Proszę o pomoc- Check engine a spalanie |
Autor |
Wiadomość |
crazyson
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 20 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 07-12-2016, 17:33 Proszę o pomoc- Check engine a spalanie
|
|
|
Witam koledzy. Jestem tu nowy i mam do was pytanie. Od miesiąca jestem właścicielem Lancera csw 2.0 kombi. Trapi mnie jedna sprawa. Zapalił mi się check i na kompie wyszedł błąd katalizatora P0420.Ale najbardziej mnie martwi to że spała mi 9-10 litwow paliwa przy jeździe praktycznie 90 % na trasie. Przy czym zaznaczam że jezdze w zasadzie ostrożnie. Zmiana przy 3-4 tys obrotów i jeżdżę +/- 100 km/h. Nie wiem co jest przyczyną??!! Raz go litrazowalem i wyszło mi 7 litrów a potem dwa następne razy ok 10!!!
Czy macie wiedzę xy może to lamdba albo czy ma to związek z CE?? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 07-12-2016, 19:54
|
|
|
Błąd katalizatora może powodować: uszkodzony kat, sondy lub ECU silnika.
Skoro wzrosło spalanie to trzeba się przyjrzeć pracy 1 sondy, tej na kolektorze pod maską.
Wypadałoby sprawdzić jakimś elmem lub vagiem i evoscanem jak pracuje. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
crazyson
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 20 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 07-12-2016, 20:05
|
|
|
Na dobrą sprawę nie wiem czy Check spowodował takie spalanie bezpośrednio. Nie mnie wydane mi się że 10 l przy spokojnej jeździe w trasie to gruba przesada. Nie wiem jak wasze silniki ale jestem naprawę zmartwiony tym wynikiem. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 07-12-2016, 20:16
|
|
|
Pierwsza sonda odpowiada za prawidłową mieszankę paliwowo - powietrzną, druga bada czystość spalin.
Tak jak napisałem powyżej sprawdź najpierw poprawność działania 1 sondy. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
crazyson
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 20 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 07-12-2016, 20:23
|
|
|
A jak myślisz....bo wydaje mi się że dymi za mocno spalinami z rury. To też może byc powod walnietwj sondy co? Ze źle dobiera mieszanke. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 07-12-2016, 20:34
|
|
|
Może być, że sonda dobiera za bogatą mieszankę co powoduje wyższe spalanie a co za tym idzie więcej syfu w spalinach co wyłapuje druga sonda i wywala błąd katalizatora.
Bez odpowiedniej diagnostyki się nie obędzie. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
crazyson
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 20 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 07-12-2016, 20:49
|
|
|
Czyli co...radzisz mi diagnostykę lambdy i ogólne ponowne podpięcie pod OBD? |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 07-12-2016, 21:24
|
|
|
Miałem walniętą sondę ( a raczej grzałkę ). Nie zauważyłem zwiększonego spalania czy innych negatywnych skutków w pracy silnika.
Misiek 4G63 2.0 ma mniej więcej takie spalanie:
- trasa ~100km/h - ~7l/100km (na Lotosowym paliwie nawet mniej - rekord 6,4l/100km)
- autostrada ~140km/h - ~8,5-9l/100km
- miasto - tu szału nie ma - 10l/100km to minimum
Średnio wychodzi mi około 8-8,5l/100km
Oleju nie wciąga wcale |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-12-2016, 22:03
|
|
|
Samo sprawdzenie błędów to często "troszkę" za mało, tak jak napisał Bizi78, trzeba podpiąć pod kompa i sprawdzić parametry pracy silnika a dokładniej pracę sondy regulacyjnej oraz sprawdzić jakie są korekty paliwowe. W sprawnym silniku powinny mieć wartość koło zera, (+/-5%). Możliwe, że masz jakąś nieszczelność w dolocie czyli po między przepustnicą a głowicą przez co sonda wykrywa w spalinach nadmiar tlenu więc sterownik wzbogaca mieszankę co powoduje większe spalanie. Podgląd korekt mogło by to potwierdzić. |
|
|
|
 |
crazyson
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 20 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 07-12-2016, 22:35
|
|
|
Radowan, właśnie o to chodzi że mi pali koło 10 w trasie do 100km/h |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-12-2016, 06:49
|
|
|
Z uszkodzoną grzałką sonda regulacyjna dalej działa tylko odczyty zaczyna dawać później niż jak jest sprawna więc nie powinno to mieć dużego wpływu na spalanie, jeśli oczywiście nie robimy ekstremalnie krótkich odcinków. Ale przy takiej usterce sondy od razu pojawi się odpowiedni błąd. W przypadku jaki opisuje crazyson dodatkowo mówimy o sondzie za katalizatorem która nie ma wpływu na regulację mieszanki czyli i na spalanie, nie ma też żadnego błędu który by mógł choć trochę naprowadzić na usterkę. Jedyna możliwość to podejrzenie parametrów pracy silnika. Bez tego można sobie bez końca gdybać i nabijać posty a problem i tak nie zostanie rozwiązany. Do sprawdzenia tego wystarczy interfejs typu Elm327 bluetooth za około 50zł oraz darmowy program na telefon z androidem. |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 08-12-2016, 12:10
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Do sprawdzenia tego wystarczy interfejs typu Elm327 bluetooth za około 50zł oraz darmowy program na telefon z androidem. |
W moim nie działa, w innych autach ok.
cobretti, Przestrzegaj netykiety – pisz kulturalnie |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
Ostatnio zmieniony przez tyku 08-12-2016, 14:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
crazyson
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 20 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 08-12-2016, 14:09
|
|
|
Powiem wam panowie że na to może tez mieć wpływ wydech przed pierwszym katalizatorem bo widziałem na przeglądzie że jest połatany. Może to powoduje złe odczyty drugiej sondy?? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-12-2016, 14:47
|
|
|
Jeśli wydech przed pierwszą sondą jest nieszczelny to jak najbardziej może mieć to wpływ na odczyt sondy a co za tym idzie i na spalania.
cobretti, wszystkie auta benzynowe wyprodukowane po 2001r. na rynek europejski powinno dać się podpiąć interfejsem Elm327 więc albo Twoje auto nie było przewidziane na rynek europejski albo Twój Elm327 jest wadliwy albo masz coś pomerdane ze złączem EOBD w Swoim aucie. |
|
|
|
 |
crazyson
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 20 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 12-12-2016, 12:39
|
|
|
Panowie, byłem na komputerze i diagnoza wykazała że druga sonda lambda jest zepsuta. Wyłącza się i daje chcwiejne odczyty, stąd zapalnie się Check. Przy okazji dodam że robiłem test spalin i wyszło wzór konspekt. Czy wiecie gdzie kupić w dobrej cenie druga lambde i czy samemu można ją wymienić? |
|
|
|
 |
|