[Cari 1.8 GDI] szarpanie |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek91
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 10 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 08-06-2013, 08:48 [Cari 1.8 GDI] szarpanie
|
|
|
Witam, mam problem z Carismą 1.8GDI z 2001 roku. W zakresie obrotów 2000-3000 (tylko w tym zakresie) autem lekko lub mocno szarpie, wyczuwalny jest wtedy spadek mocy i odcina na 4000 obrotów. Problem najczęściej występuje na ciepłym silniku, ale nie występuje za każdym razem.
Czasem jadąc po trasie wystarczy wcisnąć mocniej gaz po czym odpuścić i znów wcisnąć i problem ustępuje.
Kiedy problem nie występuje auto odzyskuje moc i możne wejść na obroty powyżej 4000.
Zabrałem Carisme na komputer, wyskoczył czujnik temperatury katalizatora. Okazało się że kable od czujnika są przerwane. Kupiłem nowy, zamontowałem, ale nic się nie zmieniło. Sprawdziłem filterki, są w porządku. Może ktoś z was ma pomysł co można z tym zrobić.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez glina 29-09-2014, 10:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 08-06-2013, 10:46
|
|
|
A zresetowałes komputer ? |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Krzysiek91
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 10 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 08-06-2013, 13:11
|
|
|
Tak komputer był resetowany. Teraz wymieniam fajkocewki bo sprężynki są pordzewiałe. |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 08-06-2013, 14:38
|
|
|
Miałem takie szarpnięcia w Cari z winy paliwa. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
Krzysiek91
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 10 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 08-06-2013, 14:48
|
|
|
Mierzyłem ciśnienie na listwie wg schematu podanego w tym linku http://forum.mitsumaniaki...3ee4388e7ffc8d8 Na wolnych obrotach wychodzi 2.1V a na wysokich 2.5V
Czy wiecie może jak wyregulować ciśnienie w pompie wysokiego ciśnienia?
Model pompy MD369885 E3T10771. |
|
|
|
 |
vivare
Forumowicz
Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 44 Skąd: Festung Breslau
|
Wysłany: 08-06-2013, 16:33
|
|
|
To co napiszę może wydać się głupie...
Poluzuj korek wlewu paliwa tak żeby powietrze swobodnie się przedostawało i przejedź się...
U mnie po 30 minutach jazdy straszne podciśnienie się robi w baku i auto czasami po prostu nie chce jechać. Nawet nie miałem jeszcze czasu poszukać informacji czy na zbiorniku jest jakiś zaworek odpowietrzający:) |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 08-06-2013, 22:09
|
|
|
vivare, Carismy GDI mają podciśnienie w zbiorrniku . |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
Krzysiek91
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 10 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10-09-2014, 13:45
|
|
|
Pompę WC oddałem do regeneracji, okazało się, że była zjechana bo kiedyś dostał się do niej piasek. Po zamontowaniu zregenerowanej pompy dalej występuje problem z szarpaniem ale po dłuższej jeździe i przeciągnięciu przez moment na odcince (4tyś. ob) auto odzyskuje sprawność i odzyskuje moc, szarpanie znika, jeździ jak marzenie. Po wyłączeniu i włączeniu silnika problem znów się pojawia. Na komputerze wyskakuje błąd P0190.
Pompa w baku jest sprawna, filtr na pompie w baku jest nowy, pompa WC zregenerowana. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 10-09-2014, 13:54
|
|
|
Zastanówmy się skąd był w paliwie piasek i może jest tam nadal.....
Męczyliśmy Pinina z przerdzewiałą rurą wlewową - wymieniona rura wlewowa, bak, obie pompy i filtry, rurki wypłukane zmywaczem, potem 10 l benzyny i problem rozwiązany - wymiany częściowe kończyły się problemami po chwili takimi jak opisujesz |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzysiek91
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 10 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-01-2017, 16:10
|
|
|
Wybaczcie, że odkopuję temat. Udało mi się obejść problem.
Jakiś tydzień temu znalazłem w schowku czujnik ciśnienia paliwa, ten co jest wpięty w listwę. Nie zmieniłem go miejscami z aktualnie używanym ponieważ zauważyłem że po bardzo szybkim odłączeniu i podłączeniu wtyczki do czujnika (przy dłuższym odpięciu silnik gaśnie bo nie odczytuje ciśnienia paliwa) objawy momentalnie ustają a silnik odzyskuje moc. Brat zrobił mi przełącznik. Polutował przewody które biegną od tego czujnika i podłączył je pod przełącznik który w momencie kliknięcia odcina na ułamek sekundy zasilanie do czujnika. Teraz po każdym włączeniu silnika klikam ten przycisk i nie mam żadnych problemów z samochodem. Wygląda to tak jakby z samochodem nie było żadnych problemów.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|