Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] FAQ Podświetlenie tablicy rozdzielczej, zegary
Autor Wiadomość
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
  Wysłany: 16-01-2012, 23:39   [Carisma] FAQ Podświetlenie tablicy rozdzielczej, zegary

Witam serdecznie, postanowilem przygotowac lekka instrukcje dotyczaca wymiany zarowek w zegarach. Nie jestem fanem "tjuningu" :) Ale korzystajac malymi nakladami finansowymi mozemy
poprawic , odswiezyc wyglad naszej Cari.


Co potrzebujemy:
Wkretak ( srubokret) krzyzakowy
4 zarowki typu : w5w
1 zarowka typu : żarówka 1 2w
10-20 min czasu, checi i zapal do pracy:)

Malo skomplikowana czynnosc, jednak trzeba uwazac aby nie porysowac deski rozdzielczej, obudowy zegarow.

PS: MONTUJAC ZAROWKI TYPU LED PAMIETAJMY IZ SWIECA ONE W TYLKO W JEDNYM POLOZENIU ! JESLI PO ZAMONTOWANIU KTORAS NIE SWIECI NALEZY PONOWNIE
WYCIAGNAC ZEGARY I ODWROTNIE WCZEPIC ZAROWKE ! ( LED)

1.Tak wiec na wstepie, bierzemy krzyzak w dlon i przystepujemy do pracy.
Zeby bylo latwiej, korzystamy z regulacji wysokosci kierownicy. Obnizamy do oporu, blokujemy i przystepujemy do odkrecenia 2 srub oznaczonych na zdjeciach.
Dobrze jest rowniez sciagnac sobie gorna oslone kolumny kierowniczej. Bedzie nam latwiej wyciagnac licznik.


Uploaded with ImageShack.us
2.Po odkreceniu , musimy sprowokowac obudowe licznikow do "zeskoczenia". Najlepiej lekko podwarzyc przy miejscach srub, ( najlepiej dlonia, aby nie porysowac obudowy).
Po podwazeniu, mozemy sciagnac obudowa kierujac ja w strone tylnej szyby naszej Carismy.


Uploaded with ImageShack.us

3. Gdy juz sciagniemy obudowę zegarów ,zauwazamy caly licznik. Pozostają nam do odkrecenia 3 sruby trzymajace.
Po odkreceniu wyczowalny powinien byc maly luz w zegarach. Podnobnie jak ze zdejmowaniem obudowy licznika, musimy sprowokowac licznik do wysuniecia.
Najlepiej chwycic z lewej strony od dolu i z prawej od gory. Licznik zaczepiony jest do gniazda. Lekki opor i powinnismy miec licznik w dloniach.


Uploaded with ImageShack.us
4. Chcac wyciagnac licznik, najlatwiej jest go odwrocic ( spodem do gory) jeszcze w desce rozdzielczej, po to aby nie porysowac, kierownicy i deski.
Wyciagamy licznik przez prawa, lub lewa strone kierownicy.

5. Majac licznik w dloniach, patrzymy na jego tyl. Poza sciezkami , zauwazamy kilkanascie zarowek odpowiedzialnych za podswietlenie, kontrolki itd. w naszej Carismie.
Na zdjeciu zaznaczylem zarowki ktore odpowiedzialne sa za podswietlenie wskaznikow, predkosciomierza i obrotomierza.
Odkrecamy obudowe zarowki ( ODKRECAMY ! - nie ciagniemy na sile ! ) Wyjmujemy interesujace nas zarowki , wkrecamy nowe i montujemy wszystko w odwrotnej kolejnosci
uwazajac na wtyki do gniazda zasilajacego.


Uploaded with ImageShack.us

PS: MONTUJAC ZAROWKI TYPU LED PAMIETAJMY IZ SWIECA ONE W TYLKO W JEDNYM POLOZENIU ! JESLI PO ZAMONTOWANIU KTORAS NIE SWIECI NALEZY PONOWNIE
WYCIAGNAC ZEGARY I ODWROTNIE WCZEPIC ZAROWKE ! ( LED)

U mnie wyglada to nastepujaco


Uploaded with ImageShack.us
Uzylem 2 bialych ledow , 2 czerwonych oraz jednej zarowki czerwonej do podswietlenia pokladowki.
Jak wspomnial gdzies " Jaro1974" -Widzę ten sam mankament co miałem u siebie mianowicie światło od oświetlenia cyferblatu daje poświatę na tarczę. Można to wyeliminować w taki
sposób że po jednej i drugiej stronie wystarczy dać kawałki tekturki lub bloku rysunkowego.

Pozdrawiam i zycze powodzonka !
_________________
Jak coś się sypie, to po całości...
Ostatnio zmieniony przez glina 22-01-2013, 08:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-01-2012, 18:49   

To ja wrzucę podświetlenie licznika na niebiesko


Uploaded with ImageShack.us
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
racenty 
Mitsumaniak

Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 203
Skąd: W-wo
Wysłany: 17-01-2012, 19:12   

A ja zapytam jakiego rodzaju żaróweczek użyliście do podświetlenia zegarów ( w5w ) -> walcowa, stożkowa, z płaską główka a może dyfuzyjna ? :D
 
 
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 17-01-2012, 23:22   

racenty, jak chcesz byc juz tak dociekliwy :) > ledowka walcowa
_________________
Jak coś się sypie, to po całości...
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 18-01-2012, 08:53   

Również użyłem ledówek walcowych
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
racenty 
Mitsumaniak

Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 203
Skąd: W-wo
Wysłany: 18-01-2012, 09:15   

Ni tyle dociekliwy co potrzebuje wiedzieć :P Chce wstawić w kolorze zimna biel i kupiłem dyfuzyjne :P Czyli będzie ok :P
 
 
parzon 
Forumowicz

Auto: Toyota Avensis 2.0 16v D4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-05-2012, 20:02   

jak juz sie uporam z dziwnym wyciem z kół, to na spokojnie zmienie kolorki deski, a powiedzcie czy trzeba uwazac na linki predkosciomierza przy zdejmowaniu licznikow, czy nie ma tam zadnej linki?
_________________
Carisma 1.6 16v 103KM
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20958
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-05-2012, 21:57   

parzon, nie ma żadnych linek :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
parzon 
Forumowicz

Auto: Toyota Avensis 2.0 16v D4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-07-2012, 11:42   

żaróweczki wymienione na ledowe, też Wam tak nie równomiernie podświetla ? jesli chodzi o wskazowki to tylko jedna się ładnie swieci ta od obrotomierza , a ta predkosciomierza niestety nie .
_________________
Carisma 1.6 16v 103KM
 
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 22-02-2013, 12:03   

Żeby efekt był jak najlepszy można użyć diód W5W walcowe... normalne świecą za bardzo punktowo. Mam u siebie założone walcowe białe i efekt jest całkiem dobry.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
KRASNAL 
Forumowicz


Auto: Mitsu Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 98
Skąd: W-wa/ok.Garwolin
Wysłany: 22-02-2013, 18:17   

A czy do podświetlenia wskazówek są oddzielne diody? Chodzi o to że wskazówki chiał bym mieś innego koloru niź tarcze zegarów :oops:
 
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 22-02-2013, 22:01   

Wskazówki podświetlają te same żarówki/diody co zegary. Tam jest coś w rodzaju światłowodów... takie plastiki które przewodzą światło i rozprowadzają pod zegarami i wskazówkami. Nie da się tego łatwo rozdzielić. Jeśli chciałbyś wskazówki podświetlić osobno to masz dwie opcje:

1. Rozbierasz zegary na części pierwsze, oddzielasz podświetlenie wskazówek jakąś tekturką lub czymś co nie przewodzi światła i montujesz osobne diody. Musisz je przylutować na jakiejś płytce i wpiąć się w odwód innych diód. Diody muszą być tak zamontowane żeby świeciły centralnie pod wskazówką. Ta droga jest moim zdaniem bardzo pracochłonna i nie musi dać dobrych efektów bo światło może przebijać na zegary.

2. Ta droga jest już troszkę lepsza. Rozbierasz zegary, ale w mniejszym stopniu niż w pkt1. Malujesz wskazówki farbą fluorescencyjną na jaki kolor chcesz i nad zegarami montujesz diodę ultrafioletową która będzie powodowała świecenie wskazówek. Diodę najprawdopodobniej trzeba będzie umieścić w obudowie... a to znaczy ze trzeba wywiercić otwór, włożyć diodę i dolutować ją na kabelkach gdzieś wcześniej.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
KRASNAL 
Forumowicz


Auto: Mitsu Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 98
Skąd: W-wa/ok.Garwolin
Wysłany: 24-02-2013, 22:21   

A czy wskazówki bezproblemowo można zdjąć żeby nie uszkodzić zegarów? :oops:
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 24-02-2013, 23:03   

Podobnież można ale ja nie próbowałem. JA dla przykładu mam tak podświetloną deskę:

A na konsoli głównej podświetlenie jest koloru czerwonego. Pozdrawiam.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
rogal133 
Forumowicz


Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 184
Skąd: Radziejów
  Wysłany: 01-03-2013, 19:59   

a u mnie wygląda to tak:

_________________
historia mojej carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53679
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.