Mrugające/pulsujące oświetlenie. Alternator, ładowanie |
Autor |
Wiadomość |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 17-10-2016, 20:43 Mrugające/pulsujące oświetlenie. Alternator, ładowanie
|
|
|
Mam problem z nierównomiernym ładowaniem. Raz ładuję pod obciążeniem optymalnie i jest 14.1v, lecz pulsacyjnie przygasają lampki na liczniku i swiatła mijania itd. Czasami napięcie spada do 12.5v wtedy rzuca calym samochodem, a pulsowanie oswietlenia się nasila. Akumulator jest sprawny, alternator ostatnio na polecenie mechanika(elektryka, podobno dobrego) wylądował drugi raz w warsztacie zajmującym się tylko regeneracją rozrusznikow i alternatorow, gdzie potwierdzili ze jest sprawny. Za pierwszym razem gdy go oddawałem było niskie napięcie kolo 12v, wymienili w nim tylko łożyska i po założeniu trzymało przez chwile 13.5 pod obciążeniem. Teraz zaczęło świrować wszystko czyli mruga oświetlenie, czasem jest dobre ładowanie i mruga, czasem za niskie i mruga bardziej. Przed chwila odebrałem telefon ze altek jest sprawny i mam szukać dalej. Dodając gazu zmienia się pulsowanie swiateł, czasami po prostu po dodaniu gazu świeci jaśniej, a czasami mruga z mniejszą amplitudą. Mruganie oświetlenia jest widoczne czasami nawet w czasie jazdy przy 2k obrotow. Co to może być? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-10-2016, 21:13
|
|
|
Na początek sprawdź główną masę po między akumulatorem a karoserią i po miedzy akumulatorem a silnikiem. Dla sprawdzenia możesz zrobić nowe masy z przewodów rozruchowych, jednym zepnij minus akumulatora z silnikiem a drugim z karoserią. Jak to nie pomoże, to sprawdź przewód plusowy biegnący od alternatora do akumulatora. W niektórych autach jest też bezpiecznik o dużej wartości około 100A, jeśli jest w tym aucie to też warto sprawdzić czy dobrze łączy z gniazdem bezpiecznikowym. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 18-10-2016, 08:18
|
|
|
Zacznij od wtyczki na alternatorze. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-10-2016, 11:06
|
|
|
Kostka wygląda dobrze. Poza tym ze mechanicy juz ja nacieli zeby sprawdzic napiecia. Gdzie znajduje się przekaźnik wzbudzający/sterujący? |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 18-10-2016, 11:30
|
|
|
Jeżeli masz w dobrym stanie akumulator i sprawdziłeś masę to po prostu ściągnij paski z alternatora i spróbuj się przejechać kawałek. Jeżeli problem - przygaszanie świateł - będzie się powtarzał to masz zwarcie w instalacji. jeżeli nie to problem leży w alternatorze a w zasadzie regulatorze napięcia. |
|
|
|
 |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-10-2016, 12:24
|
|
|
Jak założe alternator to sprawdzę masę, jak to nie pomoże to przejadę sie bez pasków. Do jakiej wartości naładować akumulator do takiej jazdy? Akumulator ma rok i został sprawdzony przez Pana od regeneracji, po podmianie akumulatora na całkiem nowy napiecie ładowania było stałe, lecz po dodaniu gazu lampki świeciły mocniej, a po dłuższej chwili używania na postaju i bawieniem sie wyposażeniem nahlem spadło na 12.5v i przez pół minuty było tak niskie,, później wszystko wróciło do normy czyli 14.1v
Dodam ze mialem zwarcie na pompie abs a bezpiecznik glowny 120A byl zrobiony metodą druciarską. Po niedlugim czasie od naprawienia tej usterki pojawił się problem z mruganiem. |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 18-10-2016, 13:22
|
|
|
Jeżeli po podmianie akumulatora nie było problemów to może ten który masz jest uszkodzony.
To co opisałeś tzn. jaśniejsze świecenie po dodaniu gazu czy chwilowy spadek do 12,5 V a dopiero potem ładowanie 14 V to norma jeżeli mierzysz na układzie ładowania.
Jeżeli akumulator jest w pełni naładowany (ok. 12,5 V) - a taki mógł być ten nowy - to alternator nie powinien ładować - stąd ta półminutowa przerwa. Oczywiście na postoju przy przegazowaniu w większości samochodów światła będą się świecić trochę jaśniej bo na wolnych obrotach alterantor nie dostarcza przecież pełnej mocy.
Czasami mogą występować chwilowe zwarcia na płytach np. przy dużym zasiarczeniu lub uszkodzeniu mechanicznym i wówczas masz spadek napięcia na akumulatorze a układ ładowania głupieje co może być przyczyna tego dziwnego zachowania twojego samochodu.
Jeżeli masz okazje to niech Ci na jakiś czas założą inny akumulator i zobacz co się dzieje.
Jeżeli nie jesteś pewien stanu naładowania akumulatora po tych wszystkich przygodach - przed jazdą naładuj go po prostu prostownikiem.
PS. W pełni naładowany akumulator to powinno być 12,6-12,8 V na klemach a nie jak napisałem 12,5 V - ale ja mierząc na obciążeniu np. w Colcie tez miałem zwykle 12,4-12,5 V w momencie odłączenia alternatora i wszystko było ok. |
|
|
|
 |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-10-2016, 14:17
|
|
|
Po podmianie tez oswietlenie swirowalo, wiec to nie wina mojego akumulatora ktory byl sprawdzany i jest OK. Wlasnie podpiąłem swizeo odebrany z serwisu alternator i po sciagnieciu paskow nic nie pulsuje i wszystko jest jak nalezy. Co to oznacza? Nie chce mi sie wierzyc ze na stole warsztatu pracowal okolo 30 minut, a dla pewnosci byl rozebrany i znow chodzil pol godziny. Pan wydaje sie byc rzeczowy i mowi ze alternator na pewno jest sprawny. Wierzyc mu? Ew. Ile kosztuje mostek prostowniczy do naszych miśków? |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 18-10-2016, 15:08
|
|
|
tak jak pisali koledzy - sprawdzenie kabli od alternatora do akumulatora i masy. Może gdzieś tam jest przebicie.
A sam regulator to sprawdzali w tym warsztacie ? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 18-10-2016, 15:31
|
|
|
czasem robi tak zwarci w kostece od haka |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 18-10-2016, 16:28
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | czasem robi tak zwarci w kostece od haka |
I to ma jak najbardziej sens i może być przyczyną. Na diagramie (co prawda od IV) widać ze ta kostka od haka jest podłączona do wspólnej linii ze sterowaniem regulatora napięcia (kabelek we wtyczce - nie ten główny od ładowania). Wówczas wytłumaczalne jest dlaczego bez pasków na alternatorze nic nie miga, bo alternator nie daje napięcia bez względu na sygnał z regulatora, natomiast jak działa spadki napięcia na sterowaniu będą "ogłupiały" regulator.
http://faq.out-club.ru/do...0000070nENG.HTM |
|
|
|
 |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-10-2016, 16:42
|
|
|
Jakaś pomocna rada przy sprawdzaniu wiązki przyczepki? Teraz mierzylwm napiecie na alternatorze jest idealne 14.1 a po dodaniu gazu 14.5 i tak trzyma caly czas. Na akumulatorze jest 12.5 po dodaniu gazu zbliza sie do 13v.
[ Dodano: 18-10-2016, 18:36 ]
Podpiąłem przyczepę i nie działa w niej oświetlenie
[ Dodano: 19-10-2016, 11:05 ]
Nie wiem czy to przypadek,ale nie działa również podświetlenie progów. Mam oryginalną wiązkę haka, gdzie znajdę wtyczkę żeby ją odpiąć? |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 19-10-2016, 12:15
|
|
|
Niestety nie mam III i nie chce wprowadzić Cię w błąd ale wydaje mi się ze z tyłu przy wiązkach tylnej lampy (albo tych wchodzących do tylnej klapy) od strony pasażera. |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-10-2016, 12:21
|
|
|
jepm napisał/a: | wydaje mi się ze z tyłu przy wiązkach tylnej lampy od strony pasażera. |
Z tyłu siedzą raczej sami pasażerowie |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 19-10-2016, 12:28
|
|
|
Od strony pasażera 3 rzędu (jeżeli sa rozkładane fotele w bagażniku) siedzącego za pasażerem drugiego rzędu siedzącego za pasażerem przedniego rzędu i nie mówimy o angliku |
|
|
|
 |
|