Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
masło pod korkiem oleju
Autor Wiadomość
sarwinek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt Motion
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 38
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 25-10-2016, 19:28   masło pod korkiem oleju

witam. żona jeździ codziennie do pracy Coltem 1.3 z 2006..pokonuje ok 3 km.. pod tygodniu jazdy pod korkiem robi się tzw masło... wyczyscilem i znowu to samo... olej ok total quartz 5 w40.. płyn też... czy to normalny objaw w tych autkach...? wiem że wynika to z krótkiego dystansu i z tego że woda się zbiera pod korkiem... im chłodniej tym więcej maselka hmm też tak macie?? latem gdy jeździłem tym autem na dłuższych odcinkach nic się pod korkiem nie zbieralo... poza tym żadnych innych złych objawów nie widzę..
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-10-2016, 19:39   

W każdym aucie to norma
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
poziom1989 
Forumowicz

Auto: ....
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 66
Skąd: .......
Wysłany: 26-10-2016, 01:14   Re: masło pod korkiem oleju

sarwinek napisał/a:
wiem że wynika to z krótkiego dystansu i z tego że woda się zbiera pod korkiem...


sam sobie odpowiedziales. W pracujacym silniku powstala woda usuwana jest razem z gazami, jak w przypadku powyzej, silnik jest niedogrzany, dlatego czasami warto, we wlasciwy sposob silnik rozgrzac do odpowiedniej temperatury ( nie tylko plyn chlodniczy, ale takze olej musi miec min. temperature ), przejechac kilkanascie km np. na autostradzie ( raczej kazdy sie domysli dlaczego ), lecz dosc niebezpieczna jest woda, ktora sie skrapla na sciankach cylindrow, ktora nastepnie prowadzi do korozji. Dlatego rowniez jest wazna jakosc oleju, nalezy zwracac uwage na calkowita liczbe zasadowa danego oleju ( TBN ), im wyzsza tym lepiej czyli zdolnosci neutralizacyjne, antykorozyjne itp.a co za tym idzie ? utrzymuje silnik w czystosci ! rowniez istotna jest baza olejowa. Rowniez w tym przypadku polecalbym zmiejszyc interwaly olejowe, do 6000 tys. km.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.