciśniętej". trzeba ją ręcznie, paluchami, przestawić w pozycję wyjściową żeby zamknąć potem klapę.

spotkaliście się może z tym problemem (przeszukałem forum, ale nie znalazłem niczego na ten temat)? jeśli tak - to co jest zepsute? i czego trzeba szukać do wymiany - całego zamka, jakiejś sprężyny? jak to zrobić? help!
Ostatnio zmieniony przez cns80 23-11-2009, 08:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomekndm
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2009, 13:26   

może wystarczy spryskać jakimś WD 40, albo czymś takim? może nazbierał się brud i blokuje klamkę. powodzenia.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 14-11-2009, 14:00   

Ja napsikałem WD-40 i pomogło, a miałem tak samo. Ale myślę że to chwilowe rozwiazanie i po zimie trzeba będzie coś zrobić.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
masha 
Forumowicz
MASHA

Auto: MSS 1.8 GDI AVANCE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2007
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-11-2009, 16:52   Re: zamek w tylnej klapie

tortuga napisał/a:
mam problem z zamkiem (czy raczej "klamką") tylnej klapy - po naciśnięciu i otwarciu klapy klamka zostaje w pozycji "wciśniętej". trzeba ją ręcznie, paluchami, przestawić w pozycję wyjściową żeby zamknąć potem klapę.

spotkaliście się może z tym problemem (przeszukałem forum, ale nie znalazłem niczego na ten temat)? jeśli tak - to co jest zepsute? i czego trzeba szukać do wymiany - całego zamka, jakiejś sprężyny? jak to zrobić? help!


Kolejność postępowania. Zaopatrujesz się w śrubokręt krzyżakowy. Podnosisz tylnią klapę. W uchwycie na rękę znajdują się dwa wkręty. Wykręcasz je. Później delikatnie i z wyczuciem zdejmujesz obudowę tylniej klapy. Jest osadzona na metalowych spinkach. Uważaj przy zdejmowaniu żeby ich nie pogubić. Lubią wpaść do środka. A teraz psikasz na klamkę dużo WD 40 jednocześnie ruszając nią cały czas. Proces powtarzasz do uzyskania efektu ruchomości klamki.

Pzdr
_________________
Pzdr
MASHA
MSS 1.8 GDI AVANCE '01
 
 
tortuga 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-11-2009, 13:44   

ok, dzięki za sugestie - spróbuję powalczyć. :)
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 28-06-2010, 08:39   

Naprawiłem profesjonalnie klamkę. Jak znajdę chwilę to wrzucę opis ze zdjęciami. W skrócie:
1. Zdjąć tapicerkę tylnej klapy (zatrzaski)
2. Odkręcić 2 nakrętki mocujące tylny plastik i zwolnić 2 spinki
3. Odpiąć kostki oświetlenia tablicy rejestracyjnej i wszystko odłożyć na bok.
4. Odkręcić 2 nakrętki mocujące klamkę i zwolnić zabezpieczenie cięgna (biały plastik)
5. Wyjąć klamkę.
6. W środku klamki jest metalowy trzpień, który jest skorodowany i oblepiony brudem. Na środku trzpienia jest frezowanie (węższy). Po frezowaniu porusza się taka plastikowa zapadka. Należy ją lekko odgiąć i dopiero wtedy wybić trzpień. Pilnować sprężyny żeby gdzieś nie poleciała (nie jest zbyt mocno napięta więc nie ma problemu)
7. Wyczyścić otwory w których pracuje trzpień w plastikowej części klamki.
8. Wyczyścić otwory w których pracuje trzpień w metalowej części klamki.
9. Wyczyścić trzpień "na lustro" za pomocą papieru ściernego (np. 150). Ja to robiłem 1,5 godziny ręcznie, ale Wy możecie sobie oszczędzić czasu wkładając go np we wkrętarkę, albo wiertarkę z regulacją obrotów. Wżery miałem duże.
10. Wyczyścić wszystkie powierzchnie, które mają ze sobą kontakt.
11. Przesmarować wszystko dobrym smarem. Nie żadne WD-40 tylko minimum Towot. Mi się Towot skończył więc przesmarowałem smarem miedziowym do zacisków hamulcowych.
12. Złożyć wszystko do kupy w odwrotnej kolejności pamiętając przy wbijaniu trzpienia żeby nie uszkodzić zapadki. Trzpień po takiej operacji wchodzi bardzo lekko więc nie ma potrzeby go wbijać.
13. Umyć sobie od spodu ten plastik, który zdemontowaliśmy na początku, bo jest tam mnóstwo syfu. Przy okazji umyć też klapę i popatrzeć sobie jak pięknie może być miejscami skorodowana :(

Klamka działa tak leciutko jak jeszcze nigdy. Efekt piorunujący.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
tomiś 
Nowy Forumowicz


Auto: MSS 1.3 '04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16-04-2011, 17:03   

witam
zrobiłem to samo co cns80 - jest to jedyny właściwy sposób (samo popsikanie imo na wiele się nie zda)
Ad. 3 przy okazji wymieniłem żarówki na nowe - jedna z nich była przepalona
Ad. 5 przed tą pozycją upewnić się czy nic nie uniemożliwia nam otwierania bagażnika od wewnątrz auta ;) bez klamki - od zewnątrz już go nie otworzymy
Ad. 9 wybieram bramkę nr 2
Ad. 13 nie zauważyłem śladu korozji :p ...no poza trzpieniem

efekt najlepiej widać na foto:


Uploaded with ImageShack.us
 
 
tomwasz 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 221
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-08-2016, 10:27   

Nie chcę zakładać nowego tematu a potrzebuję wiedzieć jaki jest symbol/wymiary spinek od osłony trzeciego światła stopu. Będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam!
_________________
Archiwum:
- Galant EA2W '97
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20994
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-08-2016, 11:42   

http://mitsubishi-motors....D110%26page%3D2
http://mitsubishi-motors....sub_group%3D460
http://mitsubishi-motors....sub_group%3D410
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
tomwasz 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 221
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-08-2016, 22:35   

Dzięki, chodzi o MR300105, ciekawe gdzie to znajdę. Na ceneo nie ma ;-)
_________________
Archiwum:
- Galant EA2W '97
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20994
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-08-2016, 02:56   

Spytaj w ASO :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
tomwasz 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 221
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-08-2016, 10:07   

Bizi78 napisał/a:
Spytaj w ASO :wink: .


Geniusz! 4 zika za sztukę.
_________________
Archiwum:
- Galant EA2W '97
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.