 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Regeneracja zacisku hamulcowego tylnego |
Autor |
Wiadomość |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 30-04-2017, 11:20 Regeneracja zacisku hamulcowego tylnego
|
|
|
Cześć
Szukam miejsc gdzie profesjonalnie w okolicy Warszawy (najlepiej Targówka) regenerują zaciski hamulcowe - byłem w jednym miejscu w Markach i regeneracja jednego zacisku na tył wynosi w tej firmie 180zł - ogólnie firma wygląda na jak najbardziej w porządku, ale po pytaniach co wchodzi w skład regeneracji zacisku niczego konkretnego nie można się dowiedzieć, bo "tajemnica firmowa".
Zależy mi na tym żeby zaciski były rozebrane, sprawdzony stan mechanizmu hamulca ręcznego (pokazanie mi w jakim był stanie) i naprawa zacisku, w zależności od tego co będzie potrzebne, tzn. albo tylko uszczelnienia + wyczyszczenie środka mechanizmu, albo wymiana jego wkładu, dobrze byłoby też gdyby zacisk był porządnie wyczyszczony i pomalowany na oryginalny kolor. |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-05-2017, 15:46
|
|
|
Kup regenerowany. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 01-05-2017, 18:52
|
|
|
Teoretycznie możesz kupić nowy zacisk za 199zł.
http://allegro.pl/zacisk-...6710270644.html *
Tylko trochę ta marka NTY mnie nie przekonuje .
Ja parę lat temu za nowy zacisk i jarzmo (TRW) na allegro płaciłem 300zł/szt.
Zacisk po regeneracji to koszt 150zł/szt + przeważnie trzeba odesłać stary lub uiścić kaucję.
http://allegro.pl/mitsubi...6777260115.html *
Swoją drogą na wszystkie części: samoregulator, uszczelki, tłoczek, odpowietrznik, piaskowanie i malowanie proszkowe trzeba liczyć około 200zł/szt w detalu.
*aukcję na chybił trafił z allegro |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 01-05-2017, 19:12
|
|
|
No to jest aukcja gdzie sprzedaje po regeneracji za 150zł w Markach:
http://allegro.pl/zacisk-...6797289599.html
A jak przywiezie się swój zacisk to pytając się o cenę, dostałem odpowiedź że 180zł / zacisk będąc na miejscu.
W każdym razie dostaje się 2 lata gwarancji i wie się że jest zrobiony porządnie zrobiony.
Bizi78,
Może i sporo osób kupuje te zaciski na allegro - jak ktoś chce tanio naprawić i mieć wygląd jak nowe... ale dowiedziałem się że są zwykle niewymiarowe, przez co nie ma do nich części i po paru miesiącach zaczyna z nich cieknąć.
No i nie wiedziałem że zwykle kompleksowa regeneracja zacisku kosztuje ok 200zł... (tylko tam w Markach nie malują proszkowo, tylko sprejem jak dobrze widziałem.)
[ Dodano: 01-05-2017, 19:15 ]
Piwor, jak dobrze widzę, to nawet bardziej opłaca się kupić regenerowany (tylko nie wiem czy jest gwarancja) za 300zł oba zaciski i zwrócić im swoje, niż za samą regeneracje płacić 360zł (no chyba że jest w czymś różnica...) |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 01-05-2017, 20:11
|
|
|
Na regenerowane przeważnie dają rok gwarancji.
Trwałość regeneracji zależy od jakości komponentów.
Moje śmigają już 4 rok bezproblemowo, szybko to zleciało i trzeba będzie je trochę przeczyścić .
Najważniejsza mądrość usłyszana od kilku mechaników to używać ręcznego i nie mówię o drifcie tylko codziennym używaniu na postoju . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 01-05-2017, 20:48
|
|
|
U mnie na wiosce jak sam zdemontujesz i podrzucisz do piaskowania to kosztuje od 45-65 zł za KOMPLET taka ciekawostka, firma zajmuje się piaskowaniem większych rzeczy. Podpytałem z ciekawości. Niestety nie malują piecowo a pasowałoby po tym. Czasem warto wyjechać za miasto bo na obrzeżach ceny są na prawdę przystępne. Niestety w stolicy często każą sobie słono płacić.
Więc później szukasz kogoś kto pomaluje, dokupujesz zestawy naprawcze, może nie trzeba wymieniać wszystkich tłoczków, i koszt całej operacji wygląda całkiem znośnie i efekt cacy. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 01-05-2017, 21:10
|
|
|
Tylko, że najlepiej po piaskowaniu natychmiast pomalować bo żeliwo lubi wilgoć i robota będzie o kant tyłka potłuc .
Kiedyś pytałem w firmie piaskującej elementy typu konstrukcje to mi powiedzieli, że jak dmuchną to później przez miesiąc będą szukać zacisku na placu, taki mają sprzęt .
Co do ceny podanej przeze mnie to wiadomo, że tłoczek trzeba sprawdzić ale wkładać zardzewiałka do odnowionego zacisku mija się z celem.
Samoregulator najlepiej wymienić bo skoro zapiekł się ręczny to ośka pewnie zardzewiała a z rudą wiadomo nie wyplenisz i problem pewnie powróci. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 02-05-2017, 09:36
|
|
|
Podejrzewam że mechanizm w środku może być do wyczyszczenia lub wymiany, co prawda ręczny chodzi i hamuje, ale jak zaciągnie się go podczas jazdy to nie da rady zblokować kół, jedynie działa jako spowalniacz - na SKP wyszło chyba ok. 1KN, zarówno dźwigienka lewa i prawa chodzi dobrze, tylko jarzma lekko stały - przeczyściłem nasmarowałem i teraz chodzą i niema luzów, no i zaglądając pod gumę z z prawej strony nie było widać wżerów na tłoczku pod gumą, ale naderwała mi się ona jak wypchnąłem tłoczek :/
No i wkręcałem kluczem od szlifierki kątowej, dosyć ciężko to szło, a dowiedziałem się gdzieś czytając że jeśli wkręca się i tłoczek wchodzi, bez wciskania, to mechanizm też już coś kuleje.
[ Dodano: 02-05-2017, 09:42 ]
Bizi78 napisał/a: | Tylko, że najlepiej po piaskowaniu natychmiast pomalować bo żeliwo lubi wilgoć i robota będzie o kant tyłka potłuc . |
Byłem przekonany że żeliwo i aluminium co najwyżej pokryje się swoim tlenkiem i później proces erozji przebiega bardzo powoli i nie jest szkodliwy, a się nagle o takich rzeczach dowiaduje przy regeneracji zacisku... myślałem że fabrycznie malują tylko po to żeby ładniej wyglądały.
[ Dodano: 02-05-2017, 09:49 ]
Bzyk_R1 napisał/a: | U mnie na wiosce jak sam zdemontujesz i podrzucisz do piaskowania to kosztuje od 45-65 zł za KOMPLET taka ciekawostka, firma zajmuje się piaskowaniem większych rzeczy. |
Mam możliwość podjechać na wioskę do wujka i samemu wypiaskować... ale to tylko piaskowanie, no i pomalować sprejem z puszki to też nie jest duży problem, gorzej jak ma się kompleksowo zregenerować i uważać na każdy proces technologiczny regeneracji, bo jak coś źle się złoży to może później cieknąć i trzeba jeszcze raz rozbierać i robić kolejny raz na własny koszt, a nie na gwarancję.
Bzyk_R1 napisał/a: | Czasem warto wyjechać za miasto bo na obrzeżach ceny są na prawdę przystępne. Niestety w stolicy często każą sobie słono płacić. |
Racja, z wieloma rzeczami w Warszawie tak sprawa wygląda...
A ten zakład to i tak jest już na obrzeżach i cena wydaje się w takim przypadku uczciwa.
Bzyk_R1 napisał/a: | Więc później szukasz kogoś kto pomaluje, dokupujesz zestawy naprawcze, może nie trzeba wymieniać wszystkich tłoczków, i koszt całej operacji wygląda całkiem znośnie i efekt cacy. |
Kupiłem już zestaw naprawczy i szczypce łamane długie do segera... i dowiedziałem się w miejscu gdzie regenerują że nie przyjmują zestawów naprawczych, tylko dają swoje, no chyba że chce się mieć bez gwarancji i oszczędzić 20zł na zacisku... |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-05-2017, 18:49
|
|
|
MichciuGT napisał/a: | (tylko nie wiem czy jest gwarancja) |
Pewnie tak. Jeśli w pudełku kupione, to rok. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
|
|