Błąd: P0420 - katalizator pada |
Autor |
Wiadomość |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 02-09-2016, 15:55 Błąd: P0420 - katalizator pada
|
|
|
Dzisiaj miałem dziwne zdarzenie.
Zapaliła się kontrolka "CE", po analizie okazało się, że to błąd P0420, czyli katalizator poniżej progu.
Ostatnio wymieniałem pierwszą lambdę. Trochę czasu jeździłem na uszkodzonej grzałce tej sondy.
Czy to mogło zamulić kata?
Dzisiaj troszkę pocisnąłem na niskim biegu pod czerwone i zapaliła się.
Skasowałem i jest spokój. Auto pali normalnie, moc też chyba w porządku.
Następne pytanie: da się jakoś wyczyścić kata, czy szukać zamiennika? Jeśli tak to jakiego (może numer)? A może wyciąć i wstawić strumiennicę?
I jeszcze jedna niepewność: ja do tej pory myślałem, że katalizator jest na odcinku poziomej rury, przed pierwszym tłumikiem. Jednak jak szukam katalizatora, pojawia się info, że katalizator jest tuż za kolektorem, na tym pionowym kawałku. Jak to jest naprawdę?
Planuję, że jak mi padnie katalizator to wymienię i wystroję wydech i zamontuję kolektor 4w2w1. Ale jak katalizator jest z przodu to mi trochę komplikuje plany. |
|
|
|
 |
email_84
Nowy Forumowicz
Auto: lancer kombi sport 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Mar 2016 Posty: 13 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 02-09-2016, 17:47
|
|
|
mi ten błąd wszedł jakieś 400km po montażu gazu, został skasowany, gaz był regulowany po przejechaniu tyś km i po jakimś czasie znów się zapalił, skasowany i na razie mam spokój zrobione 4tyś i nie ma na razie błędu. |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-09-2016, 18:14
|
|
|
Radowan napisał/a: | katalizator jest tuż za kolektorem, na tym pionowym kawałku. Jak to jest naprawdę? |
Tam właśnie jest |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-09-2016, 19:58
|
|
|
Radowan napisał/a: | I jeszcze jedna niepewność: ja do tej pory myślałem, że katalizator jest na odcinku poziomej rury, przed pierwszym tłumikiem. Jednak jak szukam katalizatora, pojawia się info, że katalizator jest tuż za kolektorem, na tym pionowym kawałku. Jak to jest naprawdę? |
ZTCW są dwa. I zaraz za kolektorem i przed pierwszym tłumikiem. Błąd dotyczy tego pierwszego, bo za nim jest druga sonda, która go testuje. |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 02-09-2016, 22:39
|
|
|
No to kicha...
A czy jest jakiś płyn, środek czy inne ustrojstwo do regeneracji/czyszczenia katalizatora?
Coś polecacie, żeby przedłużyć życie?
A czy ktoś ewentualnie mógłby podpowiedzieć:
Planuję wy...ciąć oryginalny kolektor i w tym przypadku kata i w to miejsce wstawić kolektor 4w2w1. Zostawić drugi katalizator w spokoju, ewentualnie zamontować nowy dostosowany do nowego (dostrojonego) wydechu.
Czy wtedy po takim montażu i przy owinięciu kolektora taśmą izolacyjną, spaliny będą przechodzić badania? Do tej pory nie było z tym problemu, ale jak się okazuje są dwa i po co w takim razie dwa naraz? Jeden nie wystarczy? |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 04-09-2016, 11:58
|
|
|
Ten pierwszy to prekat, czy jak kolwiek go zwali. Możesz pokombinować z tak zwanym emulator , w sumie chodzi o to by odsunąć sąde od wydechu na i przyszłonić jej dostęp do spalin. Czytałem kilka Twoich postów i sądzę że sam coś takiego zrobisz. |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
kamel1015
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Kombi Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015 Posty: 39 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 12-09-2016, 17:04
|
|
|
Wywalaj te dwa katy i wstaw tulejke mosiężną (emulator) pod drugą sonde lambda i jeździj dalej. Żadne błędy nie bedą wyskakiwać. Jedynie dźwięk będziesz miał bardziej metaliczny powyzej 4tys obrotów. |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 12-09-2016, 18:56
|
|
|
Tylko co będzie u diagnosty jak wywalę?
Ostatnie trzy lata przegląd był z obowiązkowym sprawdzaniem spalin.
Było wszystko w najlepszym porządku i nie chciałbym tego edit zepsuć
Kombinuję z wywaleniem pierwszego, wstawienie 4w2w1 i większego katalizatora zamiast drugiego (takiego z większym przepływem i sprawnością).
Myślę, że jak owinąłbym (a taki mam plan), taśmą izolacyjną do wydechów, to temperatura byłaby na tyle wysoka, że katalizator działałby sprawnie.
Ale to plan na przyszły rok. A może i za dwa... Na razie jestem w fazie obliczeń i teorii wydechu.
Pożyjemy, zobaczymy... |
Ostatnio zmieniony przez tyku 13-10-2016, 11:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-10-2016, 13:03
|
|
|
kamel1015 napisał/a: | Wywalaj te dwa katy i wstaw tulejke mosiężną (emulator) pod drugą sonde lambda i jeździj dalej. Żadne błędy nie bedą wyskakiwać. Jedynie dźwięk będziesz miał bardziej metaliczny powyzej 4tys obrotów. |
Mam nadzieję że najbliższe lata przyniosą jakąś zmianę w stacjach kontroli pojazdów i wszystkich takich trucicieli będzie czekała albo przesiadka na rower (jak ich nie stać na eksploatację auta) albo montaż katalizatora (jak jednak okaze się że ich stać).
Nie wiem jak mozna komuś polecać wycinanie katalizatora by chwilę potem stać za nim w korku i wąchać jego spaliny (oraz dawać je wąchać wlasnym dzieciom aby testować ich zdrowie). |
|
|
|
 |
konysqad
Nowy Forumowicz K#ny
Auto: Lancer CSO Kombi/4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2016 Posty: 6 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13-12-2016, 10:38
|
|
|
Pany a mi wywala P0125. i tekst z mojego kompa to "wartość temperatury płynu chłodzącego silnik wymagana za niska dla włączenia układu regulacji składu mieszanki z" co to w końcu? cos z katem sondą czy z płynem chłodzącym? płynu jest dosyć |
_________________ Siemanko wszystkim. jak najwięcej spotów i zabawy;) |
|
|
|
 |
AdamJ
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer kombi 2.0 sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2014 Posty: 5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 13-12-2016, 19:41
|
|
|
konysqad napisał/a: | Pany a mi wywala P0125. i tekst z mojego kompa to "wartość temperatury płynu chłodzącego silnik wymagana za niska dla włączenia układu regulacji składu mieszanki z" co to w końcu? cos z katem sondą czy z płynem chłodzącym? płynu jest dosyć |
Miałem taki sam błąd i niepotrzebnie wymieniłem wówczas czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Pomogła wymiana sondy lambda - pierwszej, tej na kolektorze wylotowym przy silniku. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 13-12-2016, 20:21
|
|
|
konysqad, sprawdź jak się zachowuje rezystancja czujnika przy zmianie temperatury.
Diagnostykę masz opisaną w manualu. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|