| 
		[Cari 1.8 GDI] Pozycja czujnika pedału gazu | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 witor  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: 2001 Carisma GDI 
                  Kraj/Country: UK 
                  Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 11 Skąd: Essex 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-12-2016, 16:07   [Cari 1.8 GDI] Pozycja czujnika pedału gazu
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Po zwolnieniu pedału gazu (carisma 1.8 GDI) obroty przestały spadać do normalnego poziomu poniżej 1000 (czasem spadają czasem nie). Po podciągnięciu pedału gazu stopą do góry obroty spadają poniżej 1000. Mam 2 pomysły:
 
 
1) troszkę przestawić pozycję czujnika (potencjometru) pedału gazu. Myślę że wskutek tarcia ramię czujnika się troche wytarło i nie 'odbija' jak powinno.
 
2) wymienić czujnik na inny. Mam urzywkę ktrórą mógłbym zamontować.
 
 
czytałem 13J 84-86 service manuala i piszą tam zeby absolutnie nie zmieniać pozycji czujnika pedału gazu. Piszą, że ta pozycja jest ustawiona w fabryce i że jeśli się ją zmieni to trzeba urzyć MUT-II i ustawić napięcie standardowe 0.985 - 1.085V.
 
 
Czy da się jakoś ustawić pozycję tego czujnika bez urzywania MUT-II którego nie mam? Czy można gdzieś to napięcie zmierzyć po prostu woltomierzem?
 
 
Boję sie, że po wymianie czujnika nie będę go w stanie ustawic w prawidłowym położeniu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-12-2016, 17:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Na początku sprawdziłbym czy klapka w przepustnicy nie zacina się od nagaru. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hyzz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-12-2016, 19:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez  04-05-2017, 20:18, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-12-2016, 07:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Hyzz napisał/a: | 	 		  | Poluzuj śrubkę w przepustnicy która odpowiada za regulację położenia klapy, | 	   W żadnym przypadku nie ruszaj żadnych śrubek na przepustnicy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witor  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: 2001 Carisma GDI 
                  Kraj/Country: UK 
                  Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 11 Skąd: Essex 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-12-2016, 15:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czyli nie ruszać potencjometru przy pedale gazu tylko zainteresować się przepustnicą? Po paru ostatnich postach nie wiem czy ruszać śróbki na przepustnicy czy nie....
 
 
Dodam, że jakiś czas tem (rok może dwa) miałem podobne objawy (obroty czasami nie spadały poniżej 1000) Znajomy ruszył troszkę położenie potencjometru przy pedale gazu i wszystko było spoko przez dość długi czas. Teraz objawy wróciły i stąd mój początkowy pomysł żeby znowu ruszyć ten potencjometr. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-12-2016, 15:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nic nie ruszaj, lepiej zaopatrz się w interfejs VAG KKL i w program Evoscan i czytaj tematy o przepustnicy i o Evoscanie aby zdiagnozować problem a nie jeszcze bardziej namieszać rozkalibrowując fabryczne nastawy przepustnicy.
 
Tu masz temat o interfejsie i Evoscanie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |