Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Podgrzewanie Swiec
Autor Wiadomość
Adivw 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 11
Skąd: Zywiec
Wysłany: 04-11-2016, 18:06   [2.5 TD] Podgrzewanie Swiec

Witam zwracam się do szanownych użytkowników Pajorek , mianowicie mam problem z podgrzewaniem świec żarowych (przepalają się) przy wstępnym grzaniu na listwie świec mam 12,5V a po odpaleniu silnika 14,3V non stop przez około 3 minuty. Przekaźnik oryginalny umarł smiercią naturalną i w zamian niego zamontowałem z vw t4 2,5. problem ten dotyczy samochodu pajero II 2,5 1996 rok.
Pozdrawiam i proszę o pomoc
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 04-11-2016, 21:11   

Adivw napisał/a:
Przekaźnik oryginalny umarł smiercią naturalną (...)

Chodzi o przekaźnik, czy o moduł/sterownik?
 
 
Adivw 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 11
Skąd: Zywiec
Wysłany: 04-11-2016, 21:54   

Przekaźnik ten w komorze silnika umarł. Sterownik nie wiem czy działa poprawnie ,ale podejrzewam że też umarł bo powinien po odpaleniu silnika na przemian załączać i wyłączać a nie włączyć na około 3 minuty. Do tego jeszcze te 14,3V przy świecach 11V.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 04-11-2016, 23:21   

Wygląda na to, że przyczyną złych czasów grzania jest uszkodzenie sterownika. Jednak dla dla porządku sprawdź czujnik temperatury i jego obwód.
Natomiast w wartościach napięcia na listwie "nie widzę mankamentu". :wink:
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 05-11-2016, 07:59   

Adivw napisał/a:
Sterownik nie wiem czy działa poprawnie ,ale podejrzewam że też umarł bo powinien po odpaleniu silnika na przemian załączać i wyłączać a nie włączyć na około 3 minuty.

Będzie grzać jak silnik nie osiagnie około 65 st nawet jak zapalisz na minute i zgasisz i ponownie odpalisz 3 minuty będą grzać
Adivw napisał/a:
mam problem z podgrzewaniem świec żarowych (przepalają się

Jakie masz świece załozone :?:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Adivw 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 11
Skąd: Zywiec
Wysłany: 05-11-2016, 16:43   

Ale po odpaleniu powinno być 6v i sterownik powinien pykać a u mnie jest 14,3v non stop przez 3 min. Świece założone DENSO DG-174 .
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 05-11-2016, 17:51   

Adivw napisał/a:
Ale po odpaleniu powinno być 6v

Masz duży opornik do swiec ? taka puszka alu
Adivw napisał/a:
Świece założone DENSO DG-174 .

Świece 11v więc nie moze byc zasilanie 6v
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Adivw 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 11
Skąd: Zywiec
Wysłany: 05-11-2016, 18:17   

Milo a o jaki opornik chodzi gdzie powinien się znajdować? Jeżeli świece mają 11V to jakie prawidłowe napięcie powinno do chodzić do świec . Pytam bo może wszystko jest ok a szukam dziury w całym i może wystarczy zdobyć org. przekaźnik i nowe świece .
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 05-11-2016, 18:29   

Jeśli masz swiece 6 v to powinien byc opornik bo szybko swiece przepalą sie ,jest szybkie grzanie przez kilka sekund idzie 12v na swiece 6v potem idzie przez opornik 6v i tak do 3 min tak było w starszych wersjach lancer galant i pewnie pajero zasada taka sama
Adivw napisał/a:
Jeżeli świece mają 11V to jakie prawidłowe napięcie powinno do chodzić do świec .

12v a grzanie 3min to normalne u mnie w galancie td tak samo mam grzeje 3 min az osiagnie 65 st silnik, jak miałem marnej jakosci swiece to nawet roku nie wytrzymały teraz mam denso i kilka lat juz maja i grzeja i tak codziennie 3 min na zimnym

[ Dodano: 05-11-2016, 18:33 ]
Adivw napisał/a:
może wystarczy zdobyć org. przekaźnik i nowe świece .

Załóz sobie kontrolke diode led w kabinie bezposrednio od listwy świec bedziesz wiedział kiedy i jak długo grzeja nawet jak na desce kontrolka zgasnie świece jeszcze grzeją więc dioda led będzie niezastapiona własnie tak mam :D
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-11-2016, 09:59   

milo napisał/a:
Załóz sobie kontrolke diode led w kabinie bezposrednio od listwy świec bedziesz wiedział kiedy i jak długo grzeja nawet jak na desce kontrolka zgasnie świece jeszcze grzeją więc dioda led będzie niezastapiona własnie tak mam :D
i to jest pomysł super->> kontrola :) Po przykrym i kosztownym doświadczeniu gdy zaciął / zepsuł się sterownik ( jak go zwał tak go zwał ) i gdy świece się upaliły po ciągłym grzaniu przeszedłem na niezawodne "ręczne" grzanie świec ->> przycisk w kabinie i bez problemu a ż nie dogrzewa potem to cóż trochę więcej paliwa i dłuższa praca na postoju zanim ruszę -> zima. Po upaleniu się świec , błagam nie pamiętam jakie :mrgreen: koszt naprawy głowicy itd itp był duuuużżżżyyy :twisted:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-11-2016, 11:15   

Znajomemu w jakiejś trochę starej, złomkowej Almerze, zamiast padniętego sterownika który grzał ciągle, założyłem przekaźnik czasowy ustawiony na odpowiedni czas załączający się przy każdym włączeniu zapłonu, przekaźnik taki to koszt około 30zł i nie trzeba nic przyciskać za każdym razem.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 06-11-2016, 11:48   

plecho1 napisał/a:
założyłem przekaźnik czasowy ustawiony na odpowiedni czas załączający się przy każdym włączeniu zapłonu,

Mozna i tak ale jest jeden problem że na gorącym silniku jak zgasisz i za chwile zapalisz świece będa grzać ustawiony czas czyli przy każdym przekreceniu stacyjki gdyby było jeszcze zalezne od temperatury jak jest w orginale to juz byłby sukces a w tym wypadku żywotnośc swiec spada
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-11-2016, 13:24   

Autko było warte z 2000zł więc znajomy nie chciał szaleć z kasą :) więc nie kupił oryginalnego sterownika który chyba kosztował około 500zł. Ustawiłem i tak trochę krótszy czas niż grzały świece aby w razie niskiej temperatury podgrzać je dwa razy.
 
 
dyzioo 
Forumowicz
Pozdro600

Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 132
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-11-2016, 18:18   

Zobacz na moje posty kilka tygodni temu. To samo miałem.. Szukałem dziury w całym.. a okazało sie ze wszystko cacy.
Grzeje równo 3 minuty od momentu odpalenia... i tak bedzie za kazdym startem aż silnik osiagnie temperature.
U mnie z napięciem to samo, te same cyfry co ty masz. U mnie słychac w kabinie jak przestaje grzać po 3 minutach takie "klik" z prawej strony przy nadkolu, tam jest "komputerek"....

Pozdro600
 
 
Adivw 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2016
Posty: 11
Skąd: Zywiec
Wysłany: 08-11-2016, 20:18   

Dyzioo skoro masz tak samo to ruchem org. przekaznik i będzie cacy. A jakie świece kupić denso DG-174 czy NGK DP-21 o ile dobrze pamiętam takie. Z jednym gościem co sprzedaje części do miśka powiedział że na pierwszy montaż idą NGK.Roznica w cenie 20 zł. Jeszcze popatrzę na czujnik i sterownik.

[ Dodano: 08-11-2016, 20:22 ]
A co powiecie na montaż guzika ale między sterownikiem a przekaźniki? Pytam dlatego że zimą po odpaleniu bym go przytrzymaj a latem wcale bym nie używał świec czy to ma sens?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.