 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Po czym poznac czy mam QGS |
Autor |
Wiadomość |
Krissr1
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2016 Posty: 1 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 23-11-2016, 19:55 Po czym poznac czy mam QGS
|
|
|
tak jak w temacie po czym poznać czy mam QGS bo nic nie wiem na temat wiem ze na listwie świec przychodzi 11V są jakieś dwa sterowniki jeden w kabinie kolo pasażera drugi pod maską za przekaźnikami mam dwa przekaźniki. Przede wszystkim mam problem z grzaniem świec na zimnym 2-3 sekundy a jak ciepły to pyk pyk i tyle sprawdzałem już wszystko podmieniałem obydwa sterowniki styczniki niby oba załączają się czujnik temperatury znalazłem jeden u góry silnika nie wymienione jeszcze chyba tylko świece i dlatego się pytam wiem ze jest już sporo takich tematów ale żaden do końca nie wyjaśnia jaka może być przyczyna krótkiego grzania czego mam po dwa sterowniki i przekaźniki i czy jest jeszcze gdzieś dodatkowy czujnik temperatury .
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-11-2016, 08:02
|
|
|
Kriss
Jaki masz silnik bo nic nie napisałeś ?
W 2.8 np. czujnik temperatury jest 1 (dwuobwodowy)
jeden obwód daje pomiar na deskę drugi do sterowania świecami
Niestety w podobnych układach w starych japońskich dieslach i nie tylko występuje coś takiego jak dogrzewanie świec w czasie pracy silnika na zimnym
Ja walczę w swoim z innym problemem, wykańcza mi świece przez ciągle dogrzewanie i dzieje się to przy dużej wilgotności powietrza, walczyłem z ty ale bez rezultatu, sprawdzanie instalacji, podmiana sterowników, nowy czujnik itp. nie pomogło
Uważam że to problem instalacji elektrycznej, niestety ze starości pękają przewody elektryczne
Zauważyłem to przy walce z innymi problemami ABS, oświetlenie i inne.
Jest na to inne rozwiązanie i wydaje mi się prostrze
Mój kumpel zrobił to w patrolu 2.8
Zakładasz dodatkowy przekaźnik działający czasowo z tego co mówił założył od poldka (sterowanie wentylatorem chłodnicy) do sterowania świecami, włącznik impulsowy w kabinie sprawdzasz czas rozgrzania pojedynczej świecy na krótko, potem mnożysz x 4, następnie dobierasz do tego układu odpowiedni kondensator tak aby czas działania przekaźnika / grzania był właściwy i po sprawie, patrol w którym to zrobił od 2 lat w najgorsze mrozy pali z dotyku, ja też zrobię to w sowim Miśku w najbliższym czasie bo zjarał mi już 3 komplety świec w ciągu 2 lat ( a używam go sporadycznie)
Jeśli sobie nie poradzisz albo nie znajdziesz dobrego elektryka który ci zrobi to się odezwij
Mój kumpel mieszka od Ciebie 50 km na trasie do Lublina
Zrobi ci jak w Patrolu czy w moim (jak już będzie gotowy)
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 26-11-2016, 21:27
|
|
|
U-96 napisał/a: | Kriss
...
Ja walczę w swoim z innym problemem, wykańcza mi świece przez ciągle dogrzewanie i dzieje się to przy dużej wilgotności powietrza, walczyłem z ty ale bez rezultatu,
...
Pozdr. |
... a montowałeś wszystkie 4 nowe świece od Denso lub NGK? |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-12-2016, 08:09
|
|
|
Montowałem 2 x NGK wszystkie 4 szt. nowe |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
|
|