Aparat zapłonowy,świece,kable |
Autor |
Wiadomość |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 14-05-2011, 23:14 Aparat zapłonowy,świece,kable
|
|
|
witam
1 Ostatnio zmieniałem świece , w instrukcji są :
Denso W16EPR-11
Ja założyłem W16EPR-U11 .
Ma to jakieś znaczenie ?
2 Zmieniłem też kable na Seiwa (made in japan) teraz
przy aparacie zapłonowym u góry na dwóch kablach są ukłucia (kilka)
tak jakby ktoś szpilką kłuł jak zakładałem to raczej ich nie było .
Podejrzewam przebicie do maski , na tyle małe na razie że normalnie silnik chodzi .
Po ciemku nie widać iskier a przy zamkniętej masce trudno wsadzić głowe pod maskę
Zaizolowałem tam .
3 Zajrzałem jak wygląda kopułka i palec , palec był czarny więc pare razy przetarłem
papierem ściernym i jest ok , na kopułce też już jest przeszlifowane ale wypalenia były większe .
Palec nie mam pojęcia jak się zdejmuje ale chyba nie ma sensu wymieniać
ale kopułkę może lepiej wymienić ?
Ogólnie nie miałem żadnych problemów z działaniem silnika chociaż wydawało mi się że czasem szarpnął przy ruszaniu ale wolałem mieć wszystko ok ,podobno jak sie nie dba o te rzeczy to aparat zapłonowy cewka po dupie dostaje .
pozdrawiam |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-05-2011, 09:22
|
|
|
krzysieg napisał/a: | 1 Ostatnio zmieniałem świece , w instrukcji są :
Denso W16EPR-11
Ja założyłem W16EPR-U11 .
Ma to jakieś znaczenie ? |
Technologia U-Groove to rewolucyjne rozwiązanie, które daje większy płomień podczas zapłonu dzięki specjalnemu rowkowi w kształcie litery U, który znajduje się z wewnętrznej strony elektrody bocznej.
http://img.bazarek.pl/395...29da57e23f2.jpg
krzysieg napisał/a: | 2 Zmieniłem też kable na Seiwa (made in japan) teraz
przy aparacie zapłonowym u góry na dwóch kablach są ukłucia (kilka)
tak jakby ktoś szpilką kłuł jak zakładałem to raczej ich nie było .
Podejrzewam przebicie do maski , na tyle małe na razie że normalnie silnik chodzi .
Po ciemku nie widać iskier a przy zamkniętej masce trudno wsadzić głowe pod maskę
Zaizolowałem tam . |
Jak już to użyłbym silikonu, zwykła izolacja zamoknie i jeszcze pogorszy sprawę.
[ Dodano: 15-05-2011, 09:27 ]
krzysieg napisał/a: | 3 Zajrzałem jak wygląda kopułka i palec , palec był czarny więc parę razy przetarłem
papierem ściernym i jest ok , na kopułce też już jest przeszlifowane ale wypalenia były większe .
Palec nie mam pojęcia jak się zdejmuje ale chyba nie ma sensu wymieniać
ale kopułkę może lepiej wymienić ?
|
Palec jeżeli nie jest opalony to będzie spełniał swoje zadanie, chyba, że ma przebicie i będzie przebijał do wałka na którym jest osadzony. Kopułka - jak ma połączenie z palcem za pomącą blaszki sprężynującej to sprawdź czy ma prawidłowe odgięcie i po założeniu będzie dotykał do palca. Sprawdza się ro za pomocą odrobiny smaru. Jak kopułka ma grafit na sprężynce to sprawdź czy się wysuwa z gniazda i czy nie jest wytarty.
[ Dodano: 15-05-2011, 09:29 ]
krzysieg napisał/a: | Ogólnie nie miałem żadnych problemów z działaniem silnika chociaż wydawało mi się że czasem szarpnął przy ruszaniu ale wolałem mieć wszystko ok ,podobno jak się nie dba o te rzeczy to aparat zapłonowy cewka po dupie dostaje . |
Zamiast wydawać kilka setek można wydać jedną i dać na sprawdzenie układu zapłonowego do elektryka, dobry fachowiec określi jakie elementy układu są już zużyte lub są na wykończeniu. Ale przezorny zawsze...
Pozdrawiam. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 28-04-2014, 16:29
|
|
|
Witam
Po tym jak pisałem ten temat wymieniłem kopułkę
YEC made in Japan .
OK 15.000KM na niej zrobiłem , ostatnio zajrzałem do środka bo parę razy
mi szarpnął jakby nie było iskry.... styki w kopułce są białe utlenione .
Zdrapałem to nożykiem , średnica na pewno się pomniejszyła ...
Czy są jakieś porządne kopułki ze stykami lepszymi niż aluminiowe ,
chociaż miedziane ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
mechanior
Forumowicz
Auto: colt 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 51 Skąd: lublin
|
Wysłany: 08-06-2014, 09:09
|
|
|
15000 tys. na kopułce to nic wytrzymuje perę razy więcej.To co starłeś to tlenki aluminium.
Ja to robię co 10000-13000 tys.km.Oczyszczam pędzlem ,odtłuszczam dyktą.Ja nie spotkalem do colta 1.3 kopułek z element. miedzianymi są one na pewno lepsze |
_________________ mechanior |
|
|
|
 |
mlodam
Mitsumaniak żółta pszczółka

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 07 Paź 2012 Posty: 996 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-09-2014, 14:17
|
|
|
A jak nie szarpie tylko traci na starcie moc?
Cos tak jakby wilgoc sie w przewody dostala? Zakladam ze to pora wymiany przewodow i świec.Ostatnio zmienialam na NGK i 2 lata latały.
Wypadałoby teraz stestować innego producenta |
_________________ "Przez Pierwsze 10sekund od startu jestem wolna! Nie ma nic :ani przeszłośći, ani przyszłośći- liczy się tylko ta chwila , ten moment... wszystko inne znika!" |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 14-09-2014, 18:28
|
|
|
Świece kup Denso W16TT .
Przewody i kopułkę mam stare oryginalne .
Przewody muszą mieć odpowiednią rezystancję 8-12 k.Ohm zależnie od długości
mam pomierzone dokładnie ale kartkę zostawiłem w garażu
Nie mogą mieć przebić czyli nie powinny przeskakiwać iskry z przewodów do części metalowych - widoczne przy zapalonym silniku po ciemku ,żadnych nakłuć otarć itp . |
_________________
 |
|
|
|
 |
mlodam
Mitsumaniak żółta pszczółka

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 07 Paź 2012 Posty: 996 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-09-2014, 20:25
|
|
|
krzysieg napisał/a: | Świece kup Denso W16TT .
Przewody i kopułkę mam stare oryginalne .
Przewody muszą mieć odpowiednią rezystancję 8-12 k.Ohm zależnie od długości
mam pomierzone dokładnie ale kartkę zostawiłem w garażu
Nie mogą mieć przebić czyli nie powinny przeskakiwać iskry z przewodów do części metalowych - widoczne przy zapalonym silniku po ciemku ,żadnych nakłuć otarć itp . |
wyprobuje |
_________________ "Przez Pierwsze 10sekund od startu jestem wolna! Nie ma nic :ani przeszłośći, ani przyszłośći- liczy się tylko ta chwila , ten moment... wszystko inne znika!" |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 14-09-2014, 22:18
|
|
|
Nie sprawdziłem jaki masz silnik 1.3 ?
Do 1.3 Denso W16TT
Do 1.6 - Denso K20PR-U11 lub zastąpione nowszymi Denso K20TT . |
_________________
 |
|
|
|
 |
seven9
Nowy Forumowicz

Auto: (byl) Shogun 3.2 '06
Kraj/Country: UK
Dołączył: 29 Sie 2016 Posty: 30 Skąd: pl
|
Wysłany: 04-12-2016, 22:52
|
|
|
Witam,
W moim Colcie 1.3 klucz do świec 16-tka nie wchodzi do otworu. Czy ta świeca jest na klucz 14 czy mój klucz jakiś gruby? |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 06-12-2016, 20:34
|
|
|
seven9 napisał/a: | Witam,
W moim Colcie 1.3 klucz do świec 16-tka nie wchodzi do otworu. Czy ta świeca jest na klucz 14 czy mój klucz jakiś gruby? |
Tam są klasyczne świece 21mm nie 16 .
Nie kupuj marketowego łamanego klucza za 10 zł. |
_________________
 |
|
|
|
 |
seven9
Nowy Forumowicz

Auto: (byl) Shogun 3.2 '06
Kraj/Country: UK
Dołączył: 29 Sie 2016 Posty: 30 Skąd: pl
|
Wysłany: 06-12-2016, 21:07
|
|
|
Klucza 21 mm tym bardziej bym nie włożył. Sklepy internetowe mówią, że świece do mojego Colta są na klucz 16. Moja nasadka wygląda tak:
Zawsze pasowała do każdego auta jakie wcześniej miałem. Coś jest chyba przekombinowane z tym moim silnikiem. Może rocznik 2003 miał jakieś zmiany w tym silniku i dawali 14tki świece? Zmierzyłem średnice otworu i jest 21 mm. Moja nasadka ma ok 22 mm na zewnatrz. Nic nie rozumiem. A może jednak są nasadki 16tki nieco węższe od mojej.
[edit] okazuje się, że są nasadki cienkościenne 16mm o średnicy zewn < 20 mm, np.
http://allegro.pl/nasadka...6541211207.html |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 07-12-2016, 23:38
|
|
|
Nie zwróciłem uwagi na rocznik .
Ja mam 2000r. i jeszcze stary silnik 75km ,12V , zwykłe świece klucz 21mm .
W Twoim powinno być 82km , 16 V , na pewno inny pasek rozrządu i
fajko-cewki zamiast zwykłych kabli WN jak u mnie .
Suwmiarka nie wejdzie ale nałóż coś dopasowanego na świece chociażby zwinięty papier
wyjmij zmierz i tyle .
Poszukaj na necie katalogu na stronie producenta świec najlepiej Denso ewentualnie Ngk
i dobierz do swojego auta , zamów odpowiednie i wymień
Mam znacznie inny silnik,tego nie znam , więcej nie pomogę ... |
_________________
 |
|
|
|
 |
seven9
Nowy Forumowicz

Auto: (byl) Shogun 3.2 '06
Kraj/Country: UK
Dołączył: 29 Sie 2016 Posty: 30 Skąd: pl
|
Wysłany: 08-12-2016, 14:32
|
|
|
Ta cienkościenna nasadka z Hansa rozwiązała problem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-12-2016, 07:27
|
|
|
krzysieg, jak masz w swoim świece na klucz 21 to ktoś Ci wkręcił nieodpowiednie świece. Już od lat 80-tych stosowane są świece na klucz 16, tymbardziej w japończykach. Ostatnio świece na klucz 21 widziałem w motorze WSK i Cinquecento 700... |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 09-12-2016, 19:25
|
|
|
Hugo napisał/a: | krzysieg, jak masz w swoim świece na klucz 21 to ktoś Ci wkręcił nieodpowiednie świece. Już od lat 80-tych stosowane są świece na klucz 16, tymbardziej w japończykach. Ostatnio świece na klucz 21 widziałem w motorze WSK i Cinquecento 700... |
Pierwsze świece to były jakieś beru które własnoręcznie wymieniłem na Denso W16EPR-U11 (wg. instrukcji) ,następne to Denso W16TT (które zastąpiły W16EPR) .
http://www.swiece-zaplono...o-w16epr-u.htmllink
Klucz którym odkręcałem mam pod ręką i jest na nim 21mm . |
_________________
 |
|
|
|
 |
|