Zielona literka A na wyświetlaczu centralnym |
Autor |
Wiadomość |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 25-04-2014, 18:40 Zielona literka A na wyświetlaczu centralnym
|
|
|
Witam
Czy ktoś z forumowiczów orientuje się co oznacza zielona literka "A" w aureoli i strzałką do dołu na wyświetlaczu centralnym w Outlanderze 2.0 benzyna CVT?? Dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
grzes
Mitsumaniak nawschod
Auto: OIII2WD, był Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Gru 2009 Posty: 122 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 25-04-2014, 19:29
|
|
|
Włączona i aktywna funkcja AS@G. |
|
|
|
 |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 25-04-2014, 21:16
|
|
|
Dzięki! |
|
|
|
 |
zaba287
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander MY`14 2,2 DiD AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 11 Skąd: RK
|
Wysłany: 13-11-2014, 08:59
|
|
|
losdamianos napisał/a: | Dzięki! |
hehe a to nie piszą w józku manualu?
Pozdrawiam
|
|
|
|
 |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 13-11-2014, 09:55
|
|
|
zaba287 napisał/a: | losdamianos napisał/a: | Dzięki! |
hehe a to nie piszą w józku manualu?
Pozdrawiam
|
Mało tego to nawet w ASO nie wiedzieli o co biega |
|
|
|
 |
masacre
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2016 Posty: 13 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25-10-2016, 17:38
|
|
|
Się zastanawiam nad tym GAŚNIĘCIEM po zatrzymaniu zawsze jak zatrzymuję się na światłach po zjeździe z obwodnicy. Jak to algorytm gaszenia przelicza jeśli wcześniej 30 minut turbina na trasie dostaje popalić.....
Jaki to ma wpływ na żywotność turbiny ? i jej powszechnie omawianej konieczności chłodzenia ?
NA marginesie moje VOLVO 480 Turbo miało pompkę wodną, która zasilana z akumulatora po zatrzymaniu silnika chłodziła turbinę ...... |
|
|
|
 |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 25-10-2016, 19:57
|
|
|
Turbina nie gaśnie - cały czas pracuje |
|
|
|
 |
masacre
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2016 Posty: 13 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25-10-2016, 20:14
|
|
|
Turbina pracuje na zatrzymanym silniku ? |
|
|
|
 |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 25-10-2016, 20:35
|
|
|
masacre napisał/a: | Turbina pracuje na zatrzymanym silniku ? |
W każdym dieslu posiadającym system AS&GO od 2014r, montowany jest system podtrzymujący obieg olejowy turbosprężarki po wyłączeniu silnika. Ile to jest warte? Nie wiem...
Aktualnie w benzynie z przebiegiem 45000 mam 12 godzin stania z wyłączonym silnikiem dzięki AS&GO |
|
|
|
 |
tomoman
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2016 Posty: 163 Skąd: Skórzewo
|
Wysłany: 25-10-2016, 23:54
|
|
|
Pytanie było o benzynę, a ta jest wolnossąca, można wyłączać i włączać, nie ma znaczenia |
|
|
|
 |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 26-10-2016, 08:56
|
|
|
tomoman napisał/a: | Pytanie było o benzynę, a ta jest wolnossąca, można wyłączać i włączać, nie ma znaczenia |
Pytanie było o diesla a co do wolnossącej benzyny to też bym uważał. Swego czasu BMW robiło akcje serwisową swoich wolnossących silników bo te po przebiegu (nie pamiętam dokładnie ) powyżej 100K brały olej litrami. Winny był system AS&GO... |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 26-10-2016, 10:11
|
|
|
tomoman napisał/a: | Pytanie było o benzynę, a ta jest wolnossąca, można wyłączać i włączać, nie ma znaczenia | ciekawe co na to rozrusznik oraz podzespoły gorzej smarowane w czasie rozruchu niż w czasie pracy, bo przecież pompa olejowa też stoi AS&GO oszczędza paliwo, ale silnik to już niekoniecznie - wolnossący też. Doładowane - te dostają mocniej w tyłek w czasie opłat na bramkach - kilkadziesiąt km pracy i zamiast studzenia turbiny z obiegiem oleju - wyłączenie. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-10-2016, 10:34
|
|
|
Grimm napisał/a: | W każdym dieslu posiadającym system AS&GO od 2014r, montowany jest system podtrzymujący obieg olejowy turbosprężarki po wyłączeniu silnika. |
Gdzie można wyczytać takie info? Pierwszy raz o czymś takim słyszę. W ASO również nikt mnie o tym nie informował, a profilaktycznie zapytałem o żywotność turbiny, gdy zjedziemy z trasy np. na stację benzynową i silnik od razu się wyłączy. |
|
|
|
 |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 26-10-2016, 14:05
|
|
|
rajan napisał/a: | Gdzie można wyczytać takie info? Pierwszy raz o czymś takim słyszę. W ASO również nikt mnie o tym nie informował |
Zmień ASO i poczytaj trochę materiałów branżowych. |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-10-2016, 22:18
|
|
|
A możesz rzucić jakimś linkiem do tych materiałów branżowych? |
|
|
|
 |
|