zawieszenie |
Autor |
Wiadomość |
uppercut
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6 1991r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2016 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-12-2016, 15:38 zawieszenie
|
|
|
Witam po raz kolejny. Chciałbym zaczerpnąć Waszej opinii w sprawie zawieszenia . Po okresie zimowym oddaję auto na konserwacje ramy i przy okazji chciałem ogarnąć całe zawieszenie. Wiem, że tematów na tym forum było mnóstwo i "wystarczy poszukać" ale od szukania i czytania, łeb pęka i człowiek mniej wie niż wiedział, tak samo jest w tym przypadku. Chodzi mi o porównania kolegów co np. przechodzili z takiego na takie i faktycznie odczuwali różnice i mają pogląd. Auto posiadam od miesiąca i zawiecha jest tak zajechana, że wrzuciłbym cokolwiek i pięknie by chodziło, ale chciałbym zrobić to już raz a dobrze. Dodam, że autem śmigam przeważnie po asfalcie gdyż latam nim na co dzień ale weekendowo ląduję w lesie, bez większego katowania w ciężkim terenie (dojazdy). Domyślnie chciałem wrzucić poliuretan no i amortyzatory sam nie wiem jakie, czy iron man faktycznie jest do dupy względem ome ? nie chciałbym też wydawać nie wiadomo jakiej fortuny przy okazji ? POZDRAWIAM |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-12-2016, 18:01
|
|
|
Są też inne amortyzatory i sprężyny ->> ja mam LOVELLS. Samochód jest ostro turystycznie dociążony a i w terenie też dobrze się sprawują. Zawieszenie mam zliftowane. Polibusze są OK, mam zamontowane Aczkolwiek słyszałem też negatywne opinie :/ Moje polibusze od 6 lat sprawują się bez zarzutu. Trzeba tylko kupować u sprawdzonego producenta . Jesli masz w planie coś "wieszać" na samochodzie ( wyciagarki, wzmocnienia itp itd ) to najpierw powieś a potem dobieraj zawieszenie bo może trzeba będzie większe niż dedykowane do Twojego samochodu. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
uppercut
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6 1991r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2016 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-12-2016, 18:39
|
|
|
Witam szanownego kolegę. Tak wiem, że są inne dużo czytałem ale głowa "przepełniona" (taki przykład tylko dałem). Czyli mówisz, że jesteś zadowolony ze swoich ? a wcześniej miałeś jakieś inne i możesz stwierdzić, że z chwilą kiedy je wyeksploatujesz założysz te same ? A co do liftowania jaka jest korzyść z tego płynąca ? Nie wiem czy w ogóle chce to robić... Opony mam 31 chciałem 33 ale stwierdziłem, że po co mi to, więc z liftu zrezygnowałem... ale czy można zmieniać zawieszenie nie robiąc liftu albo czy może zmieniać zawias szkoda go nie zrobić... hmmmm |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-12-2016, 20:59
|
|
|
uppercut napisał/a: | i możesz stwierdzić, że z chwilą kiedy je wyeksploatujesz założysz te same ? | jasne że tak uppercut napisał/a: | A co do liftowania jaka jest korzyść z tego płynąca ? | na dobrą sprawę wygląd. Najniżej umiejscowiony punkt, gruszka tylnego mostu, i tak pozostanie na tej samej wysokości od podłoża :/ Można bez problemu zainstalować opony 32" , 33" to ... rożnie bywa i mogą obcierać. Jedno co pewne to w baku przy tych większych szybciej ubywa :/ Ale... ale na oponach właśnie można zwiększyć prześwit samochodu tylko czy warto ?? Różnica w wysokościach pomiędzy 32" a 33" wynosi 1/2 z 1" czyli 1,25 a wymiana łożysk może być częstsza Ja zrezygnowałem z 33", mam 32" ale czasami te 1,25 robi dużą różnicę Mocniejsze twardsze zawieszenie pozwala na bardziej bezstresowe jeżdżenie po terenie ale jest mniej komfortowe na czarnym. uppercut napisał/a: | weekendowo ląduję w lesie | legalnie ??? toś szczęśliwiec jesteś A może zasmakujesz w dalekich wyprawach i wtedy bagaż, ciężar, może, przy słabym zawieszeniu, dobijać na rożnych Europejskich czy tez Światowych wyjazdach |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
uppercut
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6 1991r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2016 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-12-2016, 21:59
|
|
|
jawaldek napisał/a: | Mocniejsze twardsze zawieszenie pozwala na bardziej bezstresowe jeżdżenie po terenie ale jest mniej komfortowe na czarnym. | No to rozumiem, że jednak do jazdy codziennej gdzie przeważa czarne zbyt twarde będzie to zawieszenie ? Co do opon, oczywiście kuszą duże ale czy komfort jazdy nie zmienia się za bardzo ? nie wiem nie ściąga, kołysze itp. ? może śmiesznie to brzmi co piszę ale pajero to pierwsze 4x4 w własnym posiadaniu (wcześniej osobówki) i nie mam zielonego pojęcia jak auto sprawuje się na tak dużych kołach wszystkiego doświadczam praktycznie po raz pierwszy... wiedzę mam ale tylko i wyłącznie teoretyczną...
jawaldek napisał/a: | legalnie ??? toś szczęśliwiec jesteś |
Oczywiście, że tak !! Mieszkam w pobliżu takich terenów, że dojazd do lasu odbywa się przez las |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-12-2016, 22:45
|
|
|
uppercut napisał/a: | Co do opon, oczywiście kuszą duże ale czy komfort jazdy nie zmienia się za bardzo ? nie wiem nie ściąga, kołysze itp. ? | no nie prawidłowa zbieżność sprawę załatwia może się zdarzyć prowadzenie w asfaltowych koleinach ale to dotyczy każdego samochodu Zaczynamy robić OT ale admin wybaczy nam to bo tak już w rozmowie jest Opony szosowe, opony AT, opony MT->> każda inaczej się zachowuje i na inny teren. I tu z tego co opisujesz, gdzie jeździsz to bym brał pod rozwagę opony AT bo i czarne i teren |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
uppercut
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6 1991r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2016 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-12-2016, 11:06
|
|
|
Okej wszystko o oponach już wiem ale wracając do tematu. jawaldek napisał/a: | Mocniejsze twardsze zawieszenie pozwala na bardziej bezstresowe jeżdżenie po terenie ale jest mniej komfortowe na czarnym. | Czyli rozumie, że LOVELLS który zaproponowałeś + polibusze jest twarde i w terenie przyjemnie a na czarnym mniejszy komfort ? To jak to wypośrodkować ? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-12-2016, 13:38
|
|
|
uppercut napisał/a: | Czyli rozumie, że LOVELLS który zaproponowałeś + polibusze jest twarde i w terenie przyjemnie a na czarnym mniejszy komfort ? To jak to wypośrodkować ? | dobrać odpowiednio parametrami do tego co oczekujesz Najrozsądniej jest zadzwonić do przedstawiciela i podpowie |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
uppercut
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6 1991r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2016 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-12-2016, 14:07
|
|
|
Okej tak też uczynię !! dziękuję serdecznie za pomoc Jeszcze na koniec ostatnie pytanie jeśli jest twardo to dlaczego źle jeździ się po czarnym ? Wszystkie auta sportowe są na maxa sztywne i lata się dobrze w 4x4 to tak nie działa ? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-12-2016, 17:38
|
|
|
uppercut napisał/a: | Wszystkie auta sportowe są na maxa sztywne i lata się dobrze w 4x4 to tak nie działa ? | chodzi głównie o to aby opony nie traciły kontaktu z asfaltem czyli każdy dołek ->> opony potrafią stłumić. Przez śpiącego policjanta w 70% jadę nie zwalniając W terenie nie masz trampoliny |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
|