Problem z R/D LOCK-iem |
Autor |
Wiadomość |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 15-09-2009, 17:53 Problem z R/D LOCK-iem
|
|
|
Witam wszystkich. Kupiłem Pajero II które jest wyposażone w blokadę tylnego mechanizmu różnicowego... Jednak po załączeniu blokady ( słychać silniczek pracujący przez kilka sekund i na desce pali się kontrolka na stałe ) nie działa w praktyce... Podpinałem linką samochód pod drzewo i wylewałem wodę pod koła i nie kręcą mi się oba koła... Co jest nie tak ? Jaki jest koszt części składających się na blokadę ? Jakie są najczęstsze usterki blokady ? |
|
|
|
 |
73dar
Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero 2.8td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 61 Skąd: masyw Ślęży
|
Wysłany: 15-09-2009, 19:57
|
|
|
Nie wiem czy mam racje, ale żeby blokada zadziałała to trzeba zapiąć co najmniej 4hlc, jezeli nie zapiołeś napędu blokada chyba nie zadziała. Pewien tego nie jestem, sa na tym forum mądrzejsi i na pewno się wypowiedzą. Poza tym dosć orginalny sposób na sprawdzenie, ja bym na to nie wpadł. |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-09-2009, 20:07
|
|
|
Wiele razy było o tym na forum... Poszukaj a znajdziesz.
Ale by zapiąć blokadę trzeba 4HLc lub 4LLc. Jednak jak kolega mówi, że słyszy silniczek to włącza w taki właśnie sposób. |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 15-09-2009, 20:54
|
|
|
Biegi terenowe włączam... nie o to chodzi jak włączyć blokadę tylko co mogło się popsuć bo jest zepsuta na 100 % silniczek pracuje ale nie załącza się... jaki jest koszt tych części składających się na blokadę. Może macie jakieś foto z rozebranego mostu jak to wygląda w środku ? |
|
|
|
 |
73dar
Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero 2.8td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 61 Skąd: masyw Ślęży
|
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-09-2009, 10:03
|
|
|
 |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-09-2009, 10:07
|
|
|
Dziwne, ze kontrolka sie pali. Jesli silnik robi to mechanizm zalacznia dziala. Czy podczas zalaczania i rozlaczania kontrolka mruga? |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 20-09-2009, 23:11
|
|
|
kontrolka od blokady mruga w trakcie działania silniczka a po chwili pali się światłem stałym... |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 20-09-2009, 23:27
|
|
|
rogal16-91 napisał/a: | kontrolka od blokady mruga w trakcie działania silniczka a po chwili pali się światłem stałym... |
O ile się załączy.
Kontrolka miga do puki nie zaskoczy blokada, Silniczek może przestać już kręcić, a kontrolka może dalej mrugać.
[ Dodano: 20-09-2009, 23:28 ]
po za tym tam silniczek jest w kompresorku, który zapina blokadę. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 09-11-2009, 22:33
|
|
|
dzięki za schemacik jeżeli ktoś by wiedział które części odpowiadają za blokowanie mostu ( na schemacie ) może ktoś już naprawiał taką blokadę ? jak to zrobić ? co mogło się popsuć ? blokada jest mi potrzebna a nowy most kosztuje ok 1000 zł i trochę roboty jeszcze... a blokada np firmy ARB to już komiczna suma i jeszcze kompresor do tego... pomóżcie
[ Dodano: 11-11-2009, 16:24 ]
A może mój kompresor słabo daje ciśnienie ? jakie powinno być ciśnienie powietrza i jak sprawdzić jakie ma mój kompresor ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
mazy
Nowy Forumowicz
Auto: V6 3,0 SS `93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 1 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 20-11-2009, 20:03
|
|
|
Witam - podpinam się pod ten temat bo mam problem związany z blokadą tylnego mostu w swieżo zakupionym Pojero II z 93r V6 3.0 - po załączeniu blokady słychać kompresorek/kontrolka miga a efektu nie ma. Pokukałem i znalazłem przewód powietrzny z kompresora do ....no właśnie do nikąd. Gdzie mam szukać krócca na obudowie mostu. Jak rozróżnić mosty z/bez blokady ? Być może poprzedni właściciel zżenił jakiegoś szczepa i zamontował most bez blokady o ile jest to możliwe.
Pozdrawiam - Świeżak bez doświadczenia |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 22-11-2009, 11:00
|
|
|
po prawej stronie mostu tylnego na godzinie 2 mniej więcej jest taki ogonek do którego powinien być przymocowany przewód od kompresora i chyba jeszcze jakieś kabelki od czujnika. zrobił bym zdjęcie ale nie mam akurat teraz aparatu |
_________________
 |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 26-12-2009, 20:09
|
|
|
Ja napisze tyle co wiem mioałem ten problem wcześniej ale u mnie nie było reakcji ze strony samochodu po naciśnięciu przycisku więc rozebrałem najpierw czujnik załączenia blokady działa jak bolec czy wsunięty czy wysunięty załączona/wyłączona, czujnik okazał się oki bo na sucho ruszając go kontrolka gasła zapalała sie
sprawa następona silnikczek sprężonego powietrza podłączyłem na kerótko działał ale blokada nie załączała sie (chyba bo kontrolka nie zapałała się a efekt końcowy podam za chwile) postanowiłem srawdzić szczelność przewodu powietrza sprężonego i przedm,uchać go z brudu (zapomniałem odpiąć od mostu) i niestety po zapodaniu na wężyk 8 atmosfer przepchnąłem poduszkę od blokady na drugą steronę i szpera na 100% caŁY CZAS. po przejechaniu jakieś 100km miałem mostr do wymiany ponieważ po rozebraniu mostu udało mi się zrobić brak blokady (czyli działajkący mechanizm różnicowy ) ale wył już tak że nie szło wytrzymać (jak w autobusie) ząbki od głowki w zasadzie brak ząbków powodował to że nie mogłem mieć już blokady. po wymianie główki podobno miało wszystko działać ale niestety autko sprzedałem a kupiłem drugą pajerke w której diff lock działa (ale używam tego w.....) blokada na 100 wypraw pomogła mi dwa razy ale wtedy kiedy wpakowałem się w coś takiego że nigdy bym tam bez asekurachji nie wjechał, a mając pomoc kogoś innego blokada Ci się raczej nie przyda. Ale wiem ja też lubię jak coś jest to ma działać, choć nie używam.
ufff może choć troche pomogłem i powodzenia
[ Dodano: 26-12-2009, 20:12 ]
a zapomniałem dodać cisnienie na silnikczku to znikome jakieś 0,5 do 1 atmosfery a skoro u ciebie czujnik pokazuje że załączył blokade to poduszka trochę przepchnięta ale
1. albo niewystarczająco
2. albo ząbki wytarte że nie dochodzą do drugich odpowiednio
a i jeszcze jedno nie znam się na tym poprostu piszę to co wiem a wiem to raptem w 20% i nie jestem tego pewien pisałem tyle by chociaż trochę pomóc:) |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 27-12-2009, 14:00
|
|
|
[ Dodano: 27-12-2009, 14:03 ]
jabol66 napisał/a: | blokada na 100 wypraw pomogła mi dwa razy ale wtedy kiedy wpakowałem się w coś takiego że nigdy bym tam bez asekurachji nie wjechał, a mając pomoc kogoś innego blokada Ci się raczej nie przyda. Ale wiem ja też lubię jak coś jest to ma działać, choć nie używam |
Nie masz racji kolego blokada jest bardzo pomocna-gdy ja zalaczysz to obydwa kola tylnego mosto ciagna Ci na 100%,a bez blokady niekoniecznie A przeciez wiadomo ze co dwa to nie jeden |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 27-12-2009, 15:11
|
|
|
Powiem Tak z tym co napisałeś zgadzam się ale najczęściej pomaga Ci się to szybciej zakopać. Z własnego doświadczenia wiem że po grząskim terenie jeżdze częściej na 4 koła ale z włączonym międzyosiowym mechanizmem różnicowym (dalej zajade). Chociaż nie mówie że te dwie blokady są niepotrzebne (czasem hjest dużonlepiej z nimi ale to jakieś 10% przypadków, oprzynajmniej dla mnie. |
|
|
|
 |
|