Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] ciężko wchodzą biegi
Autor Wiadomość
Szymuś 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-03-2013, 21:15   [Cari 1.8 GDI] ciężko wchodzą biegi

Cześć, auto jest po wymianie kompletnego sprzęgła (podzespoły LUKa) a biegi wchodzą bardzo ciężko - wbicie jedynki wymaga sporej siły z dwójką też nie jest lepiej. Jako, że jest to silnik GDI skrzynia jest innego typu i nie występują tutaj żadne tulejki wybieraka, gdzieś w internecie wyczytałem że winne mogą być linki zmiany biegów? To możliwe? Jak je wyregulować?
 
 
Dodge 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 21
Skąd: Siemianowice/Katowice
Wysłany: 09-04-2013, 12:30   

Hej. Mam 1,8 GDI po lifcie, wybierak ma kilka tulejek z białego kompozytu, który się z czasem wyciera. Jak je szlag trafi to lewarek ma mega luzy i mogą być problemy z trafieniem i wbiciem biegu. Jeśli wyrobi się dolna tulejka to podejrzewam spadnie z niego cięgno, druga jest między boczną odnogą wybieraka a tulejką takiej huśtawki, która popycha cięgno po zewnętrznej stronie.
Jeśli nie masz luzów w wybieraku to tulejki będą ok.
Może to coś z cięgnami, zapieczone albo jeszcze coś innego.
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 09-04-2013, 13:08   

możliwe że woda jest w cięgnach przyrdzewiało, ale ja bym obstawiał ten cyngwajs co masz na górze skrzyni taka dźwignia, tam też są tuleje które warto przeczyścić WD40 i przesmarować.
 
 
Szymuś 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-04-2013, 20:59   

@rasiak1980 miałeś rację, przyczyną była ta dźwignia - wybierak pracuje teraz niemal idealnie. Wielkie dzięki!
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 11-04-2013, 08:24   

Panowie, czy mogę prosić jednego z Was o zdjęcie tych tulejek to przesmarowania?
Mam podobną przypadłość.
_________________

 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 11-04-2013, 17:01   

wsadź kogoś do samochodu i niech rzusza biegami lewo prawo pod maską powinieneś widzieć gdzie się rusza ;D
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 11-04-2013, 17:24   

Czyli na luzie, zgadza się?
_________________

 
 
 
jokerror 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 1
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 10-05-2013, 11:39   Cieżko chodzi dzwignia zmiany biegów

U mnie Cari dostała nowe sprzegło, nowy olej w skrzyni,
nowe tulejki wybieraka zamówione na allegro po złożeniu dzwignia chodzi cieżko.
Biegi wchodzą wszystkie, jednak przed wymianą dzwignia chodziła luźno, za luźno:)
Teraz zastanawiam się czy nie ma jekieś regulacji siły na wybieraku, bo być może coś za mocno dokręciłem.
 
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 10-05-2013, 13:59   

Jeśli to są teflonowe tulejki to trzeba było wyczyścić nadlewy - obciąć je ostrym nożykiem. Tak żeby tulejki dało się palcami obrócić po włożeniu na swoje miejsce.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
observer 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma II 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 58
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 12-08-2013, 11:59   

Witam.
Podpinam się bo nie wiem czy to nie podobna sprawa. Problem polega na tym że od czasu do czasu biegi 1 , 3 , 5 wchodzą jakby ciężej , bez tego zauważalnego "wbicia". Natomiast biegi 2 , 4 wchodzą bardzo łatwo, wręcz same wskakują po muśnięciu dźwigni. Wychodzi na to że ruch dźwignią w przód jest cięższy, mniej pewny niż podczas wkładania biegów do tyłu (mam na myśli oś samochodu). Na luzie sama dźwignia też nie wraca na neutralne położenie, tam gdzie ją ustawię (na wysokości 1go czy 5go biegu) tam właściwie zostaje. Jakieś pomysły?
Carisma 1.8 gdi po lifcie.
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-08-2013, 17:28   

Rozwulkanizowuje się uchwyt linek na skrzyni
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Peter024 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2016
Posty: 7
Skąd: Włocławek
Wysłany: 14-01-2017, 10:31   

Witam
Mam problem z skrzynią biegów, przy wyłączonym i włączonym silniku chodzi idealnie,jest tylko problem w czasie jazdy gdy trzeba zredukować do drugiego biegu (nie można włączyć).
Jest możliwość redukcji po zamarkowaniu włączenia pierwszego biegu i w 60℅udaje się włączyć drugi bieg.
Jest problem tylko z tym biegiem,wszystkie inne wchodzą bez problemu, może jakaś porada-sugestia??

[ Dodano: 18-01-2017, 10:52 ]
Wymieniłem olej i nic to nie dało.haczy tylko przy redukcji na drugi bieg,pozatym skrzynią chodzi idealnie na przy włączonym i przy wyłączonym silniku.

[ Dodano: 18-01-2017, 12:31 ]
Zagląda tutaj ktoś czasem??
 
 
xCrashx 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-01-2017, 21:21   

Peter024 napisał/a:
Witam
Mam problem z skrzynią biegów, przy wyłączonym i włączonym silniku chodzi idealnie,jest tylko problem w czasie jazdy gdy trzeba zredukować do drugiego biegu (nie można włączyć).
Jest możliwość redukcji po zamarkowaniu włączenia pierwszego biegu i w 60℅udaje się włączyć drugi bieg.
Jest problem tylko z tym biegiem,wszystkie inne wchodzą bez problemu, może jakaś porada-sugestia??

[ Dodano: 18-01-2017, 10:52 ]
Wymieniłem olej i nic to nie dało.haczy tylko przy redukcji na drugi bieg,pozatym skrzynią chodzi idealnie na przy włączonym i przy wyłączonym silniku.

[ Dodano: 18-01-2017, 12:31 ]
Zagląda tutaj ktoś czasem??


Może synchronizator drugiego biegu jest walnięty? Tym ruchem wbijania jedynki możesz wyrównać prędkość wałka synchronizatorem jedynki, przez co dwójka wchodzi łatwiej.

Spróbuj w ramach testów wbić dwójkę przy podwójnym wysprzęgleniu, czyli:
masz trójkę, sprzęgło, wbijasz luz, puszczasz sprzęgło, wciskasz znowu sprzęgło, wbijasz dwójkę. Jeśli bieg wejdzie bez oporów to będzie coś z synchronizatorem. Jesli dalej tak samo to poszukałbym problemów w cięgnach i wybierakach biegów.
 
 
Peter024 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2016
Posty: 7
Skąd: Włocławek
Wysłany: 20-01-2017, 17:53   

Jednak nowa skrzynia,uszkodzony synchronizator drugiego biegu, będzie zabawa.
 
 
xCrashx 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20-01-2017, 19:29   

Skoro wszystkie inne biegi wchodzą bez problemów to olej to i jeździj jak jest,a przy redukcji zmieniaj tym trickiem ;) Bo generalnie skrzynia będzie działać normalnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.