Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zawieszenie
Autor Wiadomość
uppercut 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 3.0 V6 1991r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-12-2016, 15:38   zawieszenie

Witam po raz kolejny. Chciałbym zaczerpnąć Waszej opinii w sprawie zawieszenia :) . Po okresie zimowym oddaję auto na konserwacje ramy i przy okazji chciałem ogarnąć całe zawieszenie. Wiem, że tematów na tym forum było mnóstwo i "wystarczy poszukać" ale od szukania i czytania, łeb pęka i człowiek mniej wie niż wiedział, tak samo jest w tym przypadku. Chodzi mi o porównania kolegów co np. przechodzili z takiego na takie i faktycznie odczuwali różnice i mają pogląd. Auto posiadam od miesiąca i zawiecha jest tak zajechana, że wrzuciłbym cokolwiek i pięknie by chodziło, ale chciałbym zrobić to już raz a dobrze. Dodam, że autem śmigam przeważnie po asfalcie gdyż latam nim na co dzień ale weekendowo ląduję w lesie, bez większego katowania w ciężkim terenie (dojazdy). Domyślnie chciałem wrzucić poliuretan no i amortyzatory sam nie wiem jakie, czy iron man faktycznie jest do dupy względem ome ? nie chciałbym też wydawać nie wiadomo jakiej fortuny przy okazji :P ? POZDRAWIAM :)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 19-12-2016, 18:01   

Są też inne amortyzatory i sprężyny ->> ja mam LOVELLS. Samochód jest ostro turystycznie dociążony a i w terenie też dobrze się sprawują. Zawieszenie mam zliftowane. Polibusze są OK, mam zamontowane :) Aczkolwiek słyszałem też negatywne opinie :/ Moje polibusze od 6 lat sprawują się bez zarzutu. Trzeba tylko kupować u sprawdzonego producenta . Jesli masz w planie coś "wieszać" na samochodzie ( wyciagarki, wzmocnienia itp itd ) to najpierw powieś a potem dobieraj zawieszenie bo może trzeba będzie większe niż dedykowane do Twojego samochodu.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
uppercut 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 3.0 V6 1991r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-12-2016, 18:39   

Witam szanownego kolegę. Tak wiem, że są inne dużo czytałem ale głowa "przepełniona" :P (taki przykład tylko dałem). Czyli mówisz, że jesteś zadowolony ze swoich ? a wcześniej miałeś jakieś inne i możesz stwierdzić, że z chwilą kiedy je wyeksploatujesz założysz te same ? A co do liftowania jaka jest korzyść z tego płynąca ? Nie wiem czy w ogóle chce to robić... Opony mam 31 chciałem 33 ale stwierdziłem, że po co mi to, więc z liftu zrezygnowałem... ale czy można zmieniać zawieszenie nie robiąc liftu albo czy może zmieniać zawias szkoda go nie zrobić... hmmmm
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 19-12-2016, 20:59   

uppercut napisał/a:
i możesz stwierdzić, że z chwilą kiedy je wyeksploatujesz założysz te same ?
jasne że tak :)
uppercut napisał/a:
A co do liftowania jaka jest korzyść z tego płynąca ?
na dobrą sprawę wygląd. Najniżej umiejscowiony punkt, gruszka tylnego mostu, i tak pozostanie na tej samej wysokości od podłoża :/ Można bez problemu zainstalować opony 32" , 33" to ... rożnie bywa i mogą obcierać. Jedno co pewne to w baku przy tych większych szybciej ubywa :/ Ale... ale na oponach właśnie można zwiększyć prześwit samochodu tylko czy warto ?? Różnica w wysokościach pomiędzy 32" a 33" wynosi 1/2 z 1" czyli 1,25 a wymiana łożysk może być częstsza :( Ja zrezygnowałem z 33", mam 32" ale czasami te 1,25 robi dużą różnicę :) Mocniejsze twardsze zawieszenie pozwala na bardziej bezstresowe jeżdżenie po terenie ale jest mniej komfortowe na czarnym.
uppercut napisał/a:
weekendowo ląduję w lesie
legalnie ??? toś szczęśliwiec jesteś :) A może zasmakujesz w dalekich wyprawach i wtedy bagaż, ciężar, może, przy słabym zawieszeniu, dobijać na rożnych Europejskich czy tez Światowych wyjazdach
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
uppercut 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 3.0 V6 1991r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-12-2016, 21:59   

jawaldek napisał/a:
Mocniejsze twardsze zawieszenie pozwala na bardziej bezstresowe jeżdżenie po terenie ale jest mniej komfortowe na czarnym.
No to rozumiem, że jednak do jazdy codziennej gdzie przeważa czarne zbyt twarde będzie to zawieszenie ? Co do opon, oczywiście kuszą duże ale czy komfort jazdy nie zmienia się za bardzo ? nie wiem nie ściąga, kołysze itp. ? może śmiesznie to brzmi co piszę ale pajero to pierwsze 4x4 w własnym posiadaniu (wcześniej osobówki) i nie mam zielonego pojęcia jak auto sprawuje się na tak dużych kołach wszystkiego doświadczam praktycznie po raz pierwszy... wiedzę mam ale tylko i wyłącznie teoretyczną...
jawaldek napisał/a:
legalnie ??? toś szczęśliwiec jesteś :)

Oczywiście, że tak !! :D Mieszkam w pobliżu takich terenów, że dojazd do lasu odbywa się przez las :P
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 19-12-2016, 22:45   

uppercut napisał/a:
Co do opon, oczywiście kuszą duże ale czy komfort jazdy nie zmienia się za bardzo ? nie wiem nie ściąga, kołysze itp. ?
no nie :) prawidłowa zbieżność sprawę załatwia :) może się zdarzyć prowadzenie w asfaltowych koleinach ale to dotyczy każdego samochodu :) Zaczynamy robić OT ale admin wybaczy nam to bo tak już w rozmowie jest :) Opony szosowe, opony AT, opony MT->> każda inaczej się zachowuje i na inny teren. I tu z tego co opisujesz, gdzie jeździsz to bym brał pod rozwagę opony AT bo i czarne i teren :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
uppercut 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 3.0 V6 1991r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-12-2016, 11:06   

Okej wszystko o oponach już wiem :P ale wracając do tematu.
jawaldek napisał/a:
Mocniejsze twardsze zawieszenie pozwala na bardziej bezstresowe jeżdżenie po terenie ale jest mniej komfortowe na czarnym.
Czyli rozumie, że LOVELLS który zaproponowałeś + polibusze jest twarde i w terenie przyjemnie a na czarnym mniejszy komfort ? To jak to wypośrodkować ?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 20-12-2016, 13:38   

uppercut napisał/a:
Czyli rozumie, że LOVELLS który zaproponowałeś + polibusze jest twarde i w terenie przyjemnie a na czarnym mniejszy komfort ? To jak to wypośrodkować ?
dobrać odpowiednio parametrami do tego co oczekujesz :) Najrozsądniej jest zadzwonić do przedstawiciela i podpowie :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
uppercut 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 3.0 V6 1991r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-12-2016, 14:07   

Okej tak też uczynię !! dziękuję serdecznie za pomoc :) Jeszcze na koniec ostatnie pytanie jeśli jest twardo to dlaczego źle jeździ się po czarnym ? Wszystkie auta sportowe są na maxa sztywne i lata się dobrze w 4x4 to tak nie działa ?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 20-12-2016, 17:38   

uppercut napisał/a:
Wszystkie auta sportowe są na maxa sztywne i lata się dobrze w 4x4 to tak nie działa ?
chodzi głównie o to aby opony nie traciły kontaktu z asfaltem czyli każdy dołek ->> opony potrafią stłumić. Przez śpiącego policjanta w 70% jadę nie zwalniając :oops: W terenie nie masz trampoliny :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.