[E52A 1.8] Diagnoza ECU |
Autor |
Wiadomość |
A
Mitsumaniak
Auto: Yaris d-4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 65 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-07-2009, 17:10 [E52A 1.8] Diagnoza ECU
|
|
|
Czy w galancie z 95 benzyna 1.8 diagnozuje się ECU w taki sam sposób jak jest opisany na "Mój Galant i nie tylko" [Diagnoza błędów w silniku 4G37 (silnik 1755 ccm, benzynowy).]? (mitsubishifan.webpark.pl)
Chciałbym to zrobić przy użyciu diody od check engine... bo innej "luzem" nie mam.
CE zapala się po przejechaniu kilkunastu kilometrów, i świeci dopóki silnik sobie nie odpoczenie dostatecznie długo (np. na następny dzień rano już się nie świeci... aż do przejechania znów kilkunastu km). Niskie obroty w normie, odpala w normie, pracuje cicho i równo, temperatura utrzymuje się w połowie skali, olej jest, nie kopci.
Trochę szukałem na forum w tym temacie, ale że autem jeżdżę od 3 dni i nigdy wcześniej nie grzebałem w samochodach więc wolałbym się upewnić że niczego nie popsuję przypadkiem... Jaki prąd płynie przez zwierane styki - jak grubym kablem muszę je zwierać, żeby się nie upaliło? |
_________________ Wcześniej: Galant 95 1.8 GLi. |
Ostatnio zmieniony przez A 11-07-2009, 20:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-07-2009, 19:10 Re: Diagnoza ECU
|
|
|
A napisał/a: | Czy w galancie z 95 benzyna 1.8 diagnozuje się ECU w taki sam sposób jak jest opisany na "Mój Galant i nie tylko" [Diagnoza błędów w silniku 4G37 (silnik 1755 ccm, benzynowy).]? (mitsubishifan.webpark.pl) |
Nie.
Musisz zewrzec 1 i 4 pin zlacza JOBD (pod plastikami pod kierownica) i wlaczyc zaplon. CE wymruga kody bledow. |
|
|
|
 |
A
Mitsumaniak
Auto: Yaris d-4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 65 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-07-2009, 20:54 Re: Diagnoza ECU
|
|
|
Dzięki. Wygląda na to, że się udało - jeśli dobrze odczytałem (jeden długi i jeden krótki - film) wymrugało mi błąd nr 11, czyli sonda lambda...
Teraz kolejne pytanie... gdzie szukać tego ustrojstwa i co można z tym zrobić/sprawdzić zanim zacznie się myśleć o wymianie Dodam, że po kupieniu samochód był na rezerwie - zatankowałem na orlenie (jedyna stacja w okolicy) za 30zł i przyjechałem do Łodzi (ok 60km, w połowie drogi zaświciło się CE). Potem wziąłem się za uprawianie papierkologii i zapomniałem o CE, dziś wsiadłem znów w samochód, zatankowałem na statoilu do pełna i po kilkunastu km CE znów dało o sobie znać...
Krzyzak napisał/a: |
Musisz zewrzec 1 i 4 pin zlacza JOBD (pod plastikami pod kierownica) i wlaczyc zaplon. CE wymruga kody bledow. |
Znalazłem jeszcze dwa obrazki na forum dotyczące tego złącza: pierwszy i drugi, gdyby ktoś jeszcze potrzebował |
_________________ Wcześniej: Galant 95 1.8 GLi. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-07-2009, 21:14
|
|
|
sonda jest w wydechu - nie pamietam juz czy w kolektorze wydechowym, czy ciut dalej
akurat do tego silnika spokojnie nadaje sie uniwersalna 4 przewodowa sonda NTK w cenie ok. 150 zl, choc oczywiscie mozesz sprawdzic poprawnosc jej dzialania (sa do tego specjalne urzadzenia, np: http://www.cyfronika.com.pl/kityavt2/avt520pdf.pdf lub tez w ASO podpinajac sie do komputera, ale to koszt porownywalny z nowa sonda ) |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11162 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 12-07-2009, 12:07
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | sonda jest w wydechu - nie pamietam juz czy w kolektorze wydechowym, czy ciut dalej |
Jest dalej.Bez kanału się nie obędzie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
A
Mitsumaniak
Auto: Yaris d-4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 65 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-07-2009, 16:40
|
|
|
Czy to jest to?
Jeżeli tak, to wygląda jakby z tego modelu wychodzi mniej jak cztery kabelki... (?) Jeżeli to jest sonda lambda to spróbuję jakoś sięgnąć, wykręcić i przyjrzeć się z bliska jak wygląda, czy jest zapchana albo czy nie ma jakiegoś nalotu dziwnego koloru... Żeby nie było, że wymienię i zaraz padnie znowu bo problem nie był usunięty |
_________________ Wcześniej: Galant 95 1.8 GLi. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-07-2009, 23:07
|
|
|
sondy maja rozne ilosci przewodow - od 1 do 4 (ja sie z takimi spotkalem)
kup odpowiednia i tyle |
|
|
|
 |
A
Mitsumaniak
Auto: Yaris d-4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 65 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-07-2009, 21:05
|
|
|
Póki co się wyjaśniło czemu ECU płakał... jak zacząłem rozłączać kabelki od sondy, żeby ją wykręcić to wtyczka mi została w ręce, a sonda cóż... nie dała się wykręcić Muszę podjechać po jakiś dobry nasadowy klucz, bo płaskim to sobie można podłubać ale nie przy sondzie
Dziękuję wszystkim za pomoc. |
_________________ Wcześniej: Galant 95 1.8 GLi. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-07-2009, 21:24
|
|
|
sa specjalne klucze do sond - ze szpara na calej dlugosci, zeby przelozyc kabelek
ale najlatwiej jest sciac flexem gore sondy i zalozyc dlugi klucz oczkowy - pojdzie na pewno
acha - lepiej sie wykreca na zimno po wylaniu tam troche WD40 |
|
|
|
 |
małkis
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer C66A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2011 Posty: 4 Skąd: Brodnica
|
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
|
|
|
 |
małkis
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer C66A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2011 Posty: 4 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 03-10-2011, 13:28 sonda lambda
|
|
|
no cóż, kupiłem inną zobaczymy jak będzie działać |
|
|
|
 |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 05-10-2011, 21:41
|
|
|
Cytat: | no cóż, kupiłem inną zobaczymy jak będzie działać |
nie będzie!!! szrot i używka ORGINALNA MITSUBISHI |
|
|
|
 |
|