Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mrugające/pulsujące oświetlenie. Alternator, ładowanie
Autor Wiadomość
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 17-10-2016, 20:43   Mrugające/pulsujące oświetlenie. Alternator, ładowanie

Mam problem z nierównomiernym ładowaniem. Raz ładuję pod obciążeniem optymalnie i jest 14.1v, lecz pulsacyjnie przygasają lampki na liczniku i swiatła mijania itd. Czasami napięcie spada do 12.5v wtedy rzuca calym samochodem, a pulsowanie oswietlenia się nasila. Akumulator jest sprawny, alternator ostatnio na polecenie mechanika(elektryka, podobno dobrego) wylądował drugi raz w warsztacie zajmującym się tylko regeneracją rozrusznikow i alternatorow, gdzie potwierdzili ze jest sprawny. Za pierwszym razem gdy go oddawałem było niskie napięcie kolo 12v, wymienili w nim tylko łożyska i po założeniu trzymało przez chwile 13.5 pod obciążeniem. Teraz zaczęło świrować wszystko czyli mruga oświetlenie, czasem jest dobre ładowanie i mruga, czasem za niskie i mruga bardziej. Przed chwila odebrałem telefon ze altek jest sprawny i mam szukać dalej. Dodając gazu zmienia się pulsowanie swiateł, czasami po prostu po dodaniu gazu świeci jaśniej, a czasami mruga z mniejszą amplitudą. Mruganie oświetlenia jest widoczne czasami nawet w czasie jazdy przy 2k obrotow. Co to może być?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-10-2016, 21:13   

Na początek sprawdź główną masę po między akumulatorem a karoserią i po miedzy akumulatorem a silnikiem. Dla sprawdzenia możesz zrobić nowe masy z przewodów rozruchowych, jednym zepnij minus akumulatora z silnikiem a drugim z karoserią. Jak to nie pomoże, to sprawdź przewód plusowy biegnący od alternatora do akumulatora. W niektórych autach jest też bezpiecznik o dużej wartości około 100A, jeśli jest w tym aucie to też warto sprawdzić czy dobrze łączy z gniazdem bezpiecznikowym.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 18-10-2016, 08:18   

Zacznij od wtyczki na alternatorze.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-10-2016, 11:06   

Kostka wygląda dobrze. Poza tym ze mechanicy juz ja nacieli zeby sprawdzic napiecia. Gdzie znajduje się przekaźnik wzbudzający/sterujący?
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 18-10-2016, 11:30   

Jeżeli masz w dobrym stanie akumulator i sprawdziłeś masę to po prostu ściągnij paski z alternatora i spróbuj się przejechać kawałek. Jeżeli problem - przygaszanie świateł - będzie się powtarzał to masz zwarcie w instalacji. jeżeli nie to problem leży w alternatorze a w zasadzie regulatorze napięcia.
 
 
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-10-2016, 12:24   

Jak założe alternator to sprawdzę masę, jak to nie pomoże to przejadę sie bez pasków. Do jakiej wartości naładować akumulator do takiej jazdy? Akumulator ma rok i został sprawdzony przez Pana od regeneracji, po podmianie akumulatora na całkiem nowy napiecie ładowania było stałe, lecz po dodaniu gazu lampki świeciły mocniej, a po dłuższej chwili używania na postaju i bawieniem sie wyposażeniem nahlem spadło na 12.5v i przez pół minuty było tak niskie,, później wszystko wróciło do normy czyli 14.1v

Dodam ze mialem zwarcie na pompie abs a bezpiecznik glowny 120A byl zrobiony metodą druciarską. Po niedlugim czasie od naprawienia tej usterki pojawił się problem z mruganiem.
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 18-10-2016, 13:22   

Jeżeli po podmianie akumulatora nie było problemów to może ten który masz jest uszkodzony.

To co opisałeś tzn. jaśniejsze świecenie po dodaniu gazu czy chwilowy spadek do 12,5 V a dopiero potem ładowanie 14 V to norma jeżeli mierzysz na układzie ładowania.

Jeżeli akumulator jest w pełni naładowany (ok. 12,5 V) - a taki mógł być ten nowy - to alternator nie powinien ładować - stąd ta półminutowa przerwa. Oczywiście na postoju przy przegazowaniu w większości samochodów światła będą się świecić trochę jaśniej bo na wolnych obrotach alterantor nie dostarcza przecież pełnej mocy.

Czasami mogą występować chwilowe zwarcia na płytach np. przy dużym zasiarczeniu lub uszkodzeniu mechanicznym i wówczas masz spadek napięcia na akumulatorze a układ ładowania głupieje co może być przyczyna tego dziwnego zachowania twojego samochodu.

Jeżeli masz okazje to niech Ci na jakiś czas założą inny akumulator i zobacz co się dzieje.

Jeżeli nie jesteś pewien stanu naładowania akumulatora po tych wszystkich przygodach - przed jazdą naładuj go po prostu prostownikiem.

PS. W pełni naładowany akumulator to powinno być 12,6-12,8 V na klemach a nie jak napisałem 12,5 V - ale ja mierząc na obciążeniu np. w Colcie tez miałem zwykle 12,4-12,5 V w momencie odłączenia alternatora i wszystko było ok.
 
 
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-10-2016, 14:17   

Po podmianie tez oswietlenie swirowalo, wiec to nie wina mojego akumulatora ktory byl sprawdzany i jest OK. Wlasnie podpiąłem swizeo odebrany z serwisu alternator i po sciagnieciu paskow nic nie pulsuje i wszystko jest jak nalezy. Co to oznacza? Nie chce mi sie wierzyc ze na stole warsztatu pracowal okolo 30 minut, a dla pewnosci byl rozebrany i znow chodzil pol godziny. Pan wydaje sie byc rzeczowy i mowi ze alternator na pewno jest sprawny. Wierzyc mu? Ew. Ile kosztuje mostek prostowniczy do naszych miśków?
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 18-10-2016, 15:08   

tak jak pisali koledzy - sprawdzenie kabli od alternatora do akumulatora i masy. Może gdzieś tam jest przebicie.
A sam regulator to sprawdzali w tym warsztacie ?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 18-10-2016, 15:31   

czasem robi tak zwarci w kostece od haka
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 18-10-2016, 16:28   

zbyszekm2 napisał/a:
czasem robi tak zwarci w kostece od haka


I to ma jak najbardziej sens i może być przyczyną. Na diagramie (co prawda od IV) widać ze ta kostka od haka jest podłączona do wspólnej linii ze sterowaniem regulatora napięcia (kabelek we wtyczce - nie ten główny od ładowania). Wówczas wytłumaczalne jest dlaczego bez pasków na alternatorze nic nie miga, bo alternator nie daje napięcia bez względu na sygnał z regulatora, natomiast jak działa spadki napięcia na sterowaniu będą "ogłupiały" regulator.

http://faq.out-club.ru/do...0000070nENG.HTM
 
 
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-10-2016, 16:42   

Jakaś pomocna rada przy sprawdzaniu wiązki przyczepki? Teraz mierzylwm napiecie na alternatorze jest idealne 14.1 a po dodaniu gazu 14.5 i tak trzyma caly czas. Na akumulatorze jest 12.5 po dodaniu gazu zbliza sie do 13v.

[ Dodano: 18-10-2016, 18:36 ]
Podpiąłem przyczepę i nie działa w niej oświetlenie

[ Dodano: 19-10-2016, 11:05 ]
Nie wiem czy to przypadek,ale nie działa również podświetlenie progów. Mam oryginalną wiązkę haka, gdzie znajdę wtyczkę żeby ją odpiąć?
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 19-10-2016, 12:15   

Niestety nie mam III i nie chce wprowadzić Cię w błąd ale wydaje mi się ze z tyłu przy wiązkach tylnej lampy (albo tych wchodzących do tylnej klapy) od strony pasażera.
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-10-2016, 12:21   

jepm napisał/a:
wydaje mi się ze z tyłu przy wiązkach tylnej lampy od strony pasażera.


Z tyłu siedzą raczej sami pasażerowie :lol:
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 19-10-2016, 12:28   

Od strony pasażera 3 rzędu (jeżeli sa rozkładane fotele w bagażniku) siedzącego za pasażerem drugiego rzędu siedzącego za pasażerem przedniego rzędu i nie mówimy o angliku :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.