Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tyku
24-04-2017, 10:34
Lancer sportback 2009 1.8 4B10
Autor Wiadomość
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
  Wysłany: 18-08-2015, 21:20   Lancer sportback 2009 1.8 4B10

Witam wszystkich po raz pierwszy :) i pozdrawiam wszystkich Krakusow :) . Po doglebnym przeanalizowaniu wielu watkow stwierdzilem, ze czas na dolaczenie do szanownego grona forumowych mitsumaniakow :) a jako, ze duzo watkow juz za mna, urosly watpliwosci i mam kilka pytan :)

Dotychczas wozilem sie seatem ibiza 1.4 z 2012 roku z opcja podtlenku lpg ;) przyszedl czas na zamiane furki na wieksza z racji potrzeb mojej zonki i wyszlo na to, ze zamiast kupowac jej zloma, to chyba lepiej zebym przyjal od mojej rodziny lancerka dla siebie a jej odstapil moja wypieszczona grafitową strzale ;) .

Jego stan jest nastepujacy:
Sportback 2009 1.8,
Przebiegu 47tys.
Wersja bodajze intense (ma juz roxforda i wieksze felgi 18" wraz z rozporka)

Prosze szanownych uzytkownikow o uspokojenie moich obaw jesli chodzi o bezawaryjnosc tego autka. Otoz naczytalem sie tu na forum wszelkich problemow mogacych wystapic z lancuszkiem rozrzadu, o szklaneczkach przy lpg i wielu innych drobiazgach.

Najbardziej obawiam sie wysokiego spalania tego modelu a najbardziej opcji zagazowania. A szkoda, bo sam zrobilem ponad 60tys na gazie bez jakichkolwiek problemow a w lancerku zabawa z zaworami jest dosyc drastyczna, sadzac po 70stronach tego watku. A ciezko jest mi sie rozstac z nowym autkiem wypieszczonym pode mnie i jezdzacym za 16 groszy km :) . Planuje przebiegi w okolicach 10-15 tys rocznie (nasze przebiegi rozloza sie teraz na dwa autka) ale jakis wypad w trase, to bralbym lancera. A nie chce zeby spalania rzedu 10-13 zbankrutowalo moja biedna hutnicza kieszen :) jesli wzialbym to autko, to na pewno do konca jego zywota, bo po co zmieniac cos, co jezdzi dobrze. Stad moje zainteresowanie lpg.

Jak uwazacie? Smialo brac tego lancera od rodziny? Mam gwarancje ze auto bylo garazowane, nie bite, serwisowane, jedyny mankament to krotkie odcinki jakie pokonywal i czasami wypady 30-50 km i raz na rok po 400km. Raz mial tylko historie, ze moja mama zlapala zajaca pod chlodnice i przywiozla go na tej metalowej oslonie silnika z dolu :p ale to juz z serii opowiesci z krypty bo z zajaca pozniej zostal zrobiony pasztet hehe :) ale to byla delikatna historia zderzakowa i nic poza tym. Dolna maskownica wymieniona :)

Za kazda sugestie bede wdzieczny i z gory dziekuje :) i jeszcze raz pozdrawiam wszystkich Mitsumaniakow :)
Ostatnio zmieniony przez Golotheman 19-08-2015, 08:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 18-08-2015, 21:35   

Golotheman, Nie zastanawiałbym się minuty. :wink:
Z takim przebiegiem i z taką historią :!: Ja robię po 2-3km i to czasami 2 razy w tygodniu i jakoś się nic nie dzieje. Spalanie rewelacyjne biorąc pod uwagę moją jazdę (wkręcanie na obroty-hamowanie). Lancerek 1.8 uwielbia wysokie obroty tak od 4 tys. :P
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-08-2015, 21:44   

Skoro pewne i fajne auto pcha ci się w ręce, to nawet się nie zastanawiaj. Ze spalaniem nie przesadzaj, to nie v8.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 19-08-2015, 02:19   

Golotheman napisał/a:
Stad moje zainteresowanie lpg.
Nie polecam LPG, jeśli nie masz fabrycznie przystosowanej głowicy.
 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-08-2015, 06:52   

Wlasnie dlatego staram sie zmienic myslenie i wolem roboczym do jezdzenia gdzie popadnie zostanie ibiza ze wzgledu na gaz, a w cenie benzyny bedzie frajda i wozenie sie wiekszym sportbackiem ;) . Mysle, ze na pewno nie ma przystosowanej glowicy, wtedy nawet nikt nie myslal w mm o gazowaniu. A jesli ma to pojezdzic bezproblemowo to juz chyba przemecze ta cene benzyny. A roznica miedzy malolitrazowym gazem a "duzym benkiem ;) " jest odrazu odczuwalna hehe :twisted:
Powiedzcie mi czego jeszcze moge sie spodziewac po lancerze? Szybko wam sie zuzywaja klocki? (W ibizie jeszcze nie zmienilem klockow, mam polowe dopiero ;) )
Wymieniacie oleje wg tej popularnej listy serwisowej czy skracacie do 15tys. Jak ze swieczkami?
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3265
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 19-08-2015, 07:33   

Golotheman napisał/a:
Szybko wam sie zuzywaja klocki?


największy wpływ ma styl jazdy- u jednych szybko, u innych służą długo.

Golotheman napisał/a:
Wymieniacie oleje wg tej popularnej listy serwisowej czy skracacie do 15tys.


ja wymieniam po max. 10 tys. i też Ci tak proponuję. Zresztą- przy tych przebiegach,o których piszesz, to nawet tyle nie zrobisz w rok.
_________________

 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-08-2015, 08:20   

"Panie - tu się nie ma co zastanawiać - wszystkie są pyszne" - wszystkie Lancery z pewnej ręki (z pewną historią!) z niedużym przebiegiem są warte uwagi - bierz, rozważ montaż gazu w dobrym warsztacie - nie słuchaj mjsystem, wybacz Sławek, tylko przeczytaj uważnie wątek Lancer, a LPG.. i daj znać jak już kupisz furkę :)

Pozdrowienia.
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19-08-2015, 08:34   

Osobiście zmieniam olej i filtry co 10 000 km, mimo że jeżdżę dużo w trasie. Z usterek jak na razie nie dzieje się nic poważnego. Kawał solidnego samochodu, który nie ma ewidentnych słabych punktów.
 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-08-2015, 08:41   

RalfPi, strasznie męczy mnie ten gaz, na pewno pozwoliłby mi na częstsze korzystanie z samochodu.. a z obecnym autem na gazie nie mam problemów, ale tam jest hydraulika i ten silnik jest wręcz idealny do gazu. A tu się najzwyczajniej boje. I nic z tego, że przeczytałem wątek lpg dwa razy... mam dobrego gaziarza, montuje brc (tak jak mam w ibizce) i powiedział mi, że montował wiele lancerów, wszystkie jeżdzą, ale kontrola zaworów co 20-40tys. km. I tak się biję z myślą, bo przecież i tak ten luz trzeba kontrolować.. Szkoda, że nie ma regulacji mechanicznej w tym silniczku, sam bym to robił. Kwestia szczelinomierza. A tu jednak trzeba demontować całą górę, uszczelki i inne bajery.. Jest troche zachodu.
A Ty RalfPi, rozumiem, że jesteś zadowolony z instalacji? Ile obecnie masz na zegarze ? Jak byłeś na ostatniej regulacji, to bardzo skasowało luz?

Z innej beczki, mam w planie małe odnowienie lakieru (jest kilka drobnych rysek) i pokrycie jakimś teflonem czy czymś ciekawym, co utworzy pole siłowe karoserii :D
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-08-2015, 10:13   

Golotheman napisał/a:
A Ty RalfPi, rozumiem, że jesteś zadowolony z instalacji? Ile obecnie masz na zegarze ? Jak byłeś na ostatniej regulacji, to bardzo skasowało luz?

Ja jestem baaardzo zadowolony - w Polsce tankowałem po 1.7zł.. więc nie mogę być nie zadowolony - jeżdżę szybko i dynamicznie i pali 10-11l LPG i nic się nie dzieje, na zegarze 96kkm w tym 93kkm na gazie. Za 1.5 miesiąca będę pracował w Niemczech i będę pewnie robił większe przebiegi miesięczne (w te i na zad mam 1100km) - regulację zrobię przed wyjazdem - przy regulacji 30kkm nic nie wyszło, przy 60-70kkm też nic nie było - może coś jest w tym dostosowaniu do LPG, ale myślę, że jak będziesz regularnie kontrolował, to będzie ok. Mam BRC Sequenta 24 - nie pomalujesz Panie :P

PS Regulacje pewno da radę samemu zrobić - szczelinomierz kosztuje grosze, uszczelka pod pokrywę zaworów z 50zł (choć ja mam tą samą od 96kkm) no i zostaje jeszcze z tego co pamiętam specjalny klucz do zwalniania napinacza od łańcucha rozrządu (??). Ja bym montował i zachrzaniał - Bastek - nasz szanowny Forumowicz zjeździł w 1.5 bodajże.. 200kkm na gazie (regulacji robił kilka - i tak wyszedł na swoje) i silnik dalej śmiga. Bierz Lancera - z pewnej ręki, to trzeba brać.
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-08-2015, 10:18   

Dzięki RalfPi za opinię. Pewnie udam się na małą naradę do gaziarza i zobaczę co powie - ile autek do niego jeździ i jakie mają problemy. Obadam temat i pewnie się przemogę - bo szkoda żałować taaakie autko ;) A jaką masz butlę ? Dotyka tej śmiesznej obniżanej podłogi ? Ile wchodzi do niej ?
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-08-2015, 10:46   

Golotheman napisał/a:
Dzięki RalfPi za opinię.

Odezwij się jak kupisz furkę :)

Do butli wchodzi 38l LPG (co daje zazwyczaj 365km w mieście, w trasie max. 420km, realnie 380km).
Butla nie dotyka plastikowej podłogi - jest zapas jeszcze (zbiornik jest toroidalny).
 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-08-2015, 10:49   

Czyli zasięg identyczny jak w przypadku Ibizy (tylko że tam wchodzi mi 32 litry ;p )

Jak tylko sfinalizuję transakcję, odezwę się czym prędzej :) Najsmieszniejsze jest to, że oba autka mają identyczny kolor ! :D space grey ;)
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3265
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 20-08-2015, 07:53   

Golotheman,- kupuj , będzie pan zadowolony ! :lol:
_________________

 
 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-08-2015, 08:00   

Hehe, dobre. Program ten znam bardzo dobrze ;p obym nie był zadowolony jak jego klienci :)

Taka ciekawostwa - gadałem z mechaniorem, który padł na łamach forum w temacie szklanek - okolice Proszowic, a dokładnie Łaganów. Faceta znam od dłuższego czasu, serwisował jeszcze starą corollę z 98 i ma pojęcie o japońcach, bo jest byłbym serwisantem aso toyoty, ale poszedł na swoje.

Rozmawiałem z nim o regulacji luzu i zagazowaniu. Powiedział, że ma 3 lancery, które jeżdzą do niego i wszystkie mają powyżej 100-150 tys i nic się nie dzieje. A jeden klient nawet nie musiał mieć wymienianych szklanek. Powiedział, żebym spokojnie montował, bo i tak częstsza regulacja jest bardziej zalecana. A u niego sprawdzenie luzów kosztuje...50zł. Więc powoli się przekonuje do gazu w tym aucie. Będzie więcej zachodu, ale dużo pali ten silnik, cena podtlenku gazianu jednak robi swoje. Oby jak najbardziej bezawaryjnie.

Póki co czekam na "zwolnienie się" auta. Powinno to nastąpić w okolicach września.

Ale jak narazie czekam na dalsze sugestie, co w tych autkach może się dziać. Jakieś charakterystyczne usterki, etc. :)
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.