Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Bizi78
03-02-2017, 21:56
[Cari 1.6] Mocne drgania kierownicy od 120 kmh
Autor Wiadomość
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 25-10-2016, 13:39   [Cari 1.6] Mocne drgania kierownicy od 120 kmh

Jestem posiadaczem starej wersji z 95 roku z silnikiem 1.6 i mam do was pytanie czy to jest normalne ,że na równej drodze i na nowym wylanym asfalcie autkiem tak mocno szarpało na boki.Z tego powodu wymieniłem między innymi końcówki drążków , cały układ hamulcowy tarcze , dolne wchacze , piasty wraz z nowymi nakrętkami i śrubkami a wszystko kręciłem kluczem udarowym.
Nie wiem co o tym myśleć już od tego czasu nie przekraczam nawet 80 kmh jeżdżę jak stary dziadek w nowym kupionym tico wszystkie passaty czy audice mnie wyprzedzają jestem zdesperowany jeśli nie naprawie tego będę zmuszony zezłomować autko.

[ Komentarz dodany przez: Bizi78: 03-02-2017, 21:56 ]
Temat zamknięty na prośbę autora.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 25-10-2016, 13:47   

Odwiedź :
1
Stację kontroli pojazdów - niech Ci dokładnie sprawdzą zawieszenie na szarpaku oraz zbieżność kół
2
Wulkanizatora
Kontrola ogumienia i dokładne wyważenie kół
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 25-10-2016, 13:57   

apg2312 napisał/a:
Odwiedź :
1
Stację kontroli pojazdów - niech Ci dokładnie sprawdzą zawieszenie na szarpaku oraz zbieżność kół
2
Wulkanizatora
Kontrola ogumienia i dokładne wyważenie kół


Witam ciebie
Byłem na stacji i wszystko jest okej a jeśli chodzi o kółka to są w dobrym stanie oraz wyważone.

[ Dodano: 25-10-2016, 14:33 ]
Nie wspomniałem o tym,że czuć luz na kierownicy a jak się szarpnie za kółko to jakby coś było poluzowane , dziwne bo wszystko wymieniłem i dokręcałem kluczem udarowym.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 25-10-2016, 14:37   

To jakoś dziwnie sprawdzono Ci to auto na SKP, jeśli luzu na kierownicy diagnosta nie wyłapał...
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 25-10-2016, 14:50   

apg2312 napisał/a:
To jakoś dziwnie sprawdzono Ci to auto na SKP, jeśli luzu na kierownicy diagnosta nie wyłapał...


a jaka może być przyczyna tych luzów , wspomniałem o wymienianych częściach czyżby coś przeoczyłem jeszcze ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23641
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-10-2016, 19:27   

Zostało Ci jeszcze sprawdzić kolumne kierowniczą, kolumny amortyzatorow wraz z podporami skrętnymi, a co do dokrecania kluczem udarówym - to nie jest to żadny wskaźnik prawidłowosci wykoanania naprawy, co innego gdybyś dokrecał kluczem dynamometrcznym wg instrukcji ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 25-10-2016, 20:18   

robertdg napisał/a:
Zostało Ci jeszcze sprawdzić kolumne kierowniczą, kolumny amortyzatorow wraz z podporami skrętnymi, a co do dokrecania kluczem udarówym - to nie jest to żadny wskaźnik prawidłowosci wykoanania naprawy, co innego gdybyś dokrecał kluczem dynamometrcznym wg instrukcji ;-)

Hej
Dzięki za wskazówki sprawdzę to oczywiście.

A nakrętkę do piasty wolisz kręcić grzechotka dynamometryczna czy kluczem udarowym 650nm ze 3 stopniową zmianą biegów ? :) lepiej jest czasami samemu się zastanowić zwłaszcza że mam carisme która prawdopodobnie wyjeżdżała jako pierwsza z lini montażowych i możliwe ,że twoje wskazówki naprawy ciągle się zmieniały wraz z nową linią montażową.
 
 
xCrashx 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26-10-2016, 00:19   

Oczywiście, że nakrętkę piasty wolę kręcić kluczem dynamometrycznym, a nie na chama udarowym z momentem 600-1500 Nm (bo po tyle mają pneumatyki). Właściwie udarowego klucza nie powinno się nawet używać do dokręcania śrub. (tutaj cytat z instrukcji obsługi pierwszego lepszego klucza pneumatycznego znalezionego w sieci: "Klucz udarowy służy jedynie do lekkiego przykręcania (nie mocnego dokręcania) śrub i nakrętek. Śruby i nakrętki należy dokręcać kluczem dynamometrycznym zgodnie z odpowiednimi wymaganiami") To ,że większość "mechaników" ma to w głębokim poważaniu to tylko nie najlepiej o nich świadczy. Albo są niedouczeni, albo wykazują się skrajną ignorancją, albo uważają ,że jednak wiedzą lepiej od producenta kluczy i konstruktora maszyny razem wziętych. Nie zawsze śruba mocniej dokręcona znaczy lepiej. Udarowym kluczem przeciągniesz gwint i nie będzie on spełniał swojego zadnia, może nawet dojść do ścięcia gwintu w takim przypadku. Ponadto moment dokręcenia piasty jest o tyle istotny, że nadaje on napięcie wstępne łożysku, więc nie może być ona skręcona zbyt mocno. Generalnie gwinty są samohamowne i jest nikła szansa odkręcenia się nakrętki dokręconej z momentem zalecanym przez konstruktorów. Podobnie jest ze śrubami kół, niektórzy skaczą po kluczu skręcając na chama, nie wiem po co. Leciutko na zalecane 100 Nm i nigdy mi się żadna nakrętka nawet nie poluzowała.

Jeśli chodzi o problem z tematu to przyczyn może być wiele. Zrobić porządny przegląd zawieszenia, jeśli nie będzie żadnych luzów, zrobić zbieżność. Jeśli masz luzy na kierownicy to prawdopodobne jest, że przekładnia dostała luzów. Po wyeliminowaniu luzów zawieszenia, luzów układu kierowniczego i geometrii, nie ma opcji aby auto pływało po drodze. (bo rozumiem, że nie są to wibracje, tylko auto "pływa" po drodze? )
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23641
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-10-2016, 08:17   

Hyzz napisał/a:
A nakrętkę do piasty wolisz kręcić grzechotka dynamometryczna czy kluczem udarowym 650nm ze 3 stopniową zmianą biegów ? lepiej jest czasami samemu się zastanowić zwłaszcza że mam carisme która prawdopodobnie wyjeżdżała jako pierwsza z lini montażowych i możliwe ,że twoje wskazówki naprawy ciągle się zmieniały wraz z nową linią montażową.
Na forum jest instrukcja która opisuje jaką śrubę jak dokręcac, nakretki piasty mają momenty dokręcania rzędu ~200Nm, dodatkowo w instrukcji jest opisane jak prawidłowo/w jakich prawidłowych pozycjach dokrecać wahacze, etc
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2016, 11:23   

Cześć

Słusznie się wypowiadacie i wiem doskonale ,że w nie każdej sytuacji dokręcanie kluczem udarowym jest prawidłowe a wręcz jest zbędne i może zaszkodzić , jednak wypowiadałem się tutaj o dokręcaniu nakrętki do piasty mam starego rupiecia i rozsądek mi podpowiedział aby lekko dokręcić udarem oczywiście nie na chama.
Spokojnie :)

[ Dodano: 26-10-2016, 15:38 ]
Autko nie pływa tylko jakby kółka były w kształcie jajka , poprostu szarpie i mocno wibruje.
 
 
xCrashx 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26-10-2016, 16:23   

W takim razie, to nie będą raczej luzy zawieszenia, zbieżność, ani luzy przekładni (choć o te elementy też trzeba się zatroszczyć). Moim zdaniem może to być wina kół (wadliwa opona, niewyważone koło, skrzywiona felga), może też być to zużyty przegub wewnętrzny (on daje drgania właśnie przy większych prędkościach), a może lekko skrzywiona piasta (choć to bym obstawiał jako ostatnie)?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-10-2016, 16:29   

xCrashx napisał/a:
(wadliwa opona, niewyważone koło, skrzywiona felga)

Ale to by nie dawało luzów na układzie kierowniczym :
Hyzz napisał/a:
czuć luz na kierownicy a jak się szarpnie za kółko to jakby coś było poluzowane
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
xCrashx 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26-10-2016, 16:38   

Jasne, że by nie dawało luzów, ale luzy i drgania nie muszą być ze sobą powiązane. Luzy spowodowane mogą być przez zużytą przekładnię, a drgania to moim zdaniem osobna kwestia, choć oczywiście mogę się mylić. Dlatego pytanie do autora: luzy i drgania pojawiły się jednocześnie, czy w pewnym odstępie czasu? Jeśli w pewnym odstępie czasu to tak jak wyżej napisałem. Jeśli jednocześnie to nie przychodzi mi na myśl nic powodującego jednoczesne luzy na kierownicy i drgania.
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2016, 16:45   

Gdy skręce do oporu w lewą stronę to słychać dziwne dźwięki i obroty spadają ale troszkę tylko.
 
 
xCrashx 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26-10-2016, 16:50   

Hyzz napisał/a:
Gdy skręce do oporu w lewą stronę to słychać dziwne dźwięki i obroty spadają ale troszkę tylko.


To nic dziwnego, siłownik wspomagania dochodzi do końca przez co pompa stawia trochę większy opór. Te wibracje i luzy pojawiły się jednocześnie, czy w pewnym odstępie czasu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.