 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
masło pod korkiem oleju |
Autor |
Wiadomość |
sarwinek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt Motion
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 38 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 25-10-2016, 19:28 masło pod korkiem oleju
|
|
|
witam. żona jeździ codziennie do pracy Coltem 1.3 z 2006..pokonuje ok 3 km.. pod tygodniu jazdy pod korkiem robi się tzw masło... wyczyscilem i znowu to samo... olej ok total quartz 5 w40.. płyn też... czy to normalny objaw w tych autkach...? wiem że wynika to z krótkiego dystansu i z tego że woda się zbiera pod korkiem... im chłodniej tym więcej maselka hmm też tak macie?? latem gdy jeździłem tym autem na dłuższych odcinkach nic się pod korkiem nie zbieralo... poza tym żadnych innych złych objawów nie widzę.. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-10-2016, 19:39
|
|
|
W każdym aucie to norma |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
poziom1989
Forumowicz
Auto: ....
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 66 Skąd: .......
|
Wysłany: 26-10-2016, 01:14 Re: masło pod korkiem oleju
|
|
|
sarwinek napisał/a: | wiem że wynika to z krótkiego dystansu i z tego że woda się zbiera pod korkiem... |
sam sobie odpowiedziales. W pracujacym silniku powstala woda usuwana jest razem z gazami, jak w przypadku powyzej, silnik jest niedogrzany, dlatego czasami warto, we wlasciwy sposob silnik rozgrzac do odpowiedniej temperatury ( nie tylko plyn chlodniczy, ale takze olej musi miec min. temperature ), przejechac kilkanascie km np. na autostradzie ( raczej kazdy sie domysli dlaczego ), lecz dosc niebezpieczna jest woda, ktora sie skrapla na sciankach cylindrow, ktora nastepnie prowadzi do korozji. Dlatego rowniez jest wazna jakosc oleju, nalezy zwracac uwage na calkowita liczbe zasadowa danego oleju ( TBN ), im wyzsza tym lepiej czyli zdolnosci neutralizacyjne, antykorozyjne itp.a co za tym idzie ? utrzymuje silnik w czystosci ! rowniez istotna jest baza olejowa. Rowniez w tym przypadku polecalbym zmiejszyc interwaly olejowe, do 6000 tys. km. |
|
|
|
 |
|
|