 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zamknięty przez: Owczar 22-04-2013, 21:10 |
Kody błędów w EA |
Autor |
Wiadomość |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 19-06-2006, 11:15 Kody błędów w EA
|
|
|
Kody ABS:
11, 12, 13, 14 - czujniki prędkości kół (po kolei: prawy przód, lewy przód, prawy tył, lewy tył) - brak sygnału
15 - czujnik prędkości auta
16 - zasilanie (aku, alter)
21, 22, 23, 24 - identycznie jak 11-14, ale zwarcie
33 - problem z lampami stopu
41, 42, 43, 44 - elektrozawór sterujący hamowaniem koła - po kolei, jak 11-14
51 - przekaźnik główny abs
53 - przekaźnik główny silnika
63 - ECU systemu abs
Kod ECU:
11- sonda lambda Uszkodzenie sondy lambda (najczęściej wskutek starości). ECU dostaje nieprawidłowe wartości odnośnie zawartości tlenu w spalinach. Prawidłowe wartości nadawane przez sondę to 0 - 1 V (przy rozgrzanym silniku, przy zimnym sonda nie ma wpływu). Ideałem są napięcia z przedziału 0.2 - 0.8 V. Naprawa poprzez wymianę sondy (dla 4G37 - jednoprzewodowa, koszt ok. 140 - 200 zł).
12-przepływomierz Przy uszkodzeniu przepływomierza niemożliwe jest prawidłowe odmierzenie ilości zasysanego powietrza. Ceny nie znam, ale raczej to droga sprawa. Znajduje się w puszcze filtra powietrza.
13- miernik temperatury powietrza Uszkodzenie tego czujnika nie pozwala na ustalenie temperatury powietrza zasysanego przez silnik. Nie jest to droga rzecz (z zewnątrz wygląda jak zwykła dioda prostownicza) tym niemniej nie znam parametrów pracy, więc nie wiadomo ile można za to cudo skasować.
14- czujnik przepustnicy Jest to potencjometr na podstawie którego komputer ustala aktualne wychylenie przepustnicy. Przyczyną błędu może być brudna przepustnica, spalenie potencjometru, a także - co się zdaża - miejscowe wytarcie ścieżek. Skutkuje to dziwnymi odczytami (np. napięcie rośnie płynnie, aż tu nagle przy pewnych obrotach jest 0 V i potem znów dobrze) - sprawa raczej droga, gdyż nie ma tu zamienników.
15- czujnik położenia silniczka przepustnicy Chodzi o to ustrojstwo obok silniczka, który reguluje wolne obroty. W sumie jest tam w środku przekładnia ślimakowa, a także IPS - Idde Position Switch - czyli czujnik, który mówi ECU, że stopa została zdjęta z gazu i trzeba zadbać o wolne obroty. ECU zakłada, że startowe położenie przekładni to 47 kroków (po to robi się reset po regulacji obrotów, by ECU miało pewność, że jest to właśnie ta wartość) a każdy impuls do silniczka odpowiednio tą wartość zmienia.
21- miernik temperatury silnika To czujnik, który m.in. włącza ssanie i jest obecny przy ustalaniu składu mieszanki. Kosztuje w ASO 180 zł, ale jest bardzo ważny, gdyż jeśli padnie to często nie można uruchomić silnika gdy temperatura spadnie do kilku stopni.
22- czujnik położenia wału Jest to (podobnie jak następny czujnik) zespół: tarcza kodowa + fotodioda i dioda świecąca. Na jego podstawie ustalana jest aktualna pozycja wału korbowego, a co za tym idzie, który wtryskiwacz ma dać paliwo, na której świecy powinien być zapłon itd. Jest zespolony z aparatem zapłonowym. .
23- czujnik TDC 1 cylindra Określa moment, kiedy 1 cylinder jest w TDC (Top Dead Centre), czyli kiedy jest w cyklu sprężania - maksymalnie podniesiony do góry, tuż przed zapłonem.
24- prędkościomierz Błąd pojawia się, gdy zepsuty jest prędkościomierz (także linka). Nie znam ew. kosztów.
25- czujnik ciśnienia powietrza Najczęściej przyczyną jest uszkodzenie tego czujnika. Chociaż może być spowodowe uszkodzeniem całego ustrojstwa w filtrze powietrza (jest tam też przepływomierz i czujnik temperatury powietrza).
31- czujnik spalania stukowego Pod kolektorem dolotowym jest taka spora śruba z kabelkiem - to właśnie on - czujnik spalania stukowego, odpowiedzialny m.in. za regulacje wyprzedzenia zapłonu, kiedy zatankujemy paliwo na kiepskiej stacji.
36- złącze ustawiania zapłonu Podczas ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu należy pewną wtyczkę podłączyć do masy. Jeśli potem jej nie odłączymy to będzie się zgłaszał ten błąd.
41- wtryskiwacze Najczęściej spali się wtryskiwacz(e) (uzwojenie) i trzeba go (je) wymienić. Sprawdza się ich rezystację - powinna być rzędu kilku-kilkunastu omów (w silnikach turbo kilka omów).
42- pompa paliwa Trudno mi powiedzieć, kiedy pojawia się ten błąd, ale myślę, że NIE w przypadku zbyt niskiego ciśnienia, lecz może kiedy całkiem jest uszkodzona.
43- czujnik temperatury EGR Wiele osób myśli, że jest to zawór EGR, ale dotyczy to czujnika temperatury montowanego tylko w niektórych egzemplarzach tych aut właśnie do zaworu EGR. Jeśli temperatura jest nieprawidłowa to występuje ten błąd. Trzeba wtedy wymienić ten czujnik.
To nie są wszystkie kody jakie mogą wystepować w EA... jeśli ktoś ma reszte prosze o wklejenie.
Dzięki uprzejmości Darka Krzyżak
44 - cewka zapłonowa lub tranzystor mocy dla cyl 1 i 4
52 - j.w. dla cyl 2 i 5
53 - j.w. dla cyl 3 i 6
54 - immobilizer (brak komunikacji immo z ecu)
55 - awaria silniczka isc (idle speed control) - czyli krokowego
59 - sonda lambda nr 2 (ta dalsza) lub jej podgrzewanie
61 - problem z A/T
62 - problem z czujnikiem podciśnienia w kolektorze ssącym
64 - problem z alternatorem
71, 72 - kontrola trakcji (odpowiednio - elektrozawór: podciśnienie/upustowy)
9- to nie błąd lecz oznaka, że wszystko jest w porządku - oczywiście zapętla się, więc nie odróżnisz od siebie kolejnych 9-tek, lecz będzie to ciągłe miganie diody.
skopiowane ze strony Darka Krzyżak
podłączasz pin 1-y z 4-ym w złączu OBD2 i włączasz zapłon - kontrolka silnika wymruguje błędy równocześnie z ABS
PS. wszystko skopiowane z tego forum |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 13-11-2013, 09:42, w całości zmieniany 10 razy |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-01-2010, 15:07
|
|
|
Kody błędów dla TD:
[ Dodano: 22-01-2010, 15:13 ]
Dla 2.0 (przed 2001 rokiem):
[ Dodano: 22-01-2010, 15:16 ]
Dla 2,5V6 (przed 2001 rokiem):
Dla 2.4 GDi (przed 2001 rokiem):
 |
|
|
|
 |
jAZZMAN
Mitsumaniak

Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 2155 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 22-04-2013, 21:10
|
|
|
Kody błędów dla automatycznej skrzyni biegów. Po spięciu pinów 1 z 4 miga kontrolka N na wskaźniku biegów (oczywiście poza kontrolkami silnika i ABS)
 |
_________________ uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 |
|
|
|
 |
|
|