Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: londolut
02-04-2010, 14:18
[CJxA] Jakie amorki/sprężyny kupić ?? (firma)
Autor Wiadomość
DjKwaku
[Usunięty]

Wysłany: 02-03-2010, 12:39   [CJxA] Jakie amorki/sprężyny kupić ?? (firma)

Witam

mam colta obnizonego ( nie wiem nawet o ile bo to nie ja robilem takie juz kupilem )

ze tak powiem juz nie bawi mnie jazda na glebie ;) ( no i narzeczona robi prawko wiec czuje ze auto czesto bedzie szorowalo po kraweznikach )

jakiej firmy kupic sprezyny ?? nie chce jakis bardzo miekkich sprezyn ale tez zeby nie byly jakos twarde tak jak te ktore mam teraz :)

czy Keyaba sa w miare ok ?

http://moto.allegro.pl/it...ancer_vi_t.html

czy brac te niemieckie "CS"

http://moto.allegro.pl/it...6_2003_tyl.html

a moze takie

http://moto.allegro.pl/it...t_1995_05r.html

wiecej juz raczej nie dam za szt. niz 150 zl ...

cos jeszcze wymieniac do tego ? ( jakies gumy czy cos ? )

i czy amorki maja cos do gadania jezeli chodzi o twardosc zawieszenia ?

ostatnie pytanko .. jaki moze byc koszt wymiany sprezyn ? (takie przyblizenie kosztu u mechanika )

dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez londolut 02-04-2010, 14:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
hermeth 
Forumowicz


Auto: Carisma MSX/ S60 T5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 269
Skąd: Rzeszów/Garwolin
Wysłany: 02-03-2010, 16:38   Re: Jakie sprężyny kupić ?? (firma)

DjKwaku napisał/a:

i czy amorki maja cos do gadania jezeli chodzi o twardosc zawieszenia ?


Tak, np. amortyzatory gazowe są twardsze niż olejowe i więcej wytrzymają. To samo jest z amorkami sportowymi. A jakie masz w colcie? Czy masz tylko założone sportowe sprężyny, czy cały kit z amortyzatorami włącznie? Sportowe amortyzatory często mają skrócony skok i ciężko będzie wpasować na nie zwykłe sprężyny. Ale ja nigdy nie zmieniałem sprężyn progresywnych na zwykłe, więc może wypowie się ktoś z takim doświadczeniem.

Co do sprężyn ja brałbym KYB - bardzo dobre i niedrogie japońskie springi, w drugiej kolejności szwedzkie Lesjofors, a o tych niemieckich to w życiu nie słyszałem.

Z tego co pamiętam to za wymianę 4 sprężyn zapłaciłem około 180-200zł (dokładnie nie pamiętam). A czy będzie trzeba coś wymieniać to pewnie dowiesz się u mechanika, bo będzie widział co i jak gdy podniesie auto. Jeżeli nic nie uszkodziłeś (np. odbojów) to tylko zmiana sprężyn i po sprawie.
_________________
http://www.polskajazda.pl.../Carisma/103736
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37868
 
 
DjKwaku
[Usunięty]

Wysłany: 02-03-2010, 17:30   

co do amorkow to nie mam zielonego pojecia :) nigdy nie sprawdzalem co tam siedzi ...
bede musial zobaczyc i wtedy napisze.

pytalem jednego mechanika to mowi ze sprezyny obojetnie jakie wezme wszystkie beda dobre :) wazniejsze amory sa aby byly lepszej firmy. koszt wymiany

80 zl szt. przod i 40 lub 80 zl. tyl zalezy czy sprezyny sa laczone z czyms tam....
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-03-2010, 02:43   

DjKwaku, a moze poszukaj ori uzywek? Bedzie jeszcze taniej.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 05-03-2010, 08:06   

Osobiście wybrałbym KYB lub oryginały, jak pisze mkm. Co się tyczy amorów - u mnie są gazowe - no chyba, że były już wymianiane. A Colty mamy identyczne.
A jeśli chodzi o wymianę w warsztacie - 50-70 PLN/szt. Jeśli wymieniasz komplet to może uda Ci się coś wynegocjować. Jeśli masz możliwości - zrób to sam, to prosta sprawa.
 
 
DjKwaku
[Usunięty]

Wysłany: 05-03-2010, 10:33   

no wlasnie zastanawiam sie nad tym aby samemu zmienic ... z tego co czytalem to z tylem raczej nie powinno byc problemow .. gorzej z przodem


jak sie colt trzyma na oryg. sprezynach ??? nie jest jakos za miekki ?? wczesniej widzialem colta na wroclawiu ktorego tak nosilo po drodze ze az strach :)


EDIT

jak juz bede wymienial te sprezyny .. sa tam jakies gumy ktore przy okazji mozna wymienic ? jak juz zdejmuje to bym wymienil wszystko :)
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 05-03-2010, 11:49   

DjKwaku napisał/a:
no wlasnie zastanawiam sie nad tym aby samemu zmienic ... z tego co czytalem to z tylem raczej nie powinno byc problemow .. gorzej z przodem
Tył to bajka, nie potrzeba nawet ściągaczy do sprężyn. Mnie wymiana obu amorów z tyłu zajęła 1,5 godziny.
DjKwaku napisał/a:
jak sie colt trzyma na oryg. sprezynach ??? nie jest jakos za miekki ?? wczesniej widzialem colta na wroclawiu ktorego tak nosilo po drodze ze az strach :)
Nie zauważyłem. Moim zdaniem prowadzi się rewelacyjnie. Oczywiście nie tak, jak na obniżonym zawieszeniu, ale za to komfort też inny. Oryginalna zawiecha jest sprężysta i absolutnie nie za miękka.
DjKwaku napisał/a:
jak juz bede wymienial te sprezyny .. sa tam jakies gumy ktore przy okazji mozna wymienic ? jak juz zdejmuje to bym wymienil wszystko :)
Możesz ewentualnie wymienić górne mocowania amorów - ale raczej tylko w przypadku, gdy są zużyte. Oryginały sporo kosztują, a zamienniki nie są tak trwałe. Ale - jak mówię - w zdecydowanej większości przypadków nie ma potrzeby wymiany.
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 05-03-2010, 12:53   

Cytat:
jak juz bede wymienial te sprezyny .. sa tam jakies gumy ktore przy okazji mozna wymienic ?

Osłony i odboje. Jeśli masz w kiepskim stanie to wymień (ja tak zrobiłem przy okazji wymiany sprężyn). Koszt kompletu wyszedł 50zł. Za wymianę zapłaciłem 40zł/stronę.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
DjKwaku
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2010, 10:17   

ok podnioslem sobie autko i widze cos takie

Mitsubishi 1010
MR297997 KYB
(cos po japonsku ) i GAS FIELD NOT OPEN

z tego co widze to chyba bedzie ze oryinal mitsu jeszcze ?? MR297997 to nr katalogowy amora ?

w takim razie nie bedzie to zaden twardy krotszy amor ... i moge spokojnie zakladac inne sprezyny i wywalac te czerwone :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-03-2010, 16:53   

DjKwaku napisał/a:
MR297997 to nr katalogowy amora ?
Tak, oryginalny numer części.
 
 
DjKwaku
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2010, 18:32   

a teraz aby znalesc jakies info o tym amorku to dzwonic do Mitsu ? Kayaby ? czy mzoe jakis inny sprzedawca ktory znajdzie zamiennik tego amorka ? ( aby zapoznac sie z tym czy to oryginalny zwykly amor czy jakis twardszy, krotrzy )
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-03-2010, 18:49   

DjKwaku, lista zamiennikow dla numeru oryginału
Gabriel 142857
KYB SM5152
Monroe 903947
Moog K9796
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
DjKwaku
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2010, 23:22   

tak tez to widzialem ... ale to jest amor czy mocowanie amora ? ( kielich czy cus )

bylo kilka stron na Ebay i wszedzie wygladalo na samo mocowanie .. a nie na amortyzator ... chyba ze sie myle :)
 
 
hermeth 
Forumowicz


Auto: Carisma MSX/ S60 T5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 269
Skąd: Rzeszów/Garwolin
Wysłany: 11-03-2010, 02:09   

Z tego, co wiem, to KYB robi amorki uniwersalne. Można do nich wsadzić z powodzeniem sprężyny progresywne, jak i zwykłe, tym bardziej jeżeli to gazówki. Czy fabrycznie w coltach były montowane amorki KYB to musi sie wypowiedzieć jakiś posiadacz. Myślę, że śmiało możesz kupić springi KYB i wszystko się zgra bez żadnych komplikacji.
_________________
http://www.polskajazda.pl.../Carisma/103736
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37868
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-03-2010, 17:18   

hermeth napisał/a:
Czy fabrycznie w coltach były montowane amorki KYB
Tak, były.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.