 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Chrobotanie przy ruszaniu |
Autor |
Wiadomość |
asz600
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 90 km 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013 Posty: 14 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 24-04-2013, 22:38 Chrobotanie przy ruszaniu
|
|
|
Witam.
Mój problem pojawił się dzisiaj. Chodzi o Cari 1.6, 1997 r., 90KM, skrzynia manualna. Przy ruszaniu słychać dziwne chrobotanie, bardzo podobne do chrobotania przegubu, ale byłem w warsztacie podnieśli auto i z przegubami wszystko jest ok. Podczas jazdy nie ma żadnych objawów, na progach zwalniających też nic się nie dzieje. Dźwięk pojawia się przy ruszaniu i przy zmianie biegów, jak podczas jazdy odpuszczę gaz i za chwilę nacisnę na pedał ponownie, to też to słychać. W warsztacie zasugerowali łożysko sprzęgła, ale nie wiem czy to możliwe. Wydaje mi się, że zużyte łożysko raczej wyje i buczy, a ten dźwięk jest zupełnie inny. Dodam, że jak auto jest odpalone na luzie, jak wciskam i puszczam sprzęgło, to rzeczywiście słychać ze skrzyni takie stłumione pojedyncze puknięcie, natomiast przy ruszaniu jest to coś w rodzaju chrobotu, zgrzytu. Ma ktoś pomysł co to może być?
Dodam jeszcze, że 2 tygodnie temu wymieniałem osłonę wewnętrznego przegubu i musiałem zlać olej, nie wymieniałem go, tylko wlałem z powrotem, ale okazało się, że było tylko 2 litry, a powinno być chyba 3,4 l. Być może to przez niski poziom oleju? Ale dziwne, że dopiero po 2 tygodniach tak się zrobiło. Jaki ewentualnie olej mogę dolać, żeby uzupełnić jego stan? |
|
|
|
 |
Greg89
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 44 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 25-04-2013, 00:02
|
|
|
sprawdz naciąg rolki alternatora... miałem taki sam objaw.... i miałem poluzowaną rolkę napinacza alternatora... i chroboliło... |
|
|
|
 |
asz600
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 90 km 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013 Posty: 14 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 25-04-2013, 08:16
|
|
|
Greg89 napisał/a: | sprawdz naciąg rolki alternatora... miałem taki sam objaw.... i miałem poluzowaną rolkę napinacza alternatora... i chroboliło... |
dzięki, sprawdzę to, aczkolwiek wydaje mi się, że słychać to bardziej z lewej strony, poza tym to co napisałeś, to chyba słychać by było też na postoju, przy dodawaniu gazu, a u mnie jest to przy ruszaniu i przy zmianie biegów |
|
|
|
 |
Greg89
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 44 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 25-04-2013, 09:20
|
|
|
ja też myslalem ze to w skrzyni chroboli... a to była tylko rolka poluzowana na alternatorze,nie mówie ze tak bedzie u Ciebie,ale warto sprawdzic, a kłopot moze się rozwiąze,jak nie to do mechaniora jakiegos bedziesz musiał podjechać to Ci to zlokalizuję,mam nadzieje ze to nie skrzynia biegów... |
|
|
|
 |
asz600
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 90 km 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013 Posty: 14 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 25-04-2013, 09:31
|
|
|
no właśnie wczoraj mechanik powiedział, że to najprawdopodobniej łożysko oporowe sprzęgła, tylko dziwi mnie ten chrobot i łożysko dawałoby znać nawet na postoju... |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 807 Skąd: wałbrzych
|
|
|
|
 |
asz600
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 90 km 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013 Posty: 14 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 29-04-2013, 08:33
|
|
|
dzięki, dolałem shell spirax 75W80, brakowało 0,7l, skrzynia śmiga, ale chrobot nadal co jakiś czas jest słyszalny |
|
|
|
 |
sebndt
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2015 Posty: 1 Skąd: LBN
|
Wysłany: 10-09-2015, 20:20
|
|
|
Witam wszystkich fanów pojazdów marki Mitsubishi.
Po raz kolejny stałem się posiadaczem Galanta, tym razem VI generacji, wersja kombi, z silnikiem 2.0 4G63. Ogólnie jestem pozytywnie zaskoczony, znajomy dźwięk pracy silnika, zapach we wnętrzu, przyjemność z jazdy itd.
Niestety mam jeden drobny problem poruszony w tym wątku. Jest to słyszalne 'chrobotanie' podczas ruszania (na prostej) słyszalne z okolic lewego/przodu. Jest to takie delikatne cykliczne stukanie (kilkanaście razy na sekundę) z narastającą częstotliwością (proporcjonalne do prędkości jazdy) które po chwili ustaje. Charakterystyczne klekotanie zużytych przegubów zewnętrznych jest mi znane i to z góry wykluczam. Postaram się z czasem zaobserwować więcej symptomów. Obawiam się że może to być coś z przegubami wewnętrznymi skrzynią biegów lub sprzęgłem.
Czy Tobie asz600 udało się zdiagnozować usterkę z tym związaną ?
Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem i sukcesywnie go rozwiązał ?
Pozdrawiam wszystkich i postaram się aktywnie udzielać w wątkach ze znanych mi poprzednich generacji. |
|
|
|
 |
kr33is
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2014 Posty: 24 Skąd: Przyszowice
|
Wysłany: 10-09-2015, 20:40
|
|
|
Koledzy ja podczas wymiany przegubu wewnętrznego miałem ten problem, po diagnozie okazało się że łożysko igiełkowe przegubu się rozsypało i to tak chrobotało.
Nie będę się rozpisywał ile było z tym zabawy.... |
|
|
|
 |
daniem
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2016 Posty: 4 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 14-12-2016, 13:12
|
|
|
Cześć
Mam Mitsubishi Galant 2.0 GLS V16 1997. Po przejechaniu około 70 km w 4 osoby i zapakowanym pełnym bagażnikiem pojawił się ten problem. Stanąłem by pasażer mógł wysiąść i zaczynam ruszać i nagle właśnie takie chrobotanie :/ Przy ruszaniu i jeździe na 1. Ogólnie przy bardzo wolnej jeździ i podczas dodawania gazu. Też rozważałem, że to pewnie przegub zewnętrzny, ale odpada bo tak nie nawala. Później przyszła mi do głowy skrzynia, ale nie było z nią żadnych problemów. Sam teraz podejrzewam przegub wewnętrzny lub skrzynia(łożysko wyporowe). Silnik wykluczam, bo pracuje bardzo dobrze i to jeszcze na gazie po prostu nie ma z nim problemów. Sprawdzę jeszcze pasek od alternatora jak kolega pisze. Aż się boje, żeby to coś konkretnego czy wyszło. Dam znać pewnie na dniach co i jak. |
|
|
|
 |
|
|