Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd: P0420 - katalizator pada
Autor Wiadomość
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 02-09-2016, 15:55   Błąd: P0420 - katalizator pada

Dzisiaj miałem dziwne zdarzenie.
Zapaliła się kontrolka "CE", po analizie okazało się, że to błąd P0420, czyli katalizator poniżej progu.
Ostatnio wymieniałem pierwszą lambdę. Trochę czasu jeździłem na uszkodzonej grzałce tej sondy.
Czy to mogło zamulić kata?
Dzisiaj troszkę pocisnąłem na niskim biegu pod czerwone i zapaliła się.
Skasowałem i jest spokój. Auto pali normalnie, moc też chyba w porządku.

Następne pytanie: da się jakoś wyczyścić kata, czy szukać zamiennika? Jeśli tak to jakiego (może numer)? A może wyciąć i wstawić strumiennicę?

I jeszcze jedna niepewność: ja do tej pory myślałem, że katalizator jest na odcinku poziomej rury, przed pierwszym tłumikiem. Jednak jak szukam katalizatora, pojawia się info, że katalizator jest tuż za kolektorem, na tym pionowym kawałku. Jak to jest naprawdę?
Planuję, że jak mi padnie katalizator to wymienię i wystroję wydech i zamontuję kolektor 4w2w1. Ale jak katalizator jest z przodu to mi trochę komplikuje plany.
 
 
 
email_84 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer kombi sport 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2016
Posty: 13
Skąd: Pabianice
Wysłany: 02-09-2016, 17:47   

mi ten błąd wszedł jakieś 400km po montażu gazu, został skasowany, gaz był regulowany po przejechaniu tyś km i po jakimś czasie znów się zapalił, skasowany i na razie mam spokój zrobione 4tyś i nie ma na razie błędu.
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-09-2016, 18:14   

Radowan napisał/a:
katalizator jest tuż za kolektorem, na tym pionowym kawałku. Jak to jest naprawdę?

Tam właśnie jest
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-09-2016, 19:58   

Radowan napisał/a:
I jeszcze jedna niepewność: ja do tej pory myślałem, że katalizator jest na odcinku poziomej rury, przed pierwszym tłumikiem. Jednak jak szukam katalizatora, pojawia się info, że katalizator jest tuż za kolektorem, na tym pionowym kawałku. Jak to jest naprawdę?

ZTCW są dwa. I zaraz za kolektorem i przed pierwszym tłumikiem. Błąd dotyczy tego pierwszego, bo za nim jest druga sonda, która go testuje.
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 02-09-2016, 22:39   

No to kicha...

A czy jest jakiś płyn, środek czy inne ustrojstwo do regeneracji/czyszczenia katalizatora?
Coś polecacie, żeby przedłużyć życie?

A czy ktoś ewentualnie mógłby podpowiedzieć:
Planuję wy...ciąć oryginalny kolektor i w tym przypadku kata i w to miejsce wstawić kolektor 4w2w1. Zostawić drugi katalizator w spokoju, ewentualnie zamontować nowy dostosowany do nowego (dostrojonego) wydechu.
Czy wtedy po takim montażu i przy owinięciu kolektora taśmą izolacyjną, spaliny będą przechodzić badania? Do tej pory nie było z tym problemu, ale jak się okazuje są dwa i po co w takim razie dwa naraz? Jeden nie wystarczy?
 
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 04-09-2016, 11:58   

Ten pierwszy to prekat, czy jak kolwiek go zwali. Możesz pokombinować z tak zwanym emulator , w sumie chodzi o to by odsunąć sąde od wydechu na i przyszłonić jej dostęp do spalin. Czytałem kilka Twoich postów i sądzę że sam coś takiego zrobisz.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
kamel1015 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Kombi Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Skąd: Podlasie
Wysłany: 12-09-2016, 17:04   

Wywalaj te dwa katy i wstaw tulejke mosiężną (emulator) pod drugą sonde lambda i jeździj dalej. Żadne błędy nie bedą wyskakiwać. Jedynie dźwięk będziesz miał bardziej metaliczny powyzej 4tys obrotów.
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 12-09-2016, 18:56   

Tylko co będzie u diagnosty jak wywalę?
Ostatnie trzy lata przegląd był z obowiązkowym sprawdzaniem spalin.
Było wszystko w najlepszym porządku i nie chciałbym tego edit zepsuć :)

Kombinuję z wywaleniem pierwszego, wstawienie 4w2w1 i większego katalizatora zamiast drugiego (takiego z większym przepływem i sprawnością).
Myślę, że jak owinąłbym (a taki mam plan), taśmą izolacyjną do wydechów, to temperatura byłaby na tyle wysoka, że katalizator działałby sprawnie.

Ale to plan na przyszły rok. A może i za dwa... Na razie jestem w fazie obliczeń i teorii wydechu.
Pożyjemy, zobaczymy...
Ostatnio zmieniony przez tyku 13-10-2016, 11:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-10-2016, 13:03   

kamel1015 napisał/a:
Wywalaj te dwa katy i wstaw tulejke mosiężną (emulator) pod drugą sonde lambda i jeździj dalej. Żadne błędy nie bedą wyskakiwać. Jedynie dźwięk będziesz miał bardziej metaliczny powyzej 4tys obrotów.


Mam nadzieję że najbliższe lata przyniosą jakąś zmianę w stacjach kontroli pojazdów i wszystkich takich trucicieli będzie czekała albo przesiadka na rower (jak ich nie stać na eksploatację auta) albo montaż katalizatora (jak jednak okaze się że ich stać).

Nie wiem jak mozna komuś polecać wycinanie katalizatora by chwilę potem stać za nim w korku i wąchać jego spaliny (oraz dawać je wąchać wlasnym dzieciom aby testować ich zdrowie).
 
 
konysqad 
Nowy Forumowicz
K#ny

Auto: Lancer CSO Kombi/4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2016
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-12-2016, 10:38   

Pany a mi wywala P0125. i tekst z mojego kompa to "wartość temperatury płynu chłodzącego silnik wymagana za niska dla włączenia układu regulacji składu mieszanki z" co to w końcu? cos z katem sondą czy z płynem chłodzącym? płynu jest dosyć
_________________
Siemanko wszystkim. jak najwięcej spotów i zabawy;)
 
 
AdamJ 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer kombi 2.0 sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2014
Posty: 5
Skąd: Białystok
Wysłany: 13-12-2016, 19:41   

konysqad napisał/a:
Pany a mi wywala P0125. i tekst z mojego kompa to "wartość temperatury płynu chłodzącego silnik wymagana za niska dla włączenia układu regulacji składu mieszanki z" co to w końcu? cos z katem sondą czy z płynem chłodzącym? płynu jest dosyć


Miałem taki sam błąd i niepotrzebnie wymieniłem wówczas czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Pomogła wymiana sondy lambda - pierwszej, tej na kolektorze wylotowym przy silniku.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-12-2016, 20:21   

konysqad, sprawdź jak się zachowuje rezystancja czujnika przy zmianie temperatury.
Diagnostykę masz opisaną w manualu.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.