Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] szarpanie
Autor Wiadomość
Krzysiek91 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 08-06-2013, 08:48   [Cari 1.8 GDI] szarpanie

Witam, mam problem z Carismą 1.8GDI z 2001 roku. W zakresie obrotów 2000-3000 (tylko w tym zakresie) autem lekko lub mocno szarpie, wyczuwalny jest wtedy spadek mocy i odcina na 4000 obrotów. Problem najczęściej występuje na ciepłym silniku, ale nie występuje za każdym razem.

Czasem jadąc po trasie wystarczy wcisnąć mocniej gaz po czym odpuścić i znów wcisnąć i problem ustępuje.

Kiedy problem nie występuje auto odzyskuje moc i możne wejść na obroty powyżej 4000.

Zabrałem Carisme na komputer, wyskoczył czujnik temperatury katalizatora. Okazało się że kable od czujnika są przerwane. Kupiłem nowy, zamontowałem, ale nic się nie zmieniło. Sprawdziłem filterki, są w porządku. Może ktoś z was ma pomysł co można z tym zrobić.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez glina 29-09-2014, 10:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 08-06-2013, 10:46   

A zresetowałes komputer ?
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Krzysiek91 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 08-06-2013, 13:11   

Tak komputer był resetowany. Teraz wymieniam fajkocewki bo sprężynki są pordzewiałe.
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 08-06-2013, 14:38   

Miałem takie szarpnięcia w Cari z winy paliwa.
_________________
Ross
 
 
Krzysiek91 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 08-06-2013, 14:48   

Mierzyłem ciśnienie na listwie wg schematu podanego w tym linku http://forum.mitsumaniaki...3ee4388e7ffc8d8 Na wolnych obrotach wychodzi 2.1V a na wysokich 2.5V
Czy wiecie może jak wyregulować ciśnienie w pompie wysokiego ciśnienia?
Model pompy MD369885 E3T10771.
 
 
vivare 
Forumowicz

Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 44
Skąd: Festung Breslau
Wysłany: 08-06-2013, 16:33   

To co napiszę może wydać się głupie...

Poluzuj korek wlewu paliwa tak żeby powietrze swobodnie się przedostawało i przejedź się...

U mnie po 30 minutach jazdy straszne podciśnienie się robi w baku i auto czasami po prostu nie chce jechać. Nawet nie miałem jeszcze czasu poszukać informacji czy na zbiorniku jest jakiś zaworek odpowietrzający:)
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 08-06-2013, 22:09   

vivare, Carismy GDI mają podciśnienie w zbiorrniku .
_________________
Ross
 
 
Krzysiek91 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10-09-2014, 13:45   

Pompę WC oddałem do regeneracji, okazało się, że była zjechana bo kiedyś dostał się do niej piasek. Po zamontowaniu zregenerowanej pompy dalej występuje problem z szarpaniem ale po dłuższej jeździe i przeciągnięciu przez moment na odcince (4tyś. ob) auto odzyskuje sprawność i odzyskuje moc, szarpanie znika, jeździ jak marzenie. Po wyłączeniu i włączeniu silnika problem znów się pojawia. Na komputerze wyskakuje błąd P0190.
Pompa w baku jest sprawna, filtr na pompie w baku jest nowy, pompa WC zregenerowana.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 10-09-2014, 13:54   

Zastanówmy się skąd był w paliwie piasek i może jest tam nadal.....

Męczyliśmy Pinina z przerdzewiałą rurą wlewową - wymieniona rura wlewowa, bak, obie pompy i filtry, rurki wypłukane zmywaczem, potem 10 l benzyny i problem rozwiązany - wymiany częściowe kończyły się problemami po chwili takimi jak opisujesz
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzysiek91 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14-01-2017, 16:10   

Wybaczcie, że odkopuję temat. Udało mi się obejść problem.

Jakiś tydzień temu znalazłem w schowku czujnik ciśnienia paliwa, ten co jest wpięty w listwę. Nie zmieniłem go miejscami z aktualnie używanym ponieważ zauważyłem że po bardzo szybkim odłączeniu i podłączeniu wtyczki do czujnika (przy dłuższym odpięciu silnik gaśnie bo nie odczytuje ciśnienia paliwa) objawy momentalnie ustają a silnik odzyskuje moc. Brat zrobił mi przełącznik. Polutował przewody które biegną od tego czujnika i podłączył je pod przełącznik który w momencie kliknięcia odcina na ułamek sekundy zasilanie do czujnika. Teraz po każdym włączeniu silnika klikam ten przycisk i nie mam żadnych problemów z samochodem. Wygląda to tak jakby z samochodem nie było żadnych problemów.

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.