Silnik gaśnie podczas jazdy |
Autor |
Wiadomość |
nietoperek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Gru 2009 Posty: 291 Skąd: Żoliborz
|
Wysłany: 11-07-2016, 23:28 Silnik gaśnie podczas jazdy
|
|
|
Witam
Pacjent to ea5a z automatyczną skrzynia z tiptronikiem
Borykam się z problemem który występuje od około tygodnia.
Jakieś 3 tygodnie temu zgubiłem pasek od wspomagania i klimy przez dwa tygodnie było wszystko ok dopiero w ostatnim tygodniu zaczeły się problemy. (po założeniu paska galant nadal nie domaga więc stary raczej nic nie uszkodził)
A mianowicie przez trochę ponad tydzień silnik potrafi zgasnąć pod dojechaniu do świateł zero szarpnięcia czy jakiś innych objawów) bardziej wygląda to jak w nowych samochodach start stop (po wyłączeniu zapłonu silnik odpala bez problemu) ale tylko po wyłączeniu zapłonu inaczej nie chce odpalić. (przez ten tydzień stało się tak 4 może 5 razy)
Podczas jazdy obroty spadają do zera na ułamek sekundy po czym z powrotem wskakują na takie jakie były (w momencie kiedy spadają silnik nie reaguje na gaz) pierwszy raz spadły i wskoczyły raz za razem 3 razy w przeciągu ok. 5 sekund, potem już tylko po razie spadły wskoczyły i można było dalej jechać. Od tygodnia zdarzyło się to 3 albo 4 razy.
Na D na światłach obroty potrafią falować ale nie zawsze.
w sobotę była czyszczona przepustnica (na samochodzie) i silnik krokowy, ale to chyba nie pomogło bo dziś znowu spadły obroty podczas jazdy.
Miał ktoś już z czymś takim do czynienia i wie co może być przyczyna?
Nie wiem czy jest nawet 1% szansy że to wina paliwa.
Ale wszystko się zaczeło od tankowania (pierwszy raz tankowałem na tej stacji) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-07-2016, 08:55
|
|
|
Jak strzelił pasek osprzętu to mógł uszkodził kable czujnika położenia wału. Sprawdź to. |
|
|
|
 |
nietoperek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Gru 2009 Posty: 291 Skąd: Żoliborz
|
Wysłany: 12-07-2016, 09:28
|
|
|
Też tak pomyślałem ale przez pierwszy tydzień nic się nie działo i nie wiem czy strzelił czy tylko spadł bo koło pasowe się rozleciało.
I zapomniałem komp wywala tylko p403 ale on chyba nie ma nic z tym wspulnego. Ale sprawdzę
[ Dodano: 12-07-2016, 11:54 ]
Patrzyłem wszystko jest okej |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-07-2016, 12:38
|
|
|
To pewnie aparat zapłonowy pada. Co oznacza ten błąd, który został zdiagnozowany? |
|
|
|
 |
Kapi94
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant '01 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2015 Posty: 28 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-07-2016, 14:47
|
|
|
Nie wiem czy to ma coś wspólnego, ale ja w seicento miałem taką sytuacje, uszkodzona była pompa paliwa i nie za każdym razem, ale często, przy dojeżdzaniu do świateł, bądz wrzuceniu na luz podczas jazdy, auto potrafiło zgasnąć. |
|
|
|
 |
nietoperek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Gru 2009 Posty: 291 Skąd: Żoliborz
|
Wysłany: 12-07-2016, 15:49
|
|
|
Hugo napisał/a: | To pewnie aparat zapłonowy pada. Co oznacza ten błąd, który został zdiagnozowany? | kod p0403 - Układ recyrkulacji spalin, ale to pewnie dlatego że jest dziurawe złącze elastyczne.
To tak wygląda jak by paliwa nie miał przez ułamek sekundy |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20975 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-07-2016, 15:57
|
|
|
P0403 to chyba problem z EGR. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
nietoperek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Gru 2009 Posty: 291 Skąd: Żoliborz
|
Wysłany: 12-07-2016, 22:13
|
|
|
Bizi78, A egr może powodować takie objawy ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
dmi
Mitsumaniak

Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 475 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13-07-2016, 00:39
|
|
|
Może głupia odpowiedź.....przez tydzień było ok piszesz, a moze wtedy odłączałes aku i nie nauczyłeś go obrotów ? Takie objawy miałem jak go nie zaprogramowałem. Jeśli to nie to to bym cewkę sprawdził. |
|
|
|
 |
nietoperek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Gru 2009 Posty: 291 Skąd: Żoliborz
|
Wysłany: 13-07-2016, 10:37
|
|
|
Aku był odłączony wcześniej jak zleciał pasek bo padł ale potem było wsztystko okej bez nauki obrotów.
Mógł być jakoś nakierować gdzie jest cewka i jak ją sprawdzić? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24293 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-07-2016, 11:24
|
|
|
Nie sprawdzisz cewki (jest w aparacie). Może mieć wzorowe oporności i dawać iskrę, ale w normalnej pracy może uciekać gdziekolwiek.
Tylko wymiana.
Cewka od 230 do 280. Ja zakładałem Magnetron. Do obu V6, bo w obu mi padła... wkrótce po myciu silnika. |
|
|
|
 |
nietoperek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Gru 2009 Posty: 291 Skąd: Żoliborz
|
Wysłany: 13-07-2016, 15:53
|
|
|
Krzyzak, cena nie jest aż tak duża. Jak trzeba to trzeba wyjścia nie ma tylko czy to na pewno to.
Do weekendu pojeżdze i zobacze. A w weekend sprubuje wszystko posprawdzać co będę mógł.
A prąd może mieć coś z tym wspulnego? Bo chyba (jeszcze musze to głębiej zbadać ) jak bass ostro daje to zaczynają mi obroty falować, ale to może tylko zbieg okoliczności. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kapi94
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant '01 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2015 Posty: 28 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-07-2016, 16:06
|
|
|
może to mieć związek, bo sam mam tak samo - zakup kondensatora i mam z tym spokój. zależy ile, ale dla wzmacniacza 300 W, mam 2 F kondenstaor.
Duże zapotrzebowanie na prąd bassu ( u mnie ok 30 A), może zabierać za dużo energii z alternatora. przez co na cewke dostaje słabsze napięcie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24293 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-07-2016, 15:31
|
|
|
Napisałem, żebyś się orientował. Nie ocenia czy wysoka
Pożycz od kogoś aparat na podmianę - ja np. mam zapasowy w garażu, żeby ew. wyeliminować przyczynę gdyby cewka padła w przyszłości. |
|
|
|
 |
nietoperek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Gru 2009 Posty: 291 Skąd: Żoliborz
|
Wysłany: 16-07-2016, 10:58
|
|
|
Krzyzak, cieżko z podmianą mieszkam w uk :/ |
_________________
 |
|
|
|
 |
|