Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Proszę o pomoc- Check engine a spalanie
Autor Wiadomość
crazyson 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 20
Skąd: Sulechów
Wysłany: 07-12-2016, 17:33   Proszę o pomoc- Check engine a spalanie

Witam koledzy. Jestem tu nowy i mam do was pytanie. Od miesiąca jestem właścicielem Lancera csw 2.0 kombi. Trapi mnie jedna sprawa. Zapalił mi się check i na kompie wyszedł błąd katalizatora P0420.Ale najbardziej mnie martwi to że spała mi 9-10 litwow paliwa przy jeździe praktycznie 90 % na trasie. Przy czym zaznaczam że jezdze w zasadzie ostrożnie. Zmiana przy 3-4 tys obrotów i jeżdżę +/- 100 km/h. Nie wiem co jest przyczyną??!! Raz go litrazowalem i wyszło mi 7 litrów a potem dwa następne razy ok 10!!!
Czy macie wiedzę xy może to lamdba albo czy ma to związek z CE??
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-12-2016, 19:54   

Błąd katalizatora może powodować: uszkodzony kat, sondy lub ECU silnika.
Skoro wzrosło spalanie to trzeba się przyjrzeć pracy 1 sondy, tej na kolektorze pod maską.
Wypadałoby sprawdzić jakimś elmem lub vagiem i evoscanem jak pracuje.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
crazyson 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 20
Skąd: Sulechów
Wysłany: 07-12-2016, 20:05   

Na dobrą sprawę nie wiem czy Check spowodował takie spalanie bezpośrednio. Nie mnie wydane mi się że 10 l przy spokojnej jeździe w trasie to gruba przesada. Nie wiem jak wasze silniki ale jestem naprawę zmartwiony tym wynikiem.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-12-2016, 20:16   

Pierwsza sonda odpowiada za prawidłową mieszankę paliwowo - powietrzną, druga bada czystość spalin.
Tak jak napisałem powyżej sprawdź najpierw poprawność działania 1 sondy.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
crazyson 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 20
Skąd: Sulechów
Wysłany: 07-12-2016, 20:23   

A jak myślisz....bo wydaje mi się że dymi za mocno spalinami z rury. To też może byc powod walnietwj sondy co? Ze źle dobiera mieszanke.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-12-2016, 20:34   

Może być, że sonda dobiera za bogatą mieszankę co powoduje wyższe spalanie a co za tym idzie więcej syfu w spalinach co wyłapuje druga sonda i wywala błąd katalizatora.
Bez odpowiedniej diagnostyki się nie obędzie.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
crazyson 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 20
Skąd: Sulechów
Wysłany: 07-12-2016, 20:49   

Czyli co...radzisz mi diagnostykę lambdy i ogólne ponowne podpięcie pod OBD?
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 07-12-2016, 21:24   

Miałem walniętą sondę ( a raczej grzałkę ). Nie zauważyłem zwiększonego spalania czy innych negatywnych skutków w pracy silnika.

Misiek 4G63 2.0 ma mniej więcej takie spalanie:
- trasa ~100km/h - ~7l/100km (na Lotosowym paliwie nawet mniej - rekord 6,4l/100km)
- autostrada ~140km/h - ~8,5-9l/100km
- miasto - tu szału nie ma - 10l/100km to minimum

Średnio wychodzi mi około 8-8,5l/100km

Oleju nie wciąga wcale
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-12-2016, 22:03   

Samo sprawdzenie błędów to często "troszkę" za mało, tak jak napisał Bizi78, trzeba podpiąć pod kompa i sprawdzić parametry pracy silnika a dokładniej pracę sondy regulacyjnej oraz sprawdzić jakie są korekty paliwowe. W sprawnym silniku powinny mieć wartość koło zera, (+/-5%). Możliwe, że masz jakąś nieszczelność w dolocie czyli po między przepustnicą a głowicą przez co sonda wykrywa w spalinach nadmiar tlenu więc sterownik wzbogaca mieszankę co powoduje większe spalanie. Podgląd korekt mogło by to potwierdzić.
 
 
crazyson 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 20
Skąd: Sulechów
Wysłany: 07-12-2016, 22:35   

Radowan, właśnie o to chodzi że mi pali koło 10 w trasie do 100km/h
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-12-2016, 06:49   

Z uszkodzoną grzałką sonda regulacyjna dalej działa tylko odczyty zaczyna dawać później niż jak jest sprawna więc nie powinno to mieć dużego wpływu na spalanie, jeśli oczywiście nie robimy ekstremalnie krótkich odcinków. Ale przy takiej usterce sondy od razu pojawi się odpowiedni błąd. W przypadku jaki opisuje crazyson dodatkowo mówimy o sondzie za katalizatorem która nie ma wpływu na regulację mieszanki czyli i na spalanie, nie ma też żadnego błędu który by mógł choć trochę naprowadzić na usterkę. Jedyna możliwość to podejrzenie parametrów pracy silnika. Bez tego można sobie bez końca gdybać i nabijać posty a problem i tak nie zostanie rozwiązany. Do sprawdzenia tego wystarczy interfejs typu Elm327 bluetooth za około 50zł oraz darmowy program na telefon z androidem.
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 08-12-2016, 12:10   

plecho1 napisał/a:
Do sprawdzenia tego wystarczy interfejs typu Elm327 bluetooth za około 50zł oraz darmowy program na telefon z androidem.


W moim nie działa, w innych autach ok.

cobretti, Przestrzegaj netykiety – pisz kulturalnie :!:
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
Ostatnio zmieniony przez tyku 08-12-2016, 14:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
crazyson 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 20
Skąd: Sulechów
Wysłany: 08-12-2016, 14:09   

Powiem wam panowie że na to może tez mieć wpływ wydech przed pierwszym katalizatorem bo widziałem na przeglądzie że jest połatany. Może to powoduje złe odczyty drugiej sondy??
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-12-2016, 14:47   

Jeśli wydech przed pierwszą sondą jest nieszczelny to jak najbardziej może mieć to wpływ na odczyt sondy a co za tym idzie i na spalania.
cobretti, wszystkie auta benzynowe wyprodukowane po 2001r. na rynek europejski powinno dać się podpiąć interfejsem Elm327 więc albo Twoje auto nie było przewidziane na rynek europejski albo Twój Elm327 jest wadliwy albo masz coś pomerdane ze złączem EOBD w Swoim aucie.
 
 
crazyson 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 20
Skąd: Sulechów
Wysłany: 12-12-2016, 12:39   

Panowie, byłem na komputerze i diagnoza wykazała że druga sonda lambda jest zepsuta. Wyłącza się i daje chcwiejne odczyty, stąd zapalnie się Check. Przy okazji dodam że robiłem test spalin i wyszło wzór konspekt. Czy wiecie gdzie kupić w dobrej cenie druga lambde i czy samemu można ją wymienić?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.