[Cari 1.8 GDI] ciężko wchodzą biegi |
Autor |
Wiadomość |
Szymuś
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 30 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-03-2013, 21:15 [Cari 1.8 GDI] ciężko wchodzą biegi
|
|
|
Cześć, auto jest po wymianie kompletnego sprzęgła (podzespoły LUKa) a biegi wchodzą bardzo ciężko - wbicie jedynki wymaga sporej siły z dwójką też nie jest lepiej. Jako, że jest to silnik GDI skrzynia jest innego typu i nie występują tutaj żadne tulejki wybieraka, gdzieś w internecie wyczytałem że winne mogą być linki zmiany biegów? To możliwe? Jak je wyregulować? |
|
|
|
 |
Dodge
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 21 Skąd: Siemianowice/Katowice
|
Wysłany: 09-04-2013, 12:30
|
|
|
Hej. Mam 1,8 GDI po lifcie, wybierak ma kilka tulejek z białego kompozytu, który się z czasem wyciera. Jak je szlag trafi to lewarek ma mega luzy i mogą być problemy z trafieniem i wbiciem biegu. Jeśli wyrobi się dolna tulejka to podejrzewam spadnie z niego cięgno, druga jest między boczną odnogą wybieraka a tulejką takiej huśtawki, która popycha cięgno po zewnętrznej stronie.
Jeśli nie masz luzów w wybieraku to tulejki będą ok.
Może to coś z cięgnami, zapieczone albo jeszcze coś innego. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 09-04-2013, 13:08
|
|
|
możliwe że woda jest w cięgnach przyrdzewiało, ale ja bym obstawiał ten cyngwajs co masz na górze skrzyni taka dźwignia, tam też są tuleje które warto przeczyścić WD40 i przesmarować. |
|
|
|
 |
Szymuś
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 30 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-04-2013, 20:59
|
|
|
@rasiak1980 miałeś rację, przyczyną była ta dźwignia - wybierak pracuje teraz niemal idealnie. Wielkie dzięki! |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 11-04-2013, 08:24
|
|
|
Panowie, czy mogę prosić jednego z Was o zdjęcie tych tulejek to przesmarowania?
Mam podobną przypadłość. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 11-04-2013, 17:01
|
|
|
wsadź kogoś do samochodu i niech rzusza biegami lewo prawo pod maską powinieneś widzieć gdzie się rusza ;D |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 11-04-2013, 17:24
|
|
|
Czyli na luzie, zgadza się? |
_________________
 |
|
|
|
 |
jokerror
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 1 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 10-05-2013, 11:39 Cieżko chodzi dzwignia zmiany biegów
|
|
|
U mnie Cari dostała nowe sprzegło, nowy olej w skrzyni,
nowe tulejki wybieraka zamówione na allegro po złożeniu dzwignia chodzi cieżko.
Biegi wchodzą wszystkie, jednak przed wymianą dzwignia chodziła luźno, za luźno:)
Teraz zastanawiam się czy nie ma jekieś regulacji siły na wybieraku, bo być może coś za mocno dokręciłem. |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
|
|
|
 |
observer
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma II 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 58 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 12-08-2013, 11:59
|
|
|
Witam.
Podpinam się bo nie wiem czy to nie podobna sprawa. Problem polega na tym że od czasu do czasu biegi 1 , 3 , 5 wchodzą jakby ciężej , bez tego zauważalnego "wbicia". Natomiast biegi 2 , 4 wchodzą bardzo łatwo, wręcz same wskakują po muśnięciu dźwigni. Wychodzi na to że ruch dźwignią w przód jest cięższy, mniej pewny niż podczas wkładania biegów do tyłu (mam na myśli oś samochodu). Na luzie sama dźwignia też nie wraca na neutralne położenie, tam gdzie ją ustawię (na wysokości 1go czy 5go biegu) tam właściwie zostaje. Jakieś pomysły?
Carisma 1.8 gdi po lifcie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-08-2013, 17:28
|
|
|
Rozwulkanizowuje się uchwyt linek na skrzyni |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Peter024
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2016 Posty: 7 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 14-01-2017, 10:31
|
|
|
Witam
Mam problem z skrzynią biegów, przy wyłączonym i włączonym silniku chodzi idealnie,jest tylko problem w czasie jazdy gdy trzeba zredukować do drugiego biegu (nie można włączyć).
Jest możliwość redukcji po zamarkowaniu włączenia pierwszego biegu i w 60℅udaje się włączyć drugi bieg.
Jest problem tylko z tym biegiem,wszystkie inne wchodzą bez problemu, może jakaś porada-sugestia??
[ Dodano: 18-01-2017, 10:52 ]
Wymieniłem olej i nic to nie dało.haczy tylko przy redukcji na drugi bieg,pozatym skrzynią chodzi idealnie na przy włączonym i przy wyłączonym silniku.
[ Dodano: 18-01-2017, 12:31 ]
Zagląda tutaj ktoś czasem?? |
|
|
|
 |
xCrashx
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 90 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18-01-2017, 21:21
|
|
|
Peter024 napisał/a: | Witam
Mam problem z skrzynią biegów, przy wyłączonym i włączonym silniku chodzi idealnie,jest tylko problem w czasie jazdy gdy trzeba zredukować do drugiego biegu (nie można włączyć).
Jest możliwość redukcji po zamarkowaniu włączenia pierwszego biegu i w 60℅udaje się włączyć drugi bieg.
Jest problem tylko z tym biegiem,wszystkie inne wchodzą bez problemu, może jakaś porada-sugestia??
[ Dodano: 18-01-2017, 10:52 ]
Wymieniłem olej i nic to nie dało.haczy tylko przy redukcji na drugi bieg,pozatym skrzynią chodzi idealnie na przy włączonym i przy wyłączonym silniku.
[ Dodano: 18-01-2017, 12:31 ]
Zagląda tutaj ktoś czasem?? |
Może synchronizator drugiego biegu jest walnięty? Tym ruchem wbijania jedynki możesz wyrównać prędkość wałka synchronizatorem jedynki, przez co dwójka wchodzi łatwiej.
Spróbuj w ramach testów wbić dwójkę przy podwójnym wysprzęgleniu, czyli:
masz trójkę, sprzęgło, wbijasz luz, puszczasz sprzęgło, wciskasz znowu sprzęgło, wbijasz dwójkę. Jeśli bieg wejdzie bez oporów to będzie coś z synchronizatorem. Jesli dalej tak samo to poszukałbym problemów w cięgnach i wybierakach biegów. |
|
|
|
 |
Peter024
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2016 Posty: 7 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 20-01-2017, 17:53
|
|
|
Jednak nowa skrzynia,uszkodzony synchronizator drugiego biegu, będzie zabawa. |
|
|
|
 |
xCrashx
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 90 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 20-01-2017, 19:29
|
|
|
Skoro wszystkie inne biegi wchodzą bez problemów to olej to i jeździj jak jest,a przy redukcji zmieniaj tym trickiem Bo generalnie skrzynia będzie działać normalnie. |
|
|
|
 |
|