[CY3A 1.8] Nierówna praca po odpaleniu |
Autor |
Wiadomość |
Riva
Forumowicz Lancer
Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 39 Skąd: Sucha
|
Wysłany: 15-10-2016, 22:11 [CY3A 1.8] Nierówna praca po odpaleniu
|
|
|
Witam wszystkich.
Proszę o informację czy ktoś miał problem z nierówną pracą silnika po odpaleniu.
Po całej nocy postoju silnik nie odpalił za pierwszym razem . Dotychczas palił od tyku , Możliwe że zbyt krótko go przytrzymałem na rozruszniku - efekt po zapaleniu
pracował jakby nie palił na jednym cylindrze. Taki przypadek po ponownym odpaleniu
przerabiałem już raz ale winę zwaliłem na dużą wilgotność powietrza .
Teraz auto stało w garażu . Przebieg auta 70 tys.
Czy ktoś przerabiał podobny problem i jaka była jego przyczyna.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 15-10-2016, 23:07
|
|
|
A świece kiedy wymieniałeś ? Jeździsz krótkie trasy, czy dłuższe ? |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
Riva
Forumowicz Lancer
Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 39 Skąd: Sucha
|
Wysłany: 16-10-2016, 10:32
|
|
|
Witaj.
Świece od początku na oryginale - wymiana podobno po 100 tys. Trasy mieszane z przewagą krótkich . Dojazd do pracy około 8 km , wyjazdy w weekendy 100 - 200 km.
Dzisiaj rano po deszczowej nocy znowu nierówno pracował.
Zatankowałem na innej stacji wlałem dodatek do benzyny Klen-Floo zobaczymy dzisiaj wieczorem.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 16-10-2016, 15:13
|
|
|
Riva napisał/a: | Witaj.
Świece od początku na oryginale - wymiana podobno po 100 tys. Trasy mieszane z przewagą krótkich | rozumiem że check engine nie wyskakuje. Ja obstawiałbym świece, maiłem podobny przypadek w lancerze 1,6 2013 w rodzinie. Najgorsze właśnie krótkie trasy były. Jak masz możliwość wykręć świece i sprawdź ich stan. |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
hubus
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 123 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16-10-2016, 18:36
|
|
|
Riva napisał/a: | Witaj.
Świece od początku na oryginale - wymiana podobno po 100 tys.
Pozdrawiam. |
Ja mam 75 tysięcy i musiałem już świece wymieniać. To 100 tys. to chyba w warunkach laboratoryjnych |
|
|
|
 |
Riva
Forumowicz Lancer
Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 39 Skąd: Sucha
|
Wysłany: 16-10-2016, 21:15
|
|
|
Dzięki za porady. Sprawdzałem dzisiaj wieczorem po całodziennym postoju na dworze odpalił bez problemu równo pracując.
Prawdopodobnie będą to świece w każdym innym samochodzie zmieniałem co 40-50 tys.
100 tys. przebiegu do wymiany to chyba nie w naszych realiach nawet dla Lancera.
Pozdrawiam wszystkich. |
|
|
|
 |
Robert_N
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback '09, 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2011 Posty: 304 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-10-2016, 08:21
|
|
|
Ja mam 87 tys na liczniku świece od nowości, silnik pracuje równiutko w każdych warunkach pogodowych. |
_________________ Lancer Sportback '09, 1.8 |
|
|
|
 |
coni940
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-10-2016, 10:30
|
|
|
w kwestii swiec to akurat jestem na biezaco, wiec sie wypowiem - te 100 tys km na oryginalnych to jest chyba jednak bujda. bede wymienial niedlugo swiece, pisalem do odziału Denso na Europe co doradzaja do Lancera i dostalem taka odpowiedz:
Cytat: | Your car is originally fitted with K20PSR-B8 spark plugs.
These are high performance Iridium plugs with a lifetime of about 30-40.000 km |
wynika z tego po 40 tys km oryginalne swiece sa do wymiany. ja mam nabite troche ponad 80 tys, rozrusznik dosc dlugo kreci zanim odpali. co prawda nigdy nie zdazylo sie zeby nie odpalil, ale jest to irytujace i chcialem cos z tym zrobic. akumulator jest nowy, wymieniany niecaly rok temu, dlatego zdecydowalem sie na wymiane swiec - kupilem IK20TT . jak wymienie to dam znac jak efekty.
jakby kogos interesowala dalsza czesc odpowiedzi od Denso to zamieszczam:
Cytat: | If you want to upgrade these, you can choose Iridium Power or Iridium TT.
Iridium Power IK20 will give you slightly better performance due to the smaller center electrode and the U-groove ground electrode.
Iridium Power has a similar lifetime as the original plug.
for more information about Iridium Power, visit our website.
http://www.denso-am.eu/pr.../iridium-power/
Iridium TT IK20TT will give you even better performance due to the Super Iginition Plug (SIP) technology.
Also Iridium TT has a much longer lifetime of about 100-120.000 km
for more information about Iridium TT, visit our website.
http://www.denso-am.eu/pr...ugs/iridium-tt/ |
EDIT: po pół roku jeżdżenia na świecach IK20TT mogę powiedzieć, że sprawują się bardzo dobrze. nie widzę jednak jakiejś znaczącej różnicy w stosunku do oryginalnych. auto odrobinę szybciej odpala niż przed zmianą świec, ale nadal w moim odczuciu trochę za długo kręci rozrusznikiem zanim odpali. ponieważ nigdy (nawet w największe mrozy) się nie zdarzyło, żeby samochód nie odpalił, to dałem sobie siana z dalszym badaniem problemu i pogodziłem się z tym, że auto odpala w taki sposób. |
|
|
|
 |
|