Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wypadanie zapłonu Lancer CS9W
Autor Wiadomość
GS3R 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS9W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 7
Skąd: Płock
Wysłany: 13-07-2016, 13:29   Wypadanie zapłonu Lancer CS9W

Dzień dobry,
od 6 lat użytkuję Mitsubishi Lancer Kombi 2003r 2,0 16V 135 KM CS9W, nigdy nie miałem z nim problemów, aż w tym roku zaczęło się od pękniętej linki w podnośniku szyby (wymieniłem), pękły blaszki mocujące gumy stablizatora (pospawałem), wyniłem łożyska w skrzyni biegów i nagle w poprzednim tygoniu po zatankowaniu na Statoil do pełna i mocnym naciśnięciu pedału przyspieszenia obrotomierz zatrzymał się na 3000 rpm, trwało to tak z 10 min później odpuścił i stał się lekko mułowaty. Następnego dnia żadnych oznak tylko lekko ospały przy przyspieszaniu. W kolejnych dniach to samo, aż do przedwczoraj gdy zgubił zapłon na wolnych obrotach na 4 cylindrze. Pojeździłem trochę i zapalił błąd P0304, skasowałem,
zamieniłem cewki miejscami, wymieniłem przewody, iskra jest. Wcześniej jeszcze wymieniłem sensor O2. Osłuchałem wtryski i wszystkie pukają (zdają się działać poprawnie)

Czy znacie jakieś typowe usterki możliwe do zdiagnozowania w domowym warsztacie powodujące takie zachowanie? Znacząco wzrosło zużycie paliwa.
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 22-07-2016, 11:21   

Znaczący wzrost zużycia paliwa - świece okopcone?
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
GS3R 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS9W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 7
Skąd: Płock
Wysłany: 04-08-2016, 21:33   

Spalanie w normie - świece normalne, nieokopcone. Wyczyszczona przepustnica, wymieniony wężyk od zw. podciśnieniowego. Nowe przewody wysokiego napięcia i nowe cewki ale zamienniki. Zapłony wypadają nadal. Dziś wpadł mi do głowy pomysł sprawdzenia ładowania i jest nieco niepokojące, na włączonych światłach na biegu jałowym 13,6V chyba powinno być z 14,2. Nie jestem pewien czy taka wartość ładowania może mieć wpływ na wypadanie zapłonów (P0300). Ciśnienie w cylindrach 1-11,9; 2-12,0; 3-12,0; 4-12,1. Wtryski po czyszczeniu. Ponieważ na nowych elementach (świece, kable i cewki) nie było poprawy wróciłem do oryginalnych - i jest to samo, czyli typowe przyczyny missfire jakbym wyeliminował.
Zamierzam, podmienić wtryski paliwa i sprawdzić jeszcze ciśnienie w układzie paliwowym, może jest za małe
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 09-08-2016, 16:59   

Temat pompy paliwa przerabiałem w pug 307 kolegi i objawy takie iż brak mocy i gaśnie auto po mocniejszym wciśnięciu gazu, jak również na "ssaniu" pracował stabilnie ale jak tylko był dotknięty pedał gazu od razu gasł. Może trafiłeś na wadliwe cewki, bądź masz problem z ich sterowaniem przez ecu.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
GS3R 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS9W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 7
Skąd: Płock
Wysłany: 10-08-2016, 19:24   

Dziś wymieniłem alternator i pasek osprzętu, ładowanie wróciło do normy, ale wypadanie zapłonów nadal jest. Wydaje się być to problemem elektroniki, jak tylko uruchomię auto pracuje równo, nawet na wolnych obrotach jak tylko lekko się nagrzewa zaczyna szarpać i wypadają mu zapłony...szukam dalej
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 10-08-2016, 20:06   

Może czujnik temperatury dla ecu przełamuje.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
GS3R 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS9W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 7
Skąd: Płock
Wysłany: 15-08-2016, 02:59   

Dziś profilaktycznie zmieniłem listwę paliwową z wtryskami, jak można było się domyślić bez efektu. Będę szukał czegoś przy pompie paliwa. Tymczasem auto działa tak jak na załączonym filmie . Dodatkowo podłączyłem ECU silnika drugie niby te same numery części ale nie uruchomił silnika, więc zostało stare.
 
 
meinteil07 
Forumowicz

Auto: Honda Accord VI 1.8 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-08-2016, 09:40   

Jeśli nie podmieniałeś kabli WN, to zrób to. Miałem identyczny przypadek i 3 mechaników przez miesiąc nie potrafiło odszukać przyczyny :twisted: Uparcie twierdzili że kable są ok..... Podejrzeniem było jeszcze paliwo, bo całe akcje zaczęły się po zatankowaniu.
 
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 19-08-2016, 21:14   

A jaka temperatura była na zewnątrz i czy silnik był zimny? Nie mniej po filmiku stawiam na kabke/świece.

Dziś z rana u mnie, temperatura na zewnątrz około 19C i przez pierwsze sekundy były obroty rzędu 1300rpm.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
GS3R 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS9W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 7
Skąd: Płock
Wysłany: 19-10-2016, 11:36   

Witam, zabrałem auto mechanikowi, po 2 miesiącach walki nie udało mu się naprawić auta.
Zapłony wypadają nadal na wolnych obrotach.
Więc zabrałem się za to sam, zgodnie z instrukcją serwisową.
Sprawdziłem cewki: 1 - 10.35 kOm, 2 - 10.38 kOm; przewody 1 - 9,38 kOm 2 - 3,45 kOm;
zgodnie z procedurą sprawdzeniu podlegały jeszcze czujniki wałka rozrządu, wała korbowego, temperatury, MAF Sensor i inne, wszystkie mają prawidłowy zakres pracy i wszystkie mają połączenie z zasilaniem i PCM, podmieniono komputer silnika (wgrywając kod IMO ze starego do nowego)
Zapłony wypadają nadal.
Kolejnym krokiem w procedurze jest jazda testowa, z podłączonym komputerem do gniazda diagnostycznego,
Po jeździe oprócz błędu P0300, PCM zwrócił błąd P0170, co jest dziwne, bo w książce serwisowej nie ma takiego kodu jedynie P0171 i P0172 które mówią o ubogiej lub zbyt bogatej mieszance paliwowej. Sprawdzając ogólny zapisów kodów PCM, błąd wskazuje na problemy z dostosowaniem mieszanki paliwowej.
Analizując pracę silnika i historię kodów, prawdopodobnie w układzie dolotowym jest nieszczelność za sensorem MAF lub nie domaga pompa paliwa. W dalszym kroku spróbuje porównać pracę sensora O2 z parametrami STFT (short term fuel trim) i LTFT (long term fuel trim), jak tylko znajdę odpowiednie oprogramowanie.
W dalszej kolejności chcę zbadać szczelność układu dolotowego, ale powiem szczerze że nie wiem jak się za to zabrać, czym i w jaki sposób takie sprawdzenie wykonać w warunkach domo-garażowych.
Zakupione też mam uszczelki pod kolektor ssący oraz pod przepustnicę, poszukuję też pompy paliwa - oczywiście używanej co by nie narazić się na koszty byle sprawnej.
Mile widziane sugestie w jaki sposób można domowym sposobem sprawdzić szczelność w układzie dolotowym. Próbowałem spryskiwać wodą kolektor ssać, ale jest to możliwe tylko od góry i w sumie nie zauważyłem zmian w pracy silnika, po zastosowaniu carb cleanera miałem wrażenie że praca silnika stała się bardziej metaliczna, ale to juz chyba tylko wrażenie.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21015
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-10-2016, 12:08   

GS3R napisał/a:
zwrócił błąd P0170, co jest dziwne, bo w książce serwisowej nie ma takiego kodu

W silniku 4G6:
P0170 abnormal fuel system
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
qbus_b
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2016, 12:14   

W którejś produkcji TVN (bodajże 101 Napraw) było pokazane jak testuje szczelność układu dolotowego w BMW. Robił to za pomocą dymu wpuszczanego do układu pod ciśnieniem. Od razu było widać gdzie on wycieka. A jak dym wytworzyć to nie wiem :) ja nie palę.
 
 
GS3R 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS9W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 7
Skąd: Płock
Wysłany: 19-10-2016, 12:42   

napatrzyłem się na YT na domowe wytwornice dymu, coś zmontuję tylko gdzie to wpiąć i jak czy czegoś nie uszkodzę
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 19-10-2016, 22:13   

Kurcze plakiem psikaj szybciej znajdziesz od lat tak robię


Nie mniej dwa razy wypią mi się przewód podciśnienia z map od lpg i lancer sygnalizowane to miał błędem nie prawidłowego składu mieszanki, numeru nie pamiętam tak więc gdzie indziej bym szukał.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
Hubert_1987 
Nowy Forumowicz

Auto: Kia Magentis 2.0 16v 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 2
Skąd: Wyszków
Wysłany: 21-10-2016, 11:07   

Witam, oglądałem filmik, mam taki sam problem.
Walczę już od miesiąca bez powodzenia.
Wymienione na nowe: świece, przewody, cewka, sonda lambda przed katalizatorem.
Pozmieniałem: silniczek krokowy oraz czujnik ciśnienia w kolektorze odlotowym (map sensor)

Po tych operacjach praca silnika bez zmian.

Wczoraj zauważyłem, ze kabel od czujnika położenia wału korbowego był kiedyś w mało profesjonalny sposób naprawiany (kiepska izolacja a pod nią brud i wilgoć)
Zamówiłem czujnik, mam nadzieje, ze to będzie koniec problemów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.