Problem z prawym kołem?? |
Autor |
Wiadomość |
Sebastian_PL
Forumowicz Strażak - Ratownik

Auto: Mazda 3 BK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2016 Posty: 47 Skąd: Czarna Dąbrówka
|
Wysłany: 24-10-2016, 21:49 Problem z prawym kołem??
|
|
|
Witam. Od 2 tygodni odkąd oddali mi prawko zauważyłem, że w prawym kole coś mi piszczy. Może od tego, że stał trochę? Ale w sumę jeżdżę już od kilku dni dość dużo i to samo. Dodam, że przy takim pożądanym przyhamowaniu piszczenie ustaje, lecz gdy puszczę hamulec, znów to samo. Często ustaje również na zakrętach. Może to łożysko? |
|
|
|
 |
xCrashx
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 90 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 25-10-2016, 00:00
|
|
|
Łożysko chrobocze i szumi, a nie piszczy. I hałasuje ono cały czas, a nie okresowo. Skoro piszczenie jest zależne od hamowania to będzie to coś z hamulcem. Najlepiej będzie zdjąć koło i zajrzeć co się tam dzieje. |
|
|
|
 |
damo1901
Mitsumaniak

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lut 2015 Posty: 64 Skąd: Pajęczno/Częstochowa
|
Wysłany: 25-10-2016, 08:16
|
|
|
Podejrzewam, że prowadnica zacisku się zapiekła i klocek piszczy o tarcze. Przerabiałem to u siebie z tyłu. |
_________________ 03254/KMM |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-10-2016, 08:28
|
|
|
Tak jak napisał damo1901, może zardzewiała prowadnica zacisku a dźwięk ustaje w zakrętach a pewnie jak skręcasz konkretnie w jedna stronę bo masz delikatny luz na łożysku przez co tarcza odchyla się wtedy od klocka który ociera o tarczę. Miałem też kiedyś podobną sytuację po wymianie klocków, przy wymianie nieopacznie przygiąłem blaszaną osłonę tarczy do tarczy co też powodowało pisk który ustawał podczas hamowania i podczas jazdy w zakrętach. |
|
|
|
 |
Sebastian_PL
Forumowicz Strażak - Ratownik

Auto: Mazda 3 BK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2016 Posty: 47 Skąd: Czarna Dąbrówka
|
Wysłany: 25-10-2016, 17:28
|
|
|
Dzięki wielkie za diagnozy. Jak tylko znajdę trochę czasu, odkręcę koło i zobaczę co tam piszczy. Niedługo mam przegląd i jak ją nic nie znajdę to u diagnosty sprawdzę.
Mam również 2, inne pytanie.
Wymieniłem żarówki t4w z zwykłych na ludowe. Zrobiłem tak, bo doskonale nadają się do jazdy dziennej. Pytanie brzmi, jak zamontować prawidłowo ledy t4w by nie miały jak światła Policjne Wiem, że trzeba włożyć rezystor, ale w jakim punkcie? PROSZĘ O ODP. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-10-2016, 17:43
|
|
|
Sprawdź czy to piszczące koło czasem się nie grzeje, jeśli tak to lepiej napraw to jak najszybciej. |
|
|
|
 |
damo1901
Mitsumaniak

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lut 2015 Posty: 64 Skąd: Pajęczno/Częstochowa
|
Wysłany: 25-10-2016, 19:57
|
|
|
Przeważnie dolna ulega większej korozji niż górna. Często same naciśnięcie gumek na prowadnicach powoduje "chrupanie" skorodowanej rozwarstwionej prowadnicy. |
_________________ 03254/KMM |
|
|
|
 |
|