 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Błąd komputera P0107 - nieregularnie |
Autor |
Wiadomość |
waldist
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2015 Posty: 16 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 08-05-2017, 23:21 Błąd komputera P0107 - nieregularnie
|
|
|
Witam
Chciałbym zapytać czy nie spotkaliście się w Mitsubishi z silnikiem 4N13 z takimi oto objawami.
Co jakiś czas od niedawna pojawia mi się podczas jazdy błąd silnika, auto wchodzi w tryb serwisowy, na wyświetlaczu zaświeca się ASR Off. Jak auto zatrzymasz, zgasisz i odpalisz ponownie, wszystko wraca do normy poza kontrolką check engine i niemożnością włączenia tempo matu.
Po wejściu w komputer błąd P0107. Wykasowanie go powoduje że wszystko wraca do normy.
Zauważyłem że błąd wywala gdy jedziesz rozpędzony i puszczasz całkowicie nogę z gazu.
Szukałem po manualach gdzie znajduje się w tym silniku MAP sensor ale bez sukcesu.
Dodatkowo słyszę dziwny dźwięk z turbiny jak zmieniasz bieg i puszczasz go z gazu po naciśnięciu sprzęgła gdy doładowanie jest duże. Dźwięk podobny do szurania. (dziwnie to określić)
Najlepsze jest że jak odłączysz akumulator na całą noc i podłączysz go ponownie z rana, dźwięk znika. Tak jak by jakiś sensor przekłamywał.
Może te dwie rzeczy są ze sobą połączone?
Auto ASX 1.8 trochę podrasowany.
z góry dzięki za pomoc
Waldek |
|
|
|
 |
Mark442
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 102 Skąd: Łask/Warszawa
|
Wysłany: 09-05-2017, 12:50
|
|
|
Opis problemu na stronie http://www.troublecodes.net/pcodes/p0107/.
Użyj tłumacza Google. |
_________________ Mark
Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Edition
_____________________________
"Miś" kultowy jest i basta !!"
"- Powiedz mi: po co jest ten miś?"
 |
|
|
|
 |
waldist
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2015 Posty: 16 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 18-07-2017, 23:27
|
|
|
Witam
Problem z P0107 dalej mnie męczy.
Opiszę trochę tutaj to co zauważyłem i co zrobiłem.Może kogoś z was naprowadzi na jakieś sugestie. No i o początku:
Mianowicie podczas jazdy samochód wchodzi w tryb awaryjny (wyświetla się ikona o wyłączeniu ASR i ikona engine) traci moc i ma max 3000 obr/min bez turbo.
Po zaczytaniu błędu wychodzi błąd P0107 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Low Input. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu na nowo samochód ma wszystkie parametry OK., i jeździ normalnie. Zostaje błąd (ikona Engine), i można go skasować bądź po jakimś czasie niknie sam.
Po przeanalizowaniu wszystkich okoliczności, błąd pojawia się tylko w jednej sytuacji. Gdy jedzie się szybko samochodem i puścimy gaz, tak jakbyśmy hamowali silnikiem. Jeżeli takie hamowanie jest dość długie (powyżej około 8 sekund) to wyskakuje błąd.
We wszystkich innych warunkach samochód zachowuje się normalnie. Nie ma żadnego szarpania. Wolne obroty pracują płynnie beż żadnych skoków.
Próbowałem już podmienić czujnik MAP, ale nic to nie zmieniło. Wyczyściłem czujnik MAF i też to samo.
Wiązki sprawdzałem i wydają się OK.
Nadmienię że samochód to ASX 1,8 DiD, z nową mapą (170KM / 400Nm)
Zanim pojadę z tym do serwisu chciałbym wyczerpać wszystkie możliwości bo:
1. W serwisie tylko sama diagnoza komputerowa (zaczytanie błędu) stuknie mnie 250 zł i to mi się nie uśmiecha
2. Jak się dowiedź ze samochód ma inną mapę to będą pewnie obwiniać to, i nie będą nic innego brać pod uwagę.
PS: Zrobiłem ostatnio 140 km tak by podczas hamowania bądź zwalniania przed innymi wrzucać na luz bądź wciskać sprzęgło. No i błędu nie było. Czyli potwierdza się że błąd tylko przy mocnym hamowaniu silnikiem.
Z góry dziękuję wszystkim |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 18-07-2017, 23:37
|
|
|
podmien czujnik stopu poniewaz on jest odpowiedzialny za info kiedy silnik ma hamowac silnikiem
i wtedy daj znac czy sie to powtarza |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
waldist
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2015 Posty: 16 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 19-07-2017, 22:49
|
|
|
Przed zamówieniem czujnika dzisiaj spróbowałem poprawić kable sprawdzić jego działanie.
Po poprawieniu kabli i dociśnięciu wszystkiego krótki przelot po autostradzie z hamowaniem silnikiem i jak na razie błąd się nie pokazał.
Spróbujemy jutro jeszcze trochę pojeździć i dam znać.
Dziękuję i Pozdrawiam
[ Dodano: 21-07-2017, 16:58 ]
No i wczoraj znowu błąd.
Specjalnie długie wytracanie prędkości na biegu bez gazu.
Ale zebrałem więcej danych:
Jak i wczoraj tak i przedwczoraj podłączyłem się przez ODB i zapuściłem Torque by podejrzeć ciśnienie doładowania i ciśnienie w dolocie, plus ciśnienie barometryczne.
Wczoraj jak jechałem, i hamowałem silnikiem to BOOST schodził szybko w podciśnienie i wskazywał -0,6Bar, w tym samym momencie ciśnienie w dolocie na czujniku spadało na 30-40kPa. (normalne ciśnienie podczas biegu jałowego jest 105kPa, i takie też jest ciśnienie z odczyty barometrycznego). Jak taki stan pociągniesz więcej niż 10sek, samochód dostaje błąd bo ciśnienie dolotu jest zbyt niskie w stosunku do ciśnienia barometrycznego. Jak tylko będziesz podczas jazdy utrzymywał by BOOST (gaz minimalnie wciśnięty) nie spadł na vacum to wszystko jest OK.
Przedwczoraj jak jeździłem , wtedy kiedy błąd mi się nie pokazywał, obserwowałem ciśnienie dolotu i ciśnienie barometryczne (zawaliłem bo nie spojrzałem wtedy na BOOST). Podczas tego nie zauważyłem takiej przypadłości by ciśnienie dolotu spadło na długi czas (więcej niż 1 sek) do 30-40kPa.
Zawsze utrzymywało się na poziomie 105kPa podczas puszczenia gazu podczas jazdy no i normalne jak gaz dodajesz to rośnie.
Może kogoś to naprowadzi by coś jeszcze sprawdzić ?
[ Dodano: 21-07-2017, 17:37 ]
Hej
Mógłby ktoś z silnikiem diesla zapuścić torque podczas jazdy i sprawdzić jak się u niego zachowują te parametry?
tzn:
1. rozpędzić się do około 80km/h na np. 4 biegu i puścić gaz tak by samochód wytracał prędkość.
W tym czasie zerknąć na parametr ciśnienia doładowania (boost); ciśnienia barometrycznego i ciśnienia dolotu (intake)
Z góry dzięki
[ Dodano: 06-08-2017, 20:13 ]
Hej
Wymiana czujnika Stop nic nie pomogła.
Problem dalej gdzieś tkwi, ale gdzie?
może ktoś ma jakiś pomysł? |
|
|
|
 |
gregory28
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2017 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-10-2017, 09:39
|
|
|
Witam!
Mam dokładnie ten sam problem. Również silnik 4N13.
Czy u Ciebie problem pojawił się po wycięciu DPF?
U mnie tak się stało, ale i zarówno mechanik jak i elektronik/programator mówią, że to niemożliwe.
I jest jeszcze jedna rzecz: czasem jak przeciągnę samochód na jedynce to szarpie jakby przerywało dopływ paliwa. Wszystkie inne symptomy również mój samochód ma dokładnie tak jak Twój.
Pozdrawiam w nadziei że już udało Ci się rozwiązać problem. |
|
|
|
 |
waldist
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2015 Posty: 16 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 23-10-2017, 22:44
|
|
|
Witam
Odpisałem wcześniej na Priv, ale napiszę też tutaj dla wszystkich innych, może Twojemu programiście da to do myślenia i szybciej znajdzie rozwiązanie problemu.
Tak, na razie udało mi się to rozwiązać ale tymczasowo, czyli po wszystkich analizach okazało się że albo przez usunęcie dpf, albo przez chip jest anomalia.
Podczas gdy temperatura powietrza jest wyższa niż 20 st to efekt jest taki jak opisałem.
Czujniki temperatury powietrza zasysanego przez silnik są dwa.
1. jest w przepływomierzu (MAF), i odpowiada za temperaturę dolotowego powietrza zaraz za filtrem
2. jest zaraz za przepustnicą, obok wlotu z EGR.
Problem jest z tym pierwszym, wystarczy w nim domontować w szeregu rezystor około 3k Ohm i oszukujesz tym silnik że pobiera powietrze chłodniejsze.
Oczywiście później dobiera sobie parametry patrząc tez na drugi czujnik który jest zaraz przed wlotem do komory silnika, więc raczej nic się silnikowi nie dzieje i spalanie jest tak jak było.
Po tej modyfikacji problem zniknął.
Lecz docelowo chce się udać do zakładu który mi usuwał DPF i robił chip by to spróbować zrobić tak jak ma być.
Jeżdżę już tak od około 2-3 miesięcy i jest OK. Żadnych objawów. Czekam na zimę jak się zrobi minus to zobaczymy co się będzie dziać, bo oszukany czujnik wskaże "alaskę".
Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie, jestem otwarty na ponowną analizę
[ Dodano: 23-10-2017, 22:47 ]
PS:, przed wmontowaniem rezystora jeszcze przeczyściłem czujnik za przepustnicą oraz przepustnicę (dała mi później nieźle w kość, bo silnik nie chciał zapalić )
Czujnik był mocno oblepiony szlamem z EGR'a i było podejrzenie że może zakłamywać pomiar i łapać temperaturę szlamu i rozgrzanego silnika a nie powietrza.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
gregory28
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2017 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-01-2018, 20:43
|
|
|
Cześć, wracam z garścią informacji.
Wymiana turbiny pomogła - błąd już się nie pojawiał, problem z dziwnymi dźwiękami przy zmianie biegów też zniknął. Więc może wystarczy zregenerować turbinę?
Pozostała tylko sprawa z dziwnym zachowaniem się na biegu jałowym, a mianowicie po przygazowaniu silnik blokował obroty do 3 tys (jakby odcinał zapłon czy coś takiego) plus straszne kopcenie.
Po namowie przez najbliższych wsadziłem z powrotem DPF (z nowym wkładem, nie całkiem nowy z serwisu). Mechanik wgrał oryginalne oprogramowanie, które wcześniej zgrywał jak wycinał mi DPF.
Problem zniknął i samochód jeździ jak nowy.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
GREJA
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1,8 DID 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2018 Posty: 1 Skąd: debica
|
Wysłany: 23-04-2018, 22:50
|
|
|
Witam mam pytanie do Waldist .
mam dokładnie takie objawy jak Ty napisałeś czy już uporałeś się definitywnie z tym problemem?
Ja kupilem ASX-a 3 tyg temu i teraz zaczęły sie te problemy , moze wystarczy wymienić
MAF sensor ? |
_________________ GJ |
|
|
|
 |
waldist
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2015 Posty: 16 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 07-05-2018, 23:38
|
|
|
Hej
Ja na razie dałem sobie spokój. Rozwiązanie z rezystorem u mnie rozwiązło moje problemy i od 10 miesięcy nie mam żadnych objawów.
Samochód rozpędza się płynnie, żadnych szarpań i dziwnych dźwięków.
Chip sprawuje się idealnie, choć jak po kilku dniach jeżdżenia po mieście przycisnę na trasie to przy pierwszym przegazowaniu dym jest (prawdopodobnie wylatuje wszystko co się nazbierało w tłumiku przez czas jazdy w mieście).
Jak zmienią się priorytety w życiu to zajmę się silnikiem i w pierwszej kolejności regeneracja turbo a później może DPF, jak się trafi okazja.
No chyba że przypływ gotówki sprawi że spełnię swoje marzenia...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Setzer Lancer
Nowy Forumowicz
Auto: LANCER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2018 Posty: 23 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-07-2018, 09:10
|
|
|
Mam ten sam problem błąd p0107 włącza się albo jak tracę prędkość na biegu lub staczam się z górki...istny horror z tym - nie wiadomo kiedy się włączy owy błąd...
Auto nie wiem czy było coś dłubanie z dpfem lub mocą wiec nie wiem od czego zacząć ? Wymiana tłumika czy może jak piszesz
„Problem jest z tym pierwszym, wystarczy w nim domontować w szeregu rezystor około 3k Ohm i oszukujesz tym silnik że pobiera powietrze chłodniejsze.
Oczywiście później dobiera sobie parametry patrząc tez na drugi czujnik który jest zaraz przed wlotem do komory silnika, więc raczej nic się silnikowi nie dzieje i spalanie jest tak jak było. „
[ Dodano: 24-07-2018, 21:02 ]
Jak wspomniałem mam w/w problem. Ostatnio oprócz błędu P0107 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Low Input, doświadczyłem podczas jazdy 180km/h błąd P1299 ,czyli Cylinder Head Overtemperature Protection Active.
Poszukałem w necie coś na temat tych błędów i chyba znalazłem na trop ,który rozwiąże (mam nadzieję) ten problem:
https://www.mitsiland.co....carbon-problem/
Z racji ,że szukałem czujnika MAP na allegro to znalazłem cały kolektor z owym czujnikiem za grosze , także kolektor będzie jak nowy w dodatku wyczyszczony zostanie zawór EGR i może przepustnica.
Jeżeli wszystko będzie okey, podzielę się wynikiem |
|
|
|
 |
jotbe
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2018 Posty: 17 Skąd: kraków
|
Wysłany: 19-10-2018, 00:10
|
|
|
Cześć.
Dorwał mnie ten sam problem co i was w 1.8 did 150km. 2010 r. Po zakupie przez kilka tygodni było cacy.
Oddałem samochód do mechanika na wymianę filtra z olejem i filtra paliwa, po bodajże 2 dniach wyskoczył mi na autostradzie błąd P0107 podczas zjazdu na stację paliw. Oczywiście uruchomił się tryb serwisowy oraz ikonka silnika. Po skasowaniu obdII wszystko wróciło do normy aż do następnego hamowania silnikiem jak opisał to waldist. Od tego czasu nie mogę sobie z tym poradzić, wyskakuje w najmniej odpowiednich chwilach, przez kilka dni mam spokój a czasami po 3,4 razy na dzień objawia się to cholerstwo.
Maf sensor wymieniłem, kable sprawdzone, filtr powietrza nowy. Może coś mechanik uszkodził przy wymianie filtra paliwa?
Pomocy !!! Czy ktoś z was wie w czym jest problem?
[ Dodano: 23-10-2018, 15:12 ]
A czy może wiecie jak wyczyścić układ dolotowy i egr? Gdzie się znajduje i jak go najłatwiej zdemontować.
[ Dodano: 22-05-2019, 17:41 ]
Minęło już kilka miesięcy oraz odwiedziny u kilku mechaników.
Dotychczas wymienione:
czujnik Map
przepływomierz
turbo po regeneracji
sprawdzony egr
sprawdzona przepustnica
Błąd nadal się pojawia podczas hamowaniem silnika.
|
|
|
|
 |
|
|