[carizma 1.8GDI] Grzeje sie, brak ogrzewania |
Autor |
Wiadomość |
Rafaeii
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2016 Posty: 9 Skąd: z polski
|
Wysłany: 07-01-2017, 12:44 [carizma 1.8GDI] Grzeje sie, brak ogrzewania
|
|
|
Witam
Problem polega na tym że dzisiaj carisma przy -20*C (w nocy było -25) osiągnęła temperaturę po około 4 minutach jazdy po 10min wskazówka odchyliła sie bardziej w prawo na około 3/4.Drugi objaw to brak ogrzewania,węże od nagrzewnicy prawie zimne,górny wąż od chłodnicy gorący.
Jak myślicie możne to byc zamarznięta nagrzewnica czy możne pompa wody ?
Dodam ze 5000 km temu wymieniałem kompletny rozrząd SKF i był zalany świeży płyn chłodniczy KULER K2 do -35*C
W razie "W" można domagać sie wymiany pompy w ramach gwarancji? |
|
|
|
 |
xCrashx
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 90 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 07-01-2017, 15:29
|
|
|
Dziwne, ale faktycznie wygląda jak by zamarzł płyn. Po przejechaniu się i rozgrzaniu silnika wróciło wszystko do normy? Może przy wymianie źle został rozrobiony płyn z koncentratu, albo umyślnie go trochę "ochrzczono" ,aby trochę zaoszczędzić? Trudno powiedzieć co się stało, ale raczej nie jest temu winna pompa ,a sam płyn. Tak ja to widzę, ale może się mylę. |
|
|
|
 |
Rafaeii
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2016 Posty: 9 Skąd: z polski
|
Wysłany: 07-01-2017, 17:33
|
|
|
Powoli wróciłem do domu żeby nie przegrzać silnika, po powrocie weże od nagrzewnicy byly zimne i dalej nie było ogrzewania.Po upływe godziny lekko ją przegazowałem.Chciałem sprawdzic czy w węzach wzrasta cisnienie po dodaniu gazu,i wzrasta.I wtedy widocznie nagrzewnica sie odetkała.
Jest jeszcze jedna sprawa.
po gazowaniu na sniegu za tłumikiem była spora czarna plama,cos jak woda z sadzą. Czy takie cos jest normalne,dodam ze cari bierze 1l oleju na 5000km i ktos wyciął jej wczesnej katalizator.
Włany był gotowy płyn (nie koncentrat) |
|
|
|
 |
xCrashx
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 90 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 07-01-2017, 17:51
|
|
|
Myślę ,że mogła zamarznąć nagrzewnica i może chłodnica, przez nie biegną stosunkowo małe kanały i może złapało. Dlaczego tak się stało, gdy płyn był gotowy i nowy? Nie mam pojęcia. Ja mam stary płyn który muszę wymienić i nie zamarzł, tym bardziej nowy nie powinien. Litr oleju na 5000 km mieści się w tolerancji, podobno graniczną wartością jest litr na 1000 km choć dla mnie to już trochę za dużo. Czarna plama na śniegu za rurą nie jest normalnym objawem, choć nie jest też oznaką jakiejś awarii. Z racji ,że to gdi z bezpośrednim wtryskiem, mieszanka w cylindrze mogła nie zostać odpowiednio rozpylona i zmieszana z powietrzem, rozpylone paliwo mogło też się skroplić na ściankach zimnego cylindra przez co spaliło się w niewłaściwy sposób. Narazie bym nie panikował |
|
|
|
 |
duoma
Nowy Forumowicz
Auto: MSW '99 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 6 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 07-01-2017, 20:19
|
|
|
Miałem dziś to samo - i na 100% przymarzł płyn chłodniczy.
W lato awaryjnie dolewałem wody i chyba za bardzo rozcieńczyłem płyn.
Co do sadzy na śniegu w GDI to normalne, szczególnie na zimnym silniku ;D
1l/5000km to sporo, ale to nie jest jeszcze czas na remont. |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 08-01-2017, 10:09
|
|
|
Mnie bierze 0.5l na 15tyś. Sadze z rury to norma i nic niepokojącego,czasami bywała czarna chmura od ostrzejszej jazdy i po chwili ok,ponieważ zawór egr został oczyszczony. GDI są nazywane silnikami brudnymi. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-01-2017, 10:34
|
|
|
Możesz też mieć wlany jakiś kiepski olei i tez przez to może go więcej ubywać. Do tego silnika warto zalać jakiś syntetyki 5W30 lub nawet 5W40. |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 08-01-2017, 11:00
|
|
|
Mam Mobil półsyntetyk pół litry na 15tyś to uważam ok. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
Rafaeii
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2016 Posty: 9 Skąd: z polski
|
Wysłany: 08-01-2017, 21:09
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Możesz też mieć wlany jakiś kiepski olei i tez przez to może go więcej ubywać. Do tego silnika warto zalać jakiś syntetyki 5W30 lub nawet 5W40. |
Mam zalany własnie Mobil 5w30 fulsynt.. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-01-2017, 06:41
|
|
|
No to albo padły uszczelniacze zaworowe albo pierścienie olejowe, można to mniej więcej sprawdzić robiąc pomiar ciśnienia sprężania. |
|
|
|
 |
tadek55
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 09-01-2017, 08:06
|
|
|
Cześć, a sprawdzałeś termostat,
[ Dodano: 09-01-2017, 08:08 ]
Ale wygląda mi to na płyn |
_________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 |
|
|
|
 |
Rafaeii
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2016 Posty: 9 Skąd: z polski
|
Wysłany: 09-01-2017, 17:27
|
|
|
tadek55 napisał/a: | Cześć, a sprawdzałeś termostat,
[ Dodano: 09-01-2017, 08:08 ]
Ale wygląda mi to na płyn |
Już wszystko wróciło do normy,pisalem w 3 poście |
|
|
|
 |
|