[EAxx] CHECK ENGINE zapala sie po rozgrzaniu silnika |
Autor |
Wiadomość |
prelud
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord 2.4 TypeS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lis 2007 Posty: 166 Skąd: Opole
|
Wysłany: 26-02-2009, 01:07 [EAxx] CHECK ENGINE zapala sie po rozgrzaniu silnika
|
|
|
witam
prosze Was o pomoc.Wczoraj jadac autostrada nagle szarpnelo mi miskiem i po 2 sekundach zapalila sie kontrolka check engine Po kilkunastu sekundach znow szarpniecie i kontrolka zgasla.Nie czuje naglego spadku mocy tylko tak jakby cos bylo przytkane i po jakims czasie sie odetkalo.Czytalem juz wiele tematow o check engine na forum.Czy moze miec z tym cos wspolnego filtr paliwa lub swiece czy pozostaje sonda lambda lub przeplywomierz?Misiek wiecej nie pali niz dotychczas.Jak sprawdzic bledy ECU?Aktualnie jestem w NL.Czy galant mogl nie przystosowac sie do paliwa?Z gory dziekuje za odpowiedzi
Pozdrawiam
prelud |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 08-12-2009, 19:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 26-02-2009, 10:04
|
|
|
stykasz piny 1-4 w złączu diagnostycznym. (to są piny w górnym(tym szerszym) rzędzie liczac od lewej strony.
Na forum jest to opisane wpisz OBD w szukajke.
Jakbyś był gdzieś blisko świebodzina w lubuskim, to nie było by problemy żebym Ci odczytał błędy przez kabel OBDII |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 26-02-2009, 10:37
|
|
|
Myślę ze jak wystąpiło to jeden raz to chyba nie ma się czym martwic
Mi ostatnio się zapalił na chwile jak jechałem w mieście na niskim biegu z dużymi obrotami i momentalnie zdjąłem noge z gazu - i spalanie się zmieniło momentalnie i tez się zapalil
Ruszając ze skrzyżowania od razu po 100m zgasła
Myślę ze przy skrajnie dziwnych odczytach komputer może ci zapalił check engina
Wiem ze to u ciebie stalo się podczas jazdy ale nie martwił bym się tym jeśli to był jedno razowy wybryk
Dobrze ze naszymi autami nie steruje Windows bo ……
Pozdrawiam
|
_________________
 |
|
|
|
 |
prelud
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord 2.4 TypeS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lis 2007 Posty: 166 Skąd: Opole
|
Wysłany: 26-02-2009, 10:42
|
|
|
dzis przejechalem sie miskiem i znowu zapalil sie chceck engine.Znow bylo lekkie przytkanie i pozniej znow zgasla i jechal dalej takze widze ze nie jest to jednorazowy wybryk
pokazalby mi ktos gdzie szukac dokladnie tych pinow?i w jaki sposob odczytam blad? |
Ostatnio zmieniony przez prelud 26-02-2009, 10:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 26-02-2009, 10:48
|
|
|
hmmm można podejrzewać że wypadają Ci zapłony na jednym z cylindrów.
Ale sprawdzisz to albo przez włożenie spinacza w piny 1-4 albo na kablu, inaczej można gdybać |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 26-02-2009, 10:49
|
|
|
Czyli efekt jak by nie dopalał paliwa albo nie dostawał odpowiedniej dawki powietrza
Nie chce się tu mądrzyć ale stawiałbym na świece może jakaś nie odpala jak należy
Albo filtr powietrza choć to raczej malo prawdopodobne
Jeszcze przypomniała mi się sytuacja która kiedyś miałem w norwegi
Jechałem i dokładnie tak samo jak mówisz potem normalnie i po 600 km znowu
Po 2 dniach grzebania okazało się ze miałem luźny filtr paliwa i dostawało się powietrze
Odpowietrzyłem i po sprawie |
_________________
 |
|
|
|
 |
prelud
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord 2.4 TypeS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lis 2007 Posty: 166 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
pelasio
Forumowicz

Auto: pajero '01 3.5 v6 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 81 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-02-2009, 23:16
|
|
|
Witka! Tu masz jak odczytać kody i co oznaczają
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
[ Dodano: 26-02-2009, 23:20 ]
Twój błąd to 23... długie mrugnięcie 10 krótkie 1... co to za czujnik to już musisz pytać kolegów fachowców ... |
_________________ Pelasio |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 26-02-2009, 23:31
|
|
|
o ile ja dobrze rozumiem, to wychodzi na czujnik położenia wałka rozrządu. (silnik pracuje, ponieważ dostaje jeszcze informacje z czujnika położenia wału korbowego, bo jakby i tego zabrakło to najprawdopodobniej silnik przestał by się uruchamiać) |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
pelasio
Forumowicz

Auto: pajero '01 3.5 v6 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 81 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-02-2009, 23:37
|
|
|
jak to czujnik położenia wału to impreza droga się szykuje.... |
_________________ Pelasio |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 26-02-2009, 23:41
|
|
|
nie wału, tylko wałka rozrządu jak już. Czujnik położenia wału ma inny numer błędu. |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
pelasio
Forumowicz

Auto: pajero '01 3.5 v6 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 81 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-02-2009, 09:29
|
|
|
Racja... Zawsze mi się to myli. |
_________________ Pelasio |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24269 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-02-2009, 09:33
|
|
|
jesli 23 i czujnik walka rozrzadu, to musisz szukac tego czujnika - bedzie przy jednej z glowic, po drugiej stronie niz rozrzad
ale ten czujnik pada gdy masz problemy z elektryka auta - jak zamontujesz drugi, to tez moze pasc; trzeba sprawdzic ladowanie i kable wysokiego napiecia |
|
|
|
 |
prelud
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord 2.4 TypeS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lis 2007 Posty: 166 Skąd: Opole
|
Wysłany: 27-02-2009, 10:08
|
|
|
w sumie to problemu z elektryka nie zauwazam, ladowanie ok.dziwi mnie to ze check engine zapala sie dopiero gdy silnik nabierze temperatury i swieci z 1min pozniej gasnie i jest roznie albo zapali sie ponownie albo juz nie.tak jak pisalem wczesniej sa delikatne szarpniecia,juz 2 razy zdarzylo mi sie ze daje gaz a auto nie chce jechac i wtedy jak juz przyhamuje to gasnie.moglby ktos zrobic zdjecie tego czujnika polozenia walka rozrzadu?i czy ktos mialby na sprzedaz? |
_________________ Mitsubishi Galant 2.0 - sprzedany |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-02-2009, 10:37
|
|
|
Nowy czujnik kosztuje koło 500zł. Ja kupiłem używkę na wał od 2.0V6, różnił się kształtem, ale troszkę pożeźbiłem i działa. Możesz poszukać na allegro. Ja kupiłem swój za 100zł, ale sprzedawca miał jescze czujnik na wałek w tej samej cenie. Jakby pasował do podeślę CI kontakt, ale najpierw skup się na ;przyczynie. Może sam czujnik jest ok, ale coś zakłoca czasami jego pracę. Sprawdź styki, jego mocowanie itd. |
|
|
|
 |
|