Carisma 1.8 GDI - dziwne zachowanie silnika |
Autor |
Wiadomość |
slawol8
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-08-2016, 21:08 Carisma 1.8 GDI - dziwne zachowanie silnika
|
|
|
Dzien dobry! Witam wszystkich i każdego z osobna.
W sobotę nabyłem Carisme 1.8 GDI z rocznika 2001, no i jestem czytelnikiem forum od tego czasu.
Mam następujące problemy:
1. Nierówna praca silnika/skaczące obroty.
2. Zapach paliwa podczas jazdy.
Co zrobiłem od soboty:
1.Wymieniłem przepływomierz (samochód dusił się w ok. 3tys obrotow i prawie nie przyspieszał).
Wymieniłem go i trafiłem na trop przez przypadek, ponieważ sprawdzałem filtr powietrza a "sitko" przepływomierza lezalo pogięte i ponadpalane na filtrze.
Po tym zabiegu auto w pewnym zakresie zyskało "nowe życie" ale niestety do pełni szczęścia jeszcze troche brakuje.
2. Wymontowałem i wyczyściłem przepustnicę - miałem nadzieję, że to może pomóc, jest odrobinke lepiej, ale obroty nadal skaczą i potrafi "przygasać", gdy stoję na światłach. Zauważyłem że na 1ce ma mniejsze skłonności do wyłączania się.
Dzisiaj, podczas jazdy do domu wyłączyła się kontrolka silnika. Wcześniej nie dawała o sobie zapomnieć i świeciła się non-stop. Po zrobieniu ok 20km chciałem zgasić silnik, i stało się coś dziwnego. Przekręciłem kluczyk, i z pod maski zaczął wydobywać się dziwny łomot. Spróbowałem go odpalić po tym buncie, a silnik dziwnie rzęził i się nie dało. Pare minut później odpalił bez problemu.
Co jeszcze może być przyczyną tych wynaturzeń? Filtr paliwa? Świece, a może pompa paliwa? Już brakuje mi pomysłów.
Jeśli nie będziecie w stanie mnie naprowadzić co powinienem jeszcze sprawdzić/wymienić, to proszę podajcie mi kontakt do kogoś kto się zna na tych silnikach w Gdańsku.
Pozdrawiam.
(Sprzedający mówił że to wina silniczka krokowego, no ale to jest cari po lifcie...) |
Ostatnio zmieniony przez slawol8 23-08-2016, 21:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-08-2016, 21:24
|
|
|
Jeśli zapaliła się kontrolka silnika to najpierw sprawdź błędy silnika które zasygnalizowała kontrolka. W tym roczniku trzeba podpinać pod komputer ale wystarczy do tego najzwyklejszy Elm327 i jakiś darmowy program np. Torque na androida. |
|
|
|
 |
slawol8
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-08-2016, 21:27
|
|
|
Ona właśnie zgasła . Świecia się już przy zakupie, sprzedawca zarzekał się, że to wina silniczka krokowego. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-08-2016, 21:42
|
|
|
Błąd i tak jest w pamięci kompa więc da się odczytać, sprawdzenie błędów to podstawa diagnozy. Może dotyczył przepływomierza a może jeszcze czegoś co dalej stanowi problem. Tutaj masz ciekawy temat o pełnej diagnostyce GDI http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Szczerze to współczuję, że kupiłeś auto z tym silnikiem. |
|
|
|
 |
slawol8
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-08-2016, 22:01
|
|
|
Dzięki, jak odczytam błędy to dam znać. Mam nadzieję, że jeszcze sie nie rozsypie. Po za tym mam nadzieję, że jak usune usterki i odpowiednio bede go serwisował (mam na mysli oprocz standardowego serwisu jeszcze dbanie o czystość przepustnicy ), to jeszcze troszke posłuży. Bo po za tym, że trzeba dodatkowo czyścić przepustnice, to te silniki nie mają wcale gorszych opinii od vankli . |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-08-2016, 22:11
|
|
|
Silnik jakiś tragiczny nie jest ale zapuszczony może przysporzyć wiele problemów dodatkowo niewielu mechaników się na nim zna więc najczęściej za naprawę bierze się sam właścicel z pomocą naszego forum. |
|
|
|
 |
slawol8
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-09-2016, 18:17
|
|
|
Podłączyłem sie przez odb z samochodem i pokazuje mi coś takiego:
 |
|
|
|
 |
krau
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2014 Posty: 6 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 09-09-2016, 17:17
|
|
|
Jeżeli świecił się check to normalne że auto nie chciało się wkręcać na obroty. Cari tak ma. Natomiast co do tego odczytu błędów, to wg mnie nie wszystko zostało odczytane. Poczytaj o evoscan, to jest dobre oprogramowanie do tego auta. |
|
|
|
 |
Rafalsonn
Nowy Forumowicz Świeży Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2015 Posty: 20 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 27-09-2016, 01:46
|
|
|
Zastanawia mnie, czy po czyszczeniu przepustnicy robiłeś regulację obrotów? |
|
|
|
 |
MaciejKrK
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 12 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
|