Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Problem z uruchomieniem.
Autor Wiadomość
zakis77 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 19
Skąd: Limanowa
  Wysłany: 28-10-2012, 19:44   [3.2 DID] Problem z uruchomieniem.

Witam. Panowie co to za zawór i co nim bezpośrednio steruje.Wiem ,że za prace tego zaworu odpowiada podciśnienie,ale co dalej.Pytam bo u mnie po zakończeniu jazdy zamyka się on z charakterystycznym kliknięciem dość słyszalnym.Jednak ostatnio nie wrócił do pozycji ,że tak powiem startowej tylko został otwarty.Skutkiem tego nie mogłem odpalić samochodu.Gdy zabrałem się do rozbierania i zdjąłem wężyk zawór wrócił jakby do pozycji startowej.Innymi słowy po skończonej jeździe zawiesił się.Jak to ugryźć ,co było przyczyną.Czy dobrze zakładam że steruje tym elektrozawór pod akumulatorem i pomału kończy żywot.Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i proszę o odpowiedż.

Uploaded with ImageShack.us
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 28-10-2012, 20:15   

Za prace tej przepustnicy odpowiada elektrozawór do którego jest podłączony wężyk od tej przepustnicy. prawdopodobnie zacina sie i nie odpuszcza ciśnienia z wężyka.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
kriss499 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 56
Skąd: darłowo
Wysłany: 21-09-2016, 20:55   

Witam odświeże post bo mam podobny problem, komputer wskazuje błąd elektrozaworu przepustnicy i tak kombinuje że to może to samo co u zakis77 tylko niewiem co było na zdjęciu.. może ktoś się domyśla? (zdjęcia niemoge otworzyc)

[ Dodano: 21-09-2016, 22:06 ]
albo może ktoś ma schemat tych elektrozaworów co za co odpowiada
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 21-09-2016, 23:12   

kriss499 napisał/a:
(...) mam podobny problem, komputer wskazuje błąd elektrozaworu przepustnicy (...)

Który rocznik Pajero?
 
 
kriss499 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 56
Skąd: darłowo
Wysłany: 22-09-2016, 07:27   

2000r ze sterowaniem egr podcisnieniem
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 22-09-2016, 12:05   

Zawór przepustnicy masz podciśnieniowy (starszy), czy elektryczny (nowszy)?
 
 
kriss499 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 56
Skąd: darłowo
Wysłany: 22-09-2016, 20:43   

Może opisze problem będzie łatwiej.. Miesiąc temu padł nastawnik dawki paliwa- zmieniony na nowy (od zbyszka) teraz jestem na wyjeździe i auto zgasło podczas jazdy znajomy podłączył kompa (niewiem jakiego) i pokazało "elektrozawór przepustnicy" (stąd moje zainteresowanie tematem). Dziś miałem troche czasu więc pogrzebałem i tak: wyczyściłem kostki w elektrozaworach pod akumulatorem (zielone)- auto nieodpaliło, zwarłem piny w obd 1+4 niepokazało żadnych błędów- kontrolki pulsują jednostajnie, bezpieczniki całe, przepustnica niby działa ale popuściłem wtrysk i zakręciłem i niepodaje paliwa.. Co jeszcze moge zrobić we własnym zakresie? (chce uniknąć niemieckiego serwisu)

[ Dodano: 22-09-2016, 20:44 ]
aha a zawór przepustnicy mam podciśnieniowy może by tak spróbować podmienić z egr tylko niewiem który bo niemam schematu
 
 
wojtekkkkk 
Forumowicz

Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 106
Skąd: lublin
Wysłany: 22-09-2016, 21:06   

myślę że usterka pompy.
 
 
kriss499 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 56
Skąd: darłowo
Wysłany: 22-09-2016, 21:32   

Ciekawe czy można ewentualnie pompe zmienic bez nastawnika bo mam nowy;)
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 22-09-2016, 21:35   

kriss499 napisał/a:
znajomy podłączył kompa (nie wiem jakiego) i pokazało "elektrozawór przepustnicy"

Przy zaworze przepustnicy z siłownikiem podciśnieniowym - a taki masz w aucie - błąd "elektrozaworu przepustnicy" oznacza uszkodzenie w obwodzie elektrycznym małego zaworu sterującego podciśnieniem.
Oczywiście pod zasadniczym warunkiem, że (nieznany) sprzęt diagnostyczny odczytał poprawnie błąd. :wink:

kriss499 napisał/a:
popuściłem wtrysk i zakręciłem i niepodaje paliwa..

...tego objawu na pewno nie spowoduje potencjalnie szwankująca przepustnica.
 
 
kriss499 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 56
Skąd: darłowo
Wysłany: 22-09-2016, 22:01   

Georg napisał/a:
Oczywiście pod zasadniczym warunkiem, że (nieznany) sprzęt diagnostyczny odczytał poprawnie błąd.


i właśnie to mnie martwi bo obd po zwarciu raczej by coś pokazało..

czyli moge sie spodziewać awarii pompy? jak to jeszcze moge sprawdzić?
 
 
wojtekkkkk 
Forumowicz

Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 106
Skąd: lublin
Wysłany: 23-09-2016, 06:58   

można uruchomić go z pomocą plaka, żeby chwilę po pracował następnie odczytać kody błędów i wykluczyć że nie jest układ zapowietrzony.
 
 
kriss499 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 56
Skąd: darłowo
Wysłany: 23-09-2016, 07:11   

a tak, to też robiłem po czyszczeniu kostek, dopóki mial plaka chodził- kodów żadnych niepokazał po tym zabiegu..
 
 
wojtekkkkk 
Forumowicz

Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 106
Skąd: lublin
Wysłany: 23-09-2016, 13:59   

wyciągaj pompę i przyślij to ją ożywię. Zadzwoń ew. to powiem jak szybko i łatwo zdemontować. Da radę zrobić to na parkingu.
Ostatnio zmieniony przez wojtekkkkk 25-09-2016, 07:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kriss499 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 56
Skąd: darłowo
Wysłany: 24-09-2016, 21:48   

wojtekkkkk napisał/a:
przyślij to ją ożywimy


tzn kto?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.