Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Pajero II] Pajero II 2,5 TD + laweta
Autor Wiadomość
Peter_CTR 
Nowy Forumowicz

Auto: E5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2016
Posty: 6
Skąd: WB
Wysłany: 29-11-2016, 20:00   [Pajero II] Pajero II 2,5 TD + laweta

Cześć,

Cieszę się, że szybko trafiłem na forum, na którym wierzę, że pozyskam wiele cennych informacji związanych z Pajero II i nie tylko.
Od pewnego czasu rozważam zakup samochodu z napędem 4x4, który pełniłby rolę samochodu na zimowe weekendy, a od czasu do czasu pociągnąłby lawetkę z Lancerem na upalanko. Poszukiwania zacząłem od Pajero przez Cherokee, Terrano, Gallopery i z powrotem wróciłem do Pajero. Powodów jest kilka:

1. budżet
2. waga terenówki
3. awaryjność
4. fajność

Po wnikliwych analizach okazało się, że Pajero II z silnikiem 2,5 td może być idealnym wyborem. Waga Pajero II krótkiego to 1700 kg, udzwig na haku 2800 kg. Idealnie na styk zmieszczę się w 3,5 t. (1700 kg Pajero + 500 kg laweta + 1300 kg Lancer). Samochód ma też dobrą opinie jeżeli chodzi o jego trwałosc ale w tym temacie będę potrzebował jeszcze Waszych rad o czym później. Oczywiscie Pajero jest fajne, innej opcji nie ma. Ma wyglad rasowej terenowki, ma optymalne wymiary no i fajnie bedzie wygladal taki zestaw. Rachunek zysków wygląda obiecująco jednak mam kilka pytań.

Czy Pajero II 2,5 td krótki to dobry wybór dla moich potrzeb?
Czy samochód da radę pociągnąc na haku ok 2 t?
Na jakie koszty muszę się przygotować w ramach "pakietu startowego" przy kupnie Pajero II? Co należy wymienić od razu?
Jakie są koszty ubezpieczenia OC takiego łazika?
Na co zwrócić uwagę przy jego kupnie?

Dziękuję tym, którzy byli na tyle cierpliwi aby przeczytać mój poemat i dziękuję z góry za wszystkie komentarze i odpowiedzi.

Pozdrawiam!
 
 
bylet 
Mitsumaniak

Auto: Mazda CX-3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 47
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-12-2016, 09:00   

Cześć,

Cytat:
Czy Pajero II 2,5 td krótki to dobry wybór dla moich potrzeb?

Nie chcę niszczyć pomysłu, ale nie jestem pewien, czy do lawety nie jest wymagana kat. B+E. Lepiej sprawdź przed realizacją.

Cytat:
Czy samochód da radę pociągnąc na haku ok 2 t?

Jeśli chodzi o moc silnika to da radę, nawet słabszym i mniejszym Pininem, co prawda nie na haku tylko na holu ciągnąłem mniej więcej podobną masę bez problemu. Co do haka to ważne abyś miał odpowiedni hak zamontowany.

Cytat:
Na jakie koszty muszę się przygotować w ramach "pakietu startowego" przy kupnie Pajero II? Co należy wymienić od razu?

Wszystko zależy jaki budżet na samo auto chcesz przeznaczyć. Warto zwrócić uwagę na stan ramy, napędów i zbiornika, gdyż ich remont pochłonie zdecydowanie najwięcej. Standard do wymiany to płyny silnik, skrzynia, napędy i chłodnica, komplet filtrów, oczywiście rozrząd i ewentualnie pozostałe paski oraz regulacja luzu zaworowego + uszczelka pokrywy zaworów. Jak sam to zrobisz to koszta zamkną się w około 700-1000zł. Z racji wieku i przeznaczenia auta mogą dojść jakieś tuleje w zawieszeniu, wtedy polecam jakieś poliuretanowe około 300-450zł komplet na przód i tył, zależnie od firmy. Reszta zależy od stanu kupowanego auta.

Cytat:
Jakie są koszty ubezpieczenia OC takiego łazika?

Z tym niewiele pomogę, gdyż mam jeszcze ubezpieczenie opłacone przez poprzedniego właściciela.

Cytat:
Na co zwrócić uwagę przy jego kupnie?

Jak wyżej rama, napędy i zbiornik są najważniejsze, a i sztuki z importu mogą być ściągane jako ciężarowe 2 osobowe, żeby ominąć akcyzę 18,6% za auto o pojemności powyżej 2l, reszta to jak przy kupnie każdego innego auta.

Pozdrawiam.
 
 
Peter_CTR 
Nowy Forumowicz

Auto: E5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2016
Posty: 6
Skąd: WB
Wysłany: 03-12-2016, 12:15   

bylet, wielkie dzieki za info! Tak, bez kategorii B+E raczej sie nie obejdzie... Slyszalem ze przy dwuosiowej lawecie prawko takiej kategorii to must have. Coz, czeka mnie nauka jazdy.
Dziękuję za wszystkie wytyczne. Moim kryterium przy poszukiwaniu samochodu bedzie zatem rama, blacharka i napedy. Zaczynam sie rowniez zastanawiac nad silnikiem 2,8 i przegladam rowniez wersje "dlugie". Skoro prawko musi byc to masa juz nie ma znaczenia. Budzet jakiego nie chcialbym przekroczyc to 15k.

PS czy masz na mysli zbiornik paliwa?
 
 
bylet 
Mitsumaniak

Auto: Mazda CX-3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 47
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-12-2016, 13:11   

Tak na myśli miałem zbiornik paliwa, z racji wieku potrafią być skorodowane na wylot i przy zatankowaniu powyżej połowy będzie się powoli ropa przelewała. Oczywiście można go wymienić, ale to dodatkowe koszta. Co do kwoty to powinno się udać zmieścić w 15K, ale bez dłubania się i tak nie obejdzie. Powodzenia w zdawaniu kolejnej kategorii i szukaniu odpowiedniego auta.
 
 
dyzioo 
Forumowicz
Pozdro600

Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 132
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-01-2017, 00:47   

Czesc.
Nie wiem czy juz kupiłęs czy nie, ale powiem z autopsji:
Mam 3d 2.5 Td, i ciągnałem przyczepe 2 osiowa i na niej mialem około dwie tony ładunku.
I powiem że ciężko było ruszyć, a jeszcze ciężej zahamować. Wiec lancerkiem na lawecie moze byc nie za kolorowo.. chyba ze w koło komina.... Więc od razu szukaj 2.8.. ma 25 koni wiecej...
Pozdro600
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 13-01-2017, 11:53   

Dopuszczalna masa samochodu ➕ dopuszczalna masą przyczepy nie może przekraczać 3.5t. Na zwykle B można jeździć lawetą 2osiową o ile spełnia sie powyższe. Swoja drogą pininem 1.8 ciągnąłem lawetę z galaxy i to po białym😈
_________________
2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.