Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik gaśnie podczas jazdy
Autor Wiadomość
nietoperek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 291
Skąd: Żoliborz
Wysłany: 11-07-2016, 23:28   Silnik gaśnie podczas jazdy

Witam
Pacjent to ea5a z automatyczną skrzynia z tiptronikiem
Borykam się z problemem który występuje od około tygodnia.
Jakieś 3 tygodnie temu zgubiłem pasek od wspomagania i klimy przez dwa tygodnie było wszystko ok dopiero w ostatnim tygodniu zaczeły się problemy. (po założeniu paska galant nadal nie domaga więc stary raczej nic nie uszkodził)
A mianowicie przez trochę ponad tydzień silnik potrafi zgasnąć pod dojechaniu do świateł zero szarpnięcia czy jakiś innych objawów) bardziej wygląda to jak w nowych samochodach start stop (po wyłączeniu zapłonu silnik odpala bez problemu) ale tylko po wyłączeniu zapłonu inaczej nie chce odpalić. (przez ten tydzień stało się tak 4 może 5 razy)
Podczas jazdy obroty spadają do zera na ułamek sekundy po czym z powrotem wskakują na takie jakie były (w momencie kiedy spadają silnik nie reaguje na gaz) pierwszy raz spadły i wskoczyły raz za razem 3 razy w przeciągu ok. 5 sekund, potem już tylko po razie spadły wskoczyły i można było dalej jechać. Od tygodnia zdarzyło się to 3 albo 4 razy.
Na D na światłach obroty potrafią falować ale nie zawsze.
w sobotę była czyszczona przepustnica (na samochodzie) i silnik krokowy, ale to chyba nie pomogło bo dziś znowu spadły obroty podczas jazdy.
Miał ktoś już z czymś takim do czynienia i wie co może być przyczyna?
Nie wiem czy jest nawet 1% szansy że to wina paliwa.
Ale wszystko się zaczeło od tankowania (pierwszy raz tankowałem na tej stacji)
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-07-2016, 08:55   

Jak strzelił pasek osprzętu to mógł uszkodził kable czujnika położenia wału. Sprawdź to.
 
 
nietoperek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 291
Skąd: Żoliborz
Wysłany: 12-07-2016, 09:28   

Też tak pomyślałem ale przez pierwszy tydzień nic się nie działo i nie wiem czy strzelił czy tylko spadł bo koło pasowe się rozleciało.
I zapomniałem komp wywala tylko p403 ale on chyba nie ma nic z tym wspulnego. Ale sprawdzę

[ Dodano: 12-07-2016, 11:54 ]
Patrzyłem wszystko jest okej
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-07-2016, 12:38   

To pewnie aparat zapłonowy pada. Co oznacza ten błąd, który został zdiagnozowany?
 
 
Kapi94 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '01 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 28
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-07-2016, 14:47   

Nie wiem czy to ma coś wspólnego, ale ja w seicento miałem taką sytuacje, uszkodzona była pompa paliwa i nie za każdym razem, ale często, przy dojeżdzaniu do świateł, bądz wrzuceniu na luz podczas jazdy, auto potrafiło zgasnąć.
 
 
nietoperek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 291
Skąd: Żoliborz
Wysłany: 12-07-2016, 15:49   

Hugo napisał/a:
To pewnie aparat zapłonowy pada. Co oznacza ten błąd, który został zdiagnozowany?
kod p0403 - Układ recyrkulacji spalin, ale to pewnie dlatego że jest dziurawe złącze elastyczne.

To tak wygląda jak by paliwa nie miał przez ułamek sekundy
_________________

 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20975
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-07-2016, 15:57   

P0403 to chyba problem z EGR.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
nietoperek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 291
Skąd: Żoliborz
Wysłany: 12-07-2016, 22:13   

Bizi78, A egr może powodować takie objawy ?
_________________

 
 
 
dmi 
Mitsumaniak


Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 475
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-07-2016, 00:39   

Może głupia odpowiedź.....przez tydzień było ok piszesz, a moze wtedy odłączałes aku i nie nauczyłeś go obrotów ? Takie objawy miałem jak go nie zaprogramowałem. Jeśli to nie to to bym cewkę sprawdził.
 
 
nietoperek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 291
Skąd: Żoliborz
Wysłany: 13-07-2016, 10:37   

Aku był odłączony wcześniej jak zleciał pasek bo padł ale potem było wsztystko okej bez nauki obrotów.
Mógł być jakoś nakierować gdzie jest cewka i jak ją sprawdzić?
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24293
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-07-2016, 11:24   

Nie sprawdzisz cewki (jest w aparacie). Może mieć wzorowe oporności i dawać iskrę, ale w normalnej pracy może uciekać gdziekolwiek.
Tylko wymiana.
Cewka od 230 do 280. Ja zakładałem Magnetron. Do obu V6, bo w obu mi padła... wkrótce po myciu silnika.
 
 
nietoperek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 291
Skąd: Żoliborz
Wysłany: 13-07-2016, 15:53   

Krzyzak, cena nie jest aż tak duża. Jak trzeba to trzeba wyjścia nie ma tylko czy to na pewno to.
Do weekendu pojeżdze i zobacze. A w weekend sprubuje wszystko posprawdzać co będę mógł.
A prąd może mieć coś z tym wspulnego? Bo chyba (jeszcze musze to głębiej zbadać ) jak bass ostro daje to zaczynają mi obroty falować, ale to może tylko zbieg okoliczności.
_________________

 
 
 
Kapi94 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '01 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 28
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-07-2016, 16:06   

może to mieć związek, bo sam mam tak samo - zakup kondensatora i mam z tym spokój. zależy ile, ale dla wzmacniacza 300 W, mam 2 F kondenstaor.

Duże zapotrzebowanie na prąd bassu ( u mnie ok 30 A), może zabierać za dużo energii z alternatora. przez co na cewke dostaje słabsze napięcie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24293
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-07-2016, 15:31   

Napisałem, żebyś się orientował. Nie ocenia czy wysoka ;)
Pożycz od kogoś aparat na podmianę - ja np. mam zapasowy w garażu, żeby ew. wyeliminować przyczynę gdyby cewka padła w przyszłości.
 
 
nietoperek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 291
Skąd: Żoliborz
Wysłany: 16-07-2016, 10:58   

Krzyzak, cieżko z podmianą mieszkam w uk :/
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.