Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E52A 1.8] Diagnoza ECU
Autor Wiadomość
A 
Mitsumaniak

Auto: Yaris d-4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 65
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-07-2009, 17:10   [E52A 1.8] Diagnoza ECU

Czy w galancie z 95 benzyna 1.8 diagnozuje się ECU w taki sam sposób jak jest opisany na "Mój Galant i nie tylko" [Diagnoza błędów w silniku 4G37 (silnik 1755 ccm, benzynowy).]? (mitsubishifan.webpark.pl)

Chciałbym to zrobić przy użyciu diody od check engine... bo innej "luzem" nie mam.

CE zapala się po przejechaniu kilkunastu kilometrów, i świeci dopóki silnik sobie nie odpoczenie dostatecznie długo (np. na następny dzień rano już się nie świeci... aż do przejechania znów kilkunastu km). Niskie obroty w normie, odpala w normie, pracuje cicho i równo, temperatura utrzymuje się w połowie skali, olej jest, nie kopci.

Trochę szukałem na forum w tym temacie, ale że autem jeżdżę od 3 dni :D i nigdy wcześniej nie grzebałem w samochodach :P więc wolałbym się upewnić że niczego nie popsuję przypadkiem... Jaki prąd płynie przez zwierane styki - jak grubym kablem muszę je zwierać, żeby się nie upaliło?
_________________
Wcześniej: Galant 95 1.8 GLi.
Ostatnio zmieniony przez A 11-07-2009, 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-07-2009, 19:10   Re: Diagnoza ECU

A napisał/a:
Czy w galancie z 95 benzyna 1.8 diagnozuje się ECU w taki sam sposób jak jest opisany na "Mój Galant i nie tylko" [Diagnoza błędów w silniku 4G37 (silnik 1755 ccm, benzynowy).]? (mitsubishifan.webpark.pl)

Nie.
Musisz zewrzec 1 i 4 pin zlacza JOBD (pod plastikami pod kierownica) i wlaczyc zaplon. CE wymruga kody bledow.
 
 
A 
Mitsumaniak

Auto: Yaris d-4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 65
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-07-2009, 20:54   Re: Diagnoza ECU

Dzięki. Wygląda na to, że się udało - jeśli dobrze odczytałem (jeden długi i jeden krótki - film) wymrugało mi błąd nr 11, czyli sonda lambda...

Teraz kolejne pytanie... gdzie szukać tego ustrojstwa i co można z tym zrobić/sprawdzić zanim zacznie się myśleć o wymianie :) Dodam, że po kupieniu samochód był na rezerwie - zatankowałem na orlenie (jedyna stacja w okolicy) za 30zł i przyjechałem do Łodzi (ok 60km, w połowie drogi zaświciło się CE). Potem wziąłem się za uprawianie papierkologii i zapomniałem o CE, dziś wsiadłem znów w samochód, zatankowałem na statoilu do pełna i po kilkunastu km CE znów dało o sobie znać...

Krzyzak napisał/a:

Musisz zewrzec 1 i 4 pin zlacza JOBD (pod plastikami pod kierownica) i wlaczyc zaplon. CE wymruga kody bledow.


Znalazłem jeszcze dwa obrazki na forum dotyczące tego złącza: pierwszy i drugi, gdyby ktoś jeszcze potrzebował ;)
_________________
Wcześniej: Galant 95 1.8 GLi.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-07-2009, 21:14   

sonda jest w wydechu - nie pamietam juz czy w kolektorze wydechowym, czy ciut dalej
akurat do tego silnika spokojnie nadaje sie uniwersalna 4 przewodowa sonda NTK w cenie ok. 150 zl, choc oczywiscie mozesz sprawdzic poprawnosc jej dzialania (sa do tego specjalne urzadzenia, np: http://www.cyfronika.com.pl/kityavt2/avt520pdf.pdf lub tez w ASO podpinajac sie do komputera, ale to koszt porownywalny z nowa sonda :) )
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11162
Skąd: Radomsko
Wysłany: 12-07-2009, 12:07   

Krzyzak napisał/a:
sonda jest w wydechu - nie pamietam juz czy w kolektorze wydechowym, czy ciut dalej

Jest dalej.Bez kanału się nie obędzie.
_________________

 
 
 
A 
Mitsumaniak

Auto: Yaris d-4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 65
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-07-2009, 16:40   

Czy to jest to?



Jeżeli tak, to wygląda jakby z tego modelu wychodzi mniej jak cztery kabelki... (?) Jeżeli to jest sonda lambda to spróbuję jakoś sięgnąć, wykręcić i przyjrzeć się z bliska jak wygląda, czy jest zapchana albo czy nie ma jakiegoś nalotu dziwnego koloru... Żeby nie było, że wymienię i zaraz padnie znowu bo problem nie był usunięty :wink:
_________________
Wcześniej: Galant 95 1.8 GLi.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-07-2009, 23:07   

sondy maja rozne ilosci przewodow - od 1 do 4 (ja sie z takimi spotkalem)
kup odpowiednia i tyle
 
 
A 
Mitsumaniak

Auto: Yaris d-4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 65
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-07-2009, 21:05   

Póki co się wyjaśniło czemu ECU płakał... jak zacząłem rozłączać kabelki od sondy, żeby ją wykręcić to wtyczka mi została w ręce, a sonda cóż... nie dała się wykręcić :D Muszę podjechać po jakiś dobry nasadowy klucz, bo płaskim to sobie można podłubać ale nie przy sondzie :(

Dziękuję wszystkim za pomoc.
_________________
Wcześniej: Galant 95 1.8 GLi.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-07-2009, 21:24   

sa specjalne klucze do sond - ze szpara na calej dlugosci, zeby przelozyc kabelek
ale najlatwiej jest sciac flexem gore sondy i zalozyc dlugi klucz oczkowy - pojdzie na pewno
acha - lepiej sie wykreca na zimno po wylaniu tam troche WD40
 
 
małkis 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer C66A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 4
Skąd: Brodnica
Wysłany: 29-09-2011, 12:33   sonda lambda

czy sonda z podanego linka będzie pasowała do [E52A 1.8]
również czy kostka ma taki sam kształt?
http://moto.allegro.pl/so...1800164252.html
pozdrawiam
 
 
k@rol 
Mitsumaniak
02605/KMM


Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 839
Skąd: Bedzin
Wysłany: 29-09-2011, 20:47   

ja dziś wymieniałem sondę u siebie, coprawda w v6 troszkę inaczej to wygląda ale kupiłem NTK http://moto.allegro.pl/ex...1837345160.html tyle że
1 nie wiem czy masz gaz(choc to że one są do gazu to może tylko bajka była też aukcja ze "zwykłymi" 5 zł tańszymi)
2 nie ma wtyczki tylko trzeba zesztukowac kabelki
3 wszyscy rekomendowali NTK do galanta i nic więcej
_________________
Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996

Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 
 
małkis 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer C66A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 4
Skąd: Brodnica
Wysłany: 03-10-2011, 13:28   sonda lambda

no cóż, kupiłem inną zobaczymy jak będzie działać
 
 
tom11 
Forumowicz

Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 163
Skąd: lubartów
Wysłany: 05-10-2011, 21:41   

Cytat:
no cóż, kupiłem inną zobaczymy jak będzie działać


nie będzie!!! szrot i używka ORGINALNA MITSUBISHI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.